Gå til innhold

Symaskin til nybegynner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken maskin vil dere anbefale til nybegynner? Jeg har lyst til å lære å sy. Må begynne med enkle prosjekter. Tenkte å kjøpe en lær-og-sy-bok også... Tips???

Anonymkode: 0da77...62d

Fortsetter under...

Skrevet

Janome easy jeans. Den er solid og veldig god og du vil ha glede av den lenge, både som nybegynner og viderekommen. Sjekk YouTube og fæbrik?

Anonymkode: f1a5b...4fa

Skrevet

Én stemme til på Janome Easy Jeans fra meg!

Skrevet

Haha... jeg skulke gå inn å si Janne Easy jeans jeg også. 

Anonymkode: f9a29...b63

Skrevet

Personlig liker jeg ikke Janome og jeg er skredder😄 Men det er en smakssak, men blir ofte mest glad i det merket man starter med.

Jeg ville nok heller ha anbefalt en Bernina. De er dyrere, men det er gode og solide maskiner.

Anonymkode: 36281...8db

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Personlig liker jeg ikke Janome og jeg er skredder😄 Men det er en smakssak, men blir ofte mest glad i det merket man starter med.

Jeg ville nok heller ha anbefalt en Bernina. De er dyrere, men det er gode og solide maskiner.

Jeg liker bedre janome enn Bernina, og har hatt både industrimaskiner, broderimaskiner, overlock og vanlig symaskin derfra. Det er ingen stor forskjell på kvaliteten og du får veldig god oppfølging av forhandler for janome.  Jeg har selv en litt avansert en, mens min datter har easy jeans. Jeg bruker like gjerne hennes. Den står støtt og jeg liker godt at du kan løfte foten ekstra høyt om det trengs. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker bedre janome enn Bernina, og har hatt både industrimaskiner, broderimaskiner, overlock og vanlig symaskin derfra. Det er ingen stor forskjell på kvaliteten og du får veldig god oppfølging av forhandler for janome.  Jeg har selv en litt avansert en, mens min datter har easy jeans. Jeg bruker like gjerne hennes. Den står støtt og jeg liker godt at du kan løfte foten ekstra høyt om det trengs. 

Ja, som sagt så er det jo en smakssak :) Jeg vet om mange som bruker Janome (blant annet i Symesterskapet er det kun Janome) og mange som ikke liker dem.

Hi blir garantert fornøyd med en easy jeans, men jeg ville likevel dele min erfaring :) Jeg kjøpte en Janome for en del år siden, har tre Bernina fra før. Endte med å selge den fordi jeg ikke likte den i det hele tatt. Men jeg er da altså vant med Bernina, og Janomene er litt annerledes.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, som sagt så er det jo en smakssak :) Jeg vet om mange som bruker Janome (blant annet i Symesterskapet er det kun Janome) og mange som ikke liker dem.

Hi blir garantert fornøyd med en easy jeans, men jeg ville likevel dele min erfaring :) Jeg kjøpte en Janome for en del år siden, har tre Bernina fra før. Endte med å selge den fordi jeg ikke likte den i det hele tatt. Men jeg er da altså vant med Bernina, og Janomene er litt annerledes.

Jeg har brukt singer og pfaff mest før og syntes det var så deilig da jeg kom over på janome. Bernina ble jeg ikke venner med😊 Mamma har Bernina og er veldig godt fornøyd, hun har hatt Bernina alltid. Det er vel som du sier, gammel vane er vond å vende!

Skrevet

Hi her! Hva med de litt rimeligere utgavene av Janome? Hvordan er de? Må det være easy jeans? Jeg er virkelig nybegynner!!

Skrevet

Hvis du er ute etter noe enkelt som bare funker så ikke la deg lure av disse over her. Kjøp en rimelig brukt Singer, Bernina eller Husqvarna, gjerne i butikk om du får, og finn ut om du liker dette. Og for den saks skyld går syinga helt flott på min datters Ikea-symaskin som hun fikk til tiårsdagen og som kostet den nette sum av 400 for mange år siden. Jeg har nettopp sydd en veske, en kjole og en haug dekkebrikker på den, og min datter sydde masse munnbind.

Anonymkode: b09c4...8e7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hi her! Hva med de litt rimeligere utgavene av Janome? Hvordan er de? Må det være easy jeans? Jeg er virkelig nybegynner!!

Jeg har ikke prøvde de rimeligste, det eneste jeg vil anbefale deg er at du kjøper noe ordentlig. Ikke en lekesymaskin. Kjøp noe du kan ha i mange år, både fordi det lønner seg i lengden men også for at det er morsommere å jobbe med kvalitet enn å lære seg med noe som ikke er like bra. Som nybegynner ønsker du noe ikke for avansert, kanskje, men likefullt av god kvalitet og solid.

Skrevet

Veldig dumt å kjøpe billig fordi du er nybegynner. Da ender du med stor sannsynlighet opp med å ikke bli glad i å sy. I symaskin-verden henger pris og kvalitet sammen. 

Anonymkode: 51174...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...