Gå til innhold

Barn og egen båt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi er en familie på 6 som har campingvogn ved sjøen. Vi bor forsåvidt ved sjøen også. Vi har aldri vært noen «båtfamilie», mannen er litt sjøvant men jeg er ikke noe glad i båtlivet. 
De største jentene på 13 og 15 har fryktelig lyst på summerfun til sommeren. Ser jo barn/ungdom kjøre rundt på sommeren, men disse jentene har altså ikke vokst opp med båt. 
Hva tenker dere som har egen båt til barna? Hva får de lov til og ikke? Spesiellt 15-åringen ser for seg tidenes sommer og jeg skjønner jo at det hadde vært gøy, men.....

Anonymkode: 813a0...c7e

Skrevet

Båtførerprøven kan være greit. 😉 

Dessuten: Start med en liten båt, med tilsvarende liten motor. Og uaktuelt å dra noe som helst sted uten redningsvest/flytevest på. (De som blåser seg opp hvis man lander i vannet er kjekke.) 

Båt er kos og selvstendighet. Ha klare regler, og lær dem sikkerhet på sjøen, samt hva de må gjøre hvis motoren stopper, hvor det er trygt å ferdes, osv. (Derfor er båtførerprøven VELDIG grei å ha!)

Skrevet

De får lov, men summerfun med vanlig 9,9 som er det dine har lov til å kjøre går ikke allverdens fort... Hun blir ikke 16 i tide så hun kan ta båtførerprøven og ha litt større motor? 

Anonymkode: a5d68...bd3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Vi er en familie på 6 som har campingvogn ved sjøen. Vi bor forsåvidt ved sjøen også. Vi har aldri vært noen «båtfamilie», mannen er litt sjøvant men jeg er ikke noe glad i båtlivet. 
De største jentene på 13 og 15 har fryktelig lyst på summerfun til sommeren. Ser jo barn/ungdom kjøre rundt på sommeren, men disse jentene har altså ikke vokst opp med båt. 
Hva tenker dere som har egen båt til barna? Hva får de lov til og ikke? Spesiellt 15-åringen ser for seg tidenes sommer og jeg skjønner jo at det hadde vært gøy, men.....

Gutta har hatt båt hos far siden de var bitte små. Startet med liten jolle og nå har de en båt med så stor motor de har lov til å ha. De er vokst opp med båt og mestrer det fint . Veldig artig for dem og de møter alltid andre barn med båt om sommeren . De får holde på alene men vi krever selvsagt at regler som flytevest og  fart holdes

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

De får lov, men summerfun med vanlig 9,9 som er det dine har lov til å kjøre går ikke allverdens fort... Hun blir ikke 16 i tide så hun kan ta båtførerprøven og ha litt større motor? 

Anonymkode: a5d68...bd3

Nei hun blir 15 i år. Men det er vel positivt at det ikke går så fort? 🙈

Skrevet

Mine har hatt båt siden de ble konfirmert, 9,9 hester. Tatt båtførerprøven og mulighet til å kjøre større båter fra de var 16. Men her er mannen båtmann da, vi har alltid hatt båt og ungene har vært med i båt fra de var små. De kjenner farvannene rundt her, de vet hvor det er skjær og grunner, hvor de kan legge til osv.

De har mye moro ute i båt, men det er jo viktig at de har respekt også, det skjer uhell på vannet hvert år.

Anonymkode: c1f7f...916

Skrevet

Vi har kjøpt liten båt med påhengsmotor til guttene på 10 år og 12 år. De må kjøre slik at vi ser de. Redningsvest er sjølvsagt. 😊

Synes det er en god idé med båt til nok en korona-sommar. 😊

Anonymkode: 5984b...32f

Skrevet

Vi har en liten RIB med 9,9 hk påhengsmotor til barna på 10 og 13 år. Vi har hatt den i noen år allerede. Brukes under vårt oppsyn. Nå ønsker de seg ny båt med rattkonsoll. De elsker båtlivet. Kjør på! 

Anonymkode: 176d9...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...