Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #26 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Tror ikke vi kommer til å leie ut til pensjonist igjen... Vi gjorde det, og selv om han var en rolig mann, sikker betaler og alt det der så var det litt av en jobb å få leiligheten på stell da han flyttet ut. Det luktet urenslig gammel gubbe i hele leiligheten, tror ikke badet var mer enn overflatevasket på mange år, gamle matrester hadde stått på kjøkkenet, usj som det stinket og det var ikke mulig å få alt rent etter han. Anonymkode: 4107d...7e7 Men likevell er det mye å tjene på rn leieboer som blir boende i 20 år enn om du må bytte leietaker hvert 3. år. Det blir bare en runde med ekstra vask, oppussing, månder uten leieinntekter osv på 20 år enn kanskje 5-10 ganger med unge mennesker. Jeg kan tåle en grundig vask hvis jeg slipper unna med å gjøre det så sjeldent. Anonymkode: 3930d...4d5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #27 Skrevet 21. mars 2021 Leier ut til en alenemor og hennes barn. Hun har leid hos oss i 5 år og vi er superfornøyd med henne. Og viktigst av alt: Hun er fornøyd med leiligheten og med oss. Så hun blir boende😊 Anonymkode: eb364...a6e
KellyTaylor Skrevet 21. mars 2021 #28 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Leier ut til en alenemor og hennes barn. Hun har leid hos oss i 5 år og vi er superfornøyd med henne. Og viktigst av alt: Hun er fornøyd med leiligheten og med oss. Så hun blir boende😊 Anonymkode: eb364...a6e Samme her. Leier ut til en alenemor med 2 barn og hund. Stabil jente som betaler husleien 2 dager før forfall Aldri noe tull men så har vi priset oss slik at vedkommende har råd til å være her og trives. Priser man for høyt blir det fort gjennomtrekk og orker ikke å forholde meg til nye leieboere støtt og stadig
Twintipp Skrevet 21. mars 2021 #29 Skrevet 21. mars 2021 Det viktigste for meg er at de er ordentlige og ryddige. At de ikke får naboklager, og at de klarer å fikse ting uten å involvere oss i alt. Selvsagt at de er sikre betalere også. Så for oss er det at de ikke involverer oss/skaper mye ekstra jobb for oss, ikke får naboklager, og at de er ordentlige.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #30 Skrevet 21. mars 2021 Jeg ser hva du sier, men vi klarte aldri å være så kyniske. Vi hadde best erfaring med alenemødre i jobb. De hadde alltid ting på stell og de var flinke å melde fra om ting. Superfornøyd med de. De andre vi har vært veldig fornøyd med er par med hund. Lite slitasje å se selv om stor hund. For oss har stabilitet til leietaker vært viktig. Er en så stor prosess å få noen man trives med i samme hus. Alle har fått bo billig hos oss slik at de har klart å spare opp midler til å eie egen bolig. De 4 familiene vi hadde boende hos oss klarte alle og kjøpe eget. Vi kunne godt tatt blodpris for leiligheten, men vi syntes rett og slett ikke leiligheten var verdt det. Får håpe jeg får igjen på karmakontoen en gang for nå er jeg selv blitt alenemamma. Heldigvis hadde jeg likevel råd å kjøpe meg en liten leilighet (liten, men likevel akkurat passe stor) alene. Anonymkode: 3fcaa...399
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #31 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva hvis folk har uføretrygd da? Anonymkode: 0b2ff...77b Min bror har leid ut til 4 på uføretrygd. Han gjør ikke det mer. Alle har hatt såpass lite kontroll på økonomien, så han har tapt mye penger på det. Alle de viste deg å ha kredittgjeld, og de reagerer ikke på inkasso, og det er mye jobb å skulle kreve penger fra noen som ikke gidder/evner å betale. Jeg har ikke leid ut til folk på trygd i det hele tatt, dessverre. Jeg driver ikke veldedighet. Anonymkode: bfc99...efc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #32 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hva får man da da? Havner på gata? Jeg hae faktisk begynt å forberede meg på et liv på gata. Derfor en del sult osv for å ikke få sjokk når tiden kommer. Jeg går jo rett mot den kjedelige statistikken for de med diagnosen. Og jeg går ut av det meste med tap. Altså, utdannelse vil ikke føre til jobb for meg. Og jeg trives nesten ikke noe sted. Jeg starter alltid nedtellinga når jeg havner et sted. Men men, ble født dessverre Anonymkode: b9259...105 Jeg skjønner at det er frustrerende, men for oss som har brukt mer penger på å kjøpe hus med utleiedel, er det viktig at vi får inn husleien. Dessverre er det litt for ofte at de på ulike trygdeytelser har problemer med å betale husleie. Dette rammer de som helt klart gjør alt for å betale for seg. Anonymkode: bfc99...efc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #33 Skrevet 21. mars 2021 Det er selvfølgelig bare fornuftig å velge den beste kandidaten blant aktuelle leietakere. Det som trekker ned er husdyr, barn, lav og/eller usikker inntekt, dårlige referanser, rotete økonomi, dårlig hygiene og dårlige bo-evner. Ikke så viktig for meg at vedkommende skal reise bort så ofte. Hvis man f.eks. ønsker å spare strøm og til stadighet lar leiligheten bli veldig kald kan det gi uønsket effekt på fukt, mugg/sopp, vannrør, ventilasjon, og treverk i konstruksjon generelt. Anonymkode: f1a16...423
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #34 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er selvfølgelig bare fornuftig å velge den beste kandidaten blant aktuelle leietakere. Det som trekker ned er husdyr, barn, lav og/eller usikker inntekt, dårlige referanser, rotete økonomi, dårlig hygiene og dårlige bo-evner. Ikke så viktig for meg at vedkommende skal reise bort så ofte. Hvis man f.eks. ønsker å spare strøm og til stadighet lar leiligheten bli veldig kald kan det gi uønsket effekt på fukt, mugg/sopp, vannrør, ventilasjon, og treverk i konstruksjon generelt. Anonymkode: f1a16...423 Ja er vel verre med barn enn med en leietaker som har full fest hver helg 🙄 Anonymkode: a7adf...157
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #35 Skrevet 21. mars 2021 Kun norske her. Helst noen jeg kjenner. Anonymkode: a3c50...3d8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #36 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg skjønner at det er frustrerende, men for oss som har brukt mer penger på å kjøpe hus med utleiedel, er det viktig at vi får inn husleien. Dessverre er det litt for ofte at de på ulike trygdeytelser har problemer med å betale husleie. Dette rammer de som helt klart gjør alt for å betale for seg. Anonymkode: bfc99...efc Uff ja. Drittmennesker. Derfor er jeg sint åå meg selv som havnet i denne situasjonen til tross for vilje til å jobbe, tjene penger og betale for meg. Men jeg forstår dem kanskje også, ikke at jeg støtter at de ikke betaler, men forstår man kan bli likegyldig til livet når man bare står på men får ingenting tilbake. Så sitter man der og føler man bare er en utgift for staten. Og at folk håper du dør og slik fordi du ikke er nyttig til noe. Anonymkode: b9259...105
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #37 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja er vel verre med barn enn med en leietaker som har full fest hver helg 🙄 Anonymkode: a7adf...157 Fest er regulert av regler. Det må være ro fra klokken 11. Man kan også styre unna dem som fester mye ved å sjekke referanser. Barn følger ikke klokkeslett for når det bør være ro, og kan bråke til alle døgnets tider. I tillegg gir barns hverdag (lek, sand, søl +++) mye slitasje på bolig. Anonymkode: f1a16...423
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #38 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Min bror har leid ut til 4 på uføretrygd. Han gjør ikke det mer. Alle har hatt såpass lite kontroll på økonomien, så han har tapt mye penger på det. Alle de viste deg å ha kredittgjeld, og de reagerer ikke på inkasso, og det er mye jobb å skulle kreve penger fra noen som ikke gidder/evner å betale. Jeg har ikke leid ut til folk på trygd i det hele tatt, dessverre. Jeg driver ikke veldedighet. Anonymkode: bfc99...efc Jeg skjønner at man ikke vil leie ut til folk som har uføretrygd når en har opplevd det broren din har. Men det er trist at det er så mye fordommer og stigma når det gjelder folk som har uføretrygd. De uføretrygdede er like ulike som alle andre mennesker, man kan like godt risikere at at folk med fast inntekt ikke betaler for seg. Å leie ut til uføretrygdede er ikke veldedighet. Anonymkode: 0b2ff...77b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #39 Skrevet 21. mars 2021 6 hours ago, Anonym bruker said: Tenker da helst på dere som leier ut ettertraktede leiligheter og kan velge og vrake hvem dere leier ut til. Mannen min og jeg er typiske ildsjeler som har gode jobber, trener idrett for ungene, er med i styre og stell osv, men "hemmeligheten vår" er at vi er ekstremt selektive utleiere. Prioriteringslisten vår er sånn: 1) Enslig person uten barn og i jobb- helst fra et annet sted i landet slik at hun/han reiser mye 2) Par uten barn der begge er i jobb- helst fra et annet sted i landet slik at de reiser mye 3) Par uten barn som studerer- helst fra et annet sted i landet slik at de reiser mye Har aldri trengt å gå lenger ned på lista, men ville altså ikke leid ut til noen som ikke var i jobb eller studerte. Både fordi de er usikre betalere, men også fordi de "alltid er der". Anonymkode: e8c93...499 vi leier ut til alle bortsett fra narkomaner, de som fester mye og de som er sene og betale eller har nav garnati, de 2 siste er kanskje slemt,men de 2 siste gangene har vi slitt pga det Anonymkode: 975f5...1e5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #40 Skrevet 21. mars 2021 Vi leier ut til voksne, etnisk norske, med fast jobb, uten barn og dyr. Anonymkode: e9179...e32
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #41 Skrevet 21. mars 2021 Utenlandske ingeniører i 20-30-årene. De jobber masse, er ekstremt rolige og seriøse. Har sikker og god inntekt. De ønsker et rolig liv, spare penger til bolig, sende noe hjem, jobbe seg oppover. Også er det veldig lett å få tak i dem fordi idiot-nordmenn ikke tør leie ut til noen med asiatisk navn 🤪 Anonymkode: 5769c...153
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #42 Skrevet 21. mars 2021 Kriterier: Familier med normalt antall barn, ingen ekstra familiemedlemmer (som tanter/onkler/besteforeldre/søsken) med opprinnelse fra helst Norden og deler av Øst-Europa. Skriver Max antall beboere i kontrakt. Begge voksne i arbeid, barn i bhg/skole. Single godt voksne personer med jobb, helst pendlere. Ingen NAV forbindelser, og med referanser fra andre utleiere. Senker leien fort ned for sikre langtidsleiere kontra korttidsleie. Anonymkode: 4d6d8...d03
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #43 Skrevet 21. mars 2021 Jeg har lest hi flere ganger og kan ikke med min beste vilje skjønne hva spørsmålet ditt har med det å gjøre at dere er ildsjeler og trenere for barna deres? Anonymkode: 5b7aa...c39
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #44 Skrevet 21. mars 2021 Uten unntak har vi best erfaring med sporty single med hund over 35 år. 😂😂😂 Høres underlig ut men jeg foretrekker de med hund eller katt, de er mer pålitelige. Anonymkode: 520bd...988
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #45 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Uten unntak har vi best erfaring med sporty single med hund over 35 år. 😂😂😂 Høres underlig ut men jeg foretrekker de med hund eller katt, de er mer pålitelige. Anonymkode: 520bd...988 Altså hundens alder er uvesentlig. 😂 Leietaker på være over 35. 😊 Anonymkode: 520bd...988
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #46 Skrevet 21. mars 2021 Vi skal kjøpe leilighet til å leie ut nå snart. Jeg har blant annet sett på Leilighet i nærheten av skoler. Ønsker gjerne å leie ut til familie/alene mødre. Hvorfor? Ofte er det sikker langtids utleie. Mye bedre enn studenter. Så mange sliter nå hvor stundentene har flyttet hjem igjen og leilighetene nå står tomme. Dyr kan også gjerne være tillat hos meg. Har alltid hatt hund selv og vet hvor vanskelig det er. Det eneste jeg ikke vil leie ut til er narkomane og røykere. Anonymkode: cc4e8...79f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #47 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Men leieboer sin livsituasjon kan fort forandre seg. Plutselig er leieboeren som jobbet mye og aldri var hjemme, blitt kronisk syk, havner på AAP og er alltid hjemme. Eller leieboer blir gravid og får barn, eller får seg samboer. Anonymkode: 0b2ff...77b Nettopp. Og en utleier som tar en leie innenfor rimelighetens grenser og er villig til å samarbeide med leietaker (og eventuelt NAV) dersom leietaker på et tidspunkt får problemer med å betale leien, vil tjene mye på det både økonomisk og omdømmemessig. Anonymkode: 44d20...809
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #48 Skrevet 21. mars 2021 Ideelt sett en mann i 50-årene som jobber unikhet eller fiske, og har et seriøst avstandsforhold med ei som har sterk tilknytning til eget hjemsted.. vi har nå en singel ung mann, som er et arbeidsjern. Han er sjelden hjemme, men når han har vært på fest er det ofte mye støy, og jeg må bli streng.. vi har en god tone ellers, og «valgte han ut» uten å lyse ut leiligheten. før han bodde det en familie med to barn, det var koselig ved at barna lekte godt sammen, og tok følge til skole og idrett. Men det ble litt intenst å aldri ha fred ute på sommertid. Anonymkode: e4dcd...94c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #49 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har lest hi flere ganger og kan ikke med min beste vilje skjønne hva spørsmålet ditt har med det å gjøre at dere er ildsjeler og trenere for barna deres? Anonymkode: 5b7aa...c39 Fordi vi er hyggelige, oppegående mennesker som gjør en innsats for andre. Men som utleiere tenker vi bare på hva som gagner oss. Anonymkode: e8c93...499
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #50 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Fordi vi er hyggelige, oppegående mennesker som gjør en innsats for andre. Men som utleiere tenker vi bare på hva som gagner oss. Anonymkode: e8c93...499 Det er med andre ord kun for å påpeke egen fortreffelighet, noe som er svært usmakelig. «Vi er ildsjeler kun på områder som får oss til å se fantastiske ut, men egentlig gir vi faen i folk som har havnet i en vanskelig situasjon fordi de kan bare takke seg selv, uforutsette hendelser eksisterer ikke.» Anonymkode: ba30d...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå