Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #26 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Klart dere har et alternativ, det er ingen som tvinger dere. Det er valgfritt. Anonymkode: 57514...6f0 Ja, men jeg er ikke en gratispassasjer uten tanke for samfunn. hi Anonymkode: eb5e7...46f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #27 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Ja, men jeg er ikke en gratispassasjer uten tanke for samfunn. hi Anonymkode: eb5e7...46f Ikke bruk ordet gratispassasjer, du er ikke 90 år. Du er heller ikke passasjer på noe som helst. Du velger selv om du vil være medlem. Jeg valgte å la det være pga av prisen hos min arbeidsgiver. 830,- er for dyrt, du får heller ingenting igjen. Anonymkode: 57514...6f0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #28 Skrevet 6. april 2021 Husk at fagforeningen forhandler lønn for deg. Og hvordan er det med AFP igjen? Får man det uten å være organisert? Anonymkode: ac819...adc
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #29 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Betaler omtrent som du gjør nå. Får du mye høyere lønn i den nye jobben siden du må betale så mye mer? 830 kr er MYE. Hadde vurdert å melde meg ut. Du kan jo bare melde deg inn igjen om du skulle trenge det 🙂 Anonymkode: 23124...971 Nei, det er for sent å melde seg inn igjen når man trenger det. Man får ikke hjelp hvis man melder deg inn når man allerede står i en konflikt Anonymkode: f5af8...c7b
Optatium Skrevet 6. april 2021 #30 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ikke bruk ordet gratispassasjer, du er ikke 90 år. Du er heller ikke passasjer på noe som helst. Du velger selv om du vil være medlem. Jeg valgte å la det være pga av prisen hos min arbeidsgiver. 830,- er for dyrt, du får heller ingenting igjen. Anonymkode: 57514...6f0 Men man ER jo gratispassasjer dersom man ikke vil betale, men bare nyte godt av resultatet.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #31 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og hvordan er det med AFP igjen? Får man det uten å være organisert? Selvfølgelig får man det. Du har jo skattet til staten i alle de år du har vært i arbeid. Anonymkode: 57514...6f0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #32 Skrevet 6. april 2021 Optatium skrev (1 minutt siden): Men man ER jo gratispassasjer dersom man ikke vil betale, men bare nyte godt av resultatet. Hvilket resultat? Anonymkode: 57514...6f0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #33 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ikke bruk ordet gratispassasjer, du er ikke 90 år. Du er heller ikke passasjer på noe som helst. Du velger selv om du vil være medlem. Jeg valgte å la det være pga av prisen hos min arbeidsgiver. 830,- er for dyrt, du får heller ingenting igjen. Anonymkode: 57514...6f0 Hva tror du ville skjedd dersom ingen organiserte seg og foreningene opphørte? Nei, forresten, ikke svar, det var ikke tema og det er nok som å snakke for døve ører. Anonymkode: eb5e7...46f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #34 Skrevet 6. april 2021 Det man også er med å betaler, er fester og turer til de som sitter i styret. Det er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 57514...6f0
Optatium Skrevet 6. april 2021 #35 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hvilket resultat? Anonymkode: 57514...6f0 Ved å stille det spørsmålet er du åpenbart så historieløs at jeg orker ikke svare deg en gang.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #36 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det man også er med å betaler, er fester og turer til de som sitter i styret. Det er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 57514...6f0 Haha.. Ja, sikkert masse festing og turer i fagforeninger. Anonymkode: 21186...e2b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #37 Skrevet 6. april 2021 Hva er poenget med jobbklubb? Brudd i mekling betyr streik for 23.548 LO-medlemmer fra søndag https://www.tv2.no/nyheter/13927589/ Anonymkode: ff0a0...37c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #38 Skrevet 6. april 2021 Optatium skrev (26 minutter siden): Ved å stille det spørsmålet er du åpenbart så historieløs at jeg orker ikke svare deg en gang. Du vet det ikke selv. Anonymkode: 57514...6f0
Optatium Skrevet 6. april 2021 #39 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Du vet det ikke selv. Anonymkode: 57514...6f0 Ferielovgiing, lønn, arbeidstid, sykepenger, ia bedrifter osv. For ikke å snakke om regler for ansettelse og søknadsprosessen, permisjoner, kompetanseheving osv. Fagforeningene har bidratt til alt dette. Noen ganger så tenker jeg at folk som deg ikke har gjennomført grunnskolen en gang.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #40 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er poenget med jobbklubb? Brudd i mekling betyr streik for 23.548 LO-medlemmer fra søndag https://www.tv2.no/nyheter/13927589/ Anonymkode: ff0a0...37c Jobbklubb? Arbeidstakerorganisasjoner. Du skal være rimelig glad for alt arbeisstakerorganisasjonene har fremforhandlet gjennom tidene. Arbeidshverdagen din hadde vært temmelig annerledes uten. Anonymkode: a9cd5...5c8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #41 Skrevet 6. april 2021 meldte meg ut selv, de trakk sykt mye den mnd jeg fikk feriepenger! 1800 eller noe, dyrt å betale for ikke noe ..Har null tiltro til lederen hos oss . Anonymkode: 73828...07c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #42 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jobbklubb? Arbeidstakerorganisasjoner. Du skal være rimelig glad for alt arbeisstakerorganisasjonene har fremforhandlet gjennom tidene. Arbeidshverdagen din hadde vært temmelig annerledes uten. Anonymkode: a9cd5...5c8 Jeg er selvstendig næringsdrivende. Nå tar disse jobbklubbene ut en masse bussjåfører og andre i streik, bare for noen lusne kroners skyld. Hva er vitsen?? Disse jobbklubbene har ingen funksjon idag. Anonymkode: ff0a0...37c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #43 Skrevet 6. april 2021 Men må du bytte fagforening da? Anonymkode: acbbe...024
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #44 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg er selvstendig næringsdrivende. Nå tar disse jobbklubbene ut en masse bussjåfører og andre i streik, bare for noen lusne kroners skyld. Hva er vitsen?? Disse jobbklubbene har ingen funksjon idag. Anonymkode: ff0a0...37c De tar nok ut mennesker i streik fordi de har for dårlige vilkår og ikke blir møtt på kravene sine av arbeidsgiver, eller hva tenker du? For mange mennesker er «noen lusne kroner» helt avgjørende for å få det til å gå rundt i hverdagen. Særlig «masse bussjåfører» og andre lavtlønte yrker som i praksis har gått ned i lønn de siste årene fordi lønnsøkning ikke engang har fulgt reallønnsvekst, og arbeidsgivere har brutt løfter om bedre betingelser i flere omganger med lønnsforhandlinger. «Jobbklubbene», eller fagforeningene som vi andre kaller dem, jobber hardt for å sikre at medlemmene ikke utsettes for usaklig oppsigelse, at arbeidsgiver følger AML, og forhandler frem gode betingelser for medlemmene sine, for å nevne noe. Å gå rundt å tro at dette er overflødig i dagens samfunn er i beste fall naivt, og et tegn på behov for virkelighetsorientering. Anonymkode: 9f993...d2d
the amazing spidermamma Skrevet 6. april 2021 #45 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Selvfølgelig får man det. Du har jo skattet til staten i alle de år du har vært i arbeid. Anonymkode: 57514...6f0 For å få AFP må arbeidsplassen ha tariffavtale. Det har de vel stort sett i det offentlige, men i det private risikerer man å miste AFP-en hvis man bytter fra et sted med tariffavtale til et sted uten.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #46 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er selvstendig næringsdrivende. Nå tar disse jobbklubbene ut en masse bussjåfører og andre i streik, bare for noen lusne kroners skyld. Hva er vitsen?? Disse jobbklubbene har ingen funksjon idag. Anonymkode: ff0a0...37c Beklager hvis det er ubehagelig, men her snakker du om noe du helt opplagt overhodet ikke har peiling på. Du påstår at fagforeningene/arbeidstakerorganisasjoner ikke har noen funksjon i dag. Neivel. Hvem skal da bestemme lønn og arbeidsvilkår? Permisjonsregler? Regler for yrkesskadeforsikring og -erstatning? Regler for ferie? Anonymkode: a9cd5...5c8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #47 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Beklager hvis det er ubehagelig, men her snakker du om noe du helt opplagt overhodet ikke har peiling på. Du påstår at fagforeningene/arbeidstakerorganisasjoner ikke har noen funksjon i dag. Neivel. Hvem skal da bestemme lønn og arbeidsvilkår? Permisjonsregler? Regler for yrkesskadeforsikring og -erstatning? Regler for ferie? Anonymkode: a9cd5...5c8 La bedriftene få finne ut av hva som passer best for dem. Så kan folk selv velge hvilken bedrift de ønsker å jobbe i. Valgfrihet er bra, ikke sant? Anonymkode: ff0a0...37c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #48 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): La bedriftene få finne ut av hva som passer best for dem. Så kan folk selv velge hvilken bedrift de ønsker å jobbe i. Valgfrihet er bra, ikke sant? Anonymkode: ff0a0...37c Mot dårskap kjemper selv gudene forgjeves. Anonymkode: a9cd5...5c8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #49 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men må du bytte fagforening da? Anonymkode: acbbe...024 Ja, det må jeg. Der jeg er organisert i dag er bare for statlige ansatte. Anonymkode: eb5e7...46f
Syngensang Skrevet 6. april 2021 #50 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): La bedriftene få finne ut av hva som passer best for dem. Så kan folk selv velge hvilken bedrift de ønsker å jobbe i. Valgfrihet er bra, ikke sant? Anonymkode: ff0a0...37c Ja, det der er jo draumescenarioet til mange bedriftseigarar, kombinert med skyhøg arbeidsløyse som vi har no vil det iallefall føre til lave lønnsutgifter, ingen overtidsbetaling, ingen stillingsvern osb. Og det må jo vere supert for dei som skal tene pengar til seg sjølv. For oss som er avhengige av å få lønn, ikkje gå konkurs fordi ungane blir sjuke etter tur og du sjølv tilfeldigvis bryt foten er det ikkje fullt så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå