Gå til innhold

Dere som handler i utenlandske nettbutikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt et plagg i en spansk nettbutikk og nå etterlyser de voec skjema?

Jeg forstår at dette er en form for forenkling av moms betaling, men hva skal jeg egentlig gjøre?

Når jeg spør får jeg tilsendt dette, er det noen som kan mer om dette enn meg så skrik ut.

VAT On E-commerce (VOEC) is a simplified VAT scheme for foreign B2C suppliers or marketplaces selling low value goods below NOK (Norwegian krone) 3,000 (about EUR 300). Unlike ordinary VAT, the new scheme does not require the seller to register a company in Norway. The seller is obliged to register for VOEC when revenue exceeds NOK 50,000 during a 12-month period. Companies that do not reach the NOK 50,000 threshold can also choose to register voluntarily. If the shipment is covered under the VOEC scheme, it is also subject to simplified customs procedures with no customs declaration. VOEC is largely similar to the EU MOSS-scheme (Mini-One-Stop-Shop).

Skrevet

Det er ikke du som skal gjøre noe som helst med VOEC. Er butikken registrert på VOEC-listen? Da skal de ha et eget nummer, som de skal oppgi når de sender pakken. Betalte du 25% moms ved utsjekk? Hvis ikke, skal de ikke gjøre noe som helst med VOEC. 

Anonymkode: 98d54...0a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...