Gå til innhold

Bruker de ansatte i nærbutikken din munnbind?

Anbefalte innlegg

Vi bor på et blodrødt sted, med rødt nivå på både bhg og skole, og stigende smittetrend. Ingen av de ansatte på butikken bruker munnbind, så i stedet for å handle på nærbutikken kjører vi videre til neste. 

Anonymkode: 6d9b6...f9d

Fortsetter under...

Nesten ingen på kjeder som Kiwi osv bruker det her heller. I blant står flere aansatte og paller rundt i butikken og fyller varer samtidig, så det er trangt og lite plass. Veldig dårlig, de burde gå foran med et godt eksempel.

Sikkert en idiotisk ide om at man skal kunne se smilet deres som er årsaken. For å si det sånn, jeg er mye mer interessert i at de ikke smitter meg, enn at de gliser til meg... og smil ser man først og fremt i øynene.

Anonymkode: 7483e...06e

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nesten ingen på kjeder som Kiwi osv bruker det her heller. I blant står flere aansatte og paller rundt i butikken og fyller varer samtidig, så det er trangt og lite plass. Veldig dårlig, de burde gå foran med et godt eksempel.

Sikkert en idiotisk ide om at man skal kunne se smilet deres som er årsaken. For å si det sånn, jeg er mye mer interessert i at de ikke smitter meg, enn at de gliser til meg... og smil ser man først og fremt i øynene.

Det er på Kiwi her de ikke bruker munnbind. På Rema et par km unna bruker alle de ansatte munnbind, så da velger vi å handle der. 

Annonse

Her er det lite smitte, og jeg var på Meny i dag, og alle ansatte hadde munnbind og det er første gang de har hatt det siden korona kom. Alle på Spar her bruker det, har gjort det de siste ukene. Den nærmeste butikken som er en kiwi har ikke munnbind.

Anonymkode: 3938d...72b

Annonse

3 hours ago, Anonym bruker said:

Vi bor på et blodrødt sted, med rødt nivå på både bhg og skole, og stigende smittetrend. Ingen av de ansatte på butikken bruker munnbind, så i stedet for å handle på nærbutikken kjører vi videre til neste. 

jepp, ikke påbundt hvis man kan holde en meter,men likevel de flste bruker

Anonymkode: 9be4b...9af

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er på Kiwi her de ikke bruker munnbind. På Rema et par km unna bruker alle de ansatte munnbind, så da velger vi å handle der. 

Ok. Mulig det er Kiwi som skiller seg negativt ut der.

Anonym bruker skrev (På 25.3.2021 den 8.28):

Forstår dere hvor grusomt det må være å bruke munnbind 8 timer hver eneste dag? Så lenge de ansatte klarer å holde avstand er det helt innafor å droppe munnbind. 

Anonymkode: e384b...044

Jeg er tannlege selv, og synes langt i fra det er «grusomt». Når en butikk velger at ansatte ikke skal bruke munnbind, eller de ansatte selv velger å la være, velger jeg å kjøre til neste butikk. 

Anonym bruker skrev (På 24.3.2021 den 22.16):

Nei, veldig få ansatte i butikk i Bergen som bruker munnbind. Kanskje 1 av 10

Anonymkode: 32585...75b

Det kommer an på butikkjeden har jeg lagt merke til. På Rema1000 og Meny er det mange med munnbind, mens på Coop er det få.

Anonymkode: 5be74...0fe

Anonym bruker skrev (På 25.3.2021 den 8.28):

Forstår dere hvor grusomt det må være å bruke munnbind 8 timer hver eneste dag? Så lenge de ansatte klarer å holde avstand er det helt innafor å droppe munnbind. 

Anonymkode: e384b...044

Her i Oslo er det nå innført 2- metersregel, og selv det er nok ikke nok. Jge jobber med munnbind 8 timer per dag, det er en vanesak.

Det har lenge vært kjent at det ikke hjelper å holde 1 meter avstand hvis man oppholder seg over noen timer i lokaler med lite gjennomlufting. Plystring og roping bidrar dessuten til å spre dråper rundt i luften i omtrent 2- 3 meters radius. Munnbind er høyst nødvendig, i tillegg til god ventilasjon og avstand. 

Før regjeringen tar noen skikkelige grep og lar militæret eller Heimevernet sørge for ingen kan passere uten å teste seg på flyplassene, finner måter  å følge opp at ingen bryter isolat, gjør munnbind påbudt utenfor hjemmet, og sørger for å betale for et doblet kollektivtilbud i alle middels store eller større byer for å unngå at folk må reise uten mulighet for å holde avstand, så vil de ikke få bukt med dette. 

• Opprett ny...