Gå til innhold

Jeg skjønner faktisk ingenting av dette med arrangement nå 🤯

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Grunnen til mange varianter er at myndighetene forsøker å ikke legge restriksjoner på fler enn nødvendig. De kunne gitt samme restriksjoner for alle og kanskje hadde det vært enklere for folk å forstå om de hadde gjort det kjempestrengt for alle og så heller åpnet for at kommunene kunne innføre lettelser hvis det var forsvarlig. Da hadde kanskje fler vært villige til å sjekke.

Anonymkode: 31828...413

Det enkleste hadde vært hvis regjeringen hadde utarbeidet restriksjoner som var gjeldende for kommuner ift smittetall. Da kunne man ut fra smittetallene denne feks 14 dagersperioden, si at det var disse restriksjonene som gjaldt. Kanskje med utgangspunkt i rødt, gult og grønt område iht EU. Da holder det å sjekket hvilke nivå kommunen du er i/skal til ligger på og på det viset hver hva du må forholde deg til. Slik det er nå så har du de nasjonale, de regionale og inntil 356 forskjellige lokale varianter. 

Anonymkode: 7aa4d...a0f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det enkleste hadde vært hvis regjeringen hadde utarbeidet restriksjoner som var gjeldende for kommuner ift smittetall. Da kunne man ut fra smittetallene denne feks 14 dagersperioden, si at det var disse restriksjonene som gjaldt. Kanskje med utgangspunkt i rødt, gult og grønt område iht EU. Da holder det å sjekket hvilke nivå kommunen du er i/skal til ligger på og på det viset hver hva du må forholde deg til. Slik det er nå så har du de nasjonale, de regionale og inntil 356 forskjellige lokale varianter. 

Det hadde vært mulig. Samtidig er norske kommuner så ulike at det ikke nødvendig vis ville være godt å styre etter.

Utsira har under 200 innbyggere. Om en ble smittet der er det omtrent 5 promille. Det tilsvarer omtrent 3400 smittede i Oslo. Samtidig er det mye enklere å få kontroll på inn pg utreise mm på en øy som Utsira enn på Oslo.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva er det du ikke skjønner med 60-årslaget?

Hvorfor det er et arrangement, ikke privat sammenkomst. 

Anonymkode: 379f6...99d

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor det er et arrangement, ikke privat sammenkomst. 

Anonymkode: 379f6...99d

Det som foregikk på utestedet var godt planlagt. Gjester var invitert, mat bestilt,  eget lokale var leid osv. Det var noen som hadde lagt arbeid i planlegging. En privat sammenkomst er mindre planlagt hvis jeg forstår det riktig.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det som foregikk på utestedet var godt planlagt. Gjester var invitert, mat bestilt,  eget lokale var leid osv. Det var noen som hadde lagt arbeid i planlegging. En privat sammenkomst er mindre planlagt hvis jeg forstår det riktig.

Men det i leiligheten var og planlagt med mat og gjester.

Anonymkode: db70b...1d1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hadde vært mulig. Samtidig er norske kommuner så ulike at det ikke nødvendig vis ville være godt å styre etter.

Utsira har under 200 innbyggere. Om en ble smittet der er det omtrent 5 promille. Det tilsvarer omtrent 3400 smittede i Oslo. Samtidig er det mye enklere å få kontroll på inn pg utreise mm på en øy som Utsira enn på Oslo.

Jeg skjønner hva du mener. Problemet er at uansett hvordan det gjøres så vil det aldri bli optimalt. Det ser du bare på de regionale reglene som nå er innført i Viken. Her er kommuner som ikke har smitte og ikke har hatt det på flere måneder som må stenge helt ned.

Fordelen med modellen min er uansett at det blir færre varianter å forholde seg til. Noe som forhåpentligvis hadde blitt lettere å forholde seg til. Men, det er enkelt å sitte på utsiden å mene. 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men det i leiligheten var og planlagt med mat og gjester.

Anonymkode: db70b...1d1

Det vet jeg ikke så mye om, men selv om det ikke var anbefalt har det strort sett ikke vært forbudt å ha gjester hjemme. Hun burde på ingen måte ha gjort det, men politiet har ingen sak så lenge hun ikne brøt en lov. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener. Problemet er at uansett hvordan det gjøres så vil det aldri bli optimalt. Det ser du bare på de regionale reglene som nå er innført i Viken. Her er kommuner som ikke har smitte og ikke har hatt det på flere måneder som må stenge helt ned.

Fordelen med modellen min er uansett at det blir færre varianter å forholde seg til. Noe som forhåpentligvis hadde blitt lettere å forholde seg til. Men, det er enkelt å sitte på utsiden å mene. 

Ja, det kan hende din modell hadde bært bedre, i hvertfall på noen måter. Det er vanskelig å lage slikeregler. De kan jo ikne sende dem ut på fulle høringsrunder og sjekke formuleringer og praktiske konsekvenser i to år slik de kanskje ville gjort ved en vanlig lovendring.

• Opprett ny...