Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Begynte fredag. Reknar med det blir lettare etterkvart? Er jo kjempesvolta no. Har matvindu frå 11-12 til 19-20, (alt ettersom). Men slit med å begrense meg når eg endeleg kan ete. Treng å høyre frå folk om dette funkar. Eller om det er like meiningslaust som alt anna eg har prøvd.... Anonymkode: 1bac5...e84
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Det fungerer - gi det tid. Kroppen og sulten vil endre seg. Jeg gikk fra 16/8 til 18/6 til 20/4 og nå kjører jeg som regel 23/1 med enkelhet. Gått ned 25 kilo på 6 mnd med dette uten å telle kalorier og endelig har jeg funnet min måte å holde vekten nede på. Elsker periodisk faste. Anbefaler å se videoer av Jason Fung på YouTube 👍😃 Anonymkode: ce30d...cd5
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det fungerer - gi det tid. Kroppen og sulten vil endre seg. Jeg gikk fra 16/8 til 18/6 til 20/4 og nå kjører jeg som regel 23/1 med enkelhet. Gått ned 25 kilo på 6 mnd med dette uten å telle kalorier og endelig har jeg funnet min måte å holde vekten nede på. Elsker periodisk faste. Anbefaler å se videoer av Jason Fung på YouTube 👍😃 Anonymkode: ce30d...cd5 23/1 kan umulig være sunt eller anbefalt vel? Anonymkode: f5f1a...97d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det fungerer - gi det tid. Kroppen og sulten vil endre seg. Jeg gikk fra 16/8 til 18/6 til 20/4 og nå kjører jeg som regel 23/1 med enkelhet. Gått ned 25 kilo på 6 mnd med dette uten å telle kalorier og endelig har jeg funnet min måte å holde vekten nede på. Elsker periodisk faste. Anbefaler å se videoer av Jason Fung på YouTube 👍😃 Anonymkode: ce30d...cd5 Eg tidvis svært tungt kroppsarbeid, ser for meg at det blir vanskeleg nok å halde oppe dampen med 16-8 🤣 og mange ungar, korleis løyser du 23- 1 om du bur saman med born? Kor lenge gjekk det før du slutta å vere svolten? Og kor mykje begrensar du deg når du kan ete? Anonymkode: 1bac5...e84
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Jeg har levd på denne fasten nesten hele mitt voksne liv. Først de siste årene har min livsstil fått et navn. 😂😂😂 Jeg har alltid vært veldig slank. Jeg har anlegg for å legge på meg ganske fort (ferier og høytider kan jeg gå opp 3-5 kg) til hverdags er jeg en person som ofte nedprioriterer mat da jeg skal bare gjøre ditt og bare gjøre datt. Jeg spiser to store måltider om dagen og tenker aldri kalorier. Varmmat både til lunsj og middag. Får faktisk kommentarer på at «så mye kunne jeg aldri spist til lunsj uten å bli feit» Dette funker supert for meg. Med å spise to STORE måltider så er jeg sjelden sulten. Kan rumle litt før lunsj men det tåler jeg. Det er nok dette som gjør at jeg holder meg slank. Får vel i meg 1500-1800 kalorier på disse måltidene. Skulle jeg spist frokost og kveldsmat hadde jeg bikka over 2100 kalorier. Anonymkode: e6309...0b3
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Det funker nok for mange siden de totalt spiser mindre, men undersøkelser har vist at de som slanker seg med periodisk faste mister mye mer muskelmasse enn de som spiser jevnere. Jeg vet ikke om det skyldes for lite proteiner, at emergilagrene blir så tomme at kroppen ikke klarer å forbrenne fett eller noe annet, men det er noe du bør være oppmerksom på. Hvis ikke kan det bli veldig vanskelig å holde vekten senere. Anonymkode: 46e1b...53a
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Jepp! Har fått helt ny kropp med dette. Blitt slank, og i tillegg trent mye styrke, så jeg har fått muskler og helt ny fasong. Anonymkode: a4ff5...d11
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Funker ikke når man bor med andre mennesker. Usunt for barn å se at mamma sulter døgnet rundt og kun spiser i et "vindu". Anonymkode: 0928c...f9d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Funker ikke når man bor med andre mennesker. Usunt for barn å se at mamma sulter døgnet rundt og kun spiser i et "vindu". Anonymkode: 0928c...f9d Jeg tviler meget sterkt på at mine barn får med seg dette. Jeg spiser jo både lunsj og middag med dem. Anonymkode: a4ff5...d11
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg tviler meget sterkt på at mine barn får med seg dette. Jeg spiser jo både lunsj og middag med dem. Anonymkode: a4ff5...d11 Samme her. Dessuten spiser jeg mer normalt i helger og ferier. Frokost spiser vi sjelden sammen. Her står de opp i to vendinger. Folk skal nå lage «noe» ut av alt. Anonymkode: e6309...0b3
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Samme her. Dessuten spiser jeg mer normalt i helger og ferier. Frokost spiser vi sjelden sammen. Her står de opp i to vendinger. Folk skal nå lage «noe» ut av alt. Anonymkode: e6309...0b3 Ikke sant! Jeg spiser jo akkurat samme maten som ungene. Sitter liksom ikke og gnager på et salatblad. Frokost spiser vi som regel ikke sammen. Og ungene spiser kveldsmat på forskjellige tidspunkt. Ingen som merker at jeg ikke spiser kveldsmat. Anonymkode: a4ff5...d11
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Jeg prøvde en mnd, ga opp ! ble bare uvel og gikk null ned . Anonymkode: 5cd66...33b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Bare nyskjerrig; må man faste 16 timer i strekk? Anonymkode: 23aff...ca1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bare nyskjerrig; må man faste 16 timer i strekk? Anonymkode: 23aff...ca1 Ja, feks frå 20 til 12 dagen etter. Anonymkode: 1bac5...e84
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 Min faste er slik: Knekkebrød til frokost kl 8, lunsj kl 11 som regel knekkebrød det og. Middag kl 16. Spiser da det de andre spiser og spiser meg mett. Etter dette drikke jeg bare te, frem til jeg leggwr meg kl 21. Anonymkode: a4ff5...d11
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Jeg spiser første måltid i 11 tiden og siste i 17 tiden. Siste måltidet er da middag som spises med barna og da er det lik mat til alle. Andre måltider enn middag spiser vi ikke sammen mandag til fredag. I helgen spiser vi sen frokost så det fingerer helt fint. Når jeg ikke har hjemmekontor er mitt første måltid lunsj med kolleger. På hverdager og søndager spiser jeg vel egentlig 18:6, men lørdag blir gjerne 16:8. Hvis jeg ikke forteller at jeg følger periodisk faste, er det ingen rundt som legger merke til det. Anonymkode: 2cc70...43e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg spiser første måltid i 11 tiden og siste i 17 tiden. Siste måltidet er da middag som spises med barna og da er det lik mat til alle. Andre måltider enn middag spiser vi ikke sammen mandag til fredag. I helgen spiser vi sen frokost så det fingerer helt fint. Når jeg ikke har hjemmekontor er mitt første måltid lunsj med kolleger. På hverdager og søndager spiser jeg vel egentlig 18:6, men lørdag blir gjerne 16:8. Hvis jeg ikke forteller at jeg følger periodisk faste, er det ingen rundt som legger merke til det. Anonymkode: 2cc70...43e Kor lenge har du drive med dette? Eg er redd for å bli svak og slapp... (er slapp nok frå før..) og det er sant at ingen legg merke til det. Ingen her har kommentert noko, og eg har drive på sidan fredag🤨😉. Anonymkode: 1bac5...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå