Gå til innhold

Karantene, sykmelding og ferie til gode

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg sms om at jeg er i karantene pga. nærkontakt med ei smitta på jobben. Dvs. at istedenfor hyttetur og slalom (som vi allerede har betalt for), så er vi hjemme i karantene og ventekarantene. 

Kan jeg få sykmelding og få noe ferie tilgode? Hele karanten min er hele ferien min. Litt irriterende. 

Anonymkode: 5ca80...034

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I dag fikk jeg sms om at jeg er i karantene pga. nærkontakt med ei smitta på jobben. Dvs. at istedenfor hyttetur og slalom (som vi allerede har betalt for), så er vi hjemme i karantene og ventekarantene. 

Kan jeg få sykmelding og få noe ferie tilgode? Hele karanten min er hele ferien min. Litt irriterende. 

Fikk beskjed fra min sjef om at hvis vi blir satt i karantene, så kan vi få sykemelding. Ring til legen å høre 

Anonymkode: 95d58...f14

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Kommer an på, har du en jobb hvor du kunne ha hatt hjemmekontor får du ikke sykemelding, har du en jobb hvor du må være fysisk til stede kan du få sykemelding og dermed ferien tilgode

Anonymkode: 143f7...ad5

Tror jeg fant ut at helligdager ikke gir rett til utsatt ferie. Så da er det evt. kun morgendagen, så da får det bare være. 😝

Håper håper jeg ikke er smitta. Dårlig dag i dag. 😣 Kjip melding å få. 

Kommer an på yrket ditt. Lærere har kun rett på ferie til gode i juli. Dvs at lærere som har vært i karantene hele påsken, får ingenting igjen. Mulig reiseforsikring vil dekke utgifter på ski/ hytte, men du må nesten ta kontakt og høre.

Utrolig kjipe greier, og dugnadsspiriten er brukt opp for lenge siden. 

Anonymkode: 8b146...49b

Annonse

• Opprett ny...