Gå til innhold

Hva er medisinske årsaker for å slippe munnbind?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min  far med kols  bruker munnbind, men tror ikke han har prøvd å slippe unna heller. Kolsen er sterk nok til at han må bruke rullator for å forflytte seg inne i sitt eget hjem, men ikke så sterk at han er lenket til rullestol ennå).

Anonymkode: 6cc65...b14

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har astma og slipper å bruke det

Anonymkode: 8450c...fb4

Jeg har astma og bruker det i korte perioder på jobb - jobber innen helsevesenet. Bruker det på korte handleturer i butikken, da går det greit, men ved storhandel blir det for lenge.

Likevel litt pinlig å treffe på kollega på butikk i disse tider og jeg er en av få som er i lokalet uten munnbind.

Anonymkode: 69591...b85

Har godt regulert astma, anfallsfri mellom 2016 og  2020, kun regulert av kortison i små doser. I juli 2020 måtte vi ta fly, og da var det plikt å bruke munnbind. På 3 timers flytur hadde jeg to store anfall. Samme skjedde på veien tilbake. Jeg har ikke søkt fritak fordi det ikke har vært påbudt med munnbind jeg bor. 

Anonymkode: 4abb8...500

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har godt regulert astma, anfallsfri mellom 2016 og  2020, kun regulert av kortison i små doser. I juli 2020 måtte vi ta fly, og da var det plikt å bruke munnbind. På 3 timers flytur hadde jeg to store anfall. Samme skjedde på veien tilbake. Jeg har ikke søkt fritak fordi det ikke har vært påbudt med munnbind jeg bor. 

Du får la være å fly under pandemien, da, som alle andre.

Anonymkode: bcf47...a34

Første gangen jeg tok på meg munnbind, prøvde her hjemme, fikk jeg fullstendig panikk etter 10 sekunder. Huperventilerte, og fikk panikkangst. Jeg slo munnen kraftig i bilulykke og husker jeg holdt meg for munnen, så jeg tror det er pga ptsd og den ulykken.

Jeg holdt meg inne lenge, men så måtte jeg på apoteket. Jo! Jeg kjøpte meg sånn hals man drar opp foran nesa, brukes når det er kaldt, jeg gikk med denne en hel helg på fjellet, så jeg ble vant til å ha noe foran munn og nese. Da gikk det så mye bedre å ta på munnbind. Men jeg orker ikke ha det på mer i ca 15 min, så fort inn og ut på apoteket, butikken. Har astma i tillegg. 

Anonymkode: 23e26...e0f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du får la være å fly under pandemien, da, som alle andre.

Anonymkode: bcf47...a34

Måtte besøke en dødssyk slektning, å kjøre dit tar nesten ett døgn (motsatt kant av landet). Men selvfølgelig, slektningen skulle dø alene i stedet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Leste du innlegget før du snurpa munnen og svarte?

Anonymkode: 3a608...869

Hun gjorde selvfølgelig ikke det. Men folk som har et miserabelt liv må ha noen å hate for å føle seg bedre. Derfor sitter de på anonymt forum på nett og slenger dritt til ukjente mennesker. For hvis de oppfører seg slik i virkeligheten, får de seg en på tygga etter hvert, og blir i hvert fall sosialt utstøtt. Her inne trenger de ikke å late som, og da sitter kjeften løst :D 

• Opprett ny...