Gå til innhold

Tannlegeskrekk- beroligende/narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en vanvittig tannlegeskrekk som jeg har slitt med i mange år. Nå må tennene fikses å jeg lurer på om det er noen som har prøvd narkose/beroligende her?  Hva gjorde du av tannbehandling og hva ble prisen?

Anonymkode: 6ff26...208

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Rommen Tannlegesenter. De har spesialisert seg på tannlegeskrekk.

https://orisdental.no/klinikker/rommen/

Når jeg kommer nå husker hun aøktid historien min, så jeg slipper å forklare meg flere ganger. Hun er forsiktig og forklarer alt slik at jeg ikke gruer meg mer.

Ved større behandlinger har jeg kommet en halv time før tiden og fått beroligende. Det gjøres på et eget stillerom og er ekstremt effektivt.

Anonymkode: f1a29...2a9

Skrevet

Hei, jeg er som deg. Og tro det eller ei så etter tips herfra har jeg nettopp gjennomgått en rotfylling uten problem. Så når de ringte meg for å bekrefte time så ba jeg om beroligende p.g.a. tannlegeskrekk. Jeg fikk beskjed om å møte opp 30 min før og kontakte resepsjonen. Når jeg kom fikk jeg en valium som hjalp meg å slappe av. Tannlegen viste også om min tannlegeskrekk så ved det første kny fra meg så kom en bedøvelse til, den første bedøvelsen var verst, resten gikk veldig greit. 

Så ta kontakt på forhånd og be om beroligende, det kommer i alle fall jeg til å gjøre heretter. 

Så og si alle tannlegen i Oslo reklamerer med at de er eksperter på tannlegeskrekk, jeg kan skrive under på at dette IKKE stemmer i veldig mange av tilfellene. 

Lykke til. 

Anonymkode: e8009...40b

Skrevet

Glemte å ta med prisen, den var på ca 6000,- for rotfylling av en tann, men jeg vet at med en gang det er snakk om narkose kan prisen bli ekstremt mye høyere. 

Skrevet

Jeg får valium før tannbehandling. Betalte 6000 for rotfylling og 6000 for krone for 7 år siden.

Anonymkode: a10a1...574

Skrevet

Ved større behandlinger henvender tannlegen min meg til behandling i narkose. 
Det koster kun egenandel ved poliklinisk behandling på sykehus, men min mann må ta fri fra jobben hele den dagen for å følge meg og passe på meg etterpå. 

Anonymkode: 2c1b6...5b0

Skrevet

Jeg er av de mange som får beroligende midler før tannbehandling. Be om en samtale hos en tannlege som gjerne har kompetanse på pasienter med fobi/skrekk, så går det seg nok til. 
Jeg har en avtale med min tannlege om at ved behandling kan jeg på et hvilket som helst punkt avbryte når jeg kjenner at det er nok - likegyldig hvor langt hun er kommet med det hun skal gjøre. Det er også spesielle instrumenter hun ikke kan ha i rommet når jeg er der. I tillegg er mannen min alltid på venterommet. For meg gir dette nok trygghet, sammen med beroligende midler at det er mulig for meg å få tannbehandling.
Snakk med tannlegen og finn ut av hva det er du trenger for å klare å komme dit.

Skrevet

Jeg går til smil tannlegesenter og der er de kjempeflinke. Han jeg går til (Sindre) er forsiktig og forklarer alt før han gjør noe. Og det har hjulpet meg med tannlegeskrekk. Jeg tar ikke lenger noe beroligende før timen.

Anonymkode: b8630...10b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.3.2021 den 9.11):

Glemte å ta med prisen, den var på ca 6000,- for rotfylling av en tann, men jeg vet at med en gang det er snakk om narkose kan prisen bli ekstremt mye høyere. 

Jeg har ogsp skikkelig tannlegeskrekk. Jeg fikk Vival av legen. Skulle ta en men endte opp med å ta 2.5, det hjalp ikke. Så brukte nesten 10 000 på å rotfylle én tann.

Må fjerne alle visdomstenner. Da SKAL jeg ha narkose! 

Anonymkode: 9ae1a...330

Skrevet

Jeg fikk for 5 år siden muligheten til å ordne alle tennene mine som jeg ikke hadde klart tidligere pga. tannlegeskrekk. Tannlegen ordnet dette via Helffo, og jeg betalte kun en egenandel for det hele. 

Håper det er noe dere vet, dere som har dokumentert tannlegeskrekk (ikke møtt opp til timer gjennom hele livet f.eks) og har behov for behandling 💜

Anonymkode: 0f649...1b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg fikk for 5 år siden muligheten til å ordne alle tennene mine som jeg ikke hadde klart tidligere pga. tannlegeskrekk. Tannlegen ordnet dette via Helffo, og jeg betalte kun en egenandel for det hele. 

Håper det er noe dere vet, dere som har dokumentert tannlegeskrekk (ikke møtt opp til timer gjennom hele livet f.eks) og har behov for behandling 💜

Anonymkode: 0f649...1b0

Takk Tor tips ❤ 

Anonymkode: 9ae1a...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...