Gå til innhold

Når man mistenker at leieboer røyker marihuana...

Anbefalte innlegg

Hvordan ville dere håndtert det? Vedkommende flyttet inn på fredag denne uken. På lørdag kom det en lukt inn i vår del som for meg virker som lukten av marihuana.

Jeg har null erfaring med andre rusmidler enn alkohol. Men siden jeg har vært i Los Angeles og fått beskjed om at den lukten jeg reagerte på der var lukten av Marihuana. Lukten nå er lik.

Vedkommende virket skikkelig ordentlig og hadde gode referanser. Og jeg vet jo ikke sikkert.

Ville dere spurt nå med det samme, eller sett an om det lukter flere ganger?

Anonymkode: 550fa...628

Fortsetter under...

Har ikke svar, men dette kunne nesten vært meg, bortsett fra at det gjelder den nye naboen og ikke leieboer. Jeg «lærte» også den lukten i LA. Utrolig hvor sterk den er, og lukten var jo over alt der. Til og med motorveiene stinket. 

Anonymkode: b84c1...4bf

Se det an. Kan være en type røkelse eller duftlys også. 

Også tenker jeg; om det viser seg at leieboeren er en skikkelig type, ikke noe tull, betaler leie presis og er generelt rolig og stabil... Er det verdens undergang om h*n tar seg en joint i ny og ne? 

Ja, jeg vet det er lovbrudd, men er det et oppegående, arbeidende menneske som "bare" røyker (ikke selger) skal det mye til for at politiet plutselig står på døra. 

Anonymkode: 52b6f...871

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Se det an. Kan være en type røkelse eller duftlys også. 

Også tenker jeg; om det viser seg at leieboeren er en skikkelig type, ikke noe tull, betaler leie presis og er generelt rolig og stabil... Er det verdens undergang om h*n tar seg en joint i ny og ne? 

Ja, jeg vet det er lovbrudd, men er det et oppegående, arbeidende menneske som "bare" røyker (ikke selger) skal det mye til for at politiet plutselig står på døra. 

Altså, at vedkommende tar seg en joint i ny og ne får være opp til h*n. Men når det stiiiiinker på soverommet til sønnen min og kjellerstua vår så er det ikke ok. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Altså, at vedkommende tar seg en joint i ny og ne får være opp til h*n. Men når det stiiiiinker på soverommet til sønnen min og kjellerstua vår så er det ikke ok. 

Det er jeg absolutt enig i! 

Annonse

Jeg ville spilt uvitende og sagt noe hyggelig om at jeg håper h*n har det bra i leiligheten, og spurt om h*n hadde brent noe røkelse eller noe? Det kom nemlig en sterk lukt inn på soverom og kjellerstue.. Ikke meningen å være kjip, men jeg ville vært glad for om h*n kunne la være å bruke den røkelsen, fordi særlig barnet ble litt plaget.
Litt redd for brann også...  

Anonymkode: fe739...092

Marihuana er ikke værre enn alkohol. Alkohol er mye verre, men her i Norge er vi lært opp til at det er så kriminelt og farlig. Dersom han ellers er ordentlig er det ikke et problem i mine øyne. Er det andre ting i tillegg, så hadde jeg reagert. 

Anonymkode: bb4ac...865

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Marihuana er ikke værre enn alkohol. Alkohol er mye verre, men her i Norge er vi lært opp til at det er så kriminelt og farlig. Dersom han ellers er ordentlig er det ikke et problem i mine øyne. Er det andre ting i tillegg, så hadde jeg reagert. 

Jazztobakk lukter ikke spesielt godt, og enn så lenge er det en ulovlig substans.

Anonymkode: 18b92...e1b

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nå skriver hun at hun egentlig ikke er så opptatt av hva personen røyker på fritiden, men at det er plagsomt med lukten som siver inn til henne. Det kan ikke være helt urimelig å ønske å slippe det i sitt eget hjem. 

Anonymkode: fe739...092

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men å røyke inne, og gjøre noe ulovlig er vel kanskje ikke så kjekt?

Anonymkode: 42751...70b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan ville dere håndtert det? Vedkommende flyttet inn på fredag denne uken. På lørdag kom det en lukt inn i vår del som for meg virker som lukten av marihuana.

Jeg har null erfaring med andre rusmidler enn alkohol. Men siden jeg har vært i Los Angeles og fått beskjed om at den lukten jeg reagerte på der var lukten av Marihuana. Lukten nå er lik.

Vedkommende virket skikkelig ordentlig og hadde gode referanser. Og jeg vet jo ikke sikkert.

Ville dere spurt nå med det samme, eller sett an om det lukter flere ganger?

Hadde sagt fra at det var røyking forbudt inne i leiligheten og så sett det an.

Anonymkode: 60a92...05e

Det står i kontrakten at røyking ikke er tillatt. Mannen min var å sa i fra om sterk lukt, leieboer skyldte på røkelse. Vi har aldri noen sinne kjent matlukt eller andre lukter derfra, så jeg kjente det med en gang. 

Annonse

Venner av meg opplevde også dette. Viste seg at vedkommende ikke var så hyggelig og omgjengelig som de først trodde. De ba vedkommende om å slutte å røyke inne og rundt huset, det sluttet ikke. Det kom også venner som røykte.

En telefon til politiet endte med en advarsel. Neste gang viste det seg at det var en lang historie bak, og da måtte vedkommende flytte nesten umiddelbart - med hjelp av politiet.

Men hyggelig og ordentlig tilsynelatende... ikke helt det når det kom til stykket. Så det kan også ligge mer bak.

Jeg ville gjort to ting, HI.

Jeg ville gitt leieboer en skriftlig advarsel hvor dere viser til muntlig advarsel, og at det er spesifisert at røyking ikke er tillatt i leiligheten, og at om dette gjentar seg så anser dere det som mislighold av leiekontrakten. Da har dere skriftlig bevis. Og det er opp til vedkommende om denne vil bo er eller ikke og følge reglene eller ikke.

Jeg ville også tatt en telefon til politiet og nevnt at dere er såpass sikre på at det er marihuana som røykes, og spør om råd.

Anonymkode: d456c...df0

Dette er i alle fall langt utenfor mitt verdisyn. Det er er ulovlig stoff i Norge, og jeg er veldig ordentlig av meg. Har aldri prøvd narkotiske stoffer noen gang og vil definitivt ikke involveres i noe tull. Leieboer vet nå at mannen min synes lukten minnet om Marihuana, så får vi se om vi kjenner det noe mer. Selv om vedkommende selv sa det var røkelse. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det ER kriminelt all den tid det faktisk er ulovlig i Norge... 

Anonymkode: 36b3f...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...