Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #26 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg også opplever mye av dette. Jeg blir også sjekket opp på de mest utrolige steder, mens jeg går på gaten, stopper opp for å ta på meg jakke, sitter og ser ned i mobilen på t-banen, av begge kjønn og alle aldre (fleste menn i 20-50 årene). Så da vet jeg jo at jeg ikke flørter. Covid-19 er en velsignelse i så måte... Anonymkode: a8ae3...8a3 Verken jeg eller mine venninne har opplevd å bli sjekket opp av fremmede overalt. Så enten har du modellutseende, eller så flørter du ubevisst. Dette er altså ikke normalt. Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #27 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (På 5.4.2021 den 13.22): Hvorfor i alle dager ser du på dette som snikskryt, av en anonym person på et anonymt forum? Trodde det var mulig å spørre om råd på slike sider som dette, men jeg tar åpenbart feil. Anonymkode: dfaf5...4d9 Det vil alltid være en hel masse damer som ikke tror på det, tror at man gjør noe spesielt, hinter om at man klenger etc. Det er vel fordi de ikke opplever det samme. Selv trodde jeg i mange år at alle damer hadde det som meg, siden vi var damer. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #28 Skrevet 7. april 2021 Det kan jo faktisk også hende at det ikke er noe «galt» du gjør, men at du har en veldig appellerende utstråling som gjør folk litt tussete. Jeg har ei sånn venninne - hun regelrett stråler, og særlig menn blir helt slått i bakken av henne virker det som. Menn forelsker seg i henne, kvinner er misunnelige på henne. Men særlig andre kvinner liker jo å tro at dersom en annen kvinne tiltrekker seg menn, så er ikke det fordi menn liker denne typen kvinner, det er fordi kvinnen er «løs» 😜 Anonymkode: 68022...190
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #29 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det vil alltid være en hel masse damer som ikke tror på det, tror at man gjør noe spesielt, hinter om at man klenger etc. Det er vel fordi de ikke opplever det samme. Selv trodde jeg i mange år at alle damer hadde det som meg, siden vi var damer. Anonymkode: a8ae3...8a3 Nei, de aller, aller fleste damer har det ikke slik. I Norge er det ikke vanlig å sjekke opp folk på gata. De fleste av oss har også kontroll på når vi flørter og når vi ikke gjør det. Jeg omgås en del menn i jobb og privat, og ikke en eneste gang har en mann trodd at jeg flørtet hvis jeg ikke gjorde det. Innpåslitne menn har det vært et par stykker av, men da gikk initiativet fra dem, ikke fra meg. Jeg har også observert damer som får masse menn etter seg hele tiden - mange av dem kaster på håret, smiler med skikkelig kåt smil, holder øyekontakt, tar på armen, sitter på fanget, ler hysterisk av alle vitsene til mannen, overøser med komplimenter eller kommer med vitser "under beltestedet". Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #30 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Verken jeg eller mine venninne har opplevd å bli sjekket opp av fremmede overalt. Så enten har du modellutseende, eller så flørter du ubevisst. Dette er altså ikke normalt. Anonymkode: ad28c...f80 Flørter ubevisst med andre mens man tar på seg jakke eller sitter med nesa nedi mobilen? Eller mens jeg går til toalettet på jobb eller på butikken for å handle eller sitter i korridoren på sykehuset og nesten ikke kan åpne øynene. Eneste jeg kunne gjort for å skjerme meg bedre ville være å ha på niqab. Tenk litt! Har ikke modellutseende, nei, er vel omtrent 6 på den berømte skalaen. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #31 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan jo faktisk også hende at det ikke er noe «galt» du gjør, men at du har en veldig appellerende utstråling som gjør folk litt tussete. Jeg har ei sånn venninne - hun regelrett stråler, og særlig menn blir helt slått i bakken av henne virker det som. Menn forelsker seg i henne, kvinner er misunnelige på henne. Men særlig andre kvinner liker jo å tro at dersom en annen kvinne tiltrekker seg menn, så er ikke det fordi menn liker denne typen kvinner, det er fordi kvinnen er «løs» 😜 Anonymkode: 68022...190 Man trenger ikke å være løs, men flørtete. Noen er bare slik. Men det er ikke hovedregelen - hovedregelen er at hvis man ikke flørter med vilje, så blir det heller ikke oppfattet slik. Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #32 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Flørter ubevisst med andre mens man tar på seg jakke eller sitter med nesa nedi mobilen? Eller mens jeg går til toalettet på jobb eller på butikken for å handle eller sitter i korridoren på sykehuset og nesten ikke kan åpne øynene. Eneste jeg kunne gjort for å skjerme meg bedre ville være å ha på niqab. Tenk litt! Har ikke modellutseende, nei, er vel omtrent 6 på den berømte skalaen. Anonymkode: a8ae3...8a3 Da bor du i et annet land enn Norge, eventuelt i det tjukkeste innvandrerstrøket i Oslo. Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #33 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan jo faktisk også hende at det ikke er noe «galt» du gjør, men at du har en veldig appellerende utstråling som gjør folk litt tussete. Jeg har ei sånn venninne - hun regelrett stråler, og særlig menn blir helt slått i bakken av henne virker det som. Menn forelsker seg i henne, kvinner er misunnelige på henne. Men særlig andre kvinner liker jo å tro at dersom en annen kvinne tiltrekker seg menn, så er ikke det fordi menn liker denne typen kvinner, det er fordi kvinnen er «løs» 😜 Anonymkode: 68022...190 Takk! Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #34 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da bor du i et annet land enn Norge, eventuelt i det tjukkeste innvandrerstrøket i Oslo. Anonymkode: ad28c...f80 Nei, det gjør jeg altså ikke. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #35 Skrevet 7. april 2021 Dere som påstår at det er noe man «gjør», at man utstråler «kåthet», at sånn har ikke dere eller deres venninner det, derfor har ingen kvinner det sånn, burde helt seriøst stått i skammekroken helt til det går opp for dere hvor lite «kåt» man er på sykehuset eller på butikken eller på vei til do. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #36 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dere som påstår at det er noe man «gjør», at man utstråler «kåthet», at sånn har ikke dere eller deres venninner det, derfor har ingen kvinner det sånn, burde helt seriøst stått i skammekroken helt til det går opp for dere hvor lite «kåt» man er på sykehuset eller på butikken eller på vei til do. Anonymkode: a8ae3...8a3 Vi sier ikke at ingen kvinner har det slik, men at det ikke er vanlig eller normalt å bli oppfattet som flørtende hele tiden uten at man gjør det med vilje. Med mindre man ser ut som en sexbombe eller fotomodell. Har man veldig store pupper og går i åletrange kjoler, så mister menn hodet, selv om man ikke flørter med ord og gester. Da han man valgt å fremheve sin seksualitet, vise den frem. Og det står man fritt til å gjøre, selvfølgelig. Men da blir konsekvensen at man blir lagt merke til og oppfattet som flørtende og "på leit". Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #37 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Vi sier ikke at ingen kvinner har det slik, men at det ikke er vanlig eller normalt å bli oppfattet som flørtende hele tiden uten at man gjør det med vilje. Med mindre man ser ut som en sexbombe eller fotomodell. Har man veldig store pupper og går i åletrange kjoler, så mister menn hodet, selv om man ikke flørter med ord og gester. Da han man valgt å fremheve sin seksualitet, vise den frem. Og det står man fritt til å gjøre, selvfølgelig. Men da blir konsekvensen at man blir lagt merke til og oppfattet som flørtende og "på leit". Anonymkode: ad28c...f80 Jo, faktisk, mange gjør faktisk det. De sier faktisk det. Du gjør det i stor grad her. Jeg har moderate pupper og er allværsjakke-typen. Går nesten alltid i langbukser, lue, jakke, sjelden med skjørt eller kjole. Er opptatt med meg og mitt. Likevel skaper du et slags bilde av at jeg er Frøken Fryd på evig jakt etter menn. Synes det er helt utrolig stusslig holdning overfor kvinner. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #38 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Vi sier ikke at ingen kvinner har det slik, men at det ikke er vanlig eller normalt å bli oppfattet som flørtende hele tiden uten at man gjør det med vilje. Med mindre man ser ut som en sexbombe eller fotomodell. Har man veldig store pupper og går i åletrange kjoler, så mister menn hodet, selv om man ikke flørter med ord og gester. Da han man valgt å fremheve sin seksualitet, vise den frem. Og det står man fritt til å gjøre, selvfølgelig. Men da blir konsekvensen at man blir lagt merke til og oppfattet som flørtende og "på leit". Anonymkode: ad28c...f80 Ser forøvrig at du er gjengangeren i denne tråden som står bak de aller fleste negative innleggene. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #39 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ser forøvrig at du er gjengangeren i denne tråden som står bak de aller fleste negative innleggene. Anonymkode: a8ae3...8a3 Det er vel ikke negativt å påpeke at reserverte nordmenn ikke har for en vane å sjekke opp ukjente damer på gata? Det har jo vært mye snakk om forskjell mellom norske menn og menn fra sydlige strøk, som gjerne sjekker opp og prøver seg på forbipasserende damer som de finner attraktive. I hvert fall i edru tilstand er det ikke slik, selvfølgelig sjekker fulle norske menn opp alt som det går an å ha sex med, men det er en annen diskusjon. Og nei, verken jeg eller andre kvinner jeg kjenner opplever å bli sjekket opp hele tiden eller oppfattet som flørtende når vi ikke flørter. Det kan være både jeg og alle jeg kjenner er spesielt stygge og motbydelige, siden vi ikke blir utsatt for sånt hele tiden, men altså i MIN omgangskrets er dette ikke vanlig. Og jeg har ganske stor omgangskrets. Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #40 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jo, faktisk, mange gjør faktisk det. De sier faktisk det. Du gjør det i stor grad her. Jeg har moderate pupper og er allværsjakke-typen. Går nesten alltid i langbukser, lue, jakke, sjelden med skjørt eller kjole. Er opptatt med meg og mitt. Likevel skaper du et slags bilde av at jeg er Frøken Fryd på evig jakt etter menn. Synes det er helt utrolig stusslig holdning overfor kvinner. Anonymkode: a8ae3...8a3 Så du blir rett som det er sjekket opp av ukjente menn overalt hvor du går? Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #41 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så du blir rett som det er sjekket opp av ukjente menn overalt hvor du går? Anonymkode: ad28c...f80 Følg med i tråden! Så vanskelig er det ikke! Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #42 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jo, faktisk, mange gjør faktisk det. De sier faktisk det. Du gjør det i stor grad her. Jeg har moderate pupper og er allværsjakke-typen. Går nesten alltid i langbukser, lue, jakke, sjelden med skjørt eller kjole. Er opptatt med meg og mitt. Likevel skaper du et slags bilde av at jeg er Frøken Fryd på evig jakt etter menn. Synes det er helt utrolig stusslig holdning overfor kvinner. Anonymkode: a8ae3...8a3 Sikker på at de sjekker deg opp? Kanskje du misforstår. Anonymkode: e4639...ca1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #43 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er vel ikke negativt å påpeke at reserverte nordmenn ikke har for en vane å sjekke opp ukjente damer på gata? Klart det er negativt å gjøre det dersom meningen er å slutshame kvinner som plages av det eller spørre hvorfor det skjer. Forstår at i denne saken overtar sjalusien for vettet, men det er ikke greit, og det er nettopp denne holdningen som ødelegger for kvinner. Det at man ikke tror på det de forteller. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #44 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sikker på at de sjekker deg opp? Kanskje du misforstår. Anonymkode: e4639...ca1 Ja, 100% Og nå gidder jeg ikke svare mer av denne typen innlegg. Om det er noen trøst, så er det ikke morsomt å oppleve det. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært helt ute av meg pga det, og hvor mange tiltak jeg har måttet sette i gang for å unngå det. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #45 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Klart det er negativt å gjøre det dersom meningen er å slutshame kvinner som plages av det eller spørre hvorfor det skjer. Forstår at i denne saken overtar sjalusien for vettet, men det er ikke greit, og det er nettopp denne holdningen som ødelegger for kvinner. Det at man ikke tror på det de forteller. Anonymkode: a8ae3...8a3 Jeg slutshamer ingen. Hvis man ønsker oppmerksomhet fra menn, så er det jo ikke noe galt i det? Men å påstå at man ikke gjør noe spesielt, samtidig som man hele tiden blir sjekket opp og oppfattet som flørtende blir litt dumt - da bør man gå litt i seg selv og se om det er noe ved ens egen oppførsel som gjør at man blir oppfattet slik. Hvis man ønsker å bli oppfattet som flørtende og bli sjekket opp i hytt og vær, er det jo ikke noe galt i det. Hvis man ikke ønsker det, bør man kanskje justere oppførselen sin. Man kan sammenligne dette med andre områder, som ikke har noe med det å være kvinne å gjøre. For eksempel, hvis man ønsker å bli oppfattet som profesjonell på et jobbintervju for et advokatfirma, er det en dårlig ide å dukke opp med utvasket dongeribukse og caps på hodet. Hvis man derimot søker jobb på en bensinstasjon, kan det være greit. Man dukker ikke opp med stor utringning og hullkort i grandtantas 80-årslag, man har ikke på seg hvit marengskjole som gjest i bryllup og man kler seg ikke i neongrønn jumpsuit i en begravelse. Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #46 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (På 5.4.2021 den 3.36): Er så lei av at folk skal misforstå meg... jeg er for det meste blid og hyggelig mot mennesker og opplever stadig vekk at folk misforstår meg og opplever at jeg flørter. Fra min side er det ikke ment som noe flørt men gang på gang misforstår folk meg. Jeg er blid, imøtekommende, ser lyst på livet og liker godt å bli kjent med nye mennesker. Og dette begynner å bli et problem for folk tror det ligger noe mer bak og blir ofte interessert. Blir noen pinlige episoder hvor jeg må forklare at det ikke var ment som flørting🥴 Andre i samme situasjon eller som kan forklare hvorfor vennlighet ofte misforstås? Anonymkode: bdfb5...ddc Kan bare ønske deg lykke til videre. Har du gode jentevenner du kan snakke med om dette? Jeg har heldigvis det, det hjelper. Å forsøke å forklare om dette problemet på et forum, er mer eller mindre som å be om å bli skutt, dessverre. Da får man skylden selv. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #47 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, 100% Og nå gidder jeg ikke svare mer av denne typen innlegg. Om det er noen trøst, så er det ikke morsomt å oppleve det. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært helt ute av meg pga det, og hvor mange tiltak jeg har måttet sette i gang for å unngå det. Anonymkode: a8ae3...8a3 Nå mistet innleggene all troverdighet. Seriøst, hvis du hadde gått med bustete hår, oversize genser, uten sminke og med flasset neglelakk, ville ingen oppegående menn ha sjekket deg opp på gata. Anonymkode: ad28c...f80
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #48 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men å påstå at man ikke gjør noe spesielt, samtidig som man hele tiden blir sjekket opp og oppfattet som flørtende blir litt dumt - da bør man gå litt i seg selv og se om det er noe ved ens egen oppførsel som gjør at man blir oppfattet slik Tro meg, det har jeg gjort. Har til slutt isolert meg nesten 100% Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #49 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå mistet innleggene all troverdighet. Seriøst, hvis du hadde gått med bustete hår, oversize genser, uten sminke og med flasset neglelakk, ville ingen oppegående menn ha sjekket deg opp på gata. Anonymkode: ad28c...f80 Går ikke med neglelakk, men har faltisk prøvd oversize hettegenser med hette oppe, uten sminke og bustete hår, mens jeg stirret bestemt på det jeg skulle ha på butikken, for å unngå å bli sjekket opp. Ble jeg forsøkt sjekket opp? Ja, det gjorde jeg. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #50 Skrevet 7. april 2021 Og nå får det holde med spørsmål til meg. Gå heller i dere selv. Anonymkode: a8ae3...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå