Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger bare å lufte meg her for jeg og barnets far(bor ikke sammen) er langt fra enig her. 

Datteren vår som straks blir 18 år mener hun ikke har tid til å prioritere jobb i sommer siden hobby(en organisasjon) og trening er langt viktigere.  Far mener at da bør hun finne seg en jobb der de lar henne jobbe når hun kan, ikke når de har behov for at hun jobber, mens jeg mener hun bør forstå at det bør være omvendt.

Dette gjør at hun skjeller meg ut etter noter og at jeg ikke respekterer henne, at jeg gjør at hun ikke får puste og at jeg ikke skjønner hennes behov. Hun sliter litt med angst men på meg virker det som hun bruker dette for å få oppnå andre ting(ikke alltid men ofte). Mulig stygt av meg som mor å si det men...

Hva gjør jeg her?  

Hun bor hos oss begge. Hun vet at etter hun fyller 18 år får hun mindre penger av meg.  

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415957-straks-myndig-og-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun har mulighet til å få sommerjobb, men velger det bort for å kose seg med hobbyer, da hadde lommeboken min klappet grundig igjen. Hun hadde fått mat og hus, men all kos, klær og nettbruk måtte hun ha finansiert selv. Brutalt ja, men verden er brutal. Har du valgt bort sommerjobb mens du studerer/går på skole, må du regne med å komme et stykke ned i bunken ved jobbsøking.

• 3 uker senere...

Hvis hun klarer å finne seg en ordentlig jobb hvor hun kan jobbe når det passer henne og tjener penger nok på det, så må hun jo bare det. Jeg kunne tenkt meg en sånn jobb selv. Tenk å tjene nok penger bare på å jobbe når det passer meg...  

Men jeg hadde stengt igjen lommeboka og ikke kompensert med å spe på med penger når hun ikke har nok. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...