Gå til innhold

Politikere og koronaregler - dere må gjøre som vi sier, men vi gjør som vi vil...

Anbefalte innlegg

Ny Høyre-politiker på tur, mens ektefellen, også H-politiker, står på tv og ber alle andre om å ikke reise...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qAaQJw/hoeyre-politiker-ba-folk-om-aa-ikke-reise-mens-mannen-var-i-pakistan

Midt under pandemien så måtte altså mannen på en såkalt jobbreise til Pakistan, og bestilte billetter til denne reisen allerede rett over nyttår. Helt tilfeldig sammenfallende med bryllup i familien...

Hvem betalte for denne såkalte jobbreisen? Og hvilke møter er det som ikke kunne blitt holdt via nett i den situasjonen vi har?

Så hevdes det at han måtte reise pga. far som ble syk der, men han var tydeligvis ikke så syk at Sheikh ikke kunne bli med på både alle såkalte møter og dra i bryllup.

Erna "måtte" bryte smittevernreglene for å feire bursdagen sin.

Høie "må" på hytta.

Sheikh "måtte" til Pakistan.

Ap-nestleder "måtte" feste på hotell.

Og dette er bare en del av listen...

Anonymkode: 0d756...db9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ny Høyre-politiker på tur, mens ektefellen, også H-politiker, står på tv og ber alle andre om å ikke reise...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qAaQJw/hoeyre-politiker-ba-folk-om-aa-ikke-reise-mens-mannen-var-i-pakistan

Midt under pandemien så måtte altså mannen på en såkalt jobbreise til Pakistan, og bestilte billetter til denne reisen allerede rett over nyttår. Helt tilfeldig sammenfallende med bryllup i familien...

Hvem betalte for denne såkalte jobbreisen? Og hvilke møter er det som ikke kunne blitt holdt via nett i den situasjonen vi har?

Så hevdes det at han måtte reise pga. far som ble syk der, men han var tydeligvis ikke så syk at Sheikh ikke kunne bli med på både alle såkalte møter og dra i bryllup.

Erna "måtte" bryte smittevernreglene for å feire bursdagen sin.

Høie "må" på hytta.

Sheikh "måtte" til Pakistan.

Ap-nestleder "måtte" feste på hotell.

Og dette er bare en del av listen...

Anonymkode: 0d756...db9

Hmm. Bare en tanke her. Kan det være, altså, er det mulig, at korona ikke er så innmari farlig likevel? Siden det ikke er så nøye, mener jeg, å følge reglene? 🧐

Anonymkode: 90192...8cb

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hmm. Bare en tanke her. Kan det være, altså, er det mulig, at korona ikke er så innmari farlig likevel? Siden det ikke er så nøye, mener jeg, å følge reglene? 🧐

Anonymkode: 90192...8cb

Jeg tror, hvis du tenker deg litt om, at du og veit at politikere ikke har nok kompetanse til å avgjøre det. Hvis du og politikerne hadde fulgt med litt i nyhetsbildet det siste året, ville dere skjønt at det du kommer med i innlegget ditt ikke har rot i virkeligheten. 

At politikere bryter reglene, gjenspeiler vel bare resten av samfunnet. Tar sjansen på at det ikke oppdages. Selvfølgelig er det helt sikkert politikere som følger reglene til punkt og prikke. Akkurat som mange av hele Norges befolkning gjør. 

Anonymkode: c8bfa...70f

Ja, det gir dårlige signaler. 

MEN, 

Brasil: Bolsonaro: Slutt å syte, dra på jobb og ikke oppfør dere som sopere. 

USA: Trump: Korona er ikke farlig, ikke vær redd, jeg har aldri følt meg så frisk som nå. Vi er sterkere enn Kinaviruset

Kina: Trenger jeg si mer, trusler om reprimande til leger som varsler, folk sprikes inne i husene, dras ut av hjemmet. 

Hviterussland: vodka og badstue. 

Nepal: lovbrytere settes til spott og spe i bur på torvet

Fillipinene: vi skyter de

Hva er det Erna gjorde? Dro på hytta med et par for mange og spiste sushi. 

Tror vi skal leve over dette. Et stykke igjen før jeg anser det som nødvendig å demonstrere. 

Anonymkode: 8d898...1e5

De er nå bare mennesker de og.

Det er nok likevel uheldig med tanke på signalene de sender ut, for jeg tror nok mangenå  vil dra på den hytteturen likevel, eller møtes med vennegjengen likevel osv., fordi "det uansett ikke kan være så viktig siden Erna/Sheikh osv. overholder reglene". Jeg tror det vil kunne føre til enda mer potensiell smittespredning.

Selv om det er verre i Kina og USA, synes jeg ikke det er likegyldig at våre politikere holder på som de gjør. Jeg har høyere forventninger til våre, og blir veldig skuffa når de ikke holder mål.

• Opprett ny...