Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #51 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (23 timer siden): Det var vel heller ikke det som var poenget. Når ting er mindre enn optimalt så hjelper det ingen å grave seg lenger og lenger ned. Det å tenke positivt handler ikke om regnbuer og solnedganger men om å ha en positiv mental innstilling . Veldig ofte kan vi selv påvirke situasjonen vi er i men vi klarer ikke å se dette hvis vi velter oss i negativitet og misnøye. Det handler om å starte et sted. Om det stedet å starte er kun å fokusere på at det er lysere ute, nyte en varm kopp kaffe eller en løpetur. Man får ikke en ny jobb av en løpetur men man får klarnet hjernen og man klarer kanskje å ta grep man ikke tenkte på Det er så lett for dere som sitter trygt i det å si. Dere som har jobben og koser dere på hjemmekontor, hvor livet er dans og alt bare er så fantastisk. Kanskje hvis det var du som måtte selge huset ditt for å kunne betale regningen, stå i matkø for å få mat ellers må barna dine legge seg sultne, kanskje da hadde pipen fått en annen lyd. Eneste «problemet» du har hatt mtp korona er jo at du ikke får reise til syden, ellers er jo livet ditt så utrolig fantastisk i følge alle ørten innleggene dine. Anonymkode: b4430...f68 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #52 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er så lett for dere som sitter trygt i det å si. Dere som har jobben og koser dere på hjemmekontor, hvor livet er dans og alt bare er så fantastisk. Kanskje hvis det var du som måtte selge huset ditt for å kunne betale regningen, stå i matkø for å få mat ellers må barna dine legge seg sultne, kanskje da hadde pipen fått en annen lyd. Eneste «problemet» du har hatt mtp korona er jo at du ikke får reise til syden, ellers er jo livet ditt så utrolig fantastisk i følge alle ørten innleggene dine. Anonymkode: b4430...f68 Når man har tid til å henge hele døgnet på hjemmekontor, så jobber man jo ikke noe. Når man ikke jobber, men samtidig mottar lønn og ikke har noen økonomiske konsekvenser av tiltakene, så er det lett å sitte på et forum og strø om seg med regnbuer, dans og smil. Tunnelsyn og total mangel på forståelse av andres situasjon. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #53 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvordan tenke annerledes? Skaffe seg ny familie? Forestille seg at restriksjonene ikke finnes? Bygge opp en ny bedrift fra bunn uten kapital eller noe? Vinne i lotteri sånn at man får penger til nødvendige ting? Anonymkode: 72edc...62a Da må man få hjelp av nav da. Søke nye jobber. Eller nei, forresten, drit i det. La være å prøve å finne løsninger. Da blir det mye bedre. Jeg skjønner at livet er utfordrende, at tiltakene har gjort livet annerledes. Hva annet forventer du av oss? Hva vil du vi skal gjøre? Annet enn å følge restriksjonene slik at vi kan få tilbake samfunnet slik det var. Anonymkode: 4f5b0...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #54 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Da må man få hjelp av nav da. Søke nye jobber. Eller nei, forresten, drit i det. La være å prøve å finne løsninger. Da blir det mye bedre. Jeg skjønner at livet er utfordrende, at tiltakene har gjort livet annerledes. Hva annet forventer du av oss? Hva vil du vi skal gjøre? Annet enn å følge restriksjonene slik at vi kan få tilbake samfunnet slik det var. Anonymkode: 4f5b0...72e Man følger jo fortsatt restriksjonene selv om man er deprimert. Det er ikke slik at kun glade og lykkelige mennesker følger regelverk. Du svarer fortsatt ikke på spørsmål om hvordan man løser manglende mulighet til å se familien sin på ubestemt tid. Skaffer seg ny familie? Og søke jobber? Ja. Men med den arbeidsledigheten som er nå, er antall arbeidsledige mye høyere enn antall ledige stillinger der ute. Mange bedrifter er stengt, mange tør ikke å ansette flere folk enn absolutt nødvendig fordi de er på grensa til massepermittering. Jeg har selv en ungdom som fikk jobb som tilkallingsvikar på en kafe. Hun konkurrerte med 8 andre, og vi bor på en ganske liten plass. Hun var heldig og fikk jobben, men jobber kun 3-4 dager i måneden, fordi de heller holder åpent med lite bemanning, enn betaler til vikarene. Alt er skåret ned til beinet. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2021 #55 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Man følger jo fortsatt restriksjonene selv om man er deprimert. Det er ikke slik at kun glade og lykkelige mennesker følger regelverk. Du svarer fortsatt ikke på spørsmål om hvordan man løser manglende mulighet til å se familien sin på ubestemt tid. Skaffer seg ny familie? Og søke jobber? Ja. Men med den arbeidsledigheten som er nå, er antall arbeidsledige mye høyere enn antall ledige stillinger der ute. Mange bedrifter er stengt, mange tør ikke å ansette flere folk enn absolutt nødvendig fordi de er på grensa til massepermittering. Jeg har selv en ungdom som fikk jobb som tilkallingsvikar på en kafe. Hun konkurrerte med 8 andre, og vi bor på en ganske liten plass. Hun var heldig og fikk jobben, men jobber kun 3-4 dager i måneden, fordi de heller holder åpent med lite bemanning, enn betaler til vikarene. Alt er skåret ned til beinet. Anonymkode: 72edc...62a Du fokuserer jo kun på alt som er problematisk . Hvis du klarer å tenke nytt og alternativt så kanskje det går bedre. Det er ikke lett å søke jobber som ikke finnes men det finnes løsninger her også. Studere noe kanskje? Starte for seg selv eller kanskje også flytte til et sted hvor man får jobb. Ikke ideelt men i en lite ideell pandemi må man være kreativ. Kanskje man må bo billigere , skaffe en leieboer, leve på en ny måte økonomisk , lære seg å lage billigere mat ... Kanskje man må strekke ut en hånd til noen eller lete etter de som strekker ut en hånd. Kort sagt så må man se seg om etter nye muligheter og nye dører. Vanskelig ja? Umulig ? nei Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #56 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Du fokuserer jo kun på alt som er problematisk . Hvis du klarer å tenke nytt og alternativt så kanskje det går bedre. Det er ikke lett å søke jobber som ikke finnes men det finnes løsninger her også. Studere noe kanskje? Starte for seg selv eller kanskje også flytte til et sted hvor man får jobb. Ikke ideelt men i en lite ideell pandemi må man være kreativ. Kanskje man må bo billigere , skaffe en leieboer, leve på en ny måte økonomisk , lære seg å lage billigere mat ... Kanskje man må strekke ut en hånd til noen eller lete etter de som strekker ut en hånd. Kort sagt så må man se seg om etter nye muligheter og nye dører. Vanskelig ja? Umulig ? nei Du ser virkelig kun enhjørninger og regnbuer. Ikke alle kan flytte. Å starte noe nå uten å ha egenkapital er en utopi. Tror du folk går på NAV fordi de synes det er morsomt? Nå tenker jeg på de som har mistet jobbene sine eller blitt permittert. Nei, de gjør det fordi det er flere arbeidsledige enn ledige stillinger - det er ikke en jobb til alle. Skaffe en leieboer? Altså hive ungene ut av rommet og ta inn et fremmed menneske der? Du er som Marie Antoinette - hvis folk ikke har råd til brød, kan de bare spise kake. Alt du foreslår der, passer ikke for dem som har mistet all jobb og inntekt. For å starte egen bedrift må man ha startkapital. For å ta inn en leieboer må man: a) eie og b) ha utleiedel - altså stort, dyrt hus. Ny statistikk viser at 1 million nordmenn leier bolig, altså hver 5. nordmann bor i en leid bolig. Studere noe - ja, skal man forsørge familien på lån og stipend på 10 000 i måneden? Man mister jo all støtte fra NAV når man studerer, og går derfor NED i lønn. Hvem har råd til det? Flytte - ja, hvis man: a) ikke har delt omsorg for barn med den andre forelderen og b) det finnes nok jobber. Og her har vi igjen det problemet at det er langt flere arbeidsledige nå enn det er ledige stillinger. Det går ikke alltid å bo billigere heller, man kan ikke tvinge huseier til å senke husleia, man kan ikke la være å betale regningene og man kan da virkelig ikke bare fôre barna med spagetti, pølser og annen billig drittmat. Du sitter godt i det siden du er hjemmeværende og får penger for å gjøre ingenting. Og ja, for mange er det du foreslår umulig. Man kan ikke ta inn en leieboer når man selv leier, eller når man kun har to soverom. Man kan ikke bo billigere hvis man allerede har redusert utgiftene før pandemien. Man kan ikke studere når man ikke har råd til å forsørge familien. Man kan ikke starte for seg selv uten investorer eller startkapital, og det er ikke slik at bankene løper etter folk for å gi dem lån nå i disse tider. I hvert fall når du ikke har noe fast jobb eller inntekt, da får du ikke en gang et lite kredittkort. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2021 #57 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du ser virkelig kun enhjørninger og regnbuer. Ikke alle kan flytte. Å starte noe nå uten å ha egenkapital er en utopi. Tror du folk går på NAV fordi de synes det er morsomt? Nå tenker jeg på de som har mistet jobbene sine eller blitt permittert. Nei, de gjør det fordi det er flere arbeidsledige enn ledige stillinger - det er ikke en jobb til alle. Skaffe en leieboer? Altså hive ungene ut av rommet og ta inn et fremmed menneske der? Du er som Marie Antoinette - hvis folk ikke har råd til brød, kan de bare spise kake. Alt du foreslår der, passer ikke for dem som har mistet all jobb og inntekt. For å starte egen bedrift må man ha startkapital. For å ta inn en leieboer må man: a) eie og b) ha utleiedel - altså stort, dyrt hus. Ny statistikk viser at 1 million nordmenn leier bolig, altså hver 5. nordmann bor i en leid bolig. Studere noe - ja, skal man forsørge familien på lån og stipend på 10 000 i måneden? Man mister jo all støtte fra NAV når man studerer, og går derfor NED i lønn. Hvem har råd til det? Flytte - ja, hvis man: a) ikke har delt omsorg for barn med den andre forelderen og b) det finnes nok jobber. Og her har vi igjen det problemet at det er langt flere arbeidsledige nå enn det er ledige stillinger. Det går ikke alltid å bo billigere heller, man kan ikke tvinge huseier til å senke husleia, man kan ikke la være å betale regningene og man kan da virkelig ikke bare fôre barna med spagetti, pølser og annen billig drittmat. Du sitter godt i det siden du er hjemmeværende og får penger for å gjøre ingenting. Og ja, for mange er det du foreslår umulig. Man kan ikke ta inn en leieboer når man selv leier, eller når man kun har to soverom. Man kan ikke bo billigere hvis man allerede har redusert utgiftene før pandemien. Man kan ikke studere når man ikke har råd til å forsørge familien. Man kan ikke starte for seg selv uten investorer eller startkapital, og det er ikke slik at bankene løper etter folk for å gi dem lån nå i disse tider. I hvert fall når du ikke har noe fast jobb eller inntekt, da får du ikke en gang et lite kredittkort. Anonymkode: 72edc...62a Ok. Du har vel rett da. Livet er som et svart hull det er umulig å komme ut av. Hvis det er fasiten så lever jeg virkelig godt med enhjørningen min. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #58 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): Ok. Du har vel rett da. Livet er som et svart hull det er umulig å komme ut av. Hvis det er fasiten så lever jeg virkelig godt med enhjørningen min. Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at det du mener om at alle kan gjøre alt du foreslår, er en utopi. Som sagt, tror du folk står i matkøer, pantsetter husene sine og går på NAV fordi de er late eller synes det er morsomt? Svar meg gjerne på det. Hvorfor folk foretrekker å stå i matkø i stedet for å få seg en leieboer, lage mat av luft og kjærlighet eller starte opp egen bedrift uten startkapital. Det skal ikke gå an å være så arrogant. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2021 #59 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at det du mener om at alle kan gjøre alt du foreslår, er en utopi. Som sagt, tror du folk står i matkøer, pantsetter husene sine og går på NAV fordi de er late eller synes det er morsomt? Svar meg gjerne på det. Hvorfor folk foretrekker å stå i matkø i stedet for å få seg en leieboer, lage mat av luft og kjærlighet eller starte opp egen bedrift uten startkapital. Det skal ikke gå an å være så arrogant. Anonymkode: 72edc...62a Ingen står i matkø fordi de ikke gidder å finne andre løsninger eller fordi det er morsomt. Ingen går heller på nav av samme årsak . Poenget mitt står seg fortsatt godt; du kommer mye lenger ved å være løsningsorientert og ha en positiv mental innstilling . Ikke alle kan finne gode løsninger nå men mange kan det. Du fremstår veldig negativ. Det er det som tar meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #60 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Ingen står i matkø fordi de ikke gidder å finne andre løsninger eller fordi det er morsomt. Ingen går heller på nav av samme årsak . Poenget mitt står seg fortsatt godt; du kommer mye lenger ved å være løsningsorientert og ha en positiv mental innstilling . Ikke alle kan finne gode løsninger nå men mange kan det. Du fremstår veldig negativ. Det er det som tar meg Og det som tar meg er at du fremstår som arrogant. Du har vært en av de heldige - verken du eller mannen mistet jobb eller gikk ned i inntekt, dere mistet ikke hus, dere har den nærmeste familie i Norge (tenker nå på foreldre og søsken, samt kjernefamilien), ingen deprimerte ungdommer. Altså, veldig små konsekvenser av tiltakene. Samtidig har du ingen forståelse overhode for hvordan det er å være konkursrammet bedriftseier, student som mister sin eneste inntekt uten kompensasjon fra staten og så videre. Du mener at alle kan bare finne på løsninger, som finnes kun hos de bemidlede menneskene. Fattige mennesker kan ikke bruke noe av det du skisserer, fordi man må ha kapital for å gjøre alt dette. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #61 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Ingen står i matkø fordi de ikke gidder å finne andre løsninger eller fordi det er morsomt. Ingen går heller på nav av samme årsak . Poenget mitt står seg fortsatt godt; du kommer mye lenger ved å være løsningsorientert og ha en positiv mental innstilling . Ikke alle kan finne gode løsninger nå men mange kan det. Du fremstår veldig negativ. Det er det som tar meg Det blir det samme som hvis en person med lungebetennelse sier til en person med langt fremskreden kreft at det er viktig å tenke positivt og være løsningsorientert - kanskje kan man ty til alternativ medisin, hekser eller en dyr privatoperasjon i Israel eller Tyskland. Og så er det viktig å huske testamente. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2021 #62 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og det som tar meg er at du fremstår som arrogant. Du har vært en av de heldige - verken du eller mannen mistet jobb eller gikk ned i inntekt, dere mistet ikke hus, dere har den nærmeste familie i Norge (tenker nå på foreldre og søsken, samt kjernefamilien), ingen deprimerte ungdommer. Altså, veldig små konsekvenser av tiltakene. Samtidig har du ingen forståelse overhode for hvordan det er å være konkursrammet bedriftseier, student som mister sin eneste inntekt uten kompensasjon fra staten og så videre. Du mener at alle kan bare finne på løsninger, som finnes kun hos de bemidlede menneskene. Fattige mennesker kan ikke bruke noe av det du skisserer, fordi man må ha kapital for å gjøre alt dette. Anonymkode: 72edc...62a Nå ja.... vi mistet en av være nærmeste i høst og måtte velge hvem som kunne komme i begravelsen , vi har en på hjemmeskole som ikke får det han har krav på , jeg har en mamma som er veldig syk og ikke kommer seg ut og vi ikke kan besøke , vi har behandlinger vi venter på som blir utsatt pga covid. Poenget her er ikke hva JEG opplever men det hjelper meg ingenting å fokusere på disse tingene derfor velger jeg å fokusere på alt det som faktisk er veldig bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #63 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at det du mener om at alle kan gjøre alt du foreslår, er en utopi. Som sagt, tror du folk står i matkøer, pantsetter husene sine og går på NAV fordi de er late eller synes det er morsomt? Svar meg gjerne på det. Hvorfor folk foretrekker å stå i matkø i stedet for å få seg en leieboer, lage mat av luft og kjærlighet eller starte opp egen bedrift uten startkapital. Det skal ikke gå an å være så arrogant. Anonymkode: 72edc...62a Jo, det er det du sier. For deg er alt svart. Du vil og evner ikke å ta til deg en dritt. Greit nok det, det går ikke utover meg ihvertfall. Og bra er det. Jeg har nok med min egen gjørme. Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det blir det samme som hvis en person med lungebetennelse sier til en person med langt fremskreden kreft at det er viktig å tenke positivt og være løsningsorientert - kanskje kan man ty til alternativ medisin, hekser eller en dyr privatoperasjon i Israel eller Tyskland. Og så er det viktig å huske testamente. Anonymkode: 72edc...62a Jeg står i krefthypotesen din. Eller, jeg vet at jeg kan dø av kreft om et halvt år. Men jeg orker ikke å ha fokuset der. Jeg lever i dag og det er det viktigste. Jeg regner med at du ikke har peiling på hva du snakker om i dette innlegget. Den sammenligningen er ganske utpå jordet. Anonymkode: 4f5b0...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #64 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jo, det er det du sier. For deg er alt svart. Du vil og evner ikke å ta til deg en dritt. Greit nok det, det går ikke utover meg ihvertfall. Og bra er det. Jeg har nok med min egen gjørme. Jeg står i krefthypotesen din. Eller, jeg vet at jeg kan dø av kreft om et halvt år. Men jeg orker ikke å ha fokuset der. Jeg lever i dag og det er det viktigste. Jeg regner med at du ikke har peiling på hva du snakker om i dette innlegget. Den sammenligningen er ganske utpå jordet. Anonymkode: 4f5b0...72e Men hvilke alternative løsninger har du funnet når medisinen ikke lenger kan gjøre noe for deg? Ja, man kan ha positiv innstilling, men forholdene blir ikke bedre bare fordi man smiler. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #65 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men hvilke alternative løsninger har du funnet når medisinen ikke lenger kan gjøre noe for deg? Ja, man kan ha positiv innstilling, men forholdene blir ikke bedre bare fordi man smiler. Anonymkode: 72edc...62a Medisinen har virket hittil, men hvem vet hvor neste svulst dukker opp. Hva vil strålinga gjøre med kroppen. Det jeg fokuserer på, er å ha en god hverdag. Rett og slett. Hvis jeg begynner på negativitet, blir jeg enda dårligere enn jeg er. Det har jeg gjort før. Aldri igjen. Det er det som holder meg "på rett sti". Men, det er selvfølgelig opp til deg selv hvordan dagene dine skal være 👍 Lykke til! Anonymkode: 4f5b0...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2021 #66 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Medisinen har virket hittil, men hvem vet hvor neste svulst dukker opp. Hva vil strålinga gjøre med kroppen. Det jeg fokuserer på, er å ha en god hverdag. Rett og slett. Hvis jeg begynner på negativitet, blir jeg enda dårligere enn jeg er. Det har jeg gjort før. Aldri igjen. Det er det som holder meg "på rett sti". Men, det er selvfølgelig opp til deg selv hvordan dagene dine skal være 👍 Lykke til! Anonymkode: 4f5b0...72e Høres ut som du lever på den måten som er best for deg. Jeg har det helt likt... jeg har det som aller best jeg ikke graver meg ned. Jeg tror det er et valg man tar og et valg man må ta mange ganger gjennom livet 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #67 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden): Høres ut som du lever på den måten som er best for deg. Jeg har det helt likt... jeg har det som aller best jeg ikke graver meg ned. Jeg tror det er et valg man tar og et valg man må ta mange ganger gjennom livet 😊 Men det er jo nettopp det - du har ingen grunn til å grave deg ned fordi du sitter på hjemmekontor med svært rolig hverdag og mottar den samme lønna som tidligere. Din mann får den samme lønna som tidligere. Dere har verken mistet bedriften, lønna eller huset. Dere trenger ikke å gå på NAV, pantsette huset eller stå i matkø. Det er lett å være positiv når livet smiler til deg. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2021 #68 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men det er jo nettopp det - du har ingen grunn til å grave deg ned fordi du sitter på hjemmekontor med svært rolig hverdag og mottar den samme lønna som tidligere. Din mann får den samme lønna som tidligere. Dere har verken mistet bedriften, lønna eller huset. Dere trenger ikke å gå på NAV, pantsette huset eller stå i matkø. Det er lett å være positiv når livet smiler til deg. Anonymkode: 72edc...62a Du hoppet greit glatt over det jeg fortalte om hva vi står i/ har stått i ser jeg😊. Herlig det vet du . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #69 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Du hoppet greit glatt over det jeg fortalte om hva vi står i/ har stått i ser jeg😊. Herlig det vet du . Dere har begge to hjemmekontor og får lønn. Verken deres barn eller dere fikk utsatt livsviktige behandlinger og operasjoner som medfører stor risiko for liv og helse. Dere har beholdt huset deres, dere trenger ikke å kjøpe billig drittmat eller sitte i kaldt hus for å spare på strømmen. Dere står ikke i matkø. Dere går ikke på NAV. Så ja, dere har kommet veldig greit ut av det. I tillegg har du en lett jobb og mest sannsynlig ganske bra lønn. Da har man altså ikke noe å klage over. Men man bør ha forståelse for dem som mistet hele livsgrunnlaget sitt. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2021 #70 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dere har begge to hjemmekontor og får lønn. Verken deres barn eller dere fikk utsatt livsviktige behandlinger og operasjoner som medfører stor risiko for liv og helse. Dere har beholdt huset deres, dere trenger ikke å kjøpe billig drittmat eller sitte i kaldt hus for å spare på strømmen. Dere står ikke i matkø. Dere går ikke på NAV. Så ja, dere har kommet veldig greit ut av det. I tillegg har du en lett jobb og mest sannsynlig ganske bra lønn. Da har man altså ikke noe å klage over. Men man bør ha forståelse for dem som mistet hele livsgrunnlaget sitt. Anonymkode: 72edc...62a Helt herlig du altså😊😊😊😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #71 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Helt herlig du altså😊😊😊😊 Ja, det er helt herlig for familien din. Skulle ønske flere hadde det slik som dere, altså slapp å bekymre seg for økonomien sin på grunn av tiltakene. Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #72 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden): Helt herlig du altså😊😊😊😊 Kvalmende hersketeknikk. Anonymkode: 7a465...36f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #73 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Dere har begge to hjemmekontor og får lønn. Verken deres barn eller dere fikk utsatt livsviktige behandlinger og operasjoner som medfører stor risiko for liv og helse. Dere har beholdt huset deres, dere trenger ikke å kjøpe billig drittmat eller sitte i kaldt hus for å spare på strømmen. Dere står ikke i matkø. Dere går ikke på NAV. Så ja, dere har kommet veldig greit ut av det. I tillegg har du en lett jobb og mest sannsynlig ganske bra lønn. Da har man altså ikke noe å klage over. Men man bør ha forståelse for dem som mistet hele livsgrunnlaget sitt. Anonymkode: 72edc...62a Har hun jobb (hjemmekontor) her på forumet? Anonymkode: 0b4f0...bf7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2021 #74 Del Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har hun jobb (hjemmekontor) her på forumet? Anonymkode: 0b4f0...bf7 Du kan jo spørre meg direkte? Jeg jobber i en organisasjon . I dag har jeg fri på dagen og skal jobbe fra klokken 22 i kveld og til klokken 03:00 i natt😊😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #75 Del Skrevet 8. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Du kan jo spørre meg direkte? Jeg jobber i en organisasjon . I dag har jeg fri på dagen og skal jobbe fra klokken 22 i kveld og til klokken 03:00 i natt😊😊 Du var altså oppe kl 6 og skal jobbe til kl 3? Du sover 3 timer i døgnet? Og er det nattevakt hver eneste dag? Anonymkode: 72edc...62a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416238-klar-for-flere-m%C3%A5neder-med-stengte-butikker-og-treningssentre-hjemmekontor-og-isolert-ungdom/page/3/#findComment-149523388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg