Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en sønn som går i 2 klasse og han leker med de i klassen + at han leker med naboen som er 1 år eldre, når han ikke leker med andre selvsagt og kusinen sin som er 2 år yngre, Nå har jeg fått kjeft av flere som mener jeg bryter reglene.

Men er det ikke slik at barn kan leke med de i sin kohort, og 1 til 2 ved siden av?

Anonymkode: bf5c8...454

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416277-har-jeg-mistforst%C3%A5tt-reglene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har en sønn som går i 2 klasse og han leker med de i klassen + at han leker med naboen som er 1 år eldre, når han ikke leker med andre selvsagt og kusinen sin som er 2 år yngre, Nå har jeg fått kjeft av flere som mener jeg bryter reglene.

Men er det ikke slik at barn kan leke med de i sin kohort, og 1 til 2 ved siden av?

La sauene kjefte, de har jo ikke annet å ta seg til. Det er lov å ha besøk av to personer i eget hus. Det er ikke spesifisert hvem disse to personene skal være. Barn i småskolen kan i tillegg leke med andre barn fra sin kohort uten antallsbegrensninger eller avstand. 

Anonymkode: c1491...303

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For øvrig har det aldri vært en REGEL om at man ikke kan leke med andre enn sin egen kohort. Det har alltid vært en anbefaling, så du bryter uansett ingen REGEL.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her lar vi ungene kun leke med dem fra egen kohort. Bor i et område med mye smitte og om alle skulle lekt med 2 utenfor egen kohort hadde vi vært i karantene annen hver uke. 

Anonymkode: 0a3b8...de8

Blir veldig vanskelig for barn som kun har venner utenfor egen kohort - da blir de i realiteten isolert fra all lek. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Takk for alle svar

Nei jeg bryr meg ikke om hva de sier,men vet at i alle fall den ene personen er veldig til og melde fra til kommune og vil ikke ha noe bråk, så derfor jeg spurte :)

Du får sjekke hva som står i reglene for din kommune da....  her er det kjempestrengt i tillegg til de nasjonale, men er fortsatt sånn at barneskolebarna kan leke med egen kohort, og en eller to faste lekevenner. Så du bryter evt ingen regler kanskje... 

Anonymkode: 7a3b1...7dd

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Her lar vi ungene kun leke med dem fra egen kohort. Bor i et område med mye smitte og om alle skulle lekt med 2 utenfor egen kohort hadde vi vært i karantene annen hver uke. 

Du kan virkelig det med å overdrive! Barnet mitt leker ofte med noen som ikke er i samme kohort,men vi har ikke vært i karantene en eneste gang.

Anonymkode: a2618...349

On 4/8/2021 at 12:04 PM, Anonym bruker said:

Du får sjekke hva som står i reglene for din kommune da....  her er det kjempestrengt i tillegg til de nasjonale, men er fortsatt sånn at barneskolebarna kan leke med egen kohort, og en eller to faste lekevenner. Så du bryter evt ingen regler kanskje... 

Anonymkode: 7a3b1...7dd

Ja er de reglene som gjelder her

Anonym bruker skrev (På 8.4.2021 den 12.20):

Du kan virkelig det med å overdrive! Barnet mitt leker ofte med noen som ikke er i samme kohort,men vi har ikke vært i karantene en eneste gang.

Anonymkode: a2618...349

Bor dere på Oslo Øst? Og leker alle barna i deres kohort med 2 andre? Kan love deg at jeg ikke overdriver!

Annonse

• Opprett ny...