Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble nettopp oppringt fra kommunen og fikk tilbud om vaksine. Jeg er 39 år og frisk. Jeg jobber riktignok i helsevesenet, men skulle jo få vaksine derfra. Nesten litt usikker på om det er feil 😅. Men fikk beskjed om at fastlegen min har skrevet meg på listen. Jeg takket jo ja, alt annet ville vært feil for meg. Men synes det er underlig! Flere som har opplevd dette?

Anonymkode: 3e6c6...cfd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

De har altfor dårlig kontroll med hvem som får vaksine

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7KjQ6v/vaksineregisteret-mangler-vaksineaarsak-for-30-prosent

Anonymkode: 55c10...f38

Så utrolig dumt 🙁

Jaja....jeg jobber i OUS og har en i husstanden som er i flere risikogrupper og har fortsatt ikke fått vaksine. Virker som det er kaos i systemene og de innkaller og vaksinerer litt i hytt og pine. Men ta i mot tilbudet når du får det er mitt råd.

Anonymkode: 8c87c...974

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jaja....jeg jobber i OUS og har en i husstanden som er i flere risikogrupper og har fortsatt ikke fått vaksine. Virker som det er kaos i systemene og de innkaller og vaksinerer litt i hytt og pine. Men ta i mot tilbudet når du får det er mitt råd.

Ja, jeg føler det blir helt feil å ikke ta imot. Jeg jobber også i helsevesenet,  og regnet med at tilbudet ville komme derfra først, men nei..!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg føler det blir helt feil å ikke ta imot. Jeg jobber også i helsevesenet,  og regnet med at tilbudet ville komme derfra først, men nei..!

Er dette deg hi, hvis ikke så er det tydeligvis ikke helt uvanlig desverre. Ikke din feil, så ta i mot den. Men det er ingen tvil om at systemet er alt for dårlig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/marianne-fikk-vaksine---joss/73599944

Anonymkode: 55c10...f38

Ja. Jeg sa at jeg gjerne ville ta den men at det er INGEN grunn til at jeg skulle snike i køen. Viste seg at jeg heter nesten det samme som ei på 75 år som skulle ha den.  La oss si jeg heter Anna Berget og hun som skulle ha den het Anna Berg. Skjønner ikke hvordan det kunne skje. 

Anonymkode: bf2de...b37

Neida, mitt navn er veldig uvanlig, så det handler ikke om det altså. Og jeg jobber altså i helsevesenet. Hun som ringte forsikret meg om at det var riktig. En lege jeg kjenner så at det sikkert betyr at fastlegen min da har kommet til de under 40 på sin liste. Men ja, jeg synes fortsatt det er rart!

Hi

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber også i OUS og alle på min arbeidsplass har fått tilbud de siste to ukene. Vi har blitt vaksinert på Ullevål og Rikshospitalet, og de sa der at OUS hadde fått inn 10.000 doser til de ansatte som skulle settes disse ukene.

Anonymkode: b838f...d09

Så heldig du er da.

Jeg er 46 år og i risikogruppen, jeg har ikke fått tilbud om noen vaksine enda...

Men det er sikkert forskjellig fra sted til sted, hvor mange vaksiner hver enkelt lege/legesenter får og hvor mange eldre og i risikogruppen ellers de har.

Anonymkode: da33f...8bc

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så heldig du er da.

Jeg er 46 år og i risikogruppen, jeg har ikke fått tilbud om noen vaksine enda...

Men det er sikkert forskjellig fra sted til sted, hvor mange vaksiner hver enkelt lege/legesenter får og hvor mange eldre og i risikogruppen ellers de har.

Anonymkode: da33f...8bc

Ja, det er på ingen måte et ideelt opplegg. Jeg er heldig ja, men føler ikke at jeg skal ha dårlig samvittighet heller. Jeg har jo vært ærlig om at jeg er under 40 og frisk. Å takke nei er dumt både for meg og omgivelsene mine. Håper du får din snart 🙏.

Annonse

• Opprett ny...