Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Tenker da helst på dere som leier ut ettertraktede leiligheter og kan velge og vrake hvem dere leier ut til. Mannen min og jeg er typiske ildsjeler som har gode jobber, trener idrett for ungene, er med i styre og stell osv, men "hemmeligheten vår" er at vi er ekstremt selektive utleiere. Prioriteringslisten vår er sånn: 1) Enslig person uten barn og i jobb- helst fra et annet sted i landet slik at hun/han reiser mye 2) Par uten barn der begge er i jobb- helst fra et annet sted i landet slik at de reiser mye 3) Par uten barn som studerer- helst fra et annet sted i landet slik at de reiser mye Har aldri trengt å gå lenger ned på lista, men ville altså ikke leid ut til noen som ikke var i jobb eller studerte. Både fordi de er usikre betalere, men også fordi de "alltid er der". Anonymkode: e8c93...499
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Vi har hatt aller best erfaring med single, unge menn i jobb. Ene jobbet i Nordsjøen og var alenefar når han var hjemme. Han vi har nå har adhd og elsker jobben sin, og er knapt hjemme fordi han jobber så mye, eller sover når han først er hjemme. Nå har han bodd her i noen år og er blitt som en lillebror for oss og onkel til ungene. Kjempekoselig fyr. Anonymkode: 69704...448
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 Enig med deg på nr 3. Studentpar er roligere enn single studenter. Og de flytter som regel når de er ferdig med å studere. Anonymkode: aeccd...66b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 Dere er syke i hodet, som har sånn tankegang. Skal du leie ut så må du regne med at leiligheten eller huset du leier kommer til å få bruksslitasje uansett om vedkommende reiser, er fra ett annet land, med barn eller uten barn, studerer eller ikke. jeg ville ha aldri leid fra deg!! Anonymkode: 2af9d...3b3
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Dere er syke i hodet, som har sånn tankegang. Skal du leie ut så må du regne med at leiligheten eller huset du leier kommer til å få bruksslitasje uansett om vedkommende reiser, er fra ett annet land, med barn eller uten barn, studerer eller ikke. jeg ville ha aldri leid fra deg!! Anonymkode: 2af9d...3b3 Ingen som har sagt noe om bruksslitasje eller folk fra andre land. Men en barnefamilie sliter nok mer på et hus enn en enslig. Her er det vel mer snakk om å ha rolige leieboere. Og der kommer nok barnefamilier også dårlig ut. Og det er jo til syvende og sist utleier som bestemmer hvem som skal få leie. Anonymkode: aeccd...66b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Dere er syke i hodet, som har sånn tankegang. Skal du leie ut så må du regne med at leiligheten eller huset du leier kommer til å få bruksslitasje uansett om vedkommende reiser, er fra ett annet land, med barn eller uten barn, studerer eller ikke. jeg ville ha aldri leid fra deg!! Anonymkode: 2af9d...3b3 Paret som bor i leiligheten vår nå er på jobb 8-16, trener på ettermiddagene og drar stort sett bort i helgene. Du ser at de lagde mindre bruksslitasje enn en hjemmeværende alenemor med to barn som aldri drar noe sted? Anonymkode: e8c93...499
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Dere er syke i hodet, som har sånn tankegang. Skal du leie ut så må du regne med at leiligheten eller huset du leier kommer til å få bruksslitasje uansett om vedkommende reiser, er fra ett annet land, med barn eller uten barn, studerer eller ikke. jeg ville ha aldri leid fra deg!! Anonymkode: 2af9d...3b3 Jeg tror kanskje ikke jeg hadde villet leie ut til deg, heller, så det er greit. Anonymkode: 236e3...5fd
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ingen som har sagt noe om bruksslitasje eller folk fra andre land. Men en barnefamilie sliter nok mer på et hus enn en enslig. Her er det vel mer snakk om å ha rolige leieboere. Og der kommer nok barnefamilier også dårlig ut. Og det er jo til syvende og sist utleier som bestemmer hvem som skal få leie. Anonymkode: aeccd...66b Men leieboer sin livsituasjon kan fort forandre seg. Plutselig er leieboeren som jobbet mye og aldri var hjemme, blitt kronisk syk, havner på AAP og er alltid hjemme. Eller leieboer blir gravid og får barn, eller får seg samboer. Anonymkode: 0b2ff...77b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men leieboer sin livsituasjon kan fort forandre seg. Plutselig er leieboeren som jobbet mye og aldri var hjemme, blitt kronisk syk, havner på AAP og er alltid hjemme. Eller leieboer blir gravid og får barn, eller får seg samboer. Anonymkode: 0b2ff...77b Derfor går vi for studentpar som ikke er fra byen. De flytter som regel når de er ferdig med studiene. Anonymkode: aeccd...66b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tenker da helst på dere som leier ut ettertraktede leiligheter og kan velge og vrake hvem dere leier ut til. Mannen min og jeg er typiske ildsjeler som har gode jobber, trener idrett for ungene, er med i styre og stell osv, men "hemmeligheten vår" er at vi er ekstremt selektive utleiere. Prioriteringslisten vår er sånn: 1) Enslig person uten barn og i jobb- helst fra et annet sted i landet slik at hun/han reiser mye 2) Par uten barn der begge er i jobb- helst fra et annet sted i landet slik at de reiser mye 3) Par uten barn som studerer- helst fra et annet sted i landet slik at de reiser mye Har aldri trengt å gå lenger ned på lista, men ville altså ikke leid ut til noen som ikke var i jobb eller studerte. Både fordi de er usikre betalere, men også fordi de "alltid er der". Anonymkode: e8c93...499 Enig, samt uten dyr og selvsagt norskfødte. Anonymkode: 0c76e...24f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #11 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men leieboer sin livsituasjon kan fort forandre seg. Plutselig er leieboeren som jobbet mye og aldri var hjemme, blitt kronisk syk, havner på AAP og er alltid hjemme. Eller leieboer blir gravid og får barn, eller får seg samboer. Anonymkode: 0b2ff...77b Derfor vi velger folk som ikke er herfra. De drar igjen om/når livssituasjonen endrer seg. hi Anonymkode: e8c93...499
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere er syke i hodet, som har sånn tankegang. Skal du leie ut så må du regne med at leiligheten eller huset du leier kommer til å få bruksslitasje uansett om vedkommende reiser, er fra ett annet land, med barn eller uten barn, studerer eller ikke. jeg ville ha aldri leid fra deg!! Anonymkode: 2af9d...3b3 Jeg ville neppe hatt deg som leieboer heller, så det ville løst seg fint 😊 Vi har hatt ulike leieboer, og det er STOR forskjell! Ene måtte vi kaste ut fordi det var så mye bråk og leien kom aldri i tide, da hun og ungene var flyttet var det så enormt mye skader at vi både måtte bruke alt depositumet og forsikringen for å fikse det igjen. Det er vår leilighet, vi bestemmer hvem vi vil ha inn, og vi kan heldigvis velge og vrake. Anonymkode: 69704...448
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Penger skal dere ha fra leieboere. Men vil helst at de ikke er hjemme Anonymkode: 17cad...721
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 Hva med meg da? Jeg som spurte om aap dokumentasjon. Enslig, får mer penger fra nav enn leien koster (leien er under halvparten), har oppspart, røyker ikke, avholds, renslig. Og erfaren med kollektiv. Har det så mye å si så lenge de betaler for seg og ikke ødelegger leil? Anonymkode: b9259...105
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 Pendlere er gull. Beste vi har hatt er en familiefar i 50 årene som bare brukte leiligheten når han var her i byen 2-3 dager i uka. Anonymkode: 74f7f...ca1
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Pendlere er gull. Beste vi har hatt er en familiefar i 50 årene som bare brukte leiligheten når han var her i byen 2-3 dager i uka. Anonymkode: 74f7f...ca1 Synes dere tar råe priser for pendlere og jeg da. Hva er vitsen med å leie når man nesten ikke skal bruke stedet? Men ja , pendlere er gull når du bor med dem jeg leide en helt ny leilighet på Oslo vest for 5 år siden, utsikt og god standard. 70 kvm2, nesten sånn Exit hus standard. Hadde alt for meg selv 4 dager i uka fordi pendlerne var der 2-3 dager i uken. Anonymkode: b9259...105
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #17 Skrevet 21. mars 2021 Pensjonister er greit. De er ofte mye hjemme, men de er stabile og faren for at økonomoen endrer seg til det værre er ikke så stor. "Nav-garanti" er hakket værre enn å la det stå tomt. Anonymkode: 3930d...4d5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva med meg da? Jeg som spurte om aap dokumentasjon. Enslig, får mer penger fra nav enn leien koster (leien er under halvparten), har oppspart, røyker ikke, avholds, renslig. Og erfaren med kollektiv. Har det så mye å si så lenge de betaler for seg og ikke ødelegger leil? Anonymkode: b9259...105 For oss er det viktig å velge rett, det er jo snakk om noen som bor i samme hus og man gjerne slår av en liten prat med utenfor når man tilfeldig treffes. Vi har barn også, og vil ikke ha hvem som helst inn da. Naboer kan man ikke velge selv, men heldigvis leieboere. Anonymkode: 69704...448
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hva med meg da? Jeg som spurte om aap dokumentasjon. Enslig, får mer penger fra nav enn leien koster (leien er under halvparten), har oppspart, røyker ikke, avholds, renslig. Og erfaren med kollektiv. Har det så mye å si så lenge de betaler for seg og ikke ødelegger leil? Anonymkode: b9259...105 Jeg hadde ikke leid ut til deg, dessverre. AAP er usikker inntektskilde. NAV kan stoppe ytelsen uten at du har noen jobb eller andre ytelser å gå til. I tillegg sliter oftere de på AAP med å betale leia, og de tåler ofte ikke uforutsette utgifter. Anonymkode: bfc99...efc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg hadde ikke leid ut til deg, dessverre. AAP er usikker inntektskilde. NAV kan stoppe ytelsen uten at du har noen jobb eller andre ytelser å gå til. I tillegg sliter oftere de på AAP med å betale leia, og de tåler ofte ikke uforutsette utgifter. Anonymkode: bfc99...efc Hva hvis folk har uføretrygd da? Anonymkode: 0b2ff...77b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #21 Skrevet 21. mars 2021 Det var da en merkelig tankegang. Når jeg var gravid å skulle ha leilighet så var jeg på en visning,å når de fikk høre at jeg var alenemamma så ønsket de ikke å leie ut til meg. De var redd jeg ikke klarte å betale for meg. De valgte derfor en annen. Etter 3 mnder måtte de kaste ut personene som leide der fordi de ikke betalte for seg. Frydet meg enormt da! Vi Fant heldigvis en annen leilighet der vi bodde i 5 år,å ikke en eneste gang var husleien betalt for sent. Er bare fordommer at ikke alenemødre kan betale for seg. Anonymkode: a7adf...157
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #22 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Jeg hadde ikke leid ut til deg, dessverre. AAP er usikker inntektskilde. NAV kan stoppe ytelsen uten at du har noen jobb eller andre ytelser å gå til. I tillegg sliter oftere de på AAP med å betale leia, og de tåler ofte ikke uforutsette utgifter. Anonymkode: bfc99...efc Men hva får man da da? Havner på gata? Jeg hae faktisk begynt å forberede meg på et liv på gata. Derfor en del sult osv for å ikke få sjokk når tiden kommer. Jeg går jo rett mot den kjedelige statistikken for de med diagnosen. Og jeg går ut av det meste med tap. Altså, utdannelse vil ikke føre til jobb for meg. Og jeg trives nesten ikke noe sted. Jeg starter alltid nedtellinga når jeg havner et sted. Men men, ble født dessverre Anonymkode: b9259...105
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #23 Skrevet 21. mars 2021 Jeg skjønner deg godt og tror nok mange tenker omtrent på samme måte. Jeg og mannen er begge uføre, og vi lette lenge og var på mange visninger før vi fant noen som ville leie ut til oss. Jeg tror hun som endte opp med å leie ut til oss var ganske fornøyd med valget, for vi har vært mønsterleietakere. Var så takknemlige for at det endelig var noen som turte, så vi ville ikke gi henne noen grunn til å angre. Men statistisk sett var det nok ikke lurt av henne å ta sjansen på det. Anonymkode: 7a621...b39
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #24 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Pensjonister er greit. De er ofte mye hjemme, men de er stabile og faren for at økonomoen endrer seg til det værre er ikke så stor. "Nav-garanti" er hakket værre enn å la det stå tomt. Anonymkode: 3930d...4d5 Tror ikke vi kommer til å leie ut til pensjonist igjen... Vi gjorde det, og selv om han var en rolig mann, sikker betaler og alt det der så var det litt av en jobb å få leiligheten på stell da han flyttet ut. Det luktet urenslig gammel gubbe i hele leiligheten, tror ikke badet var mer enn overflatevasket på mange år, gamle matrester hadde stått på kjøkkenet, usj som det stinket og det var ikke mulig å få alt rent etter han. Anonymkode: 4107d...7e7
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #25 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hva hvis folk har uføretrygd da? Anonymkode: 0b2ff...77b Uføretrygd likestiller med fast jobb, det er en fast sum hver måned. Anonymkode: 4107d...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå