Gå til innhold

Overrasket over de som åpenlyst driter i alle regler i påsken

Anbefalte innlegg

Neida - det er ikke forbud men anbefalt men likevel. Min venninne er reist på hytten med familien sin. De er fem i familien. Hennes søster og bror med familie har hytte på samme plass. I tillegg er mor med. Alle tre familiene stuer seg sammen i de forskjellige hyttene hver dag. De eldste barna har kjærester som kommer på besøk og det er fulle middager for alle og boblebad etterpå. Det legges ut i det vide og brede i alle sosiale media. De er gjerne 15 til middag. Vi er fire. Vi sitter på en hytte langt fra alle. Vi er friske, handlet alt før vi dro og likevel har leg verken lyst å sende en snap eller si hvor vi er. Skammer dere andre på hytter dere? Eller er dere som min venninne?

Anonymkode: 71732...c5b

Fortsetter under...

Skammer meg ikke over at vi er på hytta, nei, det er jo tåpelig.  Kringkaster det fritt og gjerne at vi er her. Vi er bare oss, vi handlet hjemme, og vi oppsøker ikke andre mennesker.

Anonymkode: 35498...b05

Enig. Vi skulle på hytte med min bror og kona i påska. Har ikke sett de siden sommer siden de bor i en annen del av landet. Avlyste såklart. Skammelig irriterende når andre bryter anbefalinger!! Poenget til hi er ikke at de dro på hytta, men at så mange samles. 

Anonymkode: 408fb...404

Erna har jo vært ute offentlig og sagt det bare er anbefalinger. Bent står ukentlig og sier at folk skal holde seg hjemme, mens han selv ukependler med fly fra en landsdel til en annen. Denne dobbeltkommunikasjonen kombinert med at folk er trøtte av krisemaksimering og å bli fratatt livene sine. Dette gjør at folk gir faen. 

Anonymkode: dfcff...b72

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Erna har jo vært ute offentlig og sagt det bare er anbefalinger. Bent står ukentlig og sier at folk skal holde seg hjemme, mens han selv ukependler med fly fra en landsdel til en annen. Denne dobbeltkommunikasjonen kombinert med at folk er trøtte av krisemaksimering og å bli fratatt livene sine. Dette gjør at folk gir faen. 

De sier jo at vi slal unngå unødvendoge reiser, men at arbeidsreiser og pendling er ok. At en del er anbefalinger og ikke straffbart å bryte er heller ikke vanskelog å forstå.

Prøv å lese litt mer enn overskriften så går det nok bedre.

Anonymkode: 11e92...4fc

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De sier jo at vi slal unngå unødvendoge reiser, men at arbeidsreiser og pendling er ok. At en del er anbefalinger og ikke straffbart å bryte er heller ikke vanskelog å forstå.

Prøv å lese litt mer enn overskriften så går det nok bedre.

Hva mener du? Jeg sier bare at folk driter i nettopp anbefalinger når ikke engang regjeringsmedlemmene følger dem. Pendling er ok, men det er da vitterlig ikke nødvendig for en voksen mann uten barn med leilighet i Oslo å dra til Stavanger hver helg. Høie drar også på hytta så hvorfor skal andre la det være?

Erna har besøk på hytta, fordi det bare er en anbefaling å la være. Da gjør folket det samme. Eller mener du folket skal følge strengere regler enn de som bestemmer dem?

Jeg vet utmerket godt hva som er anbefalt og hva som er påbud. Det er jo nettopp det jeg skriver: folk driter i anbefalingene, fordi de som står der med pekefingeren gir faen selv. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva mener du? Jeg sier bare at folk driter i nettopp anbefalinger når ikke engang regjeringsmedlemmene følger dem. Pendling er ok, men det er da vitterlig ikke nødvendig for en voksen mann uten barn med leilighet i Oslo å dra til Stavanger hver helg. Høie drar også på hytta så hvorfor skal andre la det være?

Erna har besøk på hytta, fordi det bare er en anbefaling å la være. Da gjør folket det samme. Eller mener du folket skal følge strengere regler enn de som bestemmer dem?

Jeg vet utmerket godt hva som er anbefalt og hva som er påbud. Det er jo nettopp det jeg skriver: folk driter i anbefalingene, fordi de som står der med pekefingeren gir faen selv. 

Å dra på hytta er helt greit. Det er heller ikke anbefalt å la det være. Pendling er greit. Det er også innenfor anbefalingene.

Erna brøt anbefalingene og kanskje påbudene og blir etterforsket for det. I tillegg faller hun på meningsmålingene. Hun gjorde noe feil og det har det blitt masse oppstyr om. Ingen kan nå skylde på at de ikke forsto at sånt var feil.

Ja, det er noen som driter i regler og anbefalinger eller som "skal bare". Det er irriterende, men sier mest om deres dårlige moral. Vi andre trenger ikke falle ned på deres nivå.

At en leder er et dårlig forbilde, betyr ikke at alle andre skal ta like dritdårlige valg. Det blir for primitivt.

Banderas skrev (15 minutter siden):

At en leder er et dårlig forbilde, betyr ikke at alle andre skal ta like dritdårlige valg. Det blir for primitivt.

Det er jo så herlig å kunne skylde på andre for å selv drite i anbefalinger og regelverk. Patetisk. 

Anonymkode: e3bb7...358

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette. Mens vi andre på steder helt uten smitte er stappa på hjemmekontor med alle ulemper dette innebærer, må Bent møte fysisk, av en eller annen merkelig grunn. Hvorfor ikke ha digitale møter slik vi alle andre må? Neida, han MÅ ukependle og han MÅ på hytta. 

Anonymkode: 885fc...24b

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo så herlig å kunne skylde på andre for å selv drite i anbefalinger og regelverk. Patetisk. 

Det er mye som er anbefalt her i verden. Følger du absolutt alle anbefalinger? 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er mye som er anbefalt her i verden. Følger du absolutt alle anbefalinger? 

Under pandemien følger jeg alle anbefalinger.

Grunnen til at det ikke er lovbestemt er fordi det er for omfattende å forskriftsfeste, og å følge opp med straff. Anbefalingene hadde fungert helt fint dersom alle hadde fellesskapet i tankene og ikke hodet langt oppe i egen ***

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Grunnen til at det ikke er lovbestemt er fordi det er for omfattende å forskriftsfeste, og å følge opp med straff. Anbefalingene hadde fungert helt fint dersom alle hadde fellesskapet i tankene og ikke hodet langt oppe i egen ***

Men ellers så gjør du altså ikke det? 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Men ellers så gjør du altså ikke det? 

Ikke alltid jeg følger anbefalt kosthold, anbefalte minutter trening osv. nei. Men jeg evner å se når brudd på anbefalingene vil medføre konsekvenser for andre enn meg selv.. 

Dette. Mens vi andre på steder helt uten smitte er stappa på hjemmekontor med alle ulemper dette innebærer, må Bent møte fysisk, av en eller annen merkelig grunn. Hvorfor ikke ha digitale møter slik vi alle andre må? Neida, han MÅ ukependle og han MÅ på hytta. 

Noen må faktisk møte fysisk på jobb. Utrolig men sant 

mamma til adhd gutt<3 skrev (29 minutter siden):

Noen må faktisk møte fysisk på jobb. Utrolig men sant 

Hvorfor må han ha fysiske møter, men ikke vi som har samme type jobb (byråkrat)? Skikkelig dårlig unnskyldning. De som må møte fysisk, er håndverkere, barnehageansatte, leger osv. Byråkrater kan sitte og skrive hjemme i stua og ha digitale møter. 

Nei, jeg blir ikke overrasket, dessverre. Det er noe jeg ikke kommer til å forstå meg på, hvorfor vi er så avhengig av at noen forteller oss hva som er greit å gjøre. Høie må gjerne si det er lov å klemme igjen, men jeg klemmer ikke bestemor før jeg er sikker på at jeg ikke smitter henne. Uavhengig hva som er lov. Jeg inviterer ikke hele familien til middagen bare fordi Erna gjorde det. 

Hvis alle brukte sunn fornuft, ville vi ikke hatt behov for påbud. Vi trenger ikke karantenehotell hvis folk er fornuftige nok til å holde avstand fra andre etter reise. Det er egentlig ganske enkelt dette med virus, den smitter ved kontakt uavhengig påbud og anbefaling. Irriterer dritten av meg at vi ender opp med påbud og bøter. Så mye for flere generasjoner med tilgang til gratis utdanning 🤯

Anonymkode: 23a84...489

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg blir ikke overrasket, dessverre. Det er noe jeg ikke kommer til å forstå meg på, hvorfor vi er så avhengig av at noen forteller oss hva som er greit å gjøre. Høie må gjerne si det er lov å klemme igjen, men jeg klemmer ikke bestemor før jeg er sikker på at jeg ikke smitter henne. Uavhengig hva som er lov. Jeg inviterer ikke hele familien til middagen bare fordi Erna gjorde det. 

Hvis alle brukte sunn fornuft, ville vi ikke hatt behov for påbud. Vi trenger ikke karantenehotell hvis folk er fornuftige nok til å holde avstand fra andre etter reise. Det er egentlig ganske enkelt dette med virus, den smitter ved kontakt uavhengig påbud og anbefaling. Irriterer dritten av meg at vi ender opp med påbud og bøter. Så mye for flere generasjoner med tilgang til gratis utdanning 🤯

Egentlig betyr det vell ikke noe om det blir påbud/forbud og bøter for dem som bryter påbudene/forbudene for sonne sem deg som holder anbefalingene uansett?

Egentlig betyr det vell ikke noe om det blir påbud/forbud og bøter for dem som bryter påbudene/forbudene for sonne sem deg som holder anbefalingene uansett?

Hæ?

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei, grunnen er at det strider med grunnlov og menneskerettigheter. De kan ikke lovfeste det, og det er det selvsagt gode grunner bak. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, betyr ikke så mye for meg i praksis, men ser hvordan det påvirker andre. Unødvendig strengt over lang tid for de som faktisk tar hensyn. Dessuten er jeg innbarket motstander av et samfunn som åpner for å bryte med grunnleggende rettigheter. Her legger jeg delvis skylden på de som ikke bruker hodet, for det kunne vært unngått. 

On 3/31/2021 at 9:53 PM, Anonym bruker said:

Neida - det er ikke forbud men anbefalt men likevel. Min venninne er reist på hytten med familien sin. De er fem i familien. Hennes søster og bror med familie har hytte på samme plass. I tillegg er mor med. Alle tre familiene stuer seg sammen i de forskjellige hyttene hver dag. De eldste barna har kjærester som kommer på besøk og det er fulle middager for alle og boblebad etterpå. Det legges ut i det vide og brede i alle sosiale media. De er gjerne 15 til middag. Vi er fire. Vi sitter på en hytte langt fra alle. Vi er friske, handlet alt før vi dro og likevel har leg verken lyst å sende en snap eller si hvor vi er. Skammer dere andre på hytter dere? Eller er dere som min venninne?

Anonymkode: 71732...c5b

ja tragisk :( . Hyttetur er lov da.

Anonymkode: f6391...f69

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

ja tragisk :( . Hyttetur er lov da.

Anonymkode: f6391...f69

Kun med husstanden du bor med, eller et par venner/en annen husstand om du bor alene. 

• Opprett ny...