Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Morsomt. Det er visst ikke så mange som bryr seg om det. Jeg bor i en hyttekommune, og det er mye smitte her. I dag gikk jeg forbi polet på vei fra jobben og hjem, og på parkeringsplassen hadde 8 av 10 biler registreringsskilter fra andre steder, med en overvekt av Oslo. Hvor vanskelig var det å forstå den biten med at man ikke skulle oppsøke lokale butikker?

Anonymkode: 0cb84...dd3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Morsomt. Det er visst ikke så mange som bryr seg om det. Jeg bor i en hyttekommune, og det er mye smitte her. I dag gikk jeg forbi polet på vei fra jobben og hjem, og på parkeringsplassen hadde 8 av 10 biler registreringsskilter fra andre steder, med en overvekt av Oslo. Hvor vanskelig var det å forstå den biten med at man ikke skulle oppsøke lokale butikker?

Har dere veldig mange bilforretninger? Jeg bor i en liten kommune, og har skilter fra Fredrikstad. Det betyr ikke at jeg bor der. 

Anonymkode: ea087...e7c

Nå har det seg sånn at vi har oslo skilter, men bor ikke i oslo. Så det går helt fint an å ha uansett hvor du bor. (Nå er ikke vi på noe hytte altså, så ikke meg du har sett).

Anonymkode: dc00a...8d5

Jeg går forbi parkeringsplassen hver dag, så jeg vet jo hvordan det vanligvis ser ut der, og ja, det er mange bilforretninger her så folk må ikke ut av kommunen for å handle bil. Vanligvis er det kanskje en bil eller to som ikke har lokale skilter, men i dag var det nesten bare fremmede. Det er en god del folk på hyttene allerede her. Jeg tror dessverre at mange driter i anbefalingene, for de skal jo bare...

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

De færreste er på påskeferie ei uke i forkant, altså. Og jeg har kjørt med osloskilt og bærumsskilt og skilt fra Trondheim uten å ha bodd noen av stedene.

Anonymkode: 76cfb...95e

Joda, mange har jo hjemmekontor, så de har startet ferien (unnskyld, hjemmekontoret) tidlig. Og de kan jo ikke handle for uker av gangen må vite, dessuten fikk de jo besøk noen kvelder, og da gikk de jo tom for alkohol, og de har jo kost seg litt ekstra til middagene i det siste, de fortjener jo det, må vite.

Jeg bodde i en hyttekommune tidligere. Det jeg skriver over her er det to ulike venninner av meg har referert fra den siste uken. Den ene av dem har en mann som kjører ved og ev. mat til hyttene på bestilling - veden vil de gjerne ha, men maten vil de helst handle selv, de må jo se litt folk de også, eller blir de visst sprø, sier de når mannen til min venninne kommer med ved. Dette er gjerne folk fra blodrøde kommuner. Den andre jobber innen privat helse og må daglig avvise pasienter som kommer andre steder fra, som så blir fly forbanna, for hvis hun ikke stiller opp når de vil, da kan de kanskje ikke gå eller stå så mye på ski som de hadde planlagt, dessuten skal de gjerne på en middag som er viktig. Du aner ikke...

Og ja, man ser hvilke biler som tilhører fastboende og de tilreisende.

Høie og Erna er i ferd med å skape en helsekrise av virkelig store dimensjoner nå som de har gitt frislipp på reiser både i vinterferien og påskeferien!

De som nå ligger på sykehus og er alvorlig syke, de ble syke for flere uker siden, da smittenivået lå mellom 400 og 700 pr. dag. Etter påske forventer man at vi får 4000 nye tilfeller hver eneste dag. Dvs. at om 4-6 uker fra nå så kan helsevesenet vårt kollapse, planlagt behandling kan stoppe opp.

Anonymkode: dba3c...10e

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

De færreste er på påskeferie ei uke i forkant, altså. Og jeg har kjørt med osloskilt og bærumsskilt og skilt fra Trondheim uten å ha bodd noen av stedene.

Anonymkode: 76cfb...95e

Der tar du feil.
Mange har både hjemmeskole og hjemmekontor og har allerede reist på hytta. Og ikke har de handlet hjemme for hele 2 uker på hytta. De handler på lokale butikker, fyller bensin og kjøper pølser på vei til hytta. Står i skiheiskø sammen med 100 andre......

Men sånn er det i dette landet. Hytta og polet er det aller viktigste. Ikke engang Høye og Erna kan holde seg til reglene. 
Tragisk!

Anonymkode: 54a24...794

• Opprett ny...