Gå til innhold

Hvorfor blir jeg så ofte misforstått?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og nå får det holde med spørsmål til meg. Gå heller i dere selv. 

Anonymkode: a8ae3...8a3

Vi sliter jo ikke med uønsket oppmerksomhet, så ingen problemer her. 

Anonymkode: ad28c...f80

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å skjønne at det kan være et problem. Jeg er tante til ei som er ung voksen. Hun er ikke smellvakker, men har et pent, nordisk, litt sart utseende. Hun er også fryktelig sjenert. Hun har hatt menn etter seg siden hun var 13. De stopper henne på gata, kommer bort når hun venter på bussen eller når hun sitter på kafe med sin mor og tante, og jeg kan love at hun ikke på noe vis hverken flørter, utstråler kåthet eller prøver å få oppmerksomhet. Hun er usminka, går stort sett i strikkegenser og jeans og joggesko og skulle gjerne vært oppmerksomheten foruten. Hva det er med henne som gjør at menn tenker at hun er interessert aner jeg ikke, men når noen prøver å sjekke opp en tenåring på kafe med to voksne damer, så handler det neppe om hva hun gjør. Noen menn tolker alt som flørt. 

Anonymkode: 42b5b...100

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ingen problemer med å skjønne at det kan være et problem. Jeg er tante til ei som er ung voksen. Hun er ikke smellvakker, men har et pent, nordisk, litt sart utseende. Hun er også fryktelig sjenert. Hun har hatt menn etter seg siden hun var 13. De stopper henne på gata, kommer bort når hun venter på bussen eller når hun sitter på kafe med sin mor og tante, og jeg kan love at hun ikke på noe vis hverken flørter, utstråler kåthet eller prøver å få oppmerksomhet. Hun er usminka, går stort sett i strikkegenser og jeans og joggesko og skulle gjerne vært oppmerksomheten foruten. Hva det er med henne som gjør at menn tenker at hun er interessert aner jeg ikke, men når noen prøver å sjekke opp en tenåring på kafe med to voksne damer, så handler det neppe om hva hun gjør. Noen menn tolker alt som flørt. 

Men dette er ikke normal oppførsel hos de fleste norske menn. Da bor dere på en veldig rar plass. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Takk! :) 

(De tror nok hun er interessert fordi de selv er interessert. Kortslutning.)

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk! :) 

(De tror nok hun er interessert fordi de selv er interessert. Kortslutning.)

Jeg tror ikke kvinner som ikke opplever det te selv evner å se at andre kvinner opplever dette. Jeg har aldri opplevd det selv, men som sagt har jeg ei venninne som aldri får gå i fred. Hun flørter overhode ikke og kler seg helt normalt, men hun har en helt enorm tiltrekningskraft på menn. Det er som om de mister helt vettet rundt henne. Veldig fascinerende å se på.

Så hi, slutt å tenke på at du gjør noe galt. Du er ikke ansvarlig for at menn føler de kan forholde seg til deg på den måten de gjør.

Og drit i andre damer som insisterer på ar det er DU som legger opp til dette. Kvinner med stor tiltrekningskraft på menn er det største trussel usikre kvinner kan tenke seg.

Anonymkode: 68022...190

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke kvinner som ikke opplever det te selv evner å se at andre kvinner opplever dette. Jeg har aldri opplevd det selv, men som sagt har jeg ei venninne som aldri får gå i fred. Hun flørter overhode ikke og kler seg helt normalt, men hun har en helt enorm tiltrekningskraft på menn. Det er som om de mister helt vettet rundt henne. Veldig fascinerende å se på.

Så hi, slutt å tenke på at du gjør noe galt. Du er ikke ansvarlig for at menn føler de kan forholde seg til deg på den måten de gjør.

Og drit i andre damer som insisterer på ar det er DU som legger opp til dette. Kvinner med stor tiltrekningskraft på menn er det største trussel usikre kvinner kan tenke seg.

Jeg anser ikke dem som en trussel. Hvis min mann skulle ha falt for fristelsen og ligget med en dame fordi hun har stor tiltrekningskraft, er det jo ene og alene fordi mannen er en drittsekk, og en slik mann trenger man ikke. Jeg stoler fullt og helt på min egen mann, og anser ingen andre kvinner som trussel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg anser ikke dem som en trussel. Hvis min mann skulle ha falt for fristelsen og ligget med en dame fordi hun har stor tiltrekningskraft, er det jo ene og alene fordi mannen er en drittsekk, og en slik mann trenger man ikke. Jeg stoler fullt og helt på min egen mann, og anser ingen andre kvinner som trussel. 

Sure.

Skrevet

Sure.

Jepp, helt sure. Jeg har blitt utsatt for utroskap flere ganger tidligere, fra andre menn. Men det har jo ingenting med kvinner og tiltrekningskraft å gjøre. Det har med å gjøre at mennene var utro drittsekker. Mannen jeg er med nå, er helt annerledes, og jeg stoler på ham. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå mistet innleggene all troverdighet. Seriøst, hvis du hadde gått med bustete hår, oversize genser, uten sminke og med flasset neglelakk, ville ingen oppegående menn ha sjekket deg opp på gata. 

Jeg er 90 kg på 180 cm, altså ingen tynn modellkropp, og har blitt sjekket opp på Kiwi litt for mange ganger til tross for maske, null sminke og ingenting annet enn at jeg er i servicemodus så joa, noen sjekker opp uansett hva man har på seg.

Ellers har jeg blitt sjekket opp flere ganger i situasjoner jeg ikke har gjort noe spesielt, eller ser noe spesielt ut. Men jeg får også ofte beskjed om at jeg flørter selv om det for meg kun er ren høflighet og med et snev kundeservicefremtoning siden det er lettere å vise meg frem sånn enn sånn jeg egentlig er (har angst blant annet, men putter på en maske i kundeservicemodus).

Anonymkode: 6ef86...2d0

Skrevet

Jeg er 90 kg på 180 cm, altså ingen tynn modellkropp, og har blitt sjekket opp på Kiwi litt for mange ganger til tross for maske, null sminke og ingenting annet enn at jeg er i servicemodus så joa, noen sjekker opp uansett hva man har på seg.

Ellers har jeg blitt sjekket opp flere ganger i situasjoner jeg ikke har gjort noe spesielt, eller ser noe spesielt ut. Men jeg får også ofte beskjed om at jeg flørter selv om det for meg kun er ren høflighet og med et snev kundeservicefremtoning siden det er lettere å vise meg frem sånn enn sånn jeg egentlig er (har angst blant annet, men putter på en maske i kundeservicemodus).

Da må jeg være kjempestygg som aldri blir sjekket opp noe sted? 

Skrevet

Da må jeg være kjempestygg som aldri blir sjekket opp noe sted? 

Eller du har bare ikke den rette tiltrekningskraften. Trenger ikke ha noe med utseendet å gjøre.

Har du aldri selv merket at enkelte mennesker har en helt spesiell utstråling som virker veldig appellerende? Er det utelukkende konkret flørting du har falt for hos andre?

Skrevet

Igjen, takk :) 

Har heldigvis mange gode venninner IRL, som ikke holder på sånn, det er helst på nettet eller de som ikke kjenner meg.

Men jeg vil si det er også en fordel å være venninne med kvinner som får mye oppmerksomhet. Jeg konkurrerer f.eks. aldri om oppmerksomheten til mine venninners menn. Og alle mine venninner vet at jeg ville gitt mannen deres (verbal) juling om han hadde prøvd seg. Tror nok at usikre og bekreftelsessøkende venninner er en større trussel, i så måte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Slapp helt av. Damer med stor tiltrekningskraft er antakeligvis de siste du bør bekymre deg for at skal ligge med mannen din. De du bør bekymre deg for er de som ønsker oppmerksomhet, og konkurrerer om å få den. 

Skrevet

Eller du har bare ikke den rette tiltrekningskraften. Trenger ikke ha noe med utseendet å gjøre.

Har du aldri selv merket at enkelte mennesker har en helt spesiell utstråling som virker veldig appellerende? Er det utelukkende konkret flørting du har falt for hos andre?

Selvfølgelig ikke bare konkret flørting, men at de tydelig viser interesse. Jeg har prøvd meg på folk som ikke virket interessert, og da var de... ja, ikke interessert. Nei, jeg kjenner ingen med slik tiltrekningskraft at alle menn, også de i forhold, blir tussete av dem og faller pladask. 

Skrevet

Slapp helt av. Damer med stor tiltrekningskraft er antakeligvis de siste du bør bekymre deg for at skal ligge med mannen din. De du bør bekymre deg for er de som ønsker oppmerksomhet, og konkurrerer om å få den. 

Hvorfor bør jeg bekymre meg for noen som helst? Jeg stoler på mannen min. Velger han å være utro etter å ha fått vite min fortid med masse utroskap, så er det hans feil ene og alene. Man stjeler ikke i butikken selv om man har veldig lyst på en ting der som man ikke kan kjøpe. Man drikker ikke alkohol, selv om man er fristet, hvis man på grunn av barnepass eller jobb må forbli edru. Og man ligger ikke med andre enn partneren selv om de frister og maser, hvis man ikke synes at det er greit.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bør jeg bekymre meg for noen som helst?

Nei, det behøver du selvfølgelig ikke. Du fremstår bare som nokså stresset med tanke på andre kvinner. Poenget mitt var uansett at damer som får mye oppmerksomhet ofte er de mest lojale.

Skrevet

Nettopp!

Skrevet

Men altså, dette er jo enkelt å fikse om det er et så stort problem at du må be om hjelp på et forum på nettet! Klipp deg helt, helt kort, evt shave deg. Aldri sminke, kle på deg en bomsete joggebukse og en stygg, uformelig genser. Ingen pynt, ingen fjollerier. 

Dette er et ikke-problem, og alt dette skjønner du nok selv. 

Anonymkode: 84c6e...47d

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Men altså, dette er jo enkelt å fikse om det er et så stort problem at du må be om hjelp på et forum på nettet! Klipp deg helt, helt kort, evt shave deg. Aldri sminke, kle på deg en bomsete joggebukse og en stygg, uformelig genser. Ingen pynt, ingen fjollerier. 

Kort hår hjelper. Det er det eneste av de tingene som hjelper.

Likevel, argumentene dine nærmer seg; Gå med niqab!

Og det er vel ikke det man ønsker seg i dette landet, sånn egentlig? 

Skrevet

Én ting til. Min erfaring er at de fleste damene som opplever dette er de som sminker og pynter og fjoller seg minst. Tror ikke man skal ta det for gitt at menn liker pynt og sminke, bare fordi damer synes det er fint.

Nå mener ikke jeg det er riktig å begynne med sminke og dill, dersom det ikke er noe man liker. Men det kan jo være et tips til de damene som ønsker draget på menn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg slutshamer ingen. Hvis man ønsker oppmerksomhet fra menn, så er det jo ikke noe galt i det? Men å påstå at man ikke gjør noe spesielt, samtidig som man hele tiden blir sjekket opp og oppfattet som flørtende blir litt dumt - da bør man gå litt i seg selv og se om det er noe ved ens egen oppførsel som gjør at man blir oppfattet slik. Hvis man ønsker å bli oppfattet som flørtende og bli sjekket opp i hytt og vær, er det jo ikke noe galt i det. Hvis man ikke ønsker det, bør man kanskje justere oppførselen sin.

Man kan sammenligne dette med andre områder, som ikke har noe med det å være kvinne å gjøre. For eksempel, hvis man ønsker å bli oppfattet som profesjonell på et jobbintervju for et advokatfirma, er det en dårlig ide å dukke opp med utvasket dongeribukse og caps på hodet. Hvis man derimot søker jobb på en bensinstasjon, kan det være greit. Man dukker ikke opp med stor utringning og hullkort i grandtantas 80-årslag, man har ikke på seg hvit marengskjole som gjest i bryllup og man kler seg ikke i neongrønn jumpsuit i en begravelse. 

Jo, du slutshamer opptil flere av oss her i tråden.

Du sier at hvis man ikke ønsker å bli oppfattet som flørtende og sjekket opp i hytt og vær, så bør man justere oppførselen sin. Da spør jeg deg helt konkret - hvordan mener du man bør oppføre og kle seg hvis man skal unngå dette?

Regner med at du har bestemte meninger rundt dette siden du er så bastant i dine uttalelser, så venter i spenning.

Anonymkode: 3488b...ccf

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Én ting til. Min erfaring er at de fleste damene som opplever dette er de som sminker og pynter og fjoller seg minst. Tror ikke man skal ta det for gitt at menn liker pynt og sminke, bare fordi damer synes det er fint.

Nå mener ikke jeg det er riktig å begynne med sminke og dill, dersom det ikke er noe man liker. Men det kan jo være et tips til de damene som ønsker draget på menn?

Jeg tiltrekker meg menn i alle aldre som fluer til et fluepapir. Det er slitsomt. Jeg er veldig ujålete og opptatt av eget utseende, men mulig det er det som er utløsende? At jeg oppfattes som mer interessert i andre enn i meg selv? 
Det irriterer meg dog at menn har så høye tanker om seg selv st de tror at bare man smiler, er man interessert. 

Anonymkode: fa7b7...07e

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Samme erfaring har jeg. Jeg sminker meg minimalt, så lite at folk som regel ikke ser forskjell på meg de dagene jeg ikke sminker meg og de dagene jeg gjør det. Skal jeg på en finere fest, så kan jeg sminke meg litt mer, men da også lite sammenlignet med de fleste andre. Vanlig dongeribukse, joggesko, ullgenser og regnjakke er mer eller mindre min uniform.

Jeg er ikke en gang blant de mest sprudlende, men jeg har alltid fått tilbakemeldinger på at jeg har en veldig behagelig personlighet og væremåte, så jeg tror det også må gjenspeile seg i min utstråling, eller hva man skal kalle det.

Anonymkode: 3488b...ccf

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tiltrekker meg menn i alle aldre som fluer til et fluepapir. Det er slitsomt. Jeg er veldig ujålete og opptatt av eget utseende, men mulig det er det som er utløsende? At jeg oppfattes som mer interessert i andre enn i meg selv? 
Det irriterer meg dog at menn har så høye tanker om seg selv st de tror at bare man smiler, er man interessert. 

Anonymkode: fa7b7...07e

Ja, det tror jeg at du kan ha rett i. Det å være ujålete gir nok noen signaler om manglende selvopptatthet?

Enig i det siste. Den kjepphøye energien kunne med fordel blitt bedre fordelt mellom menn og kvinner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...