Gå til innhold

Fremdeles må man bare regne med litt svinn?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

https://www.aftenposten.no/verden/i/QoQLnW/sultkatastrofe-kan-foelge-koronaviruset

Hvilke soldater og regime hindrer nødhjelp til Etiopia, et land der man har høyest forekomst av kvinner i politiske styrer i hele Afrika? Hva med Nigeria og Senegal? Sikkert masse krig i India, Sør-Afrika og Brasil også. Det er vel heller du som ikke leser annet enn DiB hvis du tror at sult kun oppstår i land med militærkupp. 

Det står i artikkelen jeg linket til at sultedøden ville øke på grunn av pandemien, og at 12 000 mennesker verden over ville dø hver dag. Koronatiltakene genererer også økning i barneekteskap. https://www.nrk.no/urix/rapport_-korona-tvinger-flere-jenter-inn-i-barneekteskap-1.15180273

Men det er sikkert helt greit så lenge ingen barn i Norge noen gang blir innlagt på sykehus med korona. I-landsproblematikk, virkelig.

Anonymkode: 57872...4d7

Det er ikke greit, men å slippe opp tiltakene vil ikke løse sultproblemet.

Anonymkode: f63ed...14d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke greit, men å slippe opp tiltakene vil ikke løse sultproblemet.

Anonymkode: f63ed...14d

Det er heller ikke det jeg sier. Jeg sier at det er alt for ensidig fokus på korona, alle andre problemer eksisterer ikke, heller ikke problemer som er konsekvens av koronatiltakene. Man skal ikke evaluere tiltak, man skal ikke se på konsekvensene av dem, man skal bare telle antall syke og døde av korona. Punktum.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er heller ikke det jeg sier. Jeg sier at det er alt for ensidig fokus på korona, alle andre problemer eksisterer ikke, heller ikke problemer som er konsekvens av koronatiltakene. Man skal ikke evaluere tiltak, man skal ikke se på konsekvensene av dem, man skal bare telle antall syke og døde av korona. Punktum.

Ikke syke av korona, smittede. 

Anonymkode: 7f68c...a53

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du tror ikke for alvor at selv om media har ekstremt fokus på korona så jobbes det ikke på andre arenaer av fagfolk? Om du ikke skjønner såpass så skjønner jeg at du er frustrert. Med kunnskap kommer ofte forståelse for samfunnet generelt. 

Anonymkode: 4560f...67d

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Du tror ikke for alvor at selv om media har ekstremt fokus på korona så jobbes det ikke på andre arenaer av fagfolk? Om du ikke skjønner såpass så skjønner jeg at du er frustrert. Med kunnskap kommer ofte forståelse for samfunnet generelt. 

Kilder på at psykisk helsehjelp er blitt bedre siden pandemien startet, takk. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan går det an å være så lite opplyst? Hvordan tror du de skulle greie å øke kapasiteten på dette så voldsomt midt i en pandemi?? Tror du de kan trylle fram alt mulig? Pandemien har såklart fokus da det er det største og mest omfattende hele verden står i nå. Og resultatet av pandemien er jo nødvendigvis at noe annet faller litt bakpå. Man må jo være veldig enkel om man ikke evner se dette?

Anonymkode: 87a3f...4c7

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvordan går det an å være så lite opplyst? Hvordan tror du de skulle greie å øke kapasiteten på dette så voldsomt midt i en pandemi?? Tror du de kan trylle fram alt mulig? Pandemien har såklart fokus da det er det største og mest omfattende hele verden står i nå. Og resultatet av pandemien er jo nødvendigvis at noe annet faller litt bakpå. Man må jo være veldig enkel om man ikke evner se dette?

Du skrev: "Du tror ikke for alvor at selv om media har ekstremt fokus på korona så jobbes det ikke på andre arenaer av fagfolk? " Nå skriver du at "resultatet av pandemien er jo nødvendigvis at noe annet faller litt bakpå". Altså, motsier du deg selv. Jeg spurte konkret HVA som er blitt gjort for de mange som sliter med konsekvensene av pandemien og tiltakene. Jeg ba om link til fagfolkets arbeid med bedring av psykisk helsevern. Du kaller meg så lite opplyst (men host opp en link da, og opplys meg?), enkel (personangrep) og fortsetter med svada om "hvordan skal de øke kapasiteten på dette så voldsomt midt i en pandemi?" 

Altså, du bekrefter mitt påstand om at man ikke bryr seg om noe annet enn korona, og at det kan få store og alvorlige konsekvenser for mange mennesker. Lite logikk i innleggene dine, altså :D 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du skrev: "Du tror ikke for alvor at selv om media har ekstremt fokus på korona så jobbes det ikke på andre arenaer av fagfolk? " Nå skriver du at "resultatet av pandemien er jo nødvendigvis at noe annet faller litt bakpå". Altså, motsier du deg selv. Jeg spurte konkret HVA som er blitt gjort for de mange som sliter med konsekvensene av pandemien og tiltakene. Jeg ba om link til fagfolkets arbeid med bedring av psykisk helsevern. Du kaller meg så lite opplyst (men host opp en link da, og opplys meg?), enkel (personangrep) og fortsetter med svada om "hvordan skal de øke kapasiteten på dette så voldsomt midt i en pandemi?" 

Altså, du bekrefter mitt påstand om at man ikke bryr seg om noe annet enn korona, og at det kan få store og alvorlige konsekvenser for mange mennesker. Lite logikk i innleggene dine, altså :D 

Nei, JEG skrev ikke det. Prøv å følg med da. Meningsløst å diskutere med noen som ikke engang vet hvem de snakker til. Du er jo også tydeligvis helt hjernevasket. Og har en merkelig form for "logikk".

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, JEG skrev ikke det. Prøv å følg med da. Meningsløst å diskutere med noen som ikke engang vet hvem de snakker til. Du er jo også tydeligvis helt hjernevasket. Og har en merkelig form for "logikk".

Hjernevasket hvordan da? Du slenger im deg med påstander og navnekalling uten noe belegg eller kilde. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Har jeg hevdet dette? Det må jeg be om kilde på.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå tror jeg det går helt i surr for deg? Skal du diskutere er minstekrav at du vet hvem du snakker med...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har jeg hevdet dette? Det må jeg be om kilde på.

Nå tror jeg det går helt i surr for deg? Skal du diskutere er minstekrav at du vet hvem du snakker med...

Vanskelig å følge med når mam blir angrepet av flere og alle er anonyme. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hjernevasket hvordan da? Du slenger im deg med påstander og navnekalling uten noe belegg eller kilde. 

Kilden på hjernevasking er denne tråden, jeg har da ikke mer info enn det på deg. Og det er bare å åpne enhver nyhetsside så blir du opplyst, det er bare å velge og vrake. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kilden på hjernevasking er denne tråden, jeg har da ikke mer info enn det på deg. Og det er bare å åpne enhver nyhetsside så blir du opplyst, det er bare å velge og vrake. 

Så igjen ingen argumenter for dine påstander. Bravo. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke lese? Du får krangle med noen andre🥴

Det er vel heller du som ikke kan lese. Du påstår at jeg er hjernevasket. Av hvem? Hvordan? Man kan ikke slenge ut en påstand ubegrunnet og bare si "kan du ikke lese?" eller "forstår du ikke?". Det er den som går ut med en påstand som må gjøre påstanden forståelig mot den påstanden er rettet mot. Det er ikke jeg som skal lete etter kilder for dine påstander. Jeg krangler heller ikke, jeg etterlyser kilder og argumenter.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke lese? Du får krangle med noen andre🥴

Du har kommet med et navn som jeg liksom skal være fan av, og enda ikke forklart hvorfor, på hvilken måte og hvem det er. Jeg skal altså på magisk vis forstå hva det er jeg skal være fan av og hvem som hjernevasket meg, ut fra et navn du kommer med. 

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Vanskelig å følge med når mam blir angrepet av flere og alle er anonyme. 

Det er ingen som angriper deg. Vi diskuterer. Om du ikke har kapasitet til å holde anonymkodene fra hverandre kan du da ikke skylde det på oss.

Jeg venter fremdeles på dokumentasjon på at jeg har skrevet at det jobbes mer med psykisk helse under pandemien?

• Opprett ny...