Gå til innhold

Godt voksne damer som "sikler" på unge menn, hadde det vært motsatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på "Ja, vi elsker camping " nå. Der var det en godt voksen dame som satt å siklet på en ung mann som skulle kappe ned noen trær. 

Hun kommentere utseende hans ofte og ga tydelig uttrykk for at han var veldig pen og kjekk. Han hadde mye muskler. 

Hadde dette vært en eldre mann som snakket slik om en pen ung dame,  så hadde det blitt full baluba. Krenk og me too hadde stått på første side... 

Hvorfor er det så forskjell? 

Anonymkode: f8e1b...a3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så mye annen forskjell enn at menn gjennom århundrene har hatt mye mer makt enn kvinner og derfor lettere har kunnet presse og utnytte kvinner. Det har nok også gjort at det har vært mer ubehagelig for kvinner å bli behandlet slik enn for menn.

Nå som makten tross alt er litt jevnere fordelt begynner det å bli et like stort problem med voksne kvinner som sikler og kommer med slibrigheter til unge menn som omvendt.

Anonymkode: 6c92d...d57

Skrevet

Det er bare bra at kvinner også våger å ha en seksualitet. Tilbake på 70-tallet (nei, det er ikke lenger siden) var det skam for en kvinne å ha seksuelle følelser, å ha lyst, å være kåt. En kvinne som fikk orgasme risikerte å bli kalt for "hore".

Det er ingenting å skamme seg over at en kvinne ser en flott, kjekk, ung mann. Hun er ikke ute etter å voldta han. Godt voksne menn, derimot... Historien er full av menn som har voldtatt unge jenter.

Det er ikke samme sak.

Anonymkode: 2e6c3...162

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare bra at kvinner også våger å ha en seksualitet. Tilbake på 70-tallet (nei, det er ikke lenger siden) var det skam for en kvinne å ha seksuelle følelser, å ha lyst, å være kåt. En kvinne som fikk orgasme risikerte å bli kalt for "hore".

Det er ingenting å skamme seg over at en kvinne ser en flott, kjekk, ung mann. Hun er ikke ute etter å voldta han. Godt voksne menn, derimot... Historien er full av menn som har voldtatt unge jenter.

Det er ikke samme sak.

Jo, det er samme sak. Å kommentere sånn er over alle grenser, uansett kjønn, og er både kvalmt og pinlig.

Anonymkode: 26cda...444

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jo, det er samme sak. Å kommentere sånn er over alle grenser, uansett kjønn, og er både kvalmt og pinlig.

Nei, det er ikke samme sak. Nei, det er ikke noe å skamme seg over å ha en seksualitet. Det er bare normalt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke samme sak. Nei, det er ikke noe å skamme seg over å ha en seksualitet. Det er bare normalt.

Man kan ha en seksualitet uten å forulempe andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man kan ha en seksualitet uten å forulempe andre.

Enig. Menn blir ikke forulempet av å bli kalt sexy, gamle menn som sikler på unge kvinner derimot er forulempende.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke samme sak.

Det blir for dumt... 

Om en mann synes ei ung dame er pen, så er han villig til å voldta henne. 

Nei, det er faktisk ikke slik. De fleste menn er snille og greie. Kjære meg, du har et forvrengt syn på menn. Tenker du virkelig slik om din far, bror, fetter, mann, sønn...?

Skrevet

Det blir for dumt... 

Om en mann synes ei ung dame er pen, så er han villig til å voldta henne. 

Nei, det er faktisk ikke slik. De fleste menn er snille og greie. Kjære meg, du har et forvrengt syn på menn. Tenker du virkelig slik om din far, bror, fetter, mann, sønn...?

Om jeg var 18-19 og en gammel mann på 50+ la ann på meg så ville jeg tenkt slik om han, selv om han var faren til noen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Enig. Menn blir ikke forulempet av å bli kalt sexy, gamle menn som sikler på unge kvinner derimot er forulempende.

Du har et forskrudd syn på det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Om jeg var 18-19 og en gammel mann på 50+ la ann på meg så ville jeg tenkt slik om han, selv om han var faren til noen.

Så din pappa er er potensiell voldtektsmann? Håper ikke du lar barna dine være alene med han.

Skrevet

Så din pappa er er potensiell voldtektsmann? Håper ikke du lar barna dine være alene med han.

Hvis han prøvde seg på en 18-19 år gammel jente ville jeg ha hatt full forståelse for det hvis hun tenkte det. Ville du virkelig blitt sint på jenta om en gammel gris prøvde seg på henne og hun tenkte at han var ute etter å få henne i seng, frivillig eller ei?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du har et forskrudd syn på det.

Nei, jeg skammer meg bare ikke over min seksualitet.

Skrevet

Nei, jeg skammer meg bare ikke over min seksualitet.

Problemer med leseforståelsen har du i hvert fall

Skrevet

Ja, det er bare å se på hvordan Giske vs skei Grande ble fulgt under #metoo det. 

Anonymkode: e73c2...c2d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis han prøvde seg på en 18-19 år gammel jente ville jeg ha hatt full forståelse for det hvis hun tenkte det. Ville du virkelig blitt sint på jenta om en gammel gris prøvde seg på henne og hun tenkte at han var ute etter å få henne i seng, frivillig eller ei?

Nei, jeg ville ikke blitt sint på jenta om en gammel gris prøvde seg på henne. Da er han en gris uten forståelse. 

Akkurat som om ei gammel purke hadde prøvd seg på min godt trente lillebror. Da hadde jeg tenkt at hun var ei gammel ekkel purke uten forståelse. 

Uanstendig oppførsel kan ikke forsvares, uansett kjønn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hun kommentere utseende hans ofte og ga tydelig uttrykk for at han var veldig pen og kjekk. Han hadde mye muskler. 

Hadde dette vært en eldre mann som snakket slik om en pen ung dame,  så hadde det blitt full baluba. Krenk og me too hadde stått på første side... 

Sikkert fordi det er for mye av det ene, og for lite av det andre. Menn overdriver, og kvinner fortrenger. Som mann synes jeg det er fint med utjevning her. Det er alt for mange kvinner som skammer seg over sin egen lyst. Dersom du oppfører deg, og har humor, da er det bare sunt å gi uttrykk for seksuell lyst. Kvinner burde bli flinkere til dette. Alt med måte. Kjenner ikke til det campingprogrammet du refererer til. Høres litt harry ut i den sammenhengen da. Det bør være lov til å la seg inspirere av flotte unge mennesker, uten at du begynner å løpe etter dem.

Anonymkode: a96a5...5f4

Skrevet

Nærmer meg i slutten av 40 årene og kan fint innrømme at øyenene mine hviler ekstra godt på feks Mats Zuccarello. Hva er det med kvinner nå om dagen? Alt taes opp i verste mening og du HI skal være fullstendig klar over at slike serier på TV er alt sterkt overdrevet. De får et manus og replikker å si/ spille. Om du føler deg krenket av dette så får du skrive en harnisk mail til TVNorgen!

Skrevet
KellyTaylor skrev (2 timer siden):

Nærmer meg i slutten av 40 årene og kan fint innrømme at øyenene mine hviler ekstra godt på feks Mats Zuccarello. Hva er det med kvinner nå om dagen? Alt taes opp i verste mening og du HI skal være fullstendig klar over at slike serier på TV er alt sterkt overdrevet. De får et manus og replikker å si/ spille. Om du føler deg krenket av dette så får du skrive en harnisk mail til TVNorgen!

Jeg føler meg absolutt ikke krenket. 

Men jeg er helt sikker på at hadde dette vært en eldre mann som sa slikt om en ung dame, så hadde mange damer følt seg krenket. DA hadde det blitt ramaskrik og oppslag i nyhetene. 

Skrevet

Herregud nå må dere ta dere sammen. Han var ikke 18-19 år! Han var sikkert 40! Minst!

Anonymkode: edcad...6e2

Skrevet

Det er jo ingen forskjell. Du lager jo «baluba».

Fåtallet «sikler» - men det er lov til å småtitte på unge og gamle voksne uansett kjønn.

Anonymkode: fa578...1dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Så på "Ja, vi elsker camping " nå. Der var det en godt voksen dame som satt å siklet på en ung mann som skulle kappe ned noen trær. 

Det motsatte hadde vært at en ung, kjekk mann siklet på en voksen dame. Og det er ikke et helt ukjent fenomen det heller.

Anonymkode: 3f02d...c5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...