Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Reglen der vi bor er at man ikke kan ha flere gjester i påsken enn 5 utenom husstanden.
Men teller man dag også de som er fullvaksinert?

Altså, kan man for eksempel ha 6 gjester hvor 2 av dem har fått begge dosene av vaksinen?

Vet at svaret mest sannsynlig er nei, men samtidig snakker man om at når mange nok er vaksinerte så kan man åpne opp helt igjen, og da blir jeg forvirret

Anonymkode: 8ca1c...3f3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415677-antall-gjester-i-p%C3%A5sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreløbig er ikke vaksinerte tatt med i regnskapet, altså sier de ikke noen ting om særregler for vaksinerte. Så da gjelder samme regelen for alle.

Men det kommer kanskje etterhvert?

De åpner nok uansett ikke opp mer før påske, om det kommer skjer det nok etter ferien. De er engstelig nok som det er nå fordi det er mange som driter i reglene og det er mange som reiser hit og dit i påsken, så de vil nok se an smittesituasjonen etter påske før de letter opp noe.

Anonymkode: b6618...b8f

Optatium skrev (9 minutter siden):

Vil bare kaste inn en brannfakkel og si at det er anbefalinger bare, sjeldent påbud. Min nærmeste familie og meg blir 7 når vi samles. Det gjør vi de få gangene det er snakk om. 

Det kommer an på hvilken kommune man bor i.
Det står maks 5 i de lokale forskriftene våre.

HI

Anonymkode: 8ca1c...3f3

Optatium skrev (1 time siden):

Vil bare kaste inn en brannfakkel og si at det er anbefalinger bare, sjeldent påbud. Min nærmeste familie og meg blir 7 når vi samles. Det gjør vi de få gangene det er snakk om. 

Er det deilig å heve seg over statlige anbefalinger? Og bare driter i regler som er gitt i aller beste mening? 

Ja, ja, du om det. 

Anonymkode: 5c152...a58

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Er det deilig å heve seg over statlige anbefalinger? Og bare driter i regler som er gitt i aller beste mening? 

Ja, ja, du om det. 

Med to dødsfall, to begravelser, en sekstiårsdag og en jul på et år føler jeg vi har klart oss helt greit. Trass i at vi er 7 og ikke 5.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, ja, du om det. 

Det er jo så ufattelig teite regler.

Vi er seks stk.

Mamma og pappa er to stk.

Mitt søsken og mine tantebarn er tre stk.

Det er lov med fem stk på besøk. Det betyr i praksis at vi alle kan samles hos oss, men ikke hos noen av de andre fordi vi da blir for mange. Det er jo likevel ikke sånn at det er mindre sjans for å bli smittet hos oss enn hos de andre, så jeg forstår virkelig ikke logikken bak en sånn regel.

Anonymkode: 478b1...926

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer på noe. 
Vi er fem men skal besøke to. Kan vi si at vi låner hytta, og dermed får besøk av to? 

Anonymkode: acbcf...ded

5 gjester er en frarådning, ikke en lov

Anonymkode: b3d9e...3a7

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Vi får besøk av en vennefamilie på to voksne og 3 barn på hytta i påsken. Skal vare hos oss i 4 dager. 

Anonymkode: f27e5...3af

Nå går ikke det. Kun 2 på besøk i private hjem. Ingen på besøk på hytter, kun egen husstand....

Anonymkode: 0e0fe...52f

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Vi får besøk av en vennefamilie på to voksne og 3 barn på hytta i påsken. Skal vare hos oss i 4 dager. 

Det går ikke lenger. Maks 2 personer og 2 meters avstand under besøket gjelde nå.

Anonymkode: ad465...4bb

Optatium skrev (På 22.3.2021 den 18.28):

Og derfor har vi sykt mye smitte. Skam deg.

Anonymkode: 60ee5...e0d

Optatium skrev (22 timer siden):

Med to dødsfall, to begravelser, en sekstiårsdag og en jul på et år føler jeg vi har klart oss helt greit. Trass i at vi er 7 og ikke 5.

En jul på et år? Virkelig? Vi andre har også bare en jul på et år, men det gir da ikke åpning for å være flere enn det anbefalte allikevel. 

Klart reglene er teite, klart de ikke passer for alle, klart det finnes smutthull. Og like klart - det er ingen grunn til å lage sine egne regler. Alle er vel lei nå, alle ønsker seg vel normale dager. Jeg tror vi får det kjappest dersom alle prøver å følge regler, anbefalinger og forskrifter etter beste evne. 

Optatium skrev (22 minutter siden):

Er du idiot eller? Unnskyld meg, men fy faen. Les innlegget mitt. 

Du trenger ikke spesialbehandling. Jeg ville også gjerne samles med flere, vi har besteforeldre vi også, men jeg har ikke så oppblåst ego at jeg tror det trumfer smittevern og begrunner det med at det er anbefaling og ikke påbud/forbud.  Så ja, skam deg.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke spesialbehandling. Jeg ville også gjerne samles med flere, vi har besteforeldre vi også, men jeg har ikke så oppblåst ego at jeg tror det trumfer smittevern og begrunner det med at det er anbefaling og ikke påbud/forbud.  Så ja, skam deg.

Kutt ut. 

Anonymkode: 6f5c7...ce2

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det er ikke lov lenger, bare to på besøk i private hjem, ingen overnatting. Bare husholdningen på hytta...

Anonymkode: b6618...b8f

• Opprett ny...