Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Folk dør av influensa også. Er du like redd for det?

Anonymkode: 23189...033

For min del, nei. Influensa vet vi ganske godt hvem som vil dø av og hvilke ettervirkningr som kan komme. Korona har vist seg mye mer dødelig og med fler og mer alvorlige eytervirkninger enn influensa.

Anonymkode: 4c48f...21f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sånn er det med mange virus. Er du redd alle virus?

Anonymkode: 23189...033

Nei, det gjelder ikke alle virus. Jeg kan ikke huske noe virus i mitt 50-årige liv som har smittet så lett og gitt så mange så alvorlig og langvarig sykdom.

Anonymkode: 4c48f...21f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er naiv du! I mars når alt stengte ned så begynte ungdommene å henge i sentrum i store flokker,å der de var altfor tett på hverandre. Det samme skjedde på senteret,der samlet store flokker med ungdommer seg som klemmer på hverandre og ellers ikke holder avstand.

Anonymkode: 47b6d...2a1

For et år siden skjønte man kanskje ikke helt alvoret i denne pandemien. Verken foreldrene eller ungdommen. Her er gatene og kjøpesentrene tomme. 

Anonymkode: 10626...dfd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nettopp! Her jeg bor så samlet ungdommene seg i store flokker både i sentrum og på senteret.

Her er butikker og senter stengt, så det er ikke et problem i vår by. Ingen er ute og «henger» lenger. Ungdommene er flinke til å holde reglene om munnbind og avstand, heldigvis. Men på skola blir det i lengden for tett og for nært likevel. Derfor er det der smitten sprer seg mest nå. 

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

For et år siden skjønte man kanskje ikke helt alvoret i denne pandemien. Verken foreldrene eller ungdommen. Her er gatene og kjøpesentrene tomme. 

Da er det ulikt her. Etter skolen så henger ungdommene i sentrum og på senteret nå også. Å avstand har de tydligvis ikke hørt om. Så ikke rart det er mye smitte her på vgs og ungdomsskolen.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du er naiv om du tror påskeferie gjør at det blir MINDRE smitte. Det blir nok heller mye mer smitte etter en ferie der folk reiser vekk og er mye mer sosial enn på travle hverdager.

Alt å reise «til» er stengt, ingen kommuner ønsker påsketurister velkommen. Så det er ikke et problem. 

Forøvrig tror jeg de flestes hverdag ikke er videre travel lenger, siden alle fritidsaktiviteter er stengt ned. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Alt å reise «til» er stengt, ingen kommuner ønsker påsketurister velkommen. Så det er ikke et problem. 

Forøvrig tror jeg de flestes hverdag ikke er videre travel lenger, siden alle fritidsaktiviteter er stengt ned. 

Ikke gjør deg dummere enn du er da. Det er mange som reiser til venner pg familie å det er ikke stengt. Så jo smitten vil gå enormt opp etter påskeferien.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ikke gjør deg dummere enn du er da. Det er mange som reiser til venner pg familie å det er ikke stengt. Så jo smitten vil gå enormt opp etter påskeferien.

Vi får nå se på det da. 

8 hours ago, Anonym bruker said:

Har barn i barnetrinnet og veldig bekymret for smitte nå, her i området er det mye trykk.

Vurderer å holde barna hjemme, men kan jeg det? Hvordan vil skolen reagere på slikt fravær? 

Anonymkode: 552a8...c37

Du kan det,men da må du ha god grunn, INGEN grunn til og holde hjemme pga frykt, men er noen i risikogruppen eller slik kan du sikker spørre :)

Anonymkode: ac71c...34b

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er dem som ikke gidder å følge anbefalingene. Og som langt på vei er skyld i den situasjonen vi sitter i med fortsatt strenge restriksjoner. Gid påske sier jeg bare.. 

Anonymkode: 3275c...e1a

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du kan det,men da må du ha god grunn, INGEN grunn til og holde hjemme pga frykt, men er noen i risikogruppen eller slik kan du sikker spørre :)

Selvsagt kan hun holde barna hjemme pga frykt! Ingen kan nekte henne det så lenge hun har hjemmeskole istedet!

Annonse

1 minute ago, Anonym bruker said:

Selvsagt kan hun holde barna hjemme pga frykt! Ingen kan nekte henne det så lenge hun har hjemmeskole istedet!

det kan de, vi fikk ikke lov da begge våre sliter med frykt og du får ikke oppgaver fra skolen, så da må hun evt finne hjemmeskole oppgaver selv

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

det kan de, vi fikk ikke lov da begge våre sliter med frykt og du får ikke oppgaver fra skolen, så da må hun evt finne hjemmeskole oppgaver selv

Ja å hva er problemet med å finne hjemmeskole oppgaver selv?? Du fremstår som veldig hjelpeløs!

• Opprett ny...