Gå til innhold

Dere som bagatelliserer at folk sliter på grunn av tiltak - les dette

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

VELDIG mange sutrer vannvittig også

Anonymkode: c875c...a8a

Mener du virkelig, for fullt alvor, at denne kvinnen SUTRER?????

Anonymkode: f029a...665

Fortsetter under...

Østerdølen skrev (4 timer siden):

Grunnen til at jeg mener vi delvis kan takke Hi og hennes meningsfeller for den økende smitten er som følgende:

En av grunnen til at smitten nå øker,er ved siden av at det er mutert virus (noe som i seg selv burde få folk til å følge restriksjonene slavisk), er en trøtthet av å overholde veiledninger og retningslinjer fra myndighetene. Dette er enten fordi folk ikke gidder å følge, eller mener de ikke hjelper og derfor ikke følger dem.

https://www.aftenposten.no/norge/i/AldKAn/faerre-foelger-koronaraad-unge-foelger-dem-i-minst-grad

https://www.samfunnsforskning.no/sivilsamfunn/publikasjoner/hovedfunn/korona-tillit-og-bekymring/tillit-og-bekymring-hva-avgjor-om-folk-folger-koronaradene.pdf

Da hjelper det fint lite om Hi og co bedyrer at de selv følger alle regler (noe jeg ikke tror noe på), når de samtidig sprer om seg med følgende påstander:

-Myndighetene vet ikke hva de driver med når det gjelder koronahåndteringen (derfor er retningslinjene bare tull).

- Myndighetene bryr seg ikke om de negative følgene (derfor trenger ikke vi ta hensyn til reglene,når ikke myndighetene tar hensyn til oss).

- Myndighetene er urettferdige, reglene er urettferdige (og vi trenger derfor ikke å følge de urettferdige reglene)

- Det er myndighetens feil at folk ikke har jobb pga nedstenging, (i stedet for at det er en nødvendig onde for alles beste,i en begrenset periode for at vi fortere kommer oss i vante gjenge) 

-Folk som er positive til myndighetenes retningslinjer er sauer,dumme, landsforædere, hjernevasket, ville gladelig ha gitt Norge til tyskerne under krigen osv ( de som faktisk følger reglene klarer ikke å tenke kritisk, men vi som ikke følger reglene er derfor selvstendige, reflekterte og mye smartere enn de hjernedøde landsforæderne) 

Ved å spre mistillit og misnøye gjør det folk enda mindre motivert til å ta det siste skippertaket som trengs. Alt dette gjør at vi på seigpines enda litt lengre, i stedet for at vi alle hadde dratt lasset sammen, fulgt retningslinjer og kommet samlet og styrket ut på andre siden. 

Kan kun svare for meg selv, påstandene dine er i det tilfellet:

-feil

-feil

-feil

-feil

-feil

Hva du TROR er irrelevant. Sitatet ditt er spot on veiledende for din egen del. 

Anonymkode: 36b8a...ec8

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kan kun svare for meg selv, påstandene dine er i det tilfellet:

-feil

-feil

-feil

-feil

-feil

Hva du TROR er irrelevant. Sitatet ditt er spot on veiledende for din egen del. 

Morsomt å se at den som spyr mest edder og galle i tråden og uprovosert angriper folk, klager på at andre sprer negativitet, edder og galle :D Bra kveldsunderholdning, henter popcorn nu :D 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Morsomt å se at den som spyr mest edder og galle i tråden og uprovosert angriper folk, klager på at andre sprer negativitet, edder og galle :D Bra kveldsunderholdning, henter popcorn nu :D 

Hehe, absolutt. Usikker på om jeg i det hele tatt skulle gidde å svare, men så er jeg jo her strengt tatt for underholdning selv 😅🍿Ironien her er på grensen til hysterisk 🤭

Hvis alle hadde fulgt alle tiltakene for ett år siden hadde vi utryddet hele skiten nå og kunne levd nesten uten tiltak slik de gjør i New Zealand og Australia. Svaret for de som sliter med tiltakene er ikke å ikke ha tiltak, men at alle følger dem slik at de ikke er nødvendige lenger. Det tar faktisk kun 4 uker å utrydde dette viruset. 

Annonse

Hva ønsker du, hi? Og hva tenker du er årsaken til at restriksjonene finnes? Alle vet at restriksjonene er inngripende, men hva er alternativet? Koronasituasjonen er tung og vanskelig, og for noen er den verre enn for andre, men de som styrer må gjøre det beste ut av det. Vi er ikke automatisk fritatt fra alt som gjør vondt i livet selv om vi som nordmenn er vant til å bli tatt vare på og loset trygt og smertefritt gjennom det meste. Det er noe naivt over å tenke at en pandemi ikke skal gripe inn i hverdagen til folk. Hadde de sluppet opp ville det gått hardt utover mange. Se til Brasil. 

Anonymkode: 97be1...873

• Opprett ny...