GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Her står hun på TV og ber folk om ikke å reise samtidig som mannen er i Pakistan? Er det mulig?  Det var nødvendig for han må ned å hente sin syke far tilbake til Norge, jamen kunne ikke han bare vært i Pakistan da? Han har da også reist ned frivillig. 

https://www.nrk.no/norge/hoyre-politiker-ba-folk-om-a-ikke-reise-samtidig-var-mannen-i-pakistan-1.15436291

Nå har jeg lyst til å samle folk til en stor fest i Oslo sentrum. Jeg gidder ikke smittværn lenger.... Heretter droppes også munnbind. Faen så sint jeg ble nå.

Ja jeg mener også at de som kommer fra Spania burde droppet og reise og det å stå å juble for at de slipper karantene er som at de spytter meg i trynet. 

Anonymkode: 1b105...07a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415895-snakk-om-dobbeltmoral%F0%9F%98%A1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her står hun på TV og ber folk om ikke å reise samtidig som mannen er i Pakistan? Er det mulig?  Det var nødvendig for han må ned å hente sin syke far tilbake til Norge, jamen kunne ikke han bare vært i Pakistan da? Han har da også reist ned frivillig. 

https://www.nrk.no/norge/hoyre-politiker-ba-folk-om-a-ikke-reise-samtidig-var-mannen-i-pakistan-1.15436291

Nå har jeg lyst til å samle folk til en stor fest i Oslo sentrum. Jeg gidder ikke smittværn lenger.... Heretter droppes også munnbind. Faen så sint jeg ble nå.

Ja jeg mener også at de som kommer fra Spania burde droppet og reise og det å stå å juble for at de slipper karantene er som at de spytter meg i trynet. 

De som kommer fra Spania må jo til Norge, for å ikke miste rettighetene sine, det er jo sånn det fungerer. Og du er jo bare dust hvis du dropper munnbind pga en politiker har vært i Pakistan.

Anonymkode: d7dcc...0be

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De som kommer fra Spania må jo til Norge, for å ikke miste rettighetene sine, det er jo sånn det fungerer. Og du er jo bare dust hvis du dropper munnbind pga en politiker har vært i Pakistan.

Det betyr ikke at de kunne sitte 10 dager på karantenehotell. Men nei de kommer og jubler over at de slipper. 

Jeg gidder bare ikke lenger. Jeg har fått nok. Jeg har fulgt nok smittevernsregler, dette var dråpen. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det betyr ikke at de kunne sitte 10 dager på karantenehotell. Men nei de kommer og jubler over at de slipper. 

Jeg gidder bare ikke lenger. Jeg har fått nok. Jeg har fulgt nok smittevernsregler, dette var dråpen. 

Det må da være bedre at de har karantene hjemme i egen leilighet enn at de sitter på et fullt karantenehotell. Du er dibbeltmoralsk som bruker dette til å ikke gidde mer.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det må da være bedre at de har karantene hjemme i egen leilighet enn at de sitter på et fullt karantenehotell. Du er dibbeltmoralsk som bruker dette til å ikke gidde mer.

Hvordan kan du si at jeg er dobbeltmoralsk? Hadde det ikke vært for denne hendelsen hadde jeg fortsatt å følge smittevernsregler. Hvor er det så vanskelig for pakistanere å følge anbefalinger og regler? 10% av befolkningen står for nesten 40% av smitten og innleggelser fordi de bare må dra til utlandet, de må delta på en samling i 4.etasje, de må samles 40 stykk for å spille kort eller se fotballkamp. Det er jo bevist at pakistanere, somaliere, tyrkere og irakere står for det meste av smitten. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan kan du si at jeg er dobbeltmoralsk? Hadde det ikke vært for denne hendelsen hadde jeg fortsatt å følge smittevernsregler. Hvor er det så vanskelig for pakistanere å følge anbefalinger og regler? 10% av befolkningen står for nesten 40% av smitten og innleggelser fordi de bare må dra til utlandet, de må delta på en samling i 4.etasje, de må samles 40 stykk for å spille kort eller se fotballkamp. Det er jo bevist at pakistanere, somaliere, tyrkere og irakere står for det meste av smitten. 

F7E02B32-4AF1-43D1-9410-696759B40D1B.png

17E277C2-F55F-4E35-AF87-79CE5F72C499.png

Anonymkode: efb21...c76

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

F7E02B32-4AF1-43D1-9410-696759B40D1B.png

17E277C2-F55F-4E35-AF87-79CE5F72C499.png

Som så har sprett seg til treningssentre og studenter pga disse kristne ikke kunne holde avstand og bare måtte møtes i bedehuset..🙄

7F7DAA3E-839F-423B-A6B6-E25FB5C2B921.png

8487E27C-C35C-496D-923D-6D5CAADF598B.png

9F0DB567-74D8-4E90-83FA-D4AE314AC58C.png

D4014E5F-5829-49ED-B744-08FA172DCB8C.png

Og trass i alt du publiserer har så står forsatt de som ikke er født i Norge eller har foreldre som ikke er født i Norge for det meste av smitten. Og bare vent...snart ramadan og etter det id-fest. 

Nå er munnbind fortsatt kun en anbefaling, så sier noen noe så kommer jeg til å svare: huff det var uheldig av meg, jeg skal huske det neste gang. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men det er jo ingen grunn for at du skal drite i smittevernregler

Jeg tror du vil få det mye bedre hvis du flytter fokus fra hva andre gjør til hvorfor du selv gjør. Fri vilje, vi kan ikke basere egne handlinger på en forutsetning at andre tenker det samme. Da havner du i martyrrollen. Hold avstand og følg smittevern av hensyn til de du er glad i, ikke fordi noen sier du skal. Et virus bryr seg ikke om hvorfor. 

Anonymkode: 8c39c...4a2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror du vil få det mye bedre hvis du flytter fokus fra hva andre gjør til hvorfor du selv gjør. Fri vilje, vi kan ikke basere egne handlinger på en forutsetning at andre tenker det samme. Da havner du i martyrrollen. Hold avstand og følg smittevern av hensyn til de du er glad i, ikke fordi noen sier du skal. Et virus bryr seg ikke om hvorfor. 

Det er ikke fri vilje når man ikke får sett sin egen nærmeste familie i utlandet fordi det settes svære kjepp i hjulene for deg, samtidig som politikere drar til Pakistan og pensjonister på veg hjem fra ferie får tatt karantenen hjemme. Nei, et virus bryr seg ikke om hvorfor, men dette viruset er kommet for å bli. Vi kan ikke kutte kontakten med familien vår for alltid.

Anonymkode: f5c5b...467

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har faktisk selv en far som er døende i utlandet. Jeg har måtte ta stilling til at de skal taes ut penger for å ha til kremering der, så her har jeg tatt hensyn til andre også står en høyre-politiker og taler i et brylupp i Pakistan?

Jeg har ei leilighet i et annet land, hvor jeg vet det er en vannskade, men jeg har jeg vært en idiot og tatt hensyn til andre. 

*Miss Marple* skrev (15 minutter siden):

Det er jo en helt fabelaktig logikk i at fordi andre er dumme så skal du være dummere? Det er slikt man forventer å finne blant barnehagebarn. 

Dummere er jeg da ikke. Jeg oppholder meg i en bydel hvor det ikke har vært så mye smitte. Jeg har ikke reist ut av landet for hverken den ene eller den andre grunnen. 

Jeg gidder bare ikke lenger å bruke penger på munnbind. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Dummere er jeg da ikke. Jeg oppholder meg i en bydel hvor det ikke har vært så mye smitte. Jeg har ikke reist ut av landet for hverken den ene eller den andre grunnen. 

Jeg gidder bare ikke lenger å bruke penger på munnbind. 

Skjønner du hensikten med munnbind? Om du gjør det så skjønner du jo at du risikerer å ramme uskyldige med trassen din. 

*Miss Marple* skrev (14 minutter siden):

Skjønner du hensikten med munnbind? Om du gjør det så skjønner du jo at du risikerer å ramme uskyldige med trassen din. 

I land med munnbind- og portforbud i lang tid har sykehusene vært overfylt i like lang tid. Så nei. 

Anonymkode: f5c5b...467

*Miss Marple* skrev (3 timer siden):

Og det gjør ikke det som absolutt må reiser ut av landet? Helvette heller! Hun ene sitter i byrådet i Oslo og mener vi skal unngå å reise, samtidig som mannen er i bryllup i Pakistan. Og den andre kunne innrømme at hun selv hadde vært i begravelse i Pakistan hvor over 200 kvinner hadde deltatt uten munnbind. Hvor er deres ansvar? 

Beklager, men dere får bare vike unna meg på butikken. Jeg vet at munnbind kun er til for å beskytte andre og ja det ansvaret har jeg tatt opp til nå, men som sagt heretter vil jeg kalle det et uhell hver gang jeg "glemmer" det. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og det gjør ikke det som absolutt må reiser ut av landet? Helvette heller! Hun ene sitter i byrådet i Oslo og mener vi skal unngå å reise, samtidig som mannen er i bryllup i Pakistan. Og den andre kunne innrømme at hun selv hadde vært i begravelse i Pakistan hvor over 200 kvinner hadde deltatt uten munnbind. Hvor er deres ansvar? 

Beklager, men dere får bare vike unna meg på butikken. Jeg vet at munnbind kun er til for å beskytte andre og ja det ansvaret har jeg tatt opp til nå, men som sagt heretter vil jeg kalle det et uhell hver gang jeg "glemmer" det. 

Håper du får korona og blir veldig veldig dårlig!

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Du argumenterer som et barn. Når andre bryter anbefalinger og regler så kan du også gjøre det. 

Da håper jeg at ingen uskyldige får lide for din holdning. Man har kun ansvar for seg selv og sine handlinger. 

• Opprett ny...