Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 På grunn av korona og noen andre ting sliter en av de ansatte under meg. Personen er alkoholiker, men har vært tørrlagt ganske lenge. Personen har en jobb som er vanskelig for personen å utføre på hjemmekontor, og personen ønsker også helst å være på kontoret. En av tingene som gjør situasjonen verre for denne personen er den konstante lukten av sprit siden alle flater vaskes med antibac hele tiden. Er det noe annet en antibac man kan bruke som er like effektivt? Anonymkode: dbb1c...bea
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Såpe og vann gjør samme nytten. Anonymkode: 305f2...69e
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Såpe og vann? https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-og-informasjon-til-andre-sektorer-og-yrkesgrupper/rengjoring-ved-covid-19-til-sektorer-utenfor-helsetjenesten/ Anonymkode: cd7d0...e4a
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Såpe og vann. Men tastaturet utgjør et problem, der er sprit best. Anonymkode: b350f...63d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Såpe og vann. Men tastaturet utgjør et problem, der er sprit best. Anonymkode: b350f...63d Forresten, mikrofiber! Microfiber + vann tar beviselig bort flere bakterier enn hva vann + såpe gjør, det gjelder sikkert virus også. En lett fuktet microfiberklut over tastatur og pult. Anonymkode: b350f...63d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Jeg bruker faktisk klor. Vasker over før jeg reiser hjem, så jeg slipper å sitte i et rom som lukter svømmebasseng 😅 Anonymkode: a038c...253
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 https://www.rodekorsforstehjelp.no/produkter/desinfeksjon/overflatedesinfeksjon/effectdes-overflatedesinfeksjon-1-liter/ Anonymkode: 55780...c33
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Mikroklut og vann. Jeg jobber som renholder og vi bruker en fuktig mikroklut. Dette har vi forsket på. Vi måler verdi( bakterier osv)på ett bord etter renhold med en mikroklut. Og det ligger innenfor det som er anbefalt Anonymkode: f5f7e...741
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Såpe og vann. Men tastaturet utgjør et problem, der er sprit best. Anonymkode: b350f...63d Enig, men hvis personen har eget tastatur ( altså ikke deler datamaskin med andre) trenger det ikke vaskes så ofte. Anonymkode: 71fdb...389
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 Bruk den antibacen som lukter som klor Anonymkode: 2d44b...bf8
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mikroklut og vann. Jeg jobber som renholder og vi bruker en fuktig mikroklut. Dette har vi forsket på. Vi måler verdi( bakterier osv)på ett bord etter renhold med en mikroklut. Og det ligger innenfor det som er anbefalt Anonymkode: f5f7e...741 For korona gjelder såpe da, er derevirkelig ikke oppdatert?? Skremmende, har dere ingen utdanning? Anonymkode: 620e3...b86
Syngensang Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Forresten, mikrofiber! Microfiber + vann tar beviselig bort flere bakterier enn hva vann + såpe gjør, det gjelder sikkert virus også. En lett fuktet microfiberklut over tastatur og pult. Anonymkode: b350f...63d Ville ikkje gjett råd om at det "sikkert" tar virus òg, akkurat no...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 Jobber i renholdsbransjen og når vi desinfiserer, bruker vi vann og lavtskummende såpe. Desinfeksjonsmiddel med alkohol er noe man bruker i stedet for vann og såpe fordi det ikke er tilgjengelig, eller ikke er like enkelt. Vi desinfiserer på byggeplasser daglig, og all forskning viser at vann og såpe dreper best på både virus og bakterier. Alle klarer å få bakterienivået «innenfor kravet», men så rengjøres det mer nøye når man vet det skal måles enn ellers. Vann alene dreper ikke bakterier eller virus. De blir enten liggende (levende) på klut eller i vann, eller de flyttes på med kluten. Anonymkode: 547e2...a46
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Syngensang skrev (1 time siden): Ville ikkje gjett råd om at det "sikkert" tar virus òg, akkurat no... Neivel, men da lar du være da vet du. Vanskeligere er det ikke. Men du vil kanskje gjerne blande deg inn i hva andre også sier, skremme folk til taushet med dine spydige kommentarer, for å ha full kontroll på hva som blir sagt? Anonymkode: b350f...63d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Mikroklut og vann. Jeg jobber som renholder og vi bruker en fuktig mikroklut. Dette har vi forsket på. Vi måler verdi( bakterier osv)på ett bord etter renhold med en mikroklut. Og det ligger innenfor det som er anbefalt Anonymkode: f5f7e...741 Jepp. Anonymkode: b350f...63d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 MIcrofiber, forutsatt at det brukes riktig. Dvs. ikke en klut (overflate) til flere bord / overflater. Og ikke bruk samme klut om igjen, men samle klutene og rett på vask. Har blitt sabla god på å brette microfiberkluter for å få vasket flest mulig pulter med en klut uten å bruke samme overflate på flere. Sprit på skitne overflater eller skitne hender er vel ikke så effektivt, om jeg ikke husker feil. Anonymkode: a5cbe...221
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): For korona gjelder såpe da, er derevirkelig ikke oppdatert?? Skremmende, har dere ingen utdanning? Anonymkode: 620e3...b86 Vi bruker ett desinfiserende middel i ei maskin på alle overflater en gang i uken. Dette er ett spesial middel som gjør at bakterier og virus ikke fester seg til overflaten. Da holder det med en mikroklut. Anonymkode: f5f7e...741
Syngensang Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Neivel, men da lar du være da vet du. Vanskeligere er det ikke. Men du vil kanskje gjerne blande deg inn i hva andre også sier, skremme folk til taushet med dine spydige kommentarer, for å ha full kontroll på hva som blir sagt? Anonymkode: b350f...63d Nei, det var å dra det litt langt syns eg. Men eg kan jo heller skrive: "Ikkje gje råd om korleis du kan vaske vekk virus viss du ikkje er 100% sikker på kva du snakkar om i ein pågåande pandemi." er det betre? Mindre spydig?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Neivel, men da lar du være da vet du. Vanskeligere er det ikke. Men du vil kanskje gjerne blande deg inn i hva andre også sier, skremme folk til taushet med dine spydige kommentarer, for å ha full kontroll på hva som blir sagt? Anonymkode: b350f...63d Haha, snakk å bli snurt Anonymkode: 2d44b...bf8
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #21 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi bruker ett desinfiserende middel i ei maskin på alle overflater en gang i uken. Dette er ett spesial middel som gjør at bakterier og virus ikke fester seg til overflaten. Da holder det med en mikroklut. Anonymkode: f5f7e...741 Eh.. riktig. Det er ikke desinfiserende da, du vet hva ordet betyr eller? Skremmende, men ikke overraskende at det er så lite kompetanse i den bransjen. Anonymkode: 620e3...b86
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #23 Skrevet 31. mars 2021 Syngensang skrev (3 timer siden): Nei, det var å dra det litt langt syns eg. Men eg kan jo heller skrive: "Ikkje gje råd om korleis du kan vaske vekk virus viss du ikkje er 100% sikker på kva du snakkar om i ein pågåande pandemi." er det betre? Mindre spydig? Ja, det er i alle fall mer ærlig. Da snakker du direkte til den du ønsker å si ting til. Likevel, hva jeg sier er ikke din business, og jeg gidder ikke en gang si det til deg, da dette burde være en selvfølge for voksne mennesker. Kan heller blokkere deg, så kan du pirke i vei, uten at det plager meg. Anonymkode: b350f...63d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #24 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Haha, snakk å bli snurt Anonymkode: 2d44b...bf8 Er ikke snurt, er lei av folk som ikke har egne meninger, som kun vil pirke på andre. Anonymkode: b350f...63d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #25 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): For korona gjelder såpe da, er derevirkelig ikke oppdatert?? Skremmende, har dere ingen utdanning? Anonymkode: 620e3...b86 Microfiber virker bedre enn såpe. Anonymkode: b350f...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå