Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes det var ekstremt mye fokus på spredning av smitte før påsken, men nå som ramadan starter i dag har vi ikke hørt noe. Dette til tross for at det fortsatt er de områdene med høy innvandring som har mye smitte. Tyrkia har blant annet innført portforbud denne måneden for å unngå at familier møtes for å spise sammen etter solnedgang. 

Anonymkode: 33dcb...c00

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416429-smittehopp-etter-ramadan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest om smitteregler og ramadan flere steder. Oslo kommune har i alle fall gått ut med oppfordring til å følge regler, men jeg har sett det flere andre steder også. Det kommer sikkert klarere frem for folk i målgruppen nå som kampanjer kan rettes spesifikt mot ønsket mottaker. 

Anonymkode: 9350c...a0d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal dette være mer smittefarlig enn den kristne feiringen av jul og påske?

Anonymkode: 43434...cc9

Når under 10% av befolkingen står for nesten 50% av smitte og sykehusinnleggelser så sier det vel sitt?

Før påsken så var det jo side opp og side ned om nordmenn som skulle til hytta i påsken. NRK og TV2 hadde jo mange intervjuer med folk i Hafjell, Trysil, Geilo osv. 

Annonse

Jeg har lest om det i flere aviser, og hørt om det på nyhetene, men forskjellen er vel at de kanalene som brukes for å nå ut til dem er jo ikke de samme som hos oss. Ellers tror jeg det skal gå greit. Fler kollegaer på jobb syntes det er trist de ikke får feriet på slutten med mange slik de vanligvis gjør, men innser at de heller får ta en feiring hjemme med familien slik vi måtte til jul.

Anonymkode: 9fcbf...b46

On 4/13/2021 at 9:34 AM, Anonym bruker said:

Synes det var ekstremt mye fokus på spredning av smitte før påsken, men nå som ramadan starter i dag har vi ikke hørt noe. Dette til tross for at det fortsatt er de områdene med høy innvandring som har mye smitte. Tyrkia har blant annet innført portforbud denne måneden for å unngå at familier møtes for å spise sammen etter solnedgang. 

Ja blir nok litt økning,hvor mye vet jeg ikke. Er naboer med muslimer, veldig hyggelige folk,men i går var det 5 biler der og de er 10 som bor i huset, så blir ganske fullt og tett da.

Anonymkode: 0747d...44c

• Opprett ny...