Gå til innhold

Gjenåpning for vaksinerte

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Selvsagt ikke , men vi må godta at vi har ulike situasjoner . Kan du ikke ta vaksine så kan du ikke. Betyr det at du må vente med å feks benytte treningssenter så er det sånn det er da

Så er det sånn det er? Hvorfor?? De som er vaksinerte trenger da ikke være redde for de uvaksinerte. Ser du ikke hvor alvorlig dette er på vei til å bli? For et forferdelig samfunn vi kommer til å få dersom koronapass blir innført innenfor Norges grenser. Jeg skjønner selvsagt at vi må forholde oss til andre land når det kommer til utenlandsreiser, men en enkel løsning her er at vi ikke får reise ut av landet dette året, alle som en. Vaksinert eller ikke, en kan dra med seg smitte/nye kurerte virus til Norge igjen. Og svært få mennesker MÅ til utlandet i år. At vi VIL er en annen sak....

Anonymkode: aafb7...cf8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så er det sånn det er? Hvorfor?? De som er vaksinerte trenger da ikke være redde for de uvaksinerte. Ser du ikke hvor alvorlig dette er på vei til å bli? For et forferdelig samfunn vi kommer til å få dersom koronapass blir innført innenfor Norges grenser. Jeg skjønner selvsagt at vi må forholde oss til andre land når det kommer til utenlandsreiser, men en enkel løsning her er at vi ikke får reise ut av landet dette året, alle som en. Vaksinert eller ikke, en kan dra med seg smitte/nye kurerte virus til Norge igjen. Og svært få mennesker MÅ til utlandet i år. At vi VIL er en annen sak....

Skal vi få vaksinepass så betyr det at vi følger EU og reglene rundt koronapass. Da kan ikke Norge nekte egne borgere å bruke passet . Vi kan heller ikke nekte å ta imot de som kommer med koronapass til Norge. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Skal vi få vaksinepass så betyr det at vi følger EU og reglene rundt koronapass. Da kan ikke Norge nekte egne borgere å bruke passet . Vi kan heller ikke nekte å ta imot de som kommer med koronapass til Norge. 

Sist jeg sjekket var ikke Norge medlem i EU, så Norge kan strengt tatt ta de valg de finner mest hensiktsmessig. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sist jeg sjekket var ikke Norge medlem i EU, så Norge kan strengt tatt ta de valg de finner mest hensiktsmessig. 

Vi er ikke medlem i EU men myndighetene har sagt at de følger EU sine regler i forbindelse med vaksinepass. Alle skal på den måten ha like regler 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Vi er ikke medlem i EU men myndighetene har sagt at de følger EU sine regler i forbindelse med vaksinepass. Alle skal på den måten ha like regler 

Uansett hva som skjer, vi blir ikke kvitt et virus. Vaksine er nok dessverre ikke den store redningen vi håpet på, da det stadig vil komme nye mutasjoner, så mye vaksiner må stadig utvikles. I tillegg kan en bli smittet, samt smitte andre selv om en er vaksinert. Vi står egentlig igjen med to valg, fortsette alle disse tiltakene med testing/vaksinering/karantene/isolasjon, eller åpne opp. Jeg håper på det siste!

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nå får jeg ikke lest hele , men hvis pensjonistene får kose seg på Granka og ikke jeg så er det noe jeg har null problem med 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på, hvis man vaksinerer seg i utlandet, må man fortsatt vaksinere seg i Norge i tillegg? 

Anonymkode: b38d3...991

Å hva skulle poenget med DET være??

Anonymkode: 24a19...48c

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Følg litt med da! Er mange land som forsatt bruker den!

Anonymkode: 24a19...48c

Beklager. Trodde vi snakket om Norge. Jeg vet ikke hvilket land du bor i, hvilke vaksiner landet bruker og reglene for valg der du bor. Men siden du ikke bor i Norge er det kanskje ikke så viktig for din hverdag om Norge åpnes innad for vaksinerte heller?

Anonymkode: 4448a...f11

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Norge kan velge selv hva eteventuelt vaksinepass skal inneholde og hvordan det kan brukes. Vi kan godt nekte å godkjenne andre lands pass og vi kan nekte egne borhgere å bruke andre lands pass i Norge. Vi trenger ikke følge EU, selv om det kan være praktisk.

Anonymkode: a64f8...be7

Det vil jo fortsatt kreves en del vaksiner før dette skal bli reelt. Om samfunnet skal åpnes for de som er vaksinert så betyr det jo da at butikkpersonell, resturantmedarbeidere o.l. må vaksineres også. Da må det omrokkeres godt på listene. Hjelper lite at de vaksinerte kan dra på cafe, hvis de som jobber der ikke er vaksinert og kan smitte de som har fått vaksina.

Anonymkode: f826b...762

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det vil jo fortsatt kreves en del vaksiner før dette skal bli reelt. Om samfunnet skal åpnes for de som er vaksinert så betyr det jo da at butikkpersonell, resturantmedarbeidere o.l. må vaksineres også. Da må det omrokkeres godt på listene. Hjelper lite at de vaksinerte kan dra på cafe, hvis de som jobber der ikke er vaksinert og kan smitte de som har fått vaksina.

Anonymkode: f826b...762

Godt poeng. Vaksinert personale vil være helt nødvendig hvis noe som helst skal kunne åpnes opp med bakgrunn i vaksinepass. 

Pr nå er det ikke så mye å hente på konserter for vaksinerte når reell målgruppe er 80 + og kols-pasienter. 

En annen side som jeg håper de også tar med i beregningen her, unge har nå begrenset seg for å beskytte de i risiko. Åpnes det for reise for kun vaksinerte, er det en reell mulighet for at de som ble beskyttet kan dra med seg muterte varianter hjem og sette oss tilbake til start. Første priori må være normale tilstander i Norge, da håper jeg på en strategi lik Indonesia, de som skal ut i samfunnet blir prioritert.   

Anonymkode: 26a17...717

Anonym bruker skrev (På 10.4.2021 den 12.00):

Åpne opp samfunnet for ALLE når eldre og syke har fått tilbud om vaksine. Kommer nok til å gå HELT fint!

Dette. Og det var dette myndighetene kommuniserte før vaksinene kom. For noen jævla løgnere som nå har en eller annen annen grumsete unnskyldning for å fortsette maktmisbruket. Og nå skal de innføre vaksine- apartheid. 

Jævla fascister. 

Anonymkode: 2f872...3f4

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette. Og det var dette myndighetene kommuniserte før vaksinene kom. For noen jævla løgnere som nå har en eller annen annen grumsete unnskyldning for å fortsette maktmisbruket. Og nå skal de innføre vaksine- apartheid. 

Jævla fascister. 

Vaksine -apartheid faktisk ...

Hvorfor er det ikke greit å kalle en spade for en spade? 

En spade er en spade men du ser verden på en helt annen måte enn jeg i alle fall gjør 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

En spade er en spade men du ser verden på en helt annen måte enn jeg i alle fall gjør 

Så hva vil du kalle et samfunn som skiller individer utifra en vaksine? Oppå det hele har over halvparten av befolkningen engang tilgang til å få den. Det er så skremmende at folk ikke ser hvor fullstendig sinnsyk en slik ordning er. 

Så hva vil du kalle et samfunn som skiller individer utifra en vaksine? Oppå det hele har over halvparten av befolkningen engang tilgang til å få den. Det er så skremmende at folk ikke ser hvor fullstendig sinnsyk en slik ordning er. 

Jeg forstår godt at det vil kunne bli noe en vaksinert kan gjøre og som en ikke-vaksinert ikke kan gjøre. Det er fullt forståelig og helt ok 

Jeg er enig i at det er noe itt problematisk i å gi ekstra rettigheter til de vaksinerte før alle har fått tilbudet. På den andre siden er det lite logisk å nekte noen å gjøre ting bare fordi drt er "uretferdig".

Det er ellers mye som bare er lov for deler av befolkningen. Vi har aldersdiskriminering på alkoholkjøp, stemmerett og navstøtte. Bare de som har gjennomført utdanning og bestått eksamen får kjøre bil. Er du fargeblind får du ikke ta flyverutdanning osv. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er enig i at det er noe itt problematisk i å gi ekstra rettigheter til de vaksinerte før alle har fått tilbudet. På den andre siden er det lite logisk å nekte noen å gjøre ting bare fordi drt er "uretferdig".

Det er ellers mye som bare er lov for deler av befolkningen. Vi har aldersdiskriminering på alkoholkjøp, stemmerett og navstøtte. Bare de som har gjennomført utdanning og bestått eksamen får kjøre bil. Er du fargeblind får du ikke ta flyverutdanning osv. 

Du sammenligner muligheten til å bevege seg fritt i samfunnet (en grunnlovsfestet rettighet) med at barn ikke får kjøpe sprit eller stemme ved valg? Virkelig?

Anonym bruker skrev (På 10.4.2021 den 9.03):

Hvorfor skal andre sitte inne og råtne i sympati med oss som står bakerst i køen, hvis det ikke er medisinsk grunnlag for det? Slipp folk fri. De eldste har ikke et hav av tid foran seg, og helsearbeidere har jobbet knallhardt det siste året. Så håper jeg de vaksinerer de unge før oss friske voksne. 

Anonymkode: 4448a...f11

Det er dumt for alle helsearbeiderene da, som er blitt vaksinert med AstraZeneca, som ikke er er en mRNA-vaksine.

Anonymkode: d21d1...6c2

• Opprett ny...