GĂ„ til innhold

Stakkars sydenpensjonistene 🏝

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/foler-at-vi-blir-straffet/73574175

De har jo ikke rÄd til Ä bo pÄ karantenehotell. De blir straffet, de har jo alle holdt god avstand og vÊrt helt isolerte fra andre. Dermed er det umulig for dem Ä ha blitt smittet. NÄ straffes de fordi de mÄtte dra for Ä ta vare pÄ huset, gjerne i 6mnd. Stakkars dem. De stÄr frem i tur og orden om hvor urettferdig det er for dem. 

Anonymkode: 4173c...74b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415823-stakkars-sydenpensjonistene-%F0%9F%8F%9D/
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg har absolutt INGEN sympati med sydenpensjonistene!

Og jeg skjÞnner virkelig ikke argumentet med at det er sÄ farlig pÄ karantenehotell, det er ukjente mennesker og de vet ikke hvor disse andre har vÊrt eller om de kan vÊre smittet..... Men Ä FLY - det gjÞr de altsÄ uten skrupler. 

Anonymkode: 16a38...67e

Annonse

Syns ikke noe synd pÄ de. Besteforeldrene til ungene er egentlig sydenpensjonister, men de har vÊrt hjemme i snart ett Är og har ingen planer om Ä dra ned igjen med det fÞrste. De sleit med Ä komme hjem ifjor siden han har flyskrekk og det var stengte landegrenser overalt. Hadde det ikke vÊrt for en konfirmasjon sÄ hadde de bare blitt der, men for de sÄ er konfirmasjon viktigere enn bryllup sÄ det ville de ha med seg. De kom seg hjem, sov i bilen gjennom hele europa, var i karantene og siste dag i karantenen kom beskjeden at konfirmasjonen ble utsatt. 

De er veldig bestemte pÄ Ä ikke dra ned igjen fÞr ting er mer normalt. De betaler folk for Ä passe pÄ huset sitt, holde det vedlike, klippe plen osv. Det blir endel penger ut av vinduet for de pÄ en mÄte, men som de sier selv sÄ er de ikke dumme og reiser ned igjen der med det fÞrste. De vet at ting kan fort snu seg, det kan bli karantenehotell for de om de skal ned, karantenehotell npr de skal hjem, skulle de bli syke der sÄ stiller de seg bakerst i kÞen for helsehjelp osv. sÄ ja, huset deres blir en utgiftspost istede for en inntekstpost som det har vÊrt fÞr siden de har leid det ut i ferier og nÄr de ikke ahr vÊrt der selv. De er jo pensjonister sÄ de kan vÊre der utenom ferier. 

Anonymkode: 3eb7b...867

Det er viktig Ä ha kontroll med innreise og fÄ folk til Ä forstÄ hvor viktig det er at man ikke reiser pÄ unÞdvendige reiser. Alt dette hadde jo ikke vÊrt nÞdvendig om folk hadde egnede steder Ä vÊre i karantene (hus der det ikke bor andre enn de som er i karantene) og om de fulgte smittevernreglene. NÄr det er for mange som ikke bryr seg og reiser pÄ ferie og bryter karantener sÄ mÄ slike tiltak til som rammer mange. I tillegg er det jo stor forskjell pÄ hvor forsiktige folk er pÄ reiser. Uheldigvis sÄ er det jo ofte slik at det er de som er mest uforsiktig som fÞlger opp karantenen dÄrligst. 

NÄr det gjelder karantenehotellene sÄ forstÄr jeg godt at eldre eller folk i risikogruppen ikke vil dit. De har hatt tilfeller der det rett og slett har kommet for mange slik at smittevern og annen hygiene har blitt for dÄrlig. Sist helg var en slik helg. Med tanke pÄ at mange som er pÄ dette hotellet kommer fra blodrÞde omrÄder og bryr seg fint lite om smittevern sÄ forstÄr jeg godt at de ikke Þnsker seg dit.

NÄr det er sagt er jo dette denne gruppen som best kan finne andre lÞsninger. Som pensjonister har de fleste mye stÞrre fleksibilitet enn andre og kan vente noen uker med Ä reise til smittetrykket har endret seg og reglene enten endres eller har vart sÄpass lenge at karantenehotellene er bedre rustet (og det kommer fÊrre pÄ samme dag).  

Anonymkode: ee318...f3c

De er nesten sÞte i sin egosentrisitet, nÄr de oppriktig mener det bÞr vÊre egne regler for dem: «Og sÄ mÄ det stilles mye strengere krav til andre som kommer til Gardermoen fra utlandet.»

Anonymkode: 561d6...23a

Har selv feriehus i utlandet, men har ikke reist. Vi har fÄtt naboene vÄre (ikke norske), som er gode venner av oss, til Ä se til huset. Evig takknemlige for det! Gleder oss VELDIG til Ä reise ned, men vet jo ikke nÄr det blir.

MEN, hadde jeg hatt flere ukers fri nĂ„, hadde jeg kanskje reist. Akkurat nĂ„, med tre trassige barn i heimen, hadde 10 dager alene pĂ„ et karantenehotell vĂŠrt helt topp😅👍. 

Anonymkode: ef1e1...515

Annonse

Absolutt ikke synd pÄ dem.

Her har unger mistes masse aktiviteter og ting de bare kan oppleve en gang i livet. Hjemmeskole og masse.

Voksne mister jobb og inntekt eller helsearbeidere som jobber mer og er utslitt.

I hodet mitt kan det vi er inne i nÄ en liten krig. Ting kan bli mye mye verre, men det prÞver vi Ä unngÄ.

Stort sett har vi vÊrt heldige i Norge, men da mÄ det vÊre strengt.

NÄr folk ikke bryr seg om hva som skjer sÄ fÄr de bare ta konsekvensene. 

Anonymkode: 735df...cae

On 3/26/2021 at 3:05 PM, Anonym bruker said:

https://www.dagbladet.no/nyheter/foler-at-vi-blir-straffet/73574175

De har jo ikke rÄd til Ä bo pÄ karantenehotell. De blir straffet, de har jo alle holdt god avstand og vÊrt helt isolerte fra andre. Dermed er det umulig for dem Ä ha blitt smittet. NÄ straffes de fordi de mÄtte dra for Ä ta vare pÄ huset, gjerne i 6mnd. Stakkars dem. De stÄr frem i tur og orden om hvor urettferdig det er for dem. 

Anonymkode: 4173c...74b

synes ikke synd pÄ dem i hele tatt

Anonymkode: 920a4...dcc

• Opprett ny...