Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må stoppe deg selv. Lag deg et bilde; la tankene dine være på en tavle, også ser du for deg at du vasker de bort med en svamp. Si til deg selv; stopp! Nå skal jeg tenke på noe annet. Hver gang tankene begynner å spinne igjen, «vasker» du de bort. 

Anonymkode: 49ede...482

Ja! Når jeg er med kjæresten så er jeg trygg på forholdet. Men så fort jeg ikke er med han så overtenker jeg absolutt alt å får katastrofetanker on at han har tenkt å gå fra meg,eller at han holder på med en annen. Slitsomt i lengden. Håper det roer seg når vi flytter sammen,da føler jeg kanskje at jeg har mer kontroll på han.

Anonymkode: 6c59a...082

Annonse

Ja, jeg er en katastrofetenker. Krisemaksimerer over en lav sko. 

For meg har det hjulpet å være dønn ærlig med alle rundt meg og å le litt av meg selv. Jeg kan ringe hvem som helst av de og si at nå er det i gang igjen, så hører de på meg og hjelper meg å snu tankene. Sist det skjedde, var jeg sikker på at pappa hadde hatt en bilulykke, havnet i havet og satt fastlåst og skulle dø. Jeg begynte omtrent å planlegge begravelsen 😅 Bare fordi telefonen hans var ute av dekning og jeg visste det var skummelt føre. 

Jeg har innsett at det er et personlighetstrekk og det beste jeg kan gjøre er å le av det. 

Anonymkode: 81812...4aa

The Power of Now, Eckhart Tolle.

Dette er mitt supertips men du må være klar for å ta kontroll og være aktiv. 

Jeg er såvisst en overtenker og veldig sensitiv - nå har jeg kjørt meg litt fast og fant så boken liggende i bokhylla. 

Jeg må si at jeg etter et par kapitler skjønner at det er jeg selv som kjører meg fast, og jeg selv som kan ta kontroll over tankene mine. Eller fortsette i angst og selvmedlidenhet, som et offer i mitt eget liv. 

Men først må du forstå hva det dreier seg om. Les boka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...