Gå til innhold

Melding i Smittestopp-appen.

Anbefalte innlegg

Noen som har fått melding i denne appen før? I natt kl 04.40 har det tikket inn melding på Smittestopp-appen om at jeg har vært i nærheten av en som er smittet. Jeg aner ikke hvem det kan være. Hvor raskt slår appen ut? Kan den slå ut hvis jeg har vært i butikken, og det viser seg at en som var der samtidig, var smittet? Eller naboer feks? Har denne uken nemlig vært alene hjemme, og har kun nærkontakter fra jobben. Men hvis en på jobb hadde testa positivt, eller testa seg i det hele tatt, ville jeg visst det. 

Anonymkode: 1e49b...ee4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416329-melding-i-smittestopp-appen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal en del til at den slår ut. Det holder ikke å bare pasere en person i butikken, men om du har stått i lang kø med for liten avstand kan den nok slå ut.

Det kan det jeg er usikker på er hvordan appen takler høydeforskjell. Det er mulig den kan slå ut hvis noen som befinner seg  etasjen over eller under deg er smittet. Det vet jeg ikke. Sansynligheten for at noen på jobb er smittet er nok størdt, selv om de ikke har sakt noe.

Ring koronatelefonen og spør om hva du skal gjøre.

Anonymkode: 9d9f6...ca7

Jeg bestiller selvsagt test, og går i karantene. Noe annet er ikke et alternativ. Men på jobb er det svært liten sjanse for at det er noen som er smittet som ikke har sagt ifra. Jeg er lærer, og konsekvensene ved å holde slikt skjult kan bli store. I tillegg har jo ikke elevene mine denne appen, de er ikke gamle nok. Ingen av mine kolleger ville latt være å si i fra. Så da gjenstår kun butikk-kø eller evnt en nabo. Har ikke andre nærkontakter.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bestiller selvsagt test, og går i karantene. Noe annet er ikke et alternativ. Men på jobb er det svært liten sjanse for at det er noen som er smittet som ikke har sagt ifra. Jeg er lærer, og konsekvensene ved å holde slikt skjult kan bli store. I tillegg har jo ikke elevene mine denne appen, de er ikke gamle nok. Ingen av mine kolleger ville latt være å si i fra. Så da gjenstår kun butikk-kø eller evnt en nabo. Har ikke andre nærkontakter.

Men du bruker vel ikke å stå i 15 minutter bak det samme mennesket i butikken vel? 

Anonymkode: 2fd53...7d2

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men du bruker vel ikke å stå i 15 minutter bak det samme mennesket i butikken vel? 

Nei, men hva annet kan det være? Har prøvd å lese litt om appen nå, og det er selvfølgelig muligheter for at den kan slå feil ut. Jeg håper jo det er tilfellet her. Men villsmitte kan jo oppstå, ikke alle har kjente nærkontakter. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, men hva annet kan det være? Har prøvd å lese litt om appen nå, og det er selvfølgelig muligheter for at den kan slå feil ut. Jeg håper jo det er tilfellet her. Men villsmitte kan jo oppstå, ikke alle har kjente nærkontakter. 

Feil ved appen. Derfor gidder jeg ikke å installere den. Plutselig havner man i karantene uten å ha vært utsatt for smitte. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Haha, dere har jo blitt helt tullerusk. Gå i karantene grunnet en melding på en ustabil smitteapp? Hva faen?

Anonymkode: d5830...231

Tullerusk? Overhodet ikke! Appen har jo fungert for andre, og det er jo en grunn til at den er utviklet. Og uansett tar jeg ingen sjanser! Hva hvis jeg faktisk er smittet, men hadde droppet test og latet som ingenting? Kunne risikert å smitte hele klassen min, nesten 30 10-åringer. Og en god del kolleger. Bedre å ta en test!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Haha, dere har jo blitt helt tullerusk. Gå i karantene grunnet en melding på en ustabil smitteapp? Hva faen?

Hva i helvete er poenget med appen om en ikke går i karantene umiddelbart da??

Anonymkode: a97c2...362

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hva i helvete er poenget med appen om en ikke går i karantene umiddelbart da??

Anonymkode: a97c2...362

Appen var jo en mislykka vits, så svaret er jo at det ikke er noe poeng!

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Appen var jo en mislykka vits, så svaret er jo at det ikke er noe poeng!

Den første versjonen av appen ja. Men den nye versjonen fungerer (men kan gi feil utslag allikevel).

Annonse

• Opprett ny...