Gå til innhold

Hvilke påsketradisjoner holder du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lenge har dere hatt den tradisjonen?

Anonymkode: e0e34...260

Skrevet

Gul og grønn pynt. Tar inn grener til driving, påskeliljer, bryter brød med familien på skjærtorsdag, ikke kjøtt på lsngfredag, lam på 1.påskedag, rebus for å finne påskeegg, påskesnop, går rundt til venner/nabper som er hjemme med blomstrende grener jeg har drevet frem på påskeaften, flagger 1.påskedag og sikkert mer som jeg ikke kommer på.

Vi har hatt de fleste tradisjonene siden jeg var barn.

Anonymkode: 39b8b...a6a

Skrevet

Påskeegg med snop til ungene, det fikk jeg også som barn så det er en tradisjon som alltid har vært der.

Gul duk, gule blomster, en vase med greiner som det kan komme museører/blader på som pyntes med egg og noen små fugler på klype. Hatt siden jeg flyttet hjemmefra.

Anonymkode: 04dbb...606

Skrevet

Egentlig bare at ungene leter etter påskeegg på påskeaften, også pynter vi med den pynten som ungene har laga. 

Anonymkode: b3467...e02

Skrevet

Påskeegg til ungene som de må løse rebus for å finne. Pynter med påskeliljer, samler inn grener med pusekatter som vi pynter med malte egg. Lammelår på påskeaften, gule lys, duk

Anonymkode: 286a9...557

Skrevet

Jakt på påskeegg, altså mange lapper med gåter før de finner egget. Vi begynte da eldstemann var rundt 4-5 år, men da med tegninger av møbler og rødt kryss på. Nå er eldste snart 19 år. Jeg hadde samme type jakt da jeg vokste opp. Eller er det ingen tradisjoner i det hele tatt. Vi pynter ikke, spiser ikke lammelår eller noe sånt.

Anonymkode: a4553...66b

Skrevet

Påskelabyrinten på P2!! hørt på siden starten. Dagen starter ikke før den er hørt på, helst til frokost med egg! ellers påskeegg, lammekjøtt til middag minst en gang i løpet av påsken.  og gjerne årets siste skitur... og så må det spilles noen brettspill.

hvor lenge?  påskeegg blir vel siden ungene ble født, spørs om tenåringene gidder å  lete i år... men vi holder vel på så lenge det skaper godt humør. Jeg er så glad i lam og egg at det holder jeg på selv om jeg må jobbe i påsken eller ei... og påskelabyrinten har jeg tviholdt på så elnge gjennom studietid og småbarnstid at det blir nok til Viggo Valle går av med pensjon...

Anonymkode: fd255...d5e

Skrevet

Påskefrokost med familien på skjærtorsdag, der barna hvert år har fått en ny påskefigur hver.

og et stort påskeegg til hvert av barna, som de får på lørdags morgen.

Ellers turer i naturen, men nå er de 2 eldste så store, at de heller vil henge med venner.

men i år er alle på hytta pga restriksjoner om at en ikke skal besøke andre. Kos det, med god mat og snop og nydelig vêr 🐣

Anonymkode: 47e05...80f

Skrevet

Egentlig ingen ting. Vi pleier å dra til påskepyntet hytte, få maten servert og egg gjemt rundt om i hytta. I år er vi hjemme, og vi gjør ikke så mye, bortsett fra å se serier på Netflix. Vi har hørt påskelabyrinten på radioen et par ganger. Men bare når vi har våknet til rett tid. 

Anonymkode: 39854...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...