Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Hvordan ser fremtiden ut for de? Jeg er redd for sønnen min som er 13 mnd. Tror han har barneautisme 😢 Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan ser fremtiden ut for de? Jeg er redd for sønnen min som er 13 mnd. Tror han har barneautisme 😢 Anonymkode: ce38d...bdc Det er helt umulig å si. Mennesker som har autisme er like forskjellige som mennesker som ikke har autisme. Vet om flere barn, nå ungdommer, som har autisme. Han ene lærte seg engelsk av seg selv som 6 åring, fungerer veldig fint, snakker normalt, kan lese og skrive, utrolig hukommelse, en reiser i matte, men har sine særpreg. En annen jeg vet om har omtrent ikke noe språk, er i sin egen verden kan man si, bruker bleie enda(han er 15 år), vanskelig å få kontakt med. Så hvordan fremtiden ser ut hvis ditt barn har autisme er dessverre helt umulig å vite Anonymkode: a083c...039
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Man får vel ikke en slik diagnose så tidlig? Barn på 13 mnd er veldig forskjellig, og om du er oppriktig bekymret for at noe er galt så start på helsestasjonen evt hos fastlege og bli henvist videre. Jeg vet ikke hvorfor du mistenker autisme, men ta tak i det. Om noe virkelig er galt så er det bra å få istand et hjelpetiltak så tidlig som mulig. Riktig stimulering og hjelp helt fra barnehagealder er viktig om barnet har utfordringer av noe slag. Bekymring for fremtiden er vel det verste med å ha barn med diagnoser og utfordringer, uavhengig av hva det er, det ligger i mamma-rollen å bekymre seg for det. Men ta en dag av gangen, et år av gangen, selv barn med diagnoser utvikler seg veldig forskjellig, så fremtiden må vi bare ta når den kommer. Anonymkode: 0627a...692
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Man får vel ikke en slik diagnose så tidlig? Barn på 13 mnd er veldig forskjellig, og om du er oppriktig bekymret for at noe er galt så start på helsestasjonen evt hos fastlege og bli henvist videre. Jeg vet ikke hvorfor du mistenker autisme, men ta tak i det. Om noe virkelig er galt så er det bra å få istand et hjelpetiltak så tidlig som mulig. Riktig stimulering og hjelp helt fra barnehagealder er viktig om barnet har utfordringer av noe slag. Bekymring for fremtiden er vel det verste med å ha barn med diagnoser og utfordringer, uavhengig av hva det er, det ligger i mamma-rollen å bekymre seg for det. Men ta en dag av gangen, et år av gangen, selv barn med diagnoser utvikler seg veldig forskjellig, så fremtiden må vi bare ta når den kommer. Anonymkode: 0627a...692 Jeg er veldig interessert i autisme pga jeg tror min mann har det. Jeg har også mange barn. Skal bli fulgt opp ekstra av helsestasjonen. Men jeg blir så redd Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er veldig interessert i autisme pga jeg tror min mann har det. Jeg har også mange barn. Skal bli fulgt opp ekstra av helsestasjonen. Men jeg blir så redd Anonymkode: ce38d...bdc Om du tror din mann har det så har han antagelig vokst opp uten diagnose og uten den oppfølgingen man får i dag for å utvikles best mulig. Likevel har din mann blitt voksen, fått seg kone og mange barn. Da ligger vel alt tilrette for at barnet ditt med rett hjelp og veiledning vil klare seg greit om diagnosen er arvet? Med foreldre som viser forståelse for annerledesheten, og tilpasninger i barnehage og skole kommer det nok til å gå greit uansett. Hverken du eller barnet tjener på at du skal sitte full av angst for fremtiden ihvertfall. Frem med tigermammaen nå og kjemp for barnas fremtid, så tar du problemene når de evt dukker opp. Ikke bekymre deg på forhånd for problemer som kanskje kommer, da blir du jo helt utslitt. Anonymkode: 0627a...692
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Man får vel ikke en slik diagnose så tidlig? Barn på 13 mnd er veldig forskjellig, og om du er oppriktig bekymret for at noe er galt så start på helsestasjonen evt hos fastlege og bli henvist videre. Jeg vet ikke hvorfor du mistenker autisme, men ta tak i det. Om noe virkelig er galt så er det bra å få istand et hjelpetiltak så tidlig som mulig. Riktig stimulering og hjelp helt fra barnehagealder er viktig om barnet har utfordringer av noe slag. Bekymring for fremtiden er vel det verste med å ha barn med diagnoser og utfordringer, uavhengig av hva det er, det ligger i mamma-rollen å bekymre seg for det. Men ta en dag av gangen, et år av gangen, selv barn med diagnoser utvikler seg veldig forskjellig, så fremtiden må vi bare ta når den kommer. Anonymkode: 0627a...692 Nei. Diagnosen gis ikke så tidlig men mistanken kan være sterkt tilstede. I noen tilfeller er det jo også slik at man nesten kan fastslå at her er det snakk om dette. HI, min niese har dette. Hun hadde veldig tydelige trekk alt ved ettårsalderen. Hun er kraftig rammet og det har vært utfordringer på rekke og rad. Prognosene var ikke gode mtp så tydelige trekk så ung. Ekspertene tegnet et ganske dystert bilde. Nå er hun 17 år og det har gått over all forventning. Hun har lært seg ferdigheter som ekspertene mente hun ikke ville lære seg. Hun har også modnet såpass og lært seg mange sosiale koder hun ikke forstår men som hun vet at sånn og slik må jeg oppføre meg. Mentalt er hun rundt åtte år. Det er en glede å se henne slik. Hun vil aldri kunne bo helt på egenhånd men hun kan definitivt bo i et fellesskap og ha jobb. Hun elsker å lage mat og håpet er å få jobb i vernet bedrift eller via NAV systemet. Hun klarer seg godt. Hun tar vare på seg selv, holder orden og gjør skolearbeid. Fremtiden er lys for henne. Mye lysere enn hva vi alle trodde da det sto på som verst da hun var rundt fem-ti. Det var ekstremt mye utagering. Anonymkode: 1c616...2b7
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 Jeg har en sønn på 10 med barneautisme. Han er høytfungerende, altså normal intelligens. De fleste, tror rundt 70%, av de med barneautisme er moderat utviklingshemmet. Da har de utviklingshemming som diagnose i tillegg til autismediagnosen. Sønnen min går i vanlig klasse, men har assistent som hjelper han. Til ut 3.klasse fungerte han bedre, og hadde ikke behov for assistent. Han har store konsentrasjonsvansker, og lite motivasjon for skolearbeid. Han har en skjev evneprofil som er veldig vanlig hos de med autisme. Han er altså svært god i noen ting, og veldig svak i mye annet. Han har venner, men det er ikke alltid han er så sosialt motivert. Han er god i idrett (uvanlig med autisme) og dataspill, noe som gir han relativt god status hos jevnaldrende. Sønnen min er annerledes, men med riktig tilrettelegging lever han et godt liv. Hva er det du er mest redd for? Anonymkode: 64762...4ac
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har en sønn på 10 med barneautisme. Han er høytfungerende, altså normal intelligens. De fleste, tror rundt 70%, av de med barneautisme er moderat utviklingshemmet. Da har de utviklingshemming som diagnose i tillegg til autismediagnosen. Sønnen min går i vanlig klasse, men har assistent som hjelper han. Til ut 3.klasse fungerte han bedre, og hadde ikke behov for assistent. Han har store konsentrasjonsvansker, og lite motivasjon for skolearbeid. Han har en skjev evneprofil som er veldig vanlig hos de med autisme. Han er altså svært god i noen ting, og veldig svak i mye annet. Han har venner, men det er ikke alltid han er så sosialt motivert. Han er god i idrett (uvanlig med autisme) og dataspill, noe som gir han relativt god status hos jevnaldrende. Sønnen min er annerledes, men med riktig tilrettelegging lever han et godt liv. Hva er det du er mest redd for? Anonymkode: 64762...4ac Jeg er bare redd for det ukjente. Redd for at mitt barn ikke skal fungere som voksen. Tusen takk for at du deler dun erfaring. Godt å høre at det er gode muligheter Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei. Diagnosen gis ikke så tidlig men mistanken kan være sterkt tilstede. I noen tilfeller er det jo også slik at man nesten kan fastslå at her er det snakk om dette. HI, min niese har dette. Hun hadde veldig tydelige trekk alt ved ettårsalderen. Hun er kraftig rammet og det har vært utfordringer på rekke og rad. Prognosene var ikke gode mtp så tydelige trekk så ung. Ekspertene tegnet et ganske dystert bilde. Nå er hun 17 år og det har gått over all forventning. Hun har lært seg ferdigheter som ekspertene mente hun ikke ville lære seg. Hun har også modnet såpass og lært seg mange sosiale koder hun ikke forstår men som hun vet at sånn og slik må jeg oppføre meg. Mentalt er hun rundt åtte år. Det er en glede å se henne slik. Hun vil aldri kunne bo helt på egenhånd men hun kan definitivt bo i et fellesskap og ha jobb. Hun elsker å lage mat og håpet er å få jobb i vernet bedrift eller via NAV systemet. Hun klarer seg godt. Hun tar vare på seg selv, holder orden og gjør skolearbeid. Fremtiden er lys for henne. Mye lysere enn hva vi alle trodde da det sto på som verst da hun var rundt fem-ti. Det var ekstremt mye utagering. Anonymkode: 1c616...2b7 Så fantastisk å høre at det har gått så bra ❤ Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Om du tror din mann har det så har han antagelig vokst opp uten diagnose og uten den oppfølgingen man får i dag for å utvikles best mulig. Likevel har din mann blitt voksen, fått seg kone og mange barn. Da ligger vel alt tilrette for at barnet ditt med rett hjelp og veiledning vil klare seg greit om diagnosen er arvet? Med foreldre som viser forståelse for annerledesheten, og tilpasninger i barnehage og skole kommer det nok til å gå greit uansett. Hverken du eller barnet tjener på at du skal sitte full av angst for fremtiden ihvertfall. Frem med tigermammaen nå og kjemp for barnas fremtid, så tar du problemene når de evt dukker opp. Ikke bekymre deg på forhånd for problemer som kanskje kommer, da blir du jo helt utslitt. Anonymkode: 0627a...692 Ja. Min mann har kone og familie men det er VIRKELIG UTFORDRENDE! Skulle ønske jeg visste det jeg vet nå før jeg fikk barn 😓😢 Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #11 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja. Min mann har kone og familie men det er VIRKELIG UTFORDRENDE! Skulle ønske jeg visste det jeg vet nå før jeg fikk barn 😓😢 Anonymkode: ce38d...bdc Men du sier jo at dere har mange barn? Hvorfor får du unge etter unge med denne mannen da? Anonymkode: 838d2...a17
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Hvordan ser fremtiden ut for de? Jeg er redd for sønnen min som er 13 mnd. Tror han har barneautisme 😢 Anonymkode: ce38d...bdc Først vil jeg fortelle deg at det er ennå alt for tidlig å si noe om barnet ditt er på autisme spekteret. Har dere satt i gang noe slags utredning eller gjort noe undersøkelser på han? Hva er det son får deg til å tenke autisme? Det er veldig vanlig å begynne med syns og hørselsundersøkelser. For å sjekke at alt er greit der. Og å kunne utelukke. Går han i barnehage? I så fall hva sier de der? Om han ikke går i barnehage så kan det være at f. eks atferd endrer seg når han kommer i kontakt med jevnaldrende barn. Han får jo også helt annen stimuli enn hjemme der. Prognose er veldig vanskelig. Vi har ei datter på 5,5 år som har en alvorlig grad av barneautisme. Men ingen vet hvor hun er om 10-15 år. Vi må fokusere på her og nå og hvordan vi kan lette hennes tilværelse og gi livet hennes mening på hennes premisser. Om det ender i en autismediagnose så må du huske at dette ikke er en sykdom. Det kan ikke endres. Det er slik man er skap på samme måte som noen er født uten en arm. Det vil gi dere en helt annen dimensjon i livet enn dere før har hatt. Men uansett: ta ikke sorgene på forskudd. Elsk sønnen din slik han er nå. Diagnose endrer ikke hvem han er. Vil anbefale deg å stå på for han og be om henvisning til habilitering team til sykehuset du tilhører. Bup kan også hjelpe men ting går mye tregere der. Ppt kan hjelpe deg i barnehage. Kontakt fastlege og be om henvisning til habilitering team. Det er gjerne lang ventetid så lurt å ikke vente. Begynn å følg Autismeforeldrene sin snap kanal. Der er det veldig mye fin info å få. Samt at du får litt innblikk i hvordan en hverdag kan være. Ønsker dere lykke til ❤️ Anonymkode: 68a52...e4c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Først vil jeg fortelle deg at det er ennå alt for tidlig å si noe om barnet ditt er på autisme spekteret. Har dere satt i gang noe slags utredning eller gjort noe undersøkelser på han? Hva er det son får deg til å tenke autisme? Det er veldig vanlig å begynne med syns og hørselsundersøkelser. For å sjekke at alt er greit der. Og å kunne utelukke. Går han i barnehage? I så fall hva sier de der? Om han ikke går i barnehage så kan det være at f. eks atferd endrer seg når han kommer i kontakt med jevnaldrende barn. Han får jo også helt annen stimuli enn hjemme der. Prognose er veldig vanskelig. Vi har ei datter på 5,5 år som har en alvorlig grad av barneautisme. Men ingen vet hvor hun er om 10-15 år. Vi må fokusere på her og nå og hvordan vi kan lette hennes tilværelse og gi livet hennes mening på hennes premisser. Om det ender i en autismediagnose så må du huske at dette ikke er en sykdom. Det kan ikke endres. Det er slik man er skap på samme måte som noen er født uten en arm. Det vil gi dere en helt annen dimensjon i livet enn dere før har hatt. Men uansett: ta ikke sorgene på forskudd. Elsk sønnen din slik han er nå. Diagnose endrer ikke hvem han er. Vil anbefale deg å stå på for han og be om henvisning til habilitering team til sykehuset du tilhører. Bup kan også hjelpe men ting går mye tregere der. Ppt kan hjelpe deg i barnehage. Kontakt fastlege og be om henvisning til habilitering team. Det er gjerne lang ventetid så lurt å ikke vente. Begynn å følg Autismeforeldrene sin snap kanal. Der er det veldig mye fin info å få. Samt at du får litt innblikk i hvordan en hverdag kan være. Ønsker dere lykke til ❤️ Anonymkode: 68a52...e4c Jeg satser på at han ikke er på spekteret. Men jeg blir redd og bekymret. Samtidig betyr det ikke verdens undergang ❤ og ja, jeg vet at det ikke kan fikses, det er rett og slett en utviklingsforstyrrelse. Jeg har lest enormt mye om autisme de siste årene. Ja, han får i bhg. De som jobber der har absolutt ingen erfaring med autisme 😔😔 De har ikke utdanning en gang. Er i forbindelse med bhg jeg reagerer. Han viser aldri gjensynsglede. Han er likegyldig når vi leverer han også. Jeg har time hos legen på helsestasjonen. Skal jeg heller ta kontakt med fastlegen? Takk for tips om snapkanal 😊😊 Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 Henger meg på den andre her og sier at det er for tidlig å fastsette autismediagnose ved 13 mnd. Det du forteller om at han er likegyldig ved henting/levering i bhg er ihvertfall ikke likt som sønnen min var/er. De fleste med autisme strever veldig med overganger, så min sønn ble rasende både ved levering og henting i barnehagen. Sjekk hørsel/syn først. Om det er ok, og du fortsatt synes han utvikler seg annerledes enn de andre barna dine gjorde, ville jeg bedt fastlegen sende en henvisning til barnehabiliteringen på sykehuset der dere bor. Anonymkode: 64762...4ac
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #15 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Jeg satser på at han ikke er på spekteret. Men jeg blir redd og bekymret. Samtidig betyr det ikke verdens undergang ❤ og ja, jeg vet at det ikke kan fikses, det er rett og slett en utviklingsforstyrrelse. Jeg har lest enormt mye om autisme de siste årene. Ja, han får i bhg. De som jobber der har absolutt ingen erfaring med autisme 😔😔 De har ikke utdanning en gang. Er i forbindelse med bhg jeg reagerer. Han viser aldri gjensynsglede. Han er likegyldig når vi leverer han også. Jeg har time hos legen på helsestasjonen. Skal jeg heller ta kontakt med fastlegen? Takk for tips om snapkanal 😊😊 Anonymkode: ce38d...bdc Først beklager sent svar. Nå er det sånn at helsesøster ikke lenger kan henvise til habiliteringsteam. Men det kan jo lege hos helsestasjon dersom du får til avtale med vedkommende. Har du mulighet for å bytte barnehage? Det er utrolig viktig at de i barnehagen tar dette på største alvor slik at han får best mulig hjelp tidligst mulig. Det er ikke like lett å få tak i gode spesialpedagoger heller. Men hver barnehage skal ha en spesialpedagog tilknyttet seg. Men hvor god erfaring de har varierer jo. Da er de pliktig å oppdatere seg. Ppt kan jo allerede nå gå inn å anbefale tiltak. Så lenge han har helt tydelige særskilte behov. Barnehagen skal selv kunne henvise til Ppt. Om ikke de gjør dette hadde jeg faktisk vurdert å kontakte barnevernet for hjelp. Du skal ikke være redd for å kontakte de for å gi barnet ditt best mulig hjelp om du ikke når frem. De kan trekke i tråder for deg så det blir fortgang. Min datter viste også lite følelser ved levering og henting. Fortsatt er det mest ved henting hun viser stor glede. Hun elsker virkelig sin barnehage, og kan ikke vente med å komme dit. Følelser har hun begynt å vise siste året og hun er altså 5,5 år. Hun har måttet få veldig mye trening og målrettede aktiviteter for å hjelpe henne å forstå hvordan uttrykke seg. Hun har fortsatt ikke et aktivt språk, bruker fortsatt bleie, og har en til en oppfølging hele dagen. Dette er det viktig at ditt barn får utredet og et vedtak fra Ppt på hva han trenger. Selv om diagnose ikke er på plass så utløser hjelpebehovet hans rett på hjelp. Det er bare å stå på og mase selv. Vi måtte mase veldig på etatene selv før vi endelig ble hørt. Vente og se var en gjennomgående holdning. Anonymkode: 68a52...e4c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #16 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Henger meg på den andre her og sier at det er for tidlig å fastsette autismediagnose ved 13 mnd. Det du forteller om at han er likegyldig ved henting/levering i bhg er ihvertfall ikke likt som sønnen min var/er. De fleste med autisme strever veldig med overganger, så min sønn ble rasende både ved levering og henting i barnehagen. Sjekk hørsel/syn først. Om det er ok, og du fortsatt synes han utvikler seg annerledes enn de andre barna dine gjorde, ville jeg bedt fastlegen sende en henvisning til barnehabiliteringen på sykehuset der dere bor. Anonymkode: 64762...4ac Jeg har 2 barn jeg mistenker autisme. Han ene reagerer sånn som du sier. Han jeg "snakker" om her. Viser ikke gjensynsglede. Se vedlagt bilde. Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Først beklager sent svar. Nå er det sånn at helsesøster ikke lenger kan henvise til habiliteringsteam. Men det kan jo lege hos helsestasjon dersom du får til avtale med vedkommende. Har du mulighet for å bytte barnehage? Det er utrolig viktig at de i barnehagen tar dette på største alvor slik at han får best mulig hjelp tidligst mulig. Det er ikke like lett å få tak i gode spesialpedagoger heller. Men hver barnehage skal ha en spesialpedagog tilknyttet seg. Men hvor god erfaring de har varierer jo. Da er de pliktig å oppdatere seg. Ppt kan jo allerede nå gå inn å anbefale tiltak. Så lenge han har helt tydelige særskilte behov. Barnehagen skal selv kunne henvise til Ppt. Om ikke de gjør dette hadde jeg faktisk vurdert å kontakte barnevernet for hjelp. Du skal ikke være redd for å kontakte de for å gi barnet ditt best mulig hjelp om du ikke når frem. De kan trekke i tråder for deg så det blir fortgang. Min datter viste også lite følelser ved levering og henting. Fortsatt er det mest ved henting hun viser stor glede. Hun elsker virkelig sin barnehage, og kan ikke vente med å komme dit. Følelser har hun begynt å vise siste året og hun er altså 5,5 år. Hun har måttet få veldig mye trening og målrettede aktiviteter for å hjelpe henne å forstå hvordan uttrykke seg. Hun har fortsatt ikke et aktivt språk, bruker fortsatt bleie, og har en til en oppfølging hele dagen. Dette er det viktig at ditt barn får utredet og et vedtak fra Ppt på hva han trenger. Selv om diagnose ikke er på plass så utløser hjelpebehovet hans rett på hjelp. Det er bare å stå på og mase selv. Vi måtte mase veldig på etatene selv før vi endelig ble hørt. Vente og se var en gjennomgående holdning. Anonymkode: 68a52...e4c Jeg er meget missfornøyd med barnehagen. De virker meget utdatert og uten kompetanse. Planen er å bytte bhg. Jeg tørr ikke ta opp temaet pga de reagerte helt forfedelig da jeg tok opp bekymringen min for storebror 😔😢 Jeg føler at gutten trenger hjelp. Jeg har prøvd å sitte med han, leke ball med han. Men han hater å være nær meg. Hyler når jeg vil leke med han 😢 han vil bare holde på med sitt Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #18 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg er meget missfornøyd med barnehagen. De virker meget utdatert og uten kompetanse. Planen er å bytte bhg. Jeg tørr ikke ta opp temaet pga de reagerte helt forfedelig da jeg tok opp bekymringen min for storebror 😔😢 Jeg føler at gutten trenger hjelp. Jeg har prøvd å sitte med han, leke ball med han. Men han hater å være nær meg. Hyler når jeg vil leke med han 😢 han vil bare holde på med sitt Anonymkode: ce38d...bdc Sånn som du beskriver det for meg så ser jeg bare at du Må få han henvist til habiliteringsteam. Det er der ekspertisen sitter. Jeg forstår at du gjør alt du kan men dette greier dere ikke alene. Bestill time hos fastlege på mandag og be om hastetime! Fordi JA dette haster. Barnet er allerede ganske stort og må utredes kjapt. Anonymkode: 68a52...e4c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sånn som du beskriver det for meg så ser jeg bare at du Må få han henvist til habiliteringsteam. Det er der ekspertisen sitter. Jeg forstår at du gjør alt du kan men dette greier dere ikke alene. Bestill time hos fastlege på mandag og be om hastetime! Fordi JA dette haster. Barnet er allerede ganske stort og må utredes kjapt. Anonymkode: 68a52...e4c Tusen takk for støtten. Jeg er veldig redd og bekymret ja. Jeg sender en e-konsultasjon jeg. Jeg er RYSTET over bhg som ikke har merket noe. (?) Anonymkode: ce38d...bdc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sånn som du beskriver det for meg så ser jeg bare at du Må få han henvist til habiliteringsteam. Det er der ekspertisen sitter. Jeg forstår at du gjør alt du kan men dette greier dere ikke alene. Bestill time hos fastlege på mandag og be om hastetime! Fordi JA dette haster. Barnet er allerede ganske stort og må utredes kjapt. Anonymkode: 68a52...e4c Jeg vil i tillegg tipse deg om facebookgrupper: Den ene heter Foreldre til barn med spesielle behov. Det er også noen for autisme: for oss som har barn med autisme og asperger, og foreldre til autistiske barn i Norge. Alle disse er private grupper og du vil møte folk som har mange gode råd og erfaringer i det samme du står i nå. Anonymkode: 68a52...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå