Gå til innhold

Betennelse i sår - noen kyndige som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skadet meg for ca en uke siden. Har brukt Basimosin i fire dager. Det gror jo, men er guffent og tidvis vondt. Bor langt unna legen, så vil gjerne slippe å dra dit med mindre det er nødvendig. Hva bør jeg gjøre? 

image.jpg

Anonymkode: 94ddf...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke ut som verk synes jeg, er det varmt å ta på området rundt?

Jeg er ikke kyndig da, men jeg hadde ikke gått til legen med det der selv om jeg bor nærme lege. Ville fortsatt med sårsalve og sett det an.

Anonymkode: 39647...9a1

Skrevet

Det ser ikke betent ut, ville bløtlagt morgen og kveld i lactasydbad

Anonymkode: 5fa0e...f6d

Skrevet

Jeg syns det ser ut som et sår som gror. La det få være i fred, tørt, rent, og dekket til. 

Skrevet

Ser ut som det holder på å leges. Jeg er ikke sykepleier eller har peiling. Det er jo et eget studium for sårpleie så jeg skal ikke uttale meg om hva du skal gjøre. JEG ville renset og dekket til når hånda skal brukes og utsettes for skitt og så ville jeg forsøkt å lufte det når omgivelsene var rene. Men igjen, det er meg uten grunnlag til å svare. 😊

Anonymkode: dede6...d2a

Skrevet

Det ser ut til å gro fint, viktig at det får være litt i fred, holdes rent og luftig. Blir hånda varm, rød, eller du på noen måte føler deg dårlig bør du kontakte legen tenker jeg. Du kan jo evt spørre om en videotime hos lege da, så slipper du å dra dit? 

Anonymkode: 8ac6f...a2a

Skrevet

Medisinsk grønnsåpebad morgen og kveld + og bacimycin morgen og kveld gjør susen når vi har det lignende.

Anonymkode: 268e9...5b9

Skrevet

Jeg er ikke helsepersonell på noe vis, men jeg er ukrona kretsmester i skrubbsår, brannsår, gnagsår og blåmerker (Noen ville kalt det klønete). Jeg ville latt det være i fred. Jeg synes det ser tørt og fint og ikke betent eller hissig ut på bildet. Dekk det til om du skal holde på med mat, jord, vaskemidler el. så du ikke får noe i det og la det ellers være. Om det er vondt å komme borti noe med det, så kan du også dekke det til med en kompress etter plaster som beskyttelse. Sårsalve og rensing er mest for å ha noe å pusle med mens kroppen ordner opp, i følge legen min. 

Skrevet

Synes det ser fint ut, ingen grunn til å reise til lege hvis det fortsetter slik. 

Skrevet

Det ser ut til å gro fint! Hold det fuktig med sårsalve og bandasje. Gammel myte at sår trenger luft for å leges. Ikke skift på såret hver dag, kun vis det væsker gjennom eller bandasjen blir skitten/våt.

Anonymkode: ee86e...79e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ser ut som det holder på å leges. Jeg er ikke sykepleier eller har peiling. Det er jo et eget studium for sårpleie så jeg skal ikke uttale meg om hva du skal gjøre. JEG ville renset og dekket til når hånda skal brukes og utsettes for skitt og så ville jeg forsøkt å lufte det når omgivelsene var rene. Men igjen, det er meg uten grunnlag til å svare. 😊

Anonymkode: dede6...d2a

Du skal ikke lufte sår lenger, det var i "gamle dager" de trodde det. Det skal jo dannes ny hud, og det gjøres fortere om det er fuktig enn om det blir en tørr skorpe.

Nå vet de at det leges fortere om det holdes fuktig med sårsalve og bandasje/plaster. 

Anonymkode: 39647...9a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...