Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #51 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det har vært uttalelser i media fra gamle folk som har levd under krigen, som faktisk sammenlignet regimet nå med regimet den gang. Så anonym er ikke alene om det. Jeg er ikke enig i sammenligningen, men jeg er enig i at en rettsstat består kun når folk har medbestemmelsesrett og påvirkning på lover og regler som vedtas for befolkningen. Det er det som er demokrati - folkets makt. Det er derfor vi har høringer, underskriftskampanjer, avstemninger, det er derfor hvem som helst kan fremme et lovforslag og få det vurdert. Det er derfor vi har pressekonferanser, spørretimer og annen kommunikasjon mellom folket og myndighetene. Når enkelte brukere på forumet prøver å tildele munnkurv til alle som stiller spørsmål (selv om vi følger alle tiltak og anbefalinger), er dette ikke heldig for rettsstaten. Jeg så det ble stilt spørsmål om det gikk an å smile seg ut av en pandemi, da diskusjon om konsekvenser av et enkelt tiltak ble forsøkt kneblet. Spørsmålet forble ubesvart. Anonymkode: f029a...665 Det hjelper ikke at du prøver å skape et fiktivt fiendebilde. Stråmannen din er så svak at den blåser bort i første vindkast. Det er viktig å være kritisk, men også viktig å innse at dette ikke er en verdensomspennende operasjon for å kue befolkningen. Vi lever med et demokratisk valgt styre, og selv om man ikke nødvendigvis er enig i alt de foretar seg, tror jeg trygt vi kan anta at de gjør sitt beste under gitte forutsetninger og det kunnskapsnivået som foreligger. Anonymkode: 97be1...873 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #52 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det hjelper ikke at du prøver å skape et fiktivt fiendebilde. Stråmannen din er så svak at den blåser bort i første vindkast. Det er viktig å være kritisk, men også viktig å innse at dette ikke er en verdensomspennende operasjon for å kue befolkningen. Vi lever med et demokratisk valgt styre, og selv om man ikke nødvendigvis er enig i alt de foretar seg, tror jeg trygt vi kan anta at de gjør sitt beste under gitte forutsetninger og det kunnskapsnivået som foreligger. Anonymkode: 97be1...873 Jeg har aldri sagt at dette er verdensomspennende operasjon for å kue befolkningen, vær så snill og uthev HVOR jeg skrev det. Du skjønner, ikke alle som er kritiske til eller stiller spørsmål ved ENKELTE AV TILTAKENE (igjen, ikke alle!!!!!!!) er vaksinemotstandere, barnevernsmotstandere, sitter med foliehatt og leser Qanon. Selv om man kan anta at styret gjør sitt beste, er det fortsatt fritt for å ytre sin mening og stille spørsmål. Råder deg å Google hvor setningen "Ignorance is power" kommer fra, og i hvilken kontekst. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #53 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har aldri sagt at dette er verdensomspennende operasjon for å kue befolkningen, vær så snill og uthev HVOR jeg skrev det. Du skjønner, ikke alle som er kritiske til eller stiller spørsmål ved ENKELTE AV TILTAKENE (igjen, ikke alle!!!!!!!) er vaksinemotstandere, barnevernsmotstandere, sitter med foliehatt og leser Qanon. Selv om man kan anta at styret gjør sitt beste, er det fortsatt fritt for å ytre sin mening og stille spørsmål. Råder deg å Google hvor setningen "Ignorance is power" kommer fra, og i hvilken kontekst. Anonymkode: f029a...665 Ja, og det er viktig å se de negative sidene, og å ta dem med i betraktningen (slik myndighetene gjør). Det virker bare som du prøver å gi oss som har tillit til myndighetene i landsforæderstatur. Men da er vi kanskje enige da? Anonymkode: 97be1...873 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #54 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja, og det er viktig å se de negative sidene, og å ta dem med i betraktningen (slik myndighetene gjør). Det virker bare som du prøver å gi oss som har tillit til myndighetene i landsforæderstatur. Men da er vi kanskje enige da? Anonymkode: 97be1...873 Jeg har ikke skrevet noe om landsforræderi, det er en annen anonym som gjorde. Og nei, myndighetene vender det døve øret til negative konsekvenser av tiltak, jf. Ernas uttalelser om at "men hadde de råd til det før pandemien da?" på spørsmål om hva de skal gjøre med at folk ikke lenger har råd til mat på grunn av tiltakene. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #55 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg har ikke skrevet noe om landsforræderi, det er en annen anonym som gjorde. Og nei, myndighetene vender det døve øret til negative konsekvenser av tiltak, jf. Ernas uttalelser om at "men hadde de råd til det før pandemien da?" på spørsmål om hva de skal gjøre med at folk ikke lenger har råd til mat på grunn av tiltakene. Anonymkode: f029a...665 I noen tilfeller er jo det et relevant spørsmål. Det var en god del som slet både mentalt og økonomisk før korona også. Det er ikke det som er årsaken til alle problemer. Anonymkode: 78d0a...5db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #56 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): I noen tilfeller er jo det et relevant spørsmål. Det var en god del som slet både mentalt og økonomisk før korona også. Det er ikke det som er årsaken til alle problemer. Anonymkode: 78d0a...5db Nei, men den store majoriteten av piloter, flyvertinner, ansatte på restauranter og barer, eiere av turiststeder, musikere og lignende HADDE gode lønninger og mat på bordet før de ble sagt opp eller permittert, særlig fordi saksbehandling av søknader om penger fra NAV var svært lang på grunn av den enorme pågangen i fjor vår. Særlig vil dette være ille i tilfeller der begge to i et ektepar/samboerpar ble oppsagt eller permittert samtidig, og mistet TO gode inntekter. Selv om man selvfølgelig skal tilpasse livsstilen til den endrede inntekten, er ikke dette gjort over natten. Har man lagt opp til mye huslån, billån og andre dyre ting fordi man hadde en sikker og godt betalt jobb i alle år før mars 2020, så forsvinner ikke regningene over natten. Man må fortsatt prøve å selge huset og kjøpe noe rimeligere, selge bilen, noe man ofte taper VELDIG mye på, avslutte diverse abonnement, avbestille ting, flytte, bytte skole og barnehage og så videre. Det er ikke gjort over natten, og imens må man betale de samme regningene med mye mindre penger. En spesiell gruppe er studenter, som kanskje livnærte seg ved en deltidsjobb ved siden av studiene. Disse fikk ikke utbetalt noe kompensasjon da de ble oppsagt eller permittert. De mistet hele lønnen sin, og den type jobb som de hadde (kafe, restaurant, treningssenter osv), ble forbudt for en periode, eventuelt har arbeidsplassen gått konkurs. De hadde jo mat på bordet ved hjelp av inntekt fra deltidsjobben, mens de ikke kan unne seg noe som helst på lån og stipend som er under 10 000 kroner i måneden. Ja, mange slet mentalt og økonomisk før korona også. Og tiltakene/isolasjonen/arbeidsledigheten gjorde det verre. Det betyr at disse menneskene må ha hjelp, ikke bli avfeid med at de sikkert hadde det like kjipt før korona også. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #57 Del Skrevet 24. mars 2021 Østerdølen skrev (2 timer siden): Det er god,gammeldags hersketeknikk å fordumme motstanderen fordi du ikke liker meningen deres. Slik er det bare, og om det er din vanlige måte å kommunisere med folk på,sier det mer om deg enn om meg. Jeg har full sympati med denne kvinnen i artikkelen og hennes innlegg, som i utgangspunktet ikke var ment som noe negativt om selve restriksjonene, men at Erna Solberg ikke selv fulgte dem. Likevel blir hennes innlegg brukt for det det er hvert av mennesker som på død og liv skal spre eder og galle over alt som de mener er galt i koronahåndteringen. Det er jo nettopp derfor vi ikke blir kvitt dette, fordi folk som HI og flere til,mener de vet så mye bedre om smittehåndtering enn myndighetene. Så tusentakk til dere selverklærte koronaspesialister, dere er selv medskyldige i disse langvarige tiltakene, fordi dere på død og liv skal sette deres eget ve og vell foran myndighetenes anbefalinger. Jeg har ikke fordummet noen av meningene dine. Du kan mene hva du vil, det er ikke min sak. Men når du kaller meg brønnpisser uten grunn, så forbeholder jeg meg rettet til å svare deg opp på det. Det valget tok du selv når du fyrte av med tastaturet og har ingenting med fordumming av dine meninger eller hersketeknikk å gjøre. Det siste du skriver vil jeg ikke svare på engang, jeg har fulgt regler og anbefalinger hele veien. Så det forblir noe du antar. Anonymkode: 36b8a...ec8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #58 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke fordummet noen av meningene dine. Du kan mene hva du vil, det er ikke min sak. Men når du kaller meg brønnpisser uten grunn, så forbeholder jeg meg rettet til å svare deg opp på det. Det valget tok du selv når du fyrte av med tastaturet og har ingenting med fordumming av dine meninger eller hersketeknikk å gjøre. Det siste du skriver vil jeg ikke svare på engang, jeg har fulgt regler og anbefalinger hele veien. Så det forblir noe du antar. Anonymkode: 36b8a...ec8 Dette. Man kan si hva man vil, men fortsatt følge folkeskikk. Når man fyrer seg opp og slenger dritt, må man regne med reaksjoner. Videre beskylder denne brukeren oss for å ikke følge tiltak, uten å ha grunn eller bevis for det. Vi sprer altså smitte. Da regner jeg med at hun kan vise meg min egen positive koronatest og liste over folk jeg har smittet. Ellers er det beskyldninger og personangrep. Det jeg har merket er at folk som slenger dritt blir skikkelig såret og krenket hvis de får svar. De ønsker å slenge dritt i fred, slik at folk bare tar imot, blir lei seg og trekker seg ut av diskusjonen. Når dette ikke virker, blir de sure og butthurt. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #59 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nei, men den store majoriteten av piloter, flyvertinner, ansatte på restauranter og barer, eiere av turiststeder, musikere og lignende HADDE gode lønninger og mat på bordet før de ble sagt opp eller permittert, særlig fordi saksbehandling av søknader om penger fra NAV var svært lang på grunn av den enorme pågangen i fjor vår. Særlig vil dette være ille i tilfeller der begge to i et ektepar/samboerpar ble oppsagt eller permittert samtidig, og mistet TO gode inntekter. Selv om man selvfølgelig skal tilpasse livsstilen til den endrede inntekten, er ikke dette gjort over natten. Har man lagt opp til mye huslån, billån og andre dyre ting fordi man hadde en sikker og godt betalt jobb i alle år før mars 2020, så forsvinner ikke regningene over natten. Man må fortsatt prøve å selge huset og kjøpe noe rimeligere, selge bilen, noe man ofte taper VELDIG mye på, avslutte diverse abonnement, avbestille ting, flytte, bytte skole og barnehage og så videre. Det er ikke gjort over natten, og imens må man betale de samme regningene med mye mindre penger. En spesiell gruppe er studenter, som kanskje livnærte seg ved en deltidsjobb ved siden av studiene. Disse fikk ikke utbetalt noe kompensasjon da de ble oppsagt eller permittert. De mistet hele lønnen sin, og den type jobb som de hadde (kafe, restaurant, treningssenter osv), ble forbudt for en periode, eventuelt har arbeidsplassen gått konkurs. De hadde jo mat på bordet ved hjelp av inntekt fra deltidsjobben, mens de ikke kan unne seg noe som helst på lån og stipend som er under 10 000 kroner i måneden. Ja, mange slet mentalt og økonomisk før korona også. Og tiltakene/isolasjonen/arbeidsledigheten gjorde det verre. Det betyr at disse menneskene må ha hjelp, ikke bli avfeid med at de sikkert hadde det like kjipt før korona også. Anonymkode: f029a...665 Noen trenger hjelp. Noen trenger et spark bak. De som ikke har hatt jobb på 2 år kan ikke klage på at "koronapakkene" ikke løser deres problemer for eksempel. Anonymkode: 78d0a...5db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #60 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Noen trenger hjelp. Noen trenger et spark bak. De som ikke har hatt jobb på 2 år kan ikke klage på at "koronapakkene" ikke løser deres problemer for eksempel. Anonymkode: 78d0a...5db Men de aller fleste som sliter nå er ikke de som har vært arbeidsledige i 2 år. Det er de som fikk forbud mot å utøve yrket sitt eller ble offer for konkurs som følge av koronatiltak. For eksempel, en familiebedrift som gikk så det suste fordi de hadde masse utenlandske turister som la igjen pengene. Bedrifter med aktiviteter som nordlysjakt, hundekjøring, matopplevelser, turguiding og lignende. De trenger jo ikke noe spark bak, de har bare mistet hele livsverket sitt, gjerne tradisjoner og generasjonsoverganger. Jeg kjenner flere i turistnæringen som overtok bedriften etter foreldrene, brukte 15-20 på å bygge den opp, jobbet og slet, gjorde store ofre for å få bedriften dit den var før mars 2020, for så å i miste alt over natten. Har dere hørt om turistbedriften på Svalbard som vurderte å avlive flere titalls hunder - levende vesener, for familiemedlemmer å regne, fordi det var valget mellom det og la hundene sulte i hjel, da de ikke hadde råd til fôr etter at Svalbard ble stengt ned, også for nordmenn? https://www.tv2.no/a/11400812/ De fikk ikke noe nytte av koronatiltak, da de ikke fikk støtte til innkjøp av hundefôr på over 100 000 kroner i måneden. Deres tap hadde direkte sammenheng med koronatiltak, samtidig som det ikke ble iverksatt avbøtende økonomiske tiltak for dem. Folk måtte opprette spleis og overta hundene for å unngå avliving. Kompisen min hentet fire hunder fra en turistbedrift med samme problematikk. De var verken late, udugelige eller arbeidsskye. Arbeid med hunder er tungt fysisk arbeid som tar mye tid. Det tar tid, penger og krefter å bygge opp slik bedrift. Ernas uttalelse vil da bli som å spytte dem midt i ansiktet. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #61 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Men de aller fleste som sliter nå er ikke de som har vært arbeidsledige i 2 år. Det er de som fikk forbud mot å utøve yrket sitt eller ble offer for konkurs som følge av koronatiltak. For eksempel, en familiebedrift som gikk så det suste fordi de hadde masse utenlandske turister som la igjen pengene. Bedrifter med aktiviteter som nordlysjakt, hundekjøring, matopplevelser, turguiding og lignende. De trenger jo ikke noe spark bak, de har bare mistet hele livsverket sitt, gjerne tradisjoner og generasjonsoverganger. Jeg kjenner flere i turistnæringen som overtok bedriften etter foreldrene, brukte 15-20 på å bygge den opp, jobbet og slet, gjorde store ofre for å få bedriften dit den var før mars 2020, for så å i miste alt over natten. Har dere hørt om turistbedriften på Svalbard som vurderte å avlive flere titalls hunder - levende vesener, for familiemedlemmer å regne, fordi det var valget mellom det og la hundene sulte i hjel, da de ikke hadde råd til fôr etter at Svalbard ble stengt ned, også for nordmenn? https://www.tv2.no/a/11400812/ De fikk ikke noe nytte av koronatiltak, da de ikke fikk støtte til innkjøp av hundefôr på over 100 000 kroner i måneden. Deres tap hadde direkte sammenheng med koronatiltak, samtidig som det ikke ble iverksatt avbøtende økonomiske tiltak for dem. Folk måtte opprette spleis og overta hundene for å unngå avliving. Kompisen min hentet fire hunder fra en turistbedrift med samme problematikk. De var verken late, udugelige eller arbeidsskye. Arbeid med hunder er tungt fysisk arbeid som tar mye tid. Det tar tid, penger og krefter å bygge opp slik bedrift. Ernas uttalelse vil da bli som å spytte dem midt i ansiktet. Anonymkode: f029a...665 Her var det snakk om et konkret spørsmål fra Statsministeren. Det dreide seg ikke om sultende hunder eller noe annet av det du nevner. Jeg mener ikke at korona har vært enkelt for reiselivet eller andre, men det er ikke alle problemer som skyødes korona. Du må se det hun sa i sammenheng. Bedrifter gikk konkurs før også, det fantes arbeidsløse og deprimerte før korona også. Vi kan ikke legge all skyld for alt som er vanskelig på koronatiltakene. Anonymkode: 78d0a...5db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #62 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Her var det snakk om et konkret spørsmål fra Statsministeren. Det dreide seg ikke om sultende hunder eller noe annet av det du nevner. Jeg mener ikke at korona har vært enkelt for reiselivet eller andre, men det er ikke alle problemer som skyødes korona. Du må se det hun sa i sammenheng. Bedrifter gikk konkurs før også, det fantes arbeidsløse og deprimerte før korona også. Vi kan ikke legge all skyld for alt som er vanskelig på koronatiltakene. Anonymkode: 78d0a...5db Ja, bedrifter gikk konkurs før også, men det var som regel bedriftenes egen skyld - de klarte ikke å skape spennende nok konsept, bommet på kundegruppe og så videre. Det har aldri skjedd før i fredstid at bedrifter over hele landet fikk forbud mot å drive fra myndighetene. De som går konkurs nå har som regel ikke skyld i det selv, de får ikke lov å drive. Omfanget av arbeidsledigheten er også markant mye større enn noen gang tidligere etter andre verdens krig. Vi har faktisk høyeste arbeidsledighet siden 1945. Det vil si at heller ikke under finanskrisen var vi i en slik situasjon. Det hjelper ikke å se det hun sa i sammenheng, det var å spytte på befolkningen. For øvrig må jeg kommentere det du sier at ikke alle problemer skyldes korona. Det er riktig. Men Norge har i mange år profilert seg som beste land å bo i, vi skulle visst ha nullvisjon for fattigdom, ingen skulle leve under fattigdomsgrensa, og vi skulle være en velferdsstat der alle kan leve en anstendig liv. Med slike mål er det fortsatt myndighetenes feil hvis en del folk i landet ikke har råd til minste levestandard. Da er velferdsordningene enten ikke like gode, eller ikke treffer enkelte grupper. Uansett hvordan man vrir og vender på det. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #63 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym ...665 👏👏👏 Takk for at du gidder. Anonymkode: 74074...16e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #64 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ja, bedrifter gikk konkurs før også, men det var som regel bedriftenes egen skyld - de klarte ikke å skape spennende nok konsept, bommet på kundegruppe og så videre. Det har aldri skjedd før i fredstid at bedrifter over hele landet fikk forbud mot å drive fra myndighetene. De som går konkurs nå har som regel ikke skyld i det selv, de får ikke lov å drive. Omfanget av arbeidsledigheten er også markant mye større enn noen gang tidligere etter andre verdens krig. Vi har faktisk høyeste arbeidsledighet siden 1945. Det vil si at heller ikke under finanskrisen var vi i en slik situasjon. Det hjelper ikke å se det hun sa i sammenheng, det var å spytte på befolkningen. For øvrig må jeg kommentere det du sier at ikke alle problemer skyldes korona. Det er riktig. Men Norge har i mange år profilert seg som beste land å bo i, vi skulle visst ha nullvisjon for fattigdom, ingen skulle leve under fattigdomsgrensa, og vi skulle være en velferdsstat der alle kan leve en anstendig liv. Med slike mål er det fortsatt myndighetenes feil hvis en del folk i landet ikke har råd til minste levestandard. Da er velferdsordningene enten ikke like gode, eller ikke treffer enkelte grupper. Uansett hvordan man vrir og vender på det. Anonymkode: f029a...665 Jeg er enig med deg i en god del (ikke riktig alt, men det har ikke så mye med denne diskusjonen å gjøre.) Uttalelsen var etter min mening taktisk uklok, men det var likevell riktig å skille på problemer som kom av koronatiltakene og problemer som var der fra før. Å lage dtøtteordninger og vurdere hvilke krav som skal settes til folk er en vesentlig del av politikken. Her var det likevell spørsmål om å lage tiltak for å løse de akutte problemene korona førte med seg. Da er det vesentlig å vite om problemet kommer av koronaen og dermed sansynlig vis forsvinner når koronaproblemet er mer eller mindre løst, eller om det er et problem som skyldes noe annet og kanskje krever andre eller mer langsiktige løsninger. Anonymkode: 78d0a...5db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #65 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er enig med deg i en god del (ikke riktig alt, men det har ikke så mye med denne diskusjonen å gjøre.) Uttalelsen var etter min mening taktisk uklok, men det var likevell riktig å skille på problemer som kom av koronatiltakene og problemer som var der fra før. Å lage dtøtteordninger og vurdere hvilke krav som skal settes til folk er en vesentlig del av politikken. Her var det likevell spørsmål om å lage tiltak for å løse de akutte problemene korona førte med seg. Da er det vesentlig å vite om problemet kommer av koronaen og dermed sansynlig vis forsvinner når koronaproblemet er mer eller mindre løst, eller om det er et problem som skyldes noe annet og kanskje krever andre eller mer langsiktige løsninger. Anonymkode: 78d0a...5db Jeg er enig i det. Men hvis Erna ønsker at folk skal beholde motivasjonen til å være med på den såkalte dugnaden til tross for at alle er lei og utslitt, bør hun ha respekt for folk. Hun var med på å vedta tiltak som har sendt mange i økonomisk uføre de verken forventet eller kunne gardere seg mot. Da bør hun problematisere det du skriver internt på Stortinget, og ikke komme med sånne kjipe uttalelser i media. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #66 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i det. Men hvis Erna ønsker at folk skal beholde motivasjonen til å være med på den såkalte dugnaden til tross for at alle er lei og utslitt, bør hun ha respekt for folk. Hun var med på å vedta tiltak som har sendt mange i økonomisk uføre de verken forventet eller kunne gardere seg mot. Da bør hun problematisere det du skriver internt på Stortinget, og ikke komme med sånne kjipe uttalelser i media. Anonymkode: f029a...665 Derfor er jeg enig i at det var et taktisk veldig dumt utsagn. Hun burde ha formulert seg annerledes, men poenget om at det må skilles på koronaproblemer og andre problemer er reelt. Egentlig er det værre hvis mange hadde uforskylte problemer med å betale nødvendige regninger før korona enn om det skyldes korona. Der mener jeg Erna og Høyre har gjort en mye dårligere jobb enn akkurat når det gjelder koronahåndteringen. Fortsatt har de etter min mening hatt alt for stort fokus på store bedrifter og akademikere og i liten grad tatt hensyn til problemene folk i praktiske yrker kommer i, men samtidig har de gjort en god delngode besluttninger som har vært med på å holde smittetallet relativt lavt i Norge frem til nå. Anonymkode: 78d0a...5db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 24. mars 2021 #67 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dette. Man kan si hva man vil, men fortsatt følge folkeskikk. Når man fyrer seg opp og slenger dritt, må man regne med reaksjoner. Videre beskylder denne brukeren oss for å ikke følge tiltak, uten å ha grunn eller bevis for det. Vi sprer altså smitte. Da regner jeg med at hun kan vise meg min egen positive koronatest og liste over folk jeg har smittet. Ellers er det beskyldninger og personangrep. Det jeg har merket er at folk som slenger dritt blir skikkelig såret og krenket hvis de får svar. De ønsker å slenge dritt i fred, slik at folk bare tar imot, blir lei seg og trekker seg ut av diskusjonen. Når dette ikke virker, blir de sure og butthurt. Anonymkode: f029a...665 Er det noen som er skikkelig Butthurt,så er det vel jammen meg dere koronaeksperter.Er ikke greit når folk ikke gidder å jatte med den vanvittige sutringen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #68 Del Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette. Man kan si hva man vil, men fortsatt følge folkeskikk. Når man fyrer seg opp og slenger dritt, må man regne med reaksjoner. Videre beskylder denne brukeren oss for å ikke følge tiltak, uten å ha grunn eller bevis for det. Vi sprer altså smitte. Da regner jeg med at hun kan vise meg min egen positive koronatest og liste over folk jeg har smittet. Ellers er det beskyldninger og personangrep. Det jeg har merket er at folk som slenger dritt blir skikkelig såret og krenket hvis de får svar. De ønsker å slenge dritt i fred, slik at folk bare tar imot, blir lei seg og trekker seg ut av diskusjonen. Når dette ikke virker, blir de sure og butthurt. Anonymkode: f029a...665 Ja, det er smått utrolig å lese hvor mye rart enkelte lirer av seg. Hehe, ser for meg Live Nelvik løpe rundt på kjøpesenter og teste responsen ved å si det samme ansikt til ansikt😅 Anonymkode: 36b8a...ec8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 24. mars 2021 #69 Del Skrevet 24. mars 2021 Grunnen til at jeg mener vi delvis kan takke Hi og hennes meningsfeller for den økende smitten er som følgende: En av grunnen til at smitten nå øker,er ved siden av at det er mutert virus (noe som i seg selv burde få folk til å følge restriksjonene slavisk), er en trøtthet av å overholde veiledninger og retningslinjer fra myndighetene. Dette er enten fordi folk ikke gidder å følge, eller mener de ikke hjelper og derfor ikke følger dem. https://www.aftenposten.no/norge/i/AldKAn/faerre-foelger-koronaraad-unge-foelger-dem-i-minst-grad https://www.samfunnsforskning.no/sivilsamfunn/publikasjoner/hovedfunn/korona-tillit-og-bekymring/tillit-og-bekymring-hva-avgjor-om-folk-folger-koronaradene.pdf Da hjelper det fint lite om Hi og co bedyrer at de selv følger alle regler (noe jeg ikke tror noe på), når de samtidig sprer om seg med følgende påstander: -Myndighetene vet ikke hva de driver med når det gjelder koronahåndteringen (derfor er retningslinjene bare tull). - Myndighetene bryr seg ikke om de negative følgene (derfor trenger ikke vi ta hensyn til reglene,når ikke myndighetene tar hensyn til oss). - Myndighetene er urettferdige, reglene er urettferdige (og vi trenger derfor ikke å følge de urettferdige reglene) - Det er myndighetens feil at folk ikke har jobb pga nedstenging, (i stedet for at det er en nødvendig onde for alles beste,i en begrenset periode for at vi fortere kommer oss i vante gjenge) -Folk som er positive til myndighetenes retningslinjer er sauer,dumme, landsforædere, hjernevasket, ville gladelig ha gitt Norge til tyskerne under krigen osv ( de som faktisk følger reglene klarer ikke å tenke kritisk, men vi som ikke følger reglene er derfor selvstendige, reflekterte og mye smartere enn de hjernedøde landsforæderne) Ved å spre mistillit og misnøye gjør det folk enda mindre motivert til å ta det siste skippertaket som trengs. Alt dette gjør at vi på seigpines enda litt lengre, i stedet for at vi alle hadde dratt lasset sammen, fulgt retningslinjer og kommet samlet og styrket ut på andre siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #70 Del Skrevet 24. mars 2021 Østerdølen skrev (18 minutter siden): Grunnen til at jeg mener vi delvis kan takke Hi og hennes meningsfeller for den økende smitten er som følgende: En av grunnen til at smitten nå øker,er ved siden av at det er mutert virus (noe som i seg selv burde få folk til å følge restriksjonene slavisk), er en trøtthet av å overholde veiledninger og retningslinjer fra myndighetene. Dette er enten fordi folk ikke gidder å følge, eller mener de ikke hjelper og derfor ikke følger dem. https://www.aftenposten.no/norge/i/AldKAn/faerre-foelger-koronaraad-unge-foelger-dem-i-minst-grad https://www.samfunnsforskning.no/sivilsamfunn/publikasjoner/hovedfunn/korona-tillit-og-bekymring/tillit-og-bekymring-hva-avgjor-om-folk-folger-koronaradene.pdf Da hjelper det fint lite om Hi og co bedyrer at de selv følger alle regler (noe jeg ikke tror noe på), når de samtidig sprer om seg med følgende påstander: -Myndighetene vet ikke hva de driver med når det gjelder koronahåndteringen (derfor er retningslinjene bare tull). - Myndighetene bryr seg ikke om de negative følgene (derfor trenger ikke vi ta hensyn til reglene,når ikke myndighetene tar hensyn til oss). - Myndighetene er urettferdige, reglene er urettferdige (og vi trenger derfor ikke å følge de urettferdige reglene) - Det er myndighetens feil at folk ikke har jobb pga nedstenging, (i stedet for at det er en nødvendig onde for alles beste,i en begrenset periode for at vi fortere kommer oss i vante gjenge) -Folk som er positive til myndighetenes retningslinjer er sauer,dumme, landsforædere, hjernevasket, ville gladelig ha gitt Norge til tyskerne under krigen osv ( de som faktisk følger reglene klarer ikke å tenke kritisk, men vi som ikke følger reglene er derfor selvstendige, reflekterte og mye smartere enn de hjernedøde landsforæderne) Ved å spre mistillit og misnøye gjør det folk enda mindre motivert til å ta det siste skippertaket som trengs. Alt dette gjør at vi på seigpines enda litt lengre, i stedet for at vi alle hadde dratt lasset sammen, fulgt retningslinjer og kommet samlet og styrket ut på andre siden. Nå er jeg drittlei av at du farer med løgner om meg i hele tråden. Jeg ønsker derfor at du fremlegger bevis for at jeg: * ikke følger myndighetenes tiltak (da kan du anmelde meg i samme slengen) * mener at alle retningslinjer er bare tull * skriver at folk som er positive til retningslinjene er sauer, dumme, landsforrædere osv. Ja, jeg mener at folk har mistet jobbene på grunn av tiltak. Det er det vel ingen som kan benekte? Årsak og konsekvens, google gjerne det. "Nødvendig onde" er godt å si når man selv sitter godt hjemme i sin trygge hjemmekontorjobb, klarer å beholde huset og ha mat på bordet. Jeg følger alle reglene, men klarer å stille spørsmål fordi jeg vil vite - hvorfor kom dette og dette tiltaket? Hva er vurderingen? Hvordan er konsekvensene av tiltaket vurdert? Hvorfor veier fordelene med dette konkrete tiltaket mer enn ulempene? Hvor effektivt er tiltaket? I enkelte tilfeller bryr myndighetene seg heller ikke om de negative følgene. Det er ikke opprettet bedre psykiatrisk tilbud i Norge siden mars 2020. De som sliter psykisk under pandemien (og det er svært mange som gjør det, av forskjellige årsaker - isolasjon, arbeidsledighet, dårligere studietilbud, stengte aktiviteter osv), får ikke noe særlig med hjelp. Ernas uttalelse om at "hadde de råd til dette før pandemien da?" viser jo at hun ikke vil høre om folk som sliter. Det er ikke utarbeidet noen helhetlig plan for hvordan bøte på de negative konsekvensene av tiltakene på forskjellige områder - utdanning, psykiatri, sysselsetting, barnevern, rus, grunderstøtte. Så ja, jeg vil si at jeg ikke kan se noe videre interesse fra myndighetene til å høre om de negative konsekvensene tiltak har for mange, på forskjellige måter. I enkelte tilfeller vet myndighetene heller ikke hva de driver med - merk IKKE ALLTID (!!!), men i enkelte tilfeller. I min jobb har jeg lært at før man innfører noe nytt, må man evaluere det gamle og forstå hvorfor det gamle ikke fungerer - hva er det konkret som mangler ved det gamle. Det har vært flere tiltak som ble vedtatt i strid med FHIs anbefaling, Helsedirektoratet og Regjeringen var uenige så busta føyk, så ja, jeg mener at enkelte av tiltakene har vært meningsløse. For eksempel - hvis badeanlegg og treningssenter ligger i samme lokaler, så kan treningssenteret holde åpent for kommunens innbyggere, mens badeanlegget må stenge. Det er ikke bevist mer smittefare i badeanlegg enn på treningssentre, derimot er badeanlegg mindre smittefarlig på grunn av klorvann, jf. forskning. Dette er et tiltak som er ulogisk og ikke har noen faglig begrunnelse. Et annet tiltak som var ulogisk, var det totale hytteforbudet i fjor. Forbudet hadde ingen smittevernfaglig begrunnelse - det er jo bedre å være mutters alene på hytta enn å gå opp i familien og smitte dem når man får symptomer. Karantene og isolasjon på hytta er jo perfekt. Nei, begrunnelsen var å ikke belaste helsevesenet i hyttekommunene. Her jeg bor har mange hytter enten i samme kommune (langstrakt kommune med hytteområder i utkantene) eller i kommune som er nærmere sykehuset enn den kommunen vi bor i. Så hvis man måtte hasteinnlegges og var på hytta i vår kommune eller nabokommunen, ville man ha havnet på akkurat det samme sykehuset, fordi ingen av kommunene har utstyr til å håndtere vanskelige pasienter. Turen fra nabokommunen til sykehuset er 40 minutter kortere enn fra vår kommune til akkurat det samme sykehuset. Så for kommuner som vår hadde tiltaket ingen faglig begrunnelse overhode. Og når det gjelder innskrenkning i eiendomsretten, som er nedfelt i EMK, må man ha svært god begrunnelse, og tiltaket må være samfunnsnyttig. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #71 Del Skrevet 24. mars 2021 Østerdølen skrev (33 minutter siden): Grunnen til at jeg mener vi delvis kan takke Hi og hennes meningsfeller for den økende smitten er som følgende: En av grunnen til at smitten nå øker,er ved siden av at det er mutert virus (noe som i seg selv burde få folk til å følge restriksjonene slavisk), er en trøtthet av å overholde veiledninger og retningslinjer fra myndighetene. Dette er enten fordi folk ikke gidder å følge, eller mener de ikke hjelper og derfor ikke følger dem. https://www.aftenposten.no/norge/i/AldKAn/faerre-foelger-koronaraad-unge-foelger-dem-i-minst-grad https://www.samfunnsforskning.no/sivilsamfunn/publikasjoner/hovedfunn/korona-tillit-og-bekymring/tillit-og-bekymring-hva-avgjor-om-folk-folger-koronaradene.pdf Da hjelper det fint lite om Hi og co bedyrer at de selv følger alle regler (noe jeg ikke tror noe på), når de samtidig sprer om seg med følgende påstander: -Myndighetene vet ikke hva de driver med når det gjelder koronahåndteringen (derfor er retningslinjene bare tull). - Myndighetene bryr seg ikke om de negative følgene (derfor trenger ikke vi ta hensyn til reglene,når ikke myndighetene tar hensyn til oss). - Myndighetene er urettferdige, reglene er urettferdige (og vi trenger derfor ikke å følge de urettferdige reglene) - Det er myndighetens feil at folk ikke har jobb pga nedstenging, (i stedet for at det er en nødvendig onde for alles beste,i en begrenset periode for at vi fortere kommer oss i vante gjenge) -Folk som er positive til myndighetenes retningslinjer er sauer,dumme, landsforædere, hjernevasket, ville gladelig ha gitt Norge til tyskerne under krigen osv ( de som faktisk følger reglene klarer ikke å tenke kritisk, men vi som ikke følger reglene er derfor selvstendige, reflekterte og mye smartere enn de hjernedøde landsforæderne) Ved å spre mistillit og misnøye gjør det folk enda mindre motivert til å ta det siste skippertaket som trengs. Alt dette gjør at vi på seigpines enda litt lengre, i stedet for at vi alle hadde dratt lasset sammen, fulgt retningslinjer og kommet samlet og styrket ut på andre siden. Og det siste skippertaket du snakker om, er det flere år til man er ferdig med. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 24. mars 2021 #72 Del Skrevet 24. mars 2021 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er jeg drittlei av at du farer med løgner om meg i hele tråden. Jeg ønsker derfor at du fremlegger bevis for at jeg: * ikke følger myndighetenes tiltak (da kan du anmelde meg i samme slengen) * mener at alle retningslinjer er bare tull * skriver at folk som er positive til retningslinjene er sauer, dumme, landsforrædere osv. Ja, jeg mener at folk har mistet jobbene på grunn av tiltak. Det er det vel ingen som kan benekte? Årsak og konsekvens, google gjerne det. "Nødvendig onde" er godt å si når man selv sitter godt hjemme i sin trygge hjemmekontorjobb, klarer å beholde huset og ha mat på bordet. Jeg følger alle reglene, men klarer å stille spørsmål fordi jeg vil vite - hvorfor kom dette og dette tiltaket? Hva er vurderingen? Hvordan er konsekvensene av tiltaket vurdert? Hvorfor veier fordelene med dette konkrete tiltaket mer enn ulempene? Hvor effektivt er tiltaket? I enkelte tilfeller bryr myndighetene seg heller ikke om de negative følgene. Det er ikke opprettet bedre psykiatrisk tilbud i Norge siden mars 2020. De som sliter psykisk under pandemien (og det er svært mange som gjør det, av forskjellige årsaker - isolasjon, arbeidsledighet, dårligere studietilbud, stengte aktiviteter osv), får ikke noe særlig med hjelp. Ernas uttalelse om at "hadde de råd til dette før pandemien da?" viser jo at hun ikke vil høre om folk som sliter. Det er ikke utarbeidet noen helhetlig plan for hvordan bøte på de negative konsekvensene av tiltakene på forskjellige områder - utdanning, psykiatri, sysselsetting, barnevern, rus, grunderstøtte. Så ja, jeg vil si at jeg ikke kan se noe videre interesse fra myndighetene til å høre om de negative konsekvensene tiltak har for mange, på forskjellige måter. I enkelte tilfeller vet myndighetene heller ikke hva de driver med - merk IKKE ALLTID (!!!), men i enkelte tilfeller. I min jobb har jeg lært at før man innfører noe nytt, må man evaluere det gamle og forstå hvorfor det gamle ikke fungerer - hva er det konkret som mangler ved det gamle. Det har vært flere tiltak som ble vedtatt i strid med FHIs anbefaling, Helsedirektoratet og Regjeringen var uenige så busta føyk, så ja, jeg mener at enkelte av tiltakene har vært meningsløse. For eksempel - hvis badeanlegg og treningssenter ligger i samme lokaler, så kan treningssenteret holde åpent for kommunens innbyggere, mens badeanlegget må stenge. Det er ikke bevist mer smittefare i badeanlegg enn på treningssentre, derimot er badeanlegg mindre smittefarlig på grunn av klorvann, jf. forskning. Dette er et tiltak som er ulogisk og ikke har noen faglig begrunnelse. Et annet tiltak som var ulogisk, var det totale hytteforbudet i fjor. Forbudet hadde ingen smittevernfaglig begrunnelse - det er jo bedre å være mutters alene på hytta enn å gå opp i familien og smitte dem når man får symptomer. Karantene og isolasjon på hytta er jo perfekt. Nei, begrunnelsen var å ikke belaste helsevesenet i hyttekommunene. Her jeg bor har mange hytter enten i samme kommune (langstrakt kommune med hytteområder i utkantene) eller i kommune som er nærmere sykehuset enn den kommunen vi bor i. Så hvis man måtte hasteinnlegges og var på hytta i vår kommune eller nabokommunen, ville man ha havnet på akkurat det samme sykehuset, fordi ingen av kommunene har utstyr til å håndtere vanskelige pasienter. Turen fra nabokommunen til sykehuset er 40 minutter kortere enn fra vår kommune til akkurat det samme sykehuset. Så for kommuner som vår hadde tiltaket ingen faglig begrunnelse overhode. Og når det gjelder innskrenkning i eiendomsretten, som er nedfelt i EMK, må man ha svært god begrunnelse, og tiltaket må være samfunnsnyttig. Anonymkode: f029a...665 HAR jeg sagt at du ikke følger reglene?Nei,det har jeg ikke. TROR jeg at du ikke følger dem pga din utrolige negative holdning til retningslinjer, JA, jeg tror ikke du følger dem.Det er min mening, som jeg har full rett til. Du vet ikke hvilken tilstand min hustand er i, ikke har jeg hjemmekontor og ikke flommer det over av penger.Igjen,synsing fra din side. Du sier du setter spørsmålstegn ved tiltak, tror du virkelig du får svar på spørsmålene dine inne på et foreldreforum?Er det noen her inne med tette bånd til Nakstad og Høye som vet svarene på dine såkalte spørsmål?Ikke er det spørsmål heller, det er påstander om ditt og datt,personlig syning på høyt nivå. Tror du virkelig at det blir MINDRE tiltak om du sitter her inne å "setter spørsmål ved tiltak"?Eller kommer tiltakene likevel til å gjelde,samtidig som du klarer å spre eder,galle og misnøye ved ting verken du,jeg eller noen andre her inne får gjort noe med? Jeg gidder ikke å diskutere videre med deg,for du er så misfornøyd at jeg aldri har sett maken. Hverdagen til alle er allerede miserabel, om ikke negative mennesker skal få dra psyken til folk enda lengre ned i sølen. Jeg avslutter med det kjente ordtaket til Reinhold Niebuhr: Gud, gi meg sinnsro til å godta det jeg ikke kan forandre, mot til å forandre det jeg kan, og visdom til å se forskjellen. Og PS:Legger du inn svar som anonym,må du regne med at du må svare for alle andre kommentarer fra anonyme. Vi andre har ingen mulighet til å vite hvem som er hvem,når du ikke ønsker å bruke "navn" her inne. Endret 24. mars 2021 av Østerdølen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #73 Del Skrevet 24. mars 2021 Østerdølen skrev (47 minutter siden): HAR jeg sagt at du ikke følger reglene?Nei,det har jeg ikke. TROR jeg at du ikke følger dem pga din utrolige negative holdning til retningslinjer, JA, jeg tror ikke du følger dem.Det er min mening, som jeg har full rett til. Du vet ikke hvilken tilstand min hustand er i, ikke har jeg hjemmekontor og ikke flommer det over av penger.Igjen,synsing fra din side. Du sier du setter spørsmålstegn ved tiltak, tror du virkelig du får svar på spørsmålene dine inne på et foreldreforum?Er det noen her inne med tette bånd til Nakstad og Høye som vet svarene på dine såkalte spørsmål?Ikke er det spørsmål heller, det er påstander om ditt og datt,personlig syning på høyt nivå. Tror du virkelig at det blir MINDRE tiltak om du sitter her inne å "setter spørsmål ved tiltak"?Eller kommer tiltakene likevel til å gjelde,samtidig som du klarer å spre eder,galle og misnøye ved ting verken du,jeg eller noen andre her inne får gjort noe med? Jeg gidder ikke å diskutere videre med deg,for du er så misfornøyd at jeg aldri har sett maken. Hverdagen til alle er allerede miserabel, om ikke negative mennesker skal få dra psyken til folk enda lengre ned i sølen. Jeg avslutter med det kjente ordtaket til Reinhold Niebuhr: Gud, gi meg sinnsro til å godta det jeg ikke kan forandre, mot til å forandre det jeg kan, og visdom til å se forskjellen. Og PS:Legger du inn svar som anonym,må du regne med at du må svare for alle andre kommentarer fra anonyme. Vi andre har ingen mulighet til å vite hvem som er hvem,når du ikke ønsker å bruke "navn" her inne. Du skriver at jeg er negativ, samtidig som det er du som hyler og skriker, kaller folk navn, beskylder dem for ting (ja, å si at vi sikkert ikke følger tiltakene og at du ikke tror at vi gjør det, er indirekte beskyldning. Du beskylder oss for å spre smitte uten å ha noe som helst belegg for det). For det andre - du befinner deg på diskusjonsforum. Kjapp Google-søk på "diskusjon" viser følgende definisjon fra SNL: Diskusjon er en meningsutveksling, ordskifte eller debatt. Å delta i en diskusjon med noen betyr at man diskuterer med noen. Man diskuterer ved å ta opp noe og utveksle meninger, standpunkter, stille spørsmål osv. Det at jeg stiller spørsmål og deltar i meningsutveksling er nettopp det - en diskusjon. Personangrep, navnekalling og beskyldninger som ikke har noe med temaet å gjøre er ikke en diskusjon. Du snakker om negative mennesker. Regner med at du lærte av en annen bruker å kalle alle du ikke er enige for negative for å få dem til å holde kjeft. Men hvis du leser dine egne svar i denne tråden kontra andres svar, ser du at det er du som er negativ, blærete og full av hat og forakt. HI - sånn, nå ser du hvilken anonym jeg er. Ønsket om å ikke legge igjen "navn" her inne er nettopp slike brukere som deg, som kaller navn og hater. Jeg ønsker ikke at du skal henge deg på meg i andre diskusjoner og vise til mine innlegg i andre tråder for å "ta" meg. Derfor skriver jeg som anonym. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #74 Del Skrevet 24. mars 2021 Østerdølen skrev (51 minutter siden): HAR jeg sagt at du ikke følger reglene?Nei,det har jeg ikke. TROR jeg at du ikke følger dem pga din utrolige negative holdning til retningslinjer, JA, jeg tror ikke du følger dem.Det er min mening, som jeg har full rett til. Du vet ikke hvilken tilstand min hustand er i, ikke har jeg hjemmekontor og ikke flommer det over av penger.Igjen,synsing fra din side. Du sier du setter spørsmålstegn ved tiltak, tror du virkelig du får svar på spørsmålene dine inne på et foreldreforum?Er det noen her inne med tette bånd til Nakstad og Høye som vet svarene på dine såkalte spørsmål?Ikke er det spørsmål heller, det er påstander om ditt og datt,personlig syning på høyt nivå. Tror du virkelig at det blir MINDRE tiltak om du sitter her inne å "setter spørsmål ved tiltak"?Eller kommer tiltakene likevel til å gjelde,samtidig som du klarer å spre eder,galle og misnøye ved ting verken du,jeg eller noen andre her inne får gjort noe med? Jeg gidder ikke å diskutere videre med deg,for du er så misfornøyd at jeg aldri har sett maken. Hverdagen til alle er allerede miserabel, om ikke negative mennesker skal få dra psyken til folk enda lengre ned i sølen. Jeg avslutter med det kjente ordtaket til Reinhold Niebuhr: Gud, gi meg sinnsro til å godta det jeg ikke kan forandre, mot til å forandre det jeg kan, og visdom til å se forskjellen. Og PS:Legger du inn svar som anonym,må du regne med at du må svare for alle andre kommentarer fra anonyme. Vi andre har ingen mulighet til å vite hvem som er hvem,når du ikke ønsker å bruke "navn" her inne. Jeg må for øvrig ikke "svare" for noe som helst. Vi er verken i et politiavhør eller på eksamen, og du kan ikke kreve at folk svarer for noe som helst. Og edder og galle er det du som sprer. Å stille spørsmål er ikke det samme som å spre edder og galle. Ikke får gjort noen ting? Neida, viser bare til fødeoppropet - det hjalp, og fra 23. februar ble rutinene ved sykehus endret slik at far fikk lov til å delta mer i en fødsel. Så jo, å stille spørsmål og være aktiv hjelper. Blant annet avstemning om EU-medlemskap var avgjørende for at Norge sa nei til å bli EU-medlem. I dine innlegg viser du total mangel på forståelse for rettsstat, politiske prosesser, norsk lovverk og menneskelig psyke. Det hjelper ikke å sitere store kunstnere hvis man ikke har anlegg til å forstå hva det er man siterer for noe. Anonymkode: f029a...665 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #75 Del Skrevet 24. mars 2021 On 3/22/2021 at 4:25 PM, Anonym bruker said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Vq5zjr/mottok-de-tunge-beskjedene-helt-alene-naermest-tortur Fortsatt veldig greit og uproblematisk å følge alle tiltak, og folk skal bare skjerpe seg? At fysisk kontakt kan lett erstattes med digital? Anonymkode: f029a...665 VELDIG mange sutrer vannvittig også Anonymkode: c875c...a8a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415671-dere-som-bagatelliserer-at-folk-sliter-p%C3%A5-grunn-av-tiltak-les-dette/page/3/#findComment-149514520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg