Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Det syns jeg er for dyrt! Er den foreningen de fleste på dette arbeidsstedet er med i. Betaler 460 kr i dag. Hva betaler du og hvilken forening? Anonymkode: eb5e7...46f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Er ikke med i noen arbeidsklubb. Jeg har aldri sett vitsen med det. Anonymkode: ff0a0...37c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Aldri vært organisert. Har alltid syntes det er for dyrt. Er kun villig til å betale maks 200,- måneden. Anonymkode: 14e14...4d1
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Betaler omtrent som du gjør nå. Får du mye høyere lønn i den nye jobben siden du må betale så mye mer? 830 kr er MYE. Hadde vurdert å melde meg ut. Du kan jo bare melde deg inn igjen om du skulle trenge det 🙂 Anonymkode: 23124...971
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er ikke med i noen arbeidsklubb. Jeg har aldri sett vitsen med det. Anonymkode: ff0a0...37c Da var du Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Betaler omtrent som du gjør nå. Får du mye høyere lønn i den nye jobben siden du må betale så mye mer? 830 kr er MYE. Hadde vurdert å melde meg ut. Du kan jo bare melde deg inn igjen om du skulle trenge det 🙂 Anonymkode: 23124...971 Nei, går opp 50.000. Å ikke være organisert er (selvsagt) ikke et alternativ. Anonymkode: eb5e7...46f
Petra Prøvedukke Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 830 kroner i måneden er mye! Hvilken organisasjon er dette? Jeg betaler rett under 500 i "min" organisasjon. Men ellers helt enig med deg, å ikke være organisert er overhodet ikke et alternativ. Jeg har god støtte i min lokalt tillitsvalgte, og tenk om jeg skulle bli tatt ut i streik! Da vil streikekassa være god å ha.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 Jeg betaler 838,- Det er inkludert reiseforsikring og innboforsikring. 674 er fagforening, resten forsikring. Regner med at summen beregnes som en prosentsats av lønna? Det er i hvert fall det eneste rettferdige. Da vil jo høyere lønn utløse høyere kontingent. Å ikke være organisert er ikke et alternativ for meg. Å velge et annet forbund, som ikke er et profesjonsforbund og ikke jobber spesifikt for mitt yrke er heller ikke et alternativ, for å spare noen kroner i mnd. Anonymkode: 9f993...d2d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 Sjekk hva du får for pengene, noen fagforeninger har forhandlet frem ganske gode tilbud på ting så ikke forkast det før du har lest deg skikkelig opp på hva du får. Sønnen min var nettopp gjennom samme greia, han snakket med tillitsvalgte på jobb og fikk høre hva han faktisk fikk for pengene og da var det ikke så dyrt likevel. Anonymkode: 4d701...1f5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 Det inkluderer en forsikring som ikke kan velges bort (75 per mnd) og som jeg ikke trenger. Anonymkode: eb5e7...46f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Jeg betaler 5175 kr i halvåret som da tilsvarer 862,5 i mnd. Dyrt, men har aldri vurdert å ikke være organisert. Får dessuten gode lånevilkår og forsikringsavtaler gjennom fagforeningen pluss at jeg nylig har kjøpt bil med rabatt takket være dem Anonymkode: f7913...220
Optatium Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 Har dere glemt at dere kan trekke fra på skatten? De fleste fagforeninger trekker en viss prosent av lønna di, så dersom du går veldig opp i lønn vil du også måtte betale mye mer. Sjekk om du betaler forsikring eller andre ekstragreier. Generelt er det kvalmt med de som ikke er medlem, men som nyter godt av fordelene.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 Optatium skrev (25 minutter siden): Har dere glemt at dere kan trekke fra på skatten? De fleste fagforeninger trekker en viss prosent av lønna di, så dersom du går veldig opp i lønn vil du også måtte betale mye mer. Sjekk om du betaler forsikring eller andre ekstragreier. Generelt er det kvalmt med de som ikke er medlem, men som nyter godt av fordelene. Har sjekket flere foreninger nå. Vanlig er rundt 1.1 prosent og med ett tak. I denne er det 1.55 pluss forsikring- og ikke et tak. Anonymkode: eb5e7...46f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 Petra Prøvedukke skrev (12 timer siden): 830 kroner i måneden er mye! Hvilken organisasjon er dette? Jeg betaler rett under 500 i "min" organisasjon. Men ellers helt enig med deg, å ikke være organisert er overhodet ikke et alternativ. Jeg har god støtte i min lokalt tillitsvalgte, og tenk om jeg skulle bli tatt ut i streik! Da vil streikekassa være god å ha. Man blir ikke tatt ut i streik om man ikke er organisert... Anonymkode: 58843...f89
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Man blir ikke tatt ut i streik om man ikke er organisert... Anonymkode: 58843...f89 Hehe. Greit å vite egentlig ja. Muligens gått glipp av noe vesentlig vedrørende fagforening. Anonymkode: 14e14...4d1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #15 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Man blir ikke tatt ut i streik om man ikke er organisert... Anonymkode: 58843...f89 Dette. Streik utføres av dem som er organisert - fagforeningen bruker streik som et middel til å fremforhandle bedre vilkår for sine medlemmer. Man tar ikke uorganiserte ut i streik, og beholder lønna som vanlig mens man jobber. Jeg meldte meg ut av fagforeningen for 2 år siden. Betalte vel rundt 450 kroner i måneden. Men fagforeningen sviktet meg ved to anledninger, og jeg gidder ikke å betale for noe som ikke gir nytte. Ja, jeg vet at det er viktig å organisere seg, men da må fagforeningen faktisk gi noe tilbake. Sist gang var jeg med lengst ansiennitet og best resultater forbigått av ikke færre enn fem andre under lønnsforhandlinger. Fagforeningen gjorde ikke en dritt for å rette opp uretten, jeg måtte inn og krangle med ledelsen helt alene og kjempe frem bedre lønn. Anonymkode: 98844...740
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #16 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Dette. Streik utføres av dem som er organisert - fagforeningen bruker streik som et middel til å fremforhandle bedre vilkår for sine medlemmer. Man tar ikke uorganiserte ut i streik, og beholder lønna som vanlig mens man jobber. Jeg meldte meg ut av fagforeningen for 2 år siden. Betalte vel rundt 450 kroner i måneden. Men fagforeningen sviktet meg ved to anledninger, og jeg gidder ikke å betale for noe som ikke gir nytte. Ja, jeg vet at det er viktig å organisere seg, men da må fagforeningen faktisk gi noe tilbake. Sist gang var jeg med lengst ansiennitet og best resultater forbigått av ikke færre enn fem andre under lønnsforhandlinger. Fagforeningen gjorde ikke en dritt for å rette opp uretten, jeg måtte inn og krangle med ledelsen helt alene og kjempe frem bedre lønn. Anonymkode: 98844...740 Ikke alle er like bra nei. Jeg synes det er en uting å ha dyr kontigent og så legge på masse annet som billig forsikring osv. Det er ikke dét man vil ha. Man vil være organisert. Punktum. Anonymkode: 14e14...4d1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #17 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Betaler omtrent som du gjør nå. Får du mye høyere lønn i den nye jobben siden du må betale så mye mer? 830 kr er MYE. Hadde vurdert å melde meg ut. Du kan jo bare melde deg inn igjen om du skulle trenge det 🙂 Anonymkode: 23124...971 Eg er htv og kan berre hjelpe medlemmar som er medlem når dei ringer/treng hjelp. Eg har alltid synest den regelen er for hard, og syna det er pineleg å seie at du må vere medlem for å få hjelp. Men eg skjønnar jo kvifor den er der når eg ser slike innlegg! Kontingenten er jo vanlegvis ein prosentdel av lønna di. Og går bla til å betale deg lønn om det skulle bli streik. Slik at ein faktisk kan streike for å få betre arbeidsforhold! /lønn. advokatar som kan hjelpe deg om du treng det. Kursing til plasstillitsvalde slik at dei kan hjelpe leiaren din til å følgje Aml og i det heile lage ein god arbeidsplass. Anonymkode: 88bfb...01d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #18 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Eg er htv og kan berre hjelpe medlemmar som er medlem når dei ringer/treng hjelp. Eg har alltid synest den regelen er for hard, og syna det er pineleg å seie at du må vere medlem for å få hjelp. Men eg skjønnar jo kvifor den er der når eg ser slike innlegg! Kontingenten er jo vanlegvis ein prosentdel av lønna di. Og går bla til å betale deg lønn om det skulle bli streik. Slik at ein faktisk kan streike for å få betre arbeidsforhold! /lønn. advokatar som kan hjelpe deg om du treng det. Kursing til plasstillitsvalde slik at dei kan hjelpe leiaren din til å følgje Aml og i det heile lage ein god arbeidsplass. Anonymkode: 88bfb...01d I fagforeningen der jeg var med før, var det ikke noe prosent, men fast beløp for alle. De spurte i hvert fall ikke meg om lønna mi da jeg meldte meg inn. Anonymkode: 98844...740
Optatium Skrevet 6. april 2021 #19 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): I fagforeningen der jeg var med før, var det ikke noe prosent, men fast beløp for alle. De spurte i hvert fall ikke meg om lønna mi da jeg meldte meg inn. Anonymkode: 98844...740 De får gjerne lønnsopplysninger fra arbeidsgiver.
Optatium Skrevet 6. april 2021 #20 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Har sjekket flere foreninger nå. Vanlig er rundt 1.1 prosent og med ett tak. I denne er det 1.55 pluss forsikring- og ikke et tak. Anonymkode: eb5e7...46f Men bytt da, hvis du kan bruke andre?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #21 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det syns jeg er for dyrt! Er den foreningen de fleste på dette arbeidsstedet er med i. Betaler 460 kr i dag. Hva betaler du og hvilken forening? Anonymkode: eb5e7...46f Har alltid vært med i fagforeninger på tidligere arbeidsplasser, men ikke her jeg har vært de siste 12 årene. Alt for dyrt. I tillegg er ikke 850,- for innboforsikring billig. Anonymkode: 57514...6f0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #22 Skrevet 6. april 2021 Optatium skrev (2 minutter siden): De får gjerne lønnsopplysninger fra arbeidsgiver. Men egenandelen forble den samme i 8 år, selv om jeg gikk opp 130 000 i lønn i løpet av denne tiden. Så nei, jeg tror ikke at det er andel av lønna de trekker. Anonymkode: 98844...740
Optatium Skrevet 6. april 2021 #23 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men egenandelen forble den samme i 8 år, selv om jeg gikk opp 130 000 i lønn i løpet av denne tiden. Så nei, jeg tror ikke at det er andel av lønna de trekker. Anonymkode: 98844...740 Kanskje andre løsninger da, de to organisasjonene jeg kjenner til har prosentteekk.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #24 Skrevet 6. april 2021 Petra Prøvedukke skrev (14 timer siden): 830 kroner i måneden er mye! Hvilken organisasjon er dette? Jeg betaler rett under 500 i "min" organisasjon. Men ellers helt enig med deg, å ikke være organisert er overhodet ikke et alternativ. Jeg har god støtte i min lokalt tillitsvalgte, og tenk om jeg skulle bli tatt ut i streik! Da vil streikekassa være god å ha. Anonym bruker skrev (14 timer siden): Da var du Nei, går opp 50.000. Å ikke være organisert er (selvsagt) ikke et alternativ. Anonymkode: eb5e7...46f Klart dere har et alternativ, det er ingen som tvinger dere. Det er valgfritt. Anonymkode: 57514...6f0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #25 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Det syns jeg er for dyrt! Er den foreningen de fleste på dette arbeidsstedet er med i. Betaler 460 kr i dag. Hva betaler du og hvilken forening? Anonymkode: eb5e7...46f Jeg betaler kr 780 pr mnd, Handel og Kontor. Anonymkode: a9c3d...e62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå