Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og i tillegg stiller opp i avisen. Hadde jeg vært så dum at jeg bare «måtte» på tur hadde jeg ihvertfall ALDRI latt meg intervjue i avisen. 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pA5GeV/naa-reiser-jeg-for-aa-overleve

Heier på alle som følger anbefalinger om å holde seg hjemme!!

Anonymkode: a6634...533

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og i tillegg stiller opp i avisen. Hadde jeg vært så dum at jeg bare «måtte» på tur hadde jeg ihvertfall ALDRI latt meg intervjue i avisen. 

Det skal sies da, de fleste i artikkelen følger jo reglene. For det er helt greit å besøke familien for studenter, og det er ok å besøke syk familie. De som bare skal på ferie til Svalbard av alle steder er no annet og helt idiotisk, for blir man syk der sliter de veldig pga kapasiteten der oppe.

Anonymkode: 18af1...64c

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det var et dårlig eksempel, for han er en av hvor reise er innenfor anbefalingene.

Anonymkode: 2fbb4...375

De gleder seg til å komme til Svalbard for der slipper de nesten å tenke på korona!

Det er samme holdning som vi her på bygda opplever at svært mange hyttefolk har. Like før munnbindpåbudet for alle kom, var det en familiefar med fire barn som sto på butikken og var så fornøyd med å komme inn til oss, for her slapp de å gå med munnbind!

Man blir matt og mister litt gutsen, for å si det mildt. 

Ellers et jo de andre i artikkelen godt innenfor regelverket mtp nødvendigheten av reisen. 

Anonymkode: 4fefc...f94

Den familien fra Moss burde virkelig tenkt seg om en gang til. Jeg forstår at det er kjipt å miste pengene, men i det hele tatt å bestille en slik ferietur midt i en pandemi er galskap. Jeg bor i Vestby (som grenser til Moss), og jobber i Moss og Oslo. Folk i Moss er generelt slappe på smittevern i forhold til innbyggere i Oslo og Vestby. Hadde aldri reist på fritidsreise til et sted uten smitte (vi har holdt oss hjemme det siste året, og kommer til å fortsette med det).

Anonymkode: 9a1b7...394

Annonse

De eneste som hadde god nok grunn til å reise var jo de to guttene.

De som skulle se barnebarna og de som skulle på ferie, de burde holdt seg hjemme. Det er voksne folk, de burde tenkt lenger. Hva gjør man på Svalbard om det blir for mange smittede der? De har ETT ENESTE rom som er beregnet for å ha pasient i isolat. ÉN ENESTE smittepasient (trenger ikke en gang ha behov for respirator), så er sykehuset fullt. Det er langt å svømme til fastlandet, for å si det slik...

Og likevel bare "må" folk som kommer fra fastlandet, som ikke trenger reise, bare dra dit "for å slippe å tenke på koronaen".

Anonymkode: 855e8...668

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

De som skulle se barnebarna og de som skulle på ferie, de burde holdt seg hjemme. Det er voksne folk, de burde tenkt lenger. Hva gjør man på Svalbard om det blir for mange smittede der? De har ETT ENESTE rom som er beregnet for å ha pasient i isolat. ÉN ENESTE smittepasient (trenger ikke en gang ha behov for respirator), så er sykehuset fullt. Det er langt å svømme til fastlandet, for å si det slik...

Og likevel bare "må" folk som kommer fra fastlandet, som ikke trenger reise, bare dra dit "for å slippe å tenke på koronaen".

Barnebarn er voksne folk? Det er ikke slik jeg har lest saken. 

Anonymkode: ef04c...ed9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du leste hele? Det var ikke bare han. 

Men du inkluderte alle, derfor synes jeg det var et dårlig eksempel. At noen velger å reise til Svalbard på ferie av alle steder, synes jeg er hårreisende når man vet hvor sårbart Svalbard er for smitte. At noen som bor der selv, synes det er greit akkurat nå, forstår jeg overhodet ikke. Spesielt med tanke på at det ikke er så lenge siden de var der sist.

Anonymkode: 2fbb4...375

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Så lenge det er mulig å gjennomføre, vil noen gjøre. Jeg stiller like mye spørsmålet, hvorfor tillates det nå? Reell fare for liv og helse. Her burde da koronaforskriften fint være mer enn nok dekkende til å avvise de i døra inn på flyet. Hvorfor er det i det hele tatt lov? 

Anonymkode: d13e7...376

• 2 uker senere...
On 3/26/2021 at 11:57 AM, Anonym bruker said:

la de dra, ikke noe og bry seg om. Er bare idioter som gjør det

Anonymkode: 368a2...749

• Opprett ny...