Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Jeg er barnehagelærer med mange års erfaring som pedagogisk leder. Tar nå studier i spesialped så jeg har 60 studiepoeng i det i tillegg. Ønsker meg vekk fra bhg og ser stillinger som spesialpedagog på skole. Er kvalifisert i følge Udir til ansettelse som spesialpedagog 1.-4. trinn. Noen som jobber som det og vil dele arbeidsdagen, lønn etc? De ønsker jo helst undervisningskompetanse og master i spes.ped ++ men det finnes vel ikke SÅ mange av de tilgjengelige. Anonymkode: c6311...c21
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Du vil da bli lønnet som lærer med 4-årig utdannelse. For å undervise i barneskolen må du fra 2025 ha minst 30 studiepoeng i basisfag for å undervise i dem (selv om du har de 60 studiepoengene ekstra som må til for å undervise på småskoletrinnet). Det vil si matte, norsk og engelsk. Det er nok få skoler som tilsetter barnehagelærere nå, i faste stillinger, som ikke har noen av disse fagene, selv om du har spes.ped. Ønsker du å gå over til skolen ville jeg tatt 2x30 st.p. i basisfag i tillegg 🙂 Men er det få søkere, så har du godkjent utdannelse, så muligheten er jo til stede. Lykke til! 🙂 Anonymkode: 6c070...1e1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du vil da bli lønnet som lærer med 4-årig utdannelse. For å undervise i barneskolen må du fra 2025 ha minst 30 studiepoeng i basisfag for å undervise i dem (selv om du har de 60 studiepoengene ekstra som må til for å undervise på småskoletrinnet). Det vil si matte, norsk og engelsk. Det er nok få skoler som tilsetter barnehagelærere nå, i faste stillinger, som ikke har noen av disse fagene, selv om du har spes.ped. Ønsker du å gå over til skolen ville jeg tatt 2x30 st.p. i basisfag i tillegg 🙂 Men er det få søkere, så har du godkjent utdannelse, så muligheten er jo til stede. Lykke til! 🙂 Anonymkode: 6c070...1e1 Takk for svar. Videre utdanning etter dette året er nok ikke aktuelt, vært tøft å jobbe 100% og studere ved siden av. Da får jeg søke andre stillinger etterhvert. Men denne annonsen tolker jeg slik at jeg kan være kvalifisert til: Får ikke til å kopier på mobil, prøver på pc... HI Anonymkode: c6311...c21
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=212980421 HI Anonymkode: c6311...c21
Anonym bruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=212980421 HI Anonymkode: c6311...c21 Der søker de jo etter din kompetanse spesifikt. Det tror jeg er lurt. Om de vil ha en spesialpedagog som ikke så lett kan omdisponeres er det langt smartere. Spesped ligger mye tettere på barnehagelærerutdanningen enn på lærerutdanningen. Mange ser ut til å tro at lærerutdanningen har høyere kvalitet, men den er bare mer rettet mot didaktikk og undervisning. Barnehagelærere lærer å være mer fleksible. Det ser jeg veldig godt på jobb, de som er lærere i bånn kjører «standardtiltak» på alle og endrer eventuelt når ting ikke fungerer, barnehagelærerne er mer innstilt på å tilpasse til det enkelte barn fra starten og har ofte tryggere relasjoner til barna. Jeg er lærer selv, og ville ansatt deg før en lærer så lenge skolen var stor nok til å ha en 100% spesialpedagog. Anonymkode: c83f3...28f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Der søker de jo etter din kompetanse spesifikt. Det tror jeg er lurt. Om de vil ha en spesialpedagog som ikke så lett kan omdisponeres er det langt smartere. Spesped ligger mye tettere på barnehagelærerutdanningen enn på lærerutdanningen. Mange ser ut til å tro at lærerutdanningen har høyere kvalitet, men den er bare mer rettet mot didaktikk og undervisning. Barnehagelærere lærer å være mer fleksible. Det ser jeg veldig godt på jobb, de som er lærere i bånn kjører «standardtiltak» på alle og endrer eventuelt når ting ikke fungerer, barnehagelærerne er mer innstilt på å tilpasse til det enkelte barn fra starten og har ofte tryggere relasjoner til barna. Jeg er lærer selv, og ville ansatt deg før en lærer så lenge skolen var stor nok til å ha en 100% spesialpedagog. Anonymkode: c83f3...28f Takk for utdypende svar, da oppfattet vi annonsen likt. Du har nok rett at vi barnehagelærere er opptatt av relasjon og mestringsopplevelser for enkeltbarnet og ikke tror en oppskrift virker på alle. Har ikke mye kompetanse på undervisning men er god i språk og didaktikk pluss at jeg selv har barn i småskolen så skal nok klare å lære bort i fagene på dette nivået med tilpasninger til enkeltelevers behov. Da blir det spennende å se om jeg hører fra dem. HI Anonymkode: c6311...c21
Anonym bruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Anonym bruker skrev (På 2.4.2021 den 16.15): Takk for svar. Videre utdanning etter dette året er nok ikke aktuelt, vært tøft å jobbe 100% og studere ved siden av. Da får jeg søke andre stillinger etterhvert. Men denne annonsen tolker jeg slik at jeg kan være kvalifisert til: Får ikke til å kopier på mobil, prøver på pc... HI Anonymkode: c6311...c21 Denne åpener absolutt for kombinasjonen du har, så da er det en mulighet for deg, ja. Dette er en stor skole, så absolutt en mulighet å ha spesialpedagog i 100% stilling. lykke til!🐣 Anonymkode: 6c070...1e1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 Jeg fikk jobben og har nå startet! 👏👏 Virker veldig bra så langt. Så for barnehagelærere som ønsker endring kan 60 studiepoeng med spesialpedagogikk gi muligheter! HI Anonymkode: c6311...c21
Anonym bruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk jobben og har nå startet! 👏👏 Virker veldig bra så langt. Så for barnehagelærere som ønsker endring kan 60 studiepoeng med spesialpedagogikk gi muligheter! HI Anonymkode: c6311...c21 Gratulerer!👌 Anonymkode: 6c070...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå