Gå til innhold

Korona pass. Ikke så ille dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (19 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/innforer-coronapass-hos-frisoren/73560545 nå blir det ikke et krav med vaksine men det er nok med negativ test. Kurant det synes jeg . Hva mener dere? 

Jeg tenker at nå er det endelig på tide at jeg lærer meg å klippe håret til barna selv. Å utsette dem for smertefull test hver gang de skal klippe seg, er galskap. Blir nok å spare til langt hår her i gården og heller lære meg å stusse tuppene på meg selv hvis sånt blir innført. Flere vil nok heller gå over til hjemmefarging og klippe hverandre istedet for å utsette seg for testing og sitte i karantene i påvente av svar. Mindre inntekter til frisørene tenker jeg. 

Anonymkode: 5b831...086

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De må i så tilfelle øke på med hurtigtester. Eller øke på ift kapasitet på både testestasjoner og behandling av testen. Man kan ikke måtte vente inntil 4 dager på testresultat. 

Anonymkode: 74d2f...f90

Jeg tenker det samme. Hurtigtester er nok helt klart tingen her .

Skjønt, nå tror ikke jeg det blir innført koronapass hos frisører her til lands. For selv nå, når smittetrykket på på det desidert høyeste, så er det en av få ting som fortsatt får holde åpent som normalt. Skjønne det den som kan. 

Jeg er mer bekymret for at dette blir innført for at barna våre skal få delta på fritidsaktiviteter, og må dermed gjennomføre tester min hver uke hvis de ønsker delta. Dette synest jeg ikke er ok. 

Regner med det da er snakk om hurtigtest og at de fortsatt har smittevern. 

Kjekt at Danmark tester det ut først, for såkalt krav til test, negativ test osv ved innreise har vi ikke akkurat nailet. 

Anonymkode: db34c...c10

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Skjønt, nå tror ikke jeg det blir innført koronapass hos frisører her til lands. For selv nå, når smittetrykket på på det desidert høyeste, så er det en av få ting som fortsatt får holde åpent som normalt. Skjønne det den som kan. 

Jeg er mer bekymret for at dette blir innført for at barna våre skal få delta på fritidsaktiviteter, og må dermed gjennomføre tester min hver uke hvis de ønsker delta. Dette synest jeg ikke er ok. 

Test hver uke vil gi ødelagte slimhinner på samtlige barn. Så det sier jo seg selv at det ikke blir innført. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Test hver uke vil gi ødelagte slimhinner på samtlige barn. Så det sier jo seg selv at det ikke blir innført. 

Tja, jeg vet ikke jeg...

https://www.utdanningsnytt.no/korona-massetesting-smitte/vgs-elever-i-vestland-tester-seg-selv-for-korona/279294

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har i hørt om sånne tester her jeg bor. Her er det kun pinne i nese og hals. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Har i hørt om sånne tester her jeg bor. Her er det kun pinne i nese og hals. 

Det er hurtigtaster de bruker til dette. Og den utføres på samme måte som vanlig test. Var reportasje om det på nyhetene i går. Pinnen de brukte skulle like langt inn i nesen som ved vanlig test. I tillegg til halsen. 

Det er hurtigtaster de bruker til dette. Og den utføres på samme måte som vanlig test. Var reportasje om det på nyhetene i går. Pinnen de brukte skulle like langt inn i nesen som ved vanlig test. I tillegg til halsen. 

Hvis det holder skoler og annet åpent så er det i mine øyne verdt det 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hvis det holder skoler og annet åpent så er det i mine øyne verdt det 

Verdt at ungene får ødelagt slimhinner i nese og hals? Ofre helse til barna for å please myndighetene, ja. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Verdt at ungene får ødelagt slimhinner i nese og hals? Ofre helse til barna for å please myndighetene, ja. 

Jeg tror nok de slimhinnene overlever . Det viktigste er å holde skoler åpne og hvis dette er et tiltak som gjør at skolene er åpne så er ulempen mindre enn fordelen 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror nok de slimhinnene overlever . Det viktigste er å holde skoler åpne og hvis dette er et tiltak som gjør at skolene er åpne så er ulempen mindre enn fordelen 

Du TROR? Er du lege? Jeg har selv en sønn som veldig lett blør neseblod. Han blødde kraftig etter koronatest i fjor. Jeg nekter å la nesa hans bli fullstendig ødelagt. Tror nok at ungdom som må ha kraftige blødninger fra nesa to ganger i uka vil være veldig motivert til å fortsette på videregående, for å si det slik. 

Du TROR? Er du lege? Jeg har selv en sønn som veldig lett blør neseblod. Han blødde kraftig etter koronatest i fjor. Jeg nekter å la nesa hans bli fullstendig ødelagt. Tror nok at ungdom som må ha kraftige blødninger fra nesa to ganger i uka vil være veldig motivert til å fortsette på videregående, for å si det slik. 

Jeg er ikke lege men jeg tenker at slike tester er bedre enn stadig hjemmeskole . Mener du at det er bedre å ha stengte skoler ? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke lege men jeg tenker at slike tester er bedre enn stadig hjemmeskole . Mener du at det er bedre å ha stengte skoler ? 

Han blir nok mer motivert til å ha hjemmeskole enn å ha smerter og blø neseblod flere ganger i uka. Enkelte ungdommer er like strukturert som studenter, og de klarer seg fint. Han går studiespesialisering, andre året, så ikke noe behov for praksis ved oppmøte og sånt. 

Hvis du hadde valget mellom smertefull test og blødninger for å gå på kontoret, eller sitte på hjemmekontor og slippe testing, hadde du virkelig valgt smerter?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han blir nok mer motivert til å ha hjemmeskole enn å ha smerter og blø neseblod flere ganger i uka. Enkelte ungdommer er like strukturert som studenter, og de klarer seg fint. Han går studiespesialisering, andre året, så ikke noe behov for praksis ved oppmøte og sånt. 

Hvis du hadde valget mellom smertefull test og blødninger for å gå på kontoret, eller sitte på hjemmekontor og slippe testing, hadde du virkelig valgt smerter?

Nå gjelder ikke dette mitt eller ditt barn. Det gjelder hva som er best for de fleste barn. Det viser seg at flertallet har det best når de kan fysisk stille på skolen 

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Nå gjelder ikke dette mitt eller ditt barn. Det gjelder hva som er best for de fleste barn. Det viser seg at flertallet har det best når de kan fysisk stille på skolen 

Det gjelder også motivasjon for videregående skole. Mange ungdommer som må gå gjennom ukentlige smerter og ubehag blir ikke motivert til å fortsette. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Lirer fremdeles på hvorfor ikke vi bruker hunder til testing. Flere steder i verden så gjør de det. Tenker at det ville vært en kanon løsning på skoler og andre steder der mange samles på ett sted. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Lirer fremdeles på hvorfor ikke vi bruker hunder til testing. Flere steder i verden så gjør de det. Tenker at det ville vært en kanon løsning på skoler og andre steder der mange samles på ett sted. 

*lurer

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det gjelder også motivasjon for videregående skole. Mange ungdommer som må gå gjennom ukentlige smerter og ubehag blir ikke motivert til å fortsette. 

Mulig det men de fleste har det da altså best på skolen 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Fordi vi ikke har hunder til å gjøre den jobben.

Anonymkode: 18938...5a3

mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden):

Mulig det men de fleste har det da altså best på skolen 

Har de hatt langvarig praksis med smertefull testing to ganger i uka? En annen ting - sånne "selvtester" - hvor pålitelige er de, egentlig? Skal elevene leke sykepleier hjemme hos seg selv? Blir jo bare feil.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fordi vi ikke har hunder til å gjøre den jobben.

Anonymkode: 18938...5a3

Skjønner at det var slik i mars i fjor, men nå? Vi har mange hunder i Norge, både narkohunder, sporingshunder med trening innen jakt osv. Narkohunder vil ikke trenge like lang opplæring som andre, men selv som utent hund, er det snakk om noen mnd jobb. Ikke åresvis. 

• Opprett ny...