Gå til innhold

Noen som vet, angående helligdagstillegg og avspaseringstimer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i kommunen.

Har 4 dager nå i påsken hvor jeg får helligdagstillegg. Mellom 7 og 7,5 time pr dag.

Hvor mange timer vil dette utgjøre om jeg tar det ut i avspasering istedenfor lønn?

Anonymkode: be291...c7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du kan ta ut heligdagstillegget som avspassering. Dere jeg jobber får vi timene til avspassering og helligdagstillegget utbetalt om vi ønsker avspassering frem for utbetaling.

Anonymkode: 8e9ef...845

Skrevet

Ved avspasering har vi 1,5 time per 1 time. 

Anonymkode: d0a9e...05e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ved avspasering har vi 1,5 time per 1 time. 

Men godtar sjefen avspasering i forbindelse med helligdager?

Anonymkode: d4035...78a

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men godtar sjefen avspasering i forbindelse med helligdager?

Anonymkode: d4035...78a

Ja. Vi får avspasere eller få utbetalt. De ser helst at vi avspaserer mest mulig. Vet om andre steder der avspaserer de time mot time og får utbetalt tillegget. 

Skrevet

1,25 time er 1 time og 15 min. Vil anta, uten å regne på det, at 1,33 utgjør ca 1 time og 20 min. Det vil si at 1 time med helligdagstillegg vil gi ca 2 timer og 20 min til timebanken. 

Vanlig praksis her er at tillegget utbetales, men at de ordinære timene legges i banken ved ønske om avspasering.

Skrevet

Du tar antall timer du jobber på røde dager, og ganger dette med 1.33. Da får du det antall timer du kan avspasere. Nå har jeg tatt utgangspunkt i at deres høytidstillegg er 133%, slik som i vår kommune. 

Anonymkode: c7c6e...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...