Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Av og til er det diverse drikke som serveres til maten, og det hender noen av ungene ber om å få smake på alkoholfritt øl. Dvs ta en slurk, men ikke ha i eget glass. Er det ok, eller fy-fy? Anonymkode: e2bc7...a26
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Hva i alle dager skal det være galt for? Ungene her elsker ginger joe. Gjør da lite at de tar en alkoholfri. Intet verre enn kefir liksom 🤷🏼♀️ Anonymkode: d2ec5...b4f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Jeg ville ikke latt de smake. Rett og slett fordi jeg ikke vil at de skal synes de er kule og voksne som får smake øl.. Anonymkode: c6feb...a32
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Helt greit! Vi brygger alkoholfritt "øl", f.eks. til jul, og det drikkes av alle, både liten og stor. Anonymkode: ba3cc...a2e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Det er helt greit, selvfølgelig. Anonymkode: 3a19f...295
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg ville ikke latt de smake. Rett og slett fordi jeg ikke vil at de skal synes de er kule og voksne som får smake øl.. Anonymkode: c6feb...a32 Men hva er galt med øl? Anonymkode: 3a19f...295
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg ville ikke latt de smake. Rett og slett fordi jeg ikke vil at de skal synes de er kule og voksne som får smake øl.. Anonymkode: c6feb...a32 Gjetter på at det er din ungdom som kommer til å drikke mest i ungdomstiden. 😂 Anonymkode: 89ff8...afe
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Selvfølgelig. Alkohol er forbudt under 18, alkoholfritt er tillatt for alle.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Selvsagt. Det som er betegnet som alkoholfritt har et så lavt alkoholinnhold at det er innenfor retningslinjene for gravide også, altså ok selv for et foster. Lettøl ville jeg derimot ikke ha gitt ungene. Anonymkode: eac10...4e8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 Min 11 åring har fått egen alkoholfri øl noen ganger. Han liker smaken. Ser ingen problem med det. Men lettøl blir noe helt annet. Det får ikke mitt barn. Vokste jo selv opp med at man fikk hjemme brygget øl når man var på besøk og også i barnebursdag. Husker at jeg synes dette var veldig godt. Fikk også smake alkoholfri vin til mat hos besteforeldre. Anonymkode: 8548a...083
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #11 Skrevet 25. mars 2021 det synes jeg er okey, min har smak både på det og vin, likte ikke Anonymkode: 87bce...03e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 20.3.2021 den 18.03): Av og til er det diverse drikke som serveres til maten, og det hender noen av ungene ber om å få smake på alkoholfritt øl. Dvs ta en slurk, men ikke ha i eget glass. Er det ok, eller fy-fy? Anonymkode: e2bc7...a26 Hvorfor skulle de smake på det da? Bare fordi det er alkoholfritt? Fortsatt ingen grunn til å gi unger øl det da. Anonymkode: 23141...92c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skulle de smake på det da? Bare fordi det er alkoholfritt? Fortsatt ingen grunn til å gi unger øl det da. Anonymkode: 23141...92c Men hvorfor ikke? Det er jo ikke skadelig. Anonymkode: 046cb...22e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #14 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Men hvorfor ikke? Det er jo ikke skadelig. Anonymkode: 046cb...22e Hva er vitsen med å lære barna til å drikke øl da? De kan jo drikke saft, brus eller juice hvis det skal være kos? Serverer du dem alkoholfri vin også? Anonymkode: 23141...92c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #15 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Hva er vitsen med å lære barna til å drikke øl da? De kan jo drikke saft, brus eller juice hvis det skal være kos? Serverer du dem alkoholfri vin også? Anonymkode: 23141...92c Jeg har ikke servert dem hverken alkoholfri vin eller øl, men ser ikke problemet. Anonymkode: 046cb...22e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #16 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke servert dem hverken alkoholfri vin eller øl, men ser ikke problemet. Anonymkode: 046cb...22e Men om det ikke er noe direkte problem (annet enn å tilvenne barn voksendrikke før tiden) så er det jo null vits? Det er jo bare å si nei? Må unga få alt de peker på? Anonymkode: 23141...92c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #17 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men om det ikke er noe direkte problem (annet enn å tilvenne barn voksendrikke før tiden) så er det jo null vits? Det er jo bare å si nei? Må unga få alt de peker på? Anonymkode: 23141...92c Jeg ser ikke vitsen med å absolutt nekte dem å smake når det ikke er et problem. (Jeg fikk forresten smake alkoholfritt øl som liten og likte det ikke. Da sluttet jeg å synes at det var spennende.) Anonymkode: 046cb...22e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #18 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ser ikke vitsen med å absolutt nekte dem å smake når det ikke er et problem. (Jeg fikk forresten smake alkoholfritt øl som liten og likte det ikke. Da sluttet jeg å synes at det var spennende.) Anonymkode: 046cb...22e Det er ikke beregnet på barn, det burde være grunn nok? Og hva med de som liker det da? Og som vil ha mer? De vennene mine som ble servert voksendrikke hjemme var de som drakk definitivt mest. Det ble jo normalisert helt, og det var jo ikke noe som tilsa for dem at man ikke skulle drikke øl før man var voksen. I tillegg var de jo tilvent smaken. Jeg brukte selv mange år på å like øl etter at jeg drakk det lovlig. Hadde jeg likt det før hadde jeg drukket mye før også. Anonymkode: 23141...92c
Banderas Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hva er vitsen med å lære barna til å drikke øl da? De kan jo drikke saft, brus eller juice hvis det skal være kos? Serverer du dem alkoholfri vin også? Anonymkode: 23141...92c Det har ikke noe med å lære dem å drikke det ene eller det andre, men at de kan få smake på ting de har lov til å drikke, hvis de ønsker, på samme måte som med alkoholfri sjampanje på nyttårsaften.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 Banderas skrev (22 minutter siden): Det har ikke noe med å lære dem å drikke det ene eller det andre, men at de kan få smake på ting de har lov til å drikke, hvis de ønsker, på samme måte som med alkoholfri sjampanje på nyttårsaften. Så det du mener er at barn skal få alt de peker på? Hvis de vil ha noe så må de få det? Du tror ikke de tåler et nei? Anonymkode: 23141...92c
Banderas Skrevet 26. mars 2021 #21 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så det du mener er at barn skal få alt de peker på? Hvis de vil ha noe så må de få det? Du tror ikke de tåler et nei? Anonymkode: 23141...92c Gjør du deg dum med vilje nå, eller pleier du vanligvis å komme med så absurde konklusjoner?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #22 Skrevet 26. mars 2021 Banderas skrev (12 minutter siden): Gjør du deg dum med vilje nå, eller pleier du vanligvis å komme med så absurde konklusjoner? Men hvorfor MÅ barna smake på det bare fordi de vil? Når det er drikke beregnet for voksne? Da sier man nei, dette er ikke for barn. Det er slik man setter grenser og oppdrar barn. De MÅ ikke ha alt de vil ha altså. Anonymkode: 23141...92c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #23 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er ikke beregnet på barn, det burde være grunn nok? Og hva med de som liker det da? Og som vil ha mer? De vennene mine som ble servert voksendrikke hjemme var de som drakk definitivt mest. Det ble jo normalisert helt, og det var jo ikke noe som tilsa for dem at man ikke skulle drikke øl før man var voksen. I tillegg var de jo tilvent smaken. Jeg brukte selv mange år på å like øl etter at jeg drakk det lovlig. Hadde jeg likt det før hadde jeg drukket mye før også. Anonymkode: 23141...92c Og med de jeg vokste opp med, var det helt motsatt. Hjemme hos meg var alkohol fy fy, men ikke hjemme hos vennene mine. Vel, det var meg som drakk meg døddrukken hver eneste gang. Ikke vennene mine, de tok seg av meg. Anonymkode: 40681...094
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #24 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Og med de jeg vokste opp med, var det helt motsatt. Hjemme hos meg var alkohol fy fy, men ikke hjemme hos vennene mine. Vel, det var meg som drakk meg døddrukken hver eneste gang. Ikke vennene mine, de tok seg av meg. Anonymkode: 40681...094 Det er forskjell på fy fy og servere barna en alkoholfri variant av voksendrikke fordi det er kult å drikke det. To ytterpunkter der. Anonymkode: 23141...92c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #25 Skrevet 26. mars 2021 Det er ikke noe problem mtp rus, men mer holdninger jeg tenker på. Synes ikke de behøver å oppleve det som stas eller venne seg til å like smaken når de er barn. Tenker at det ikke er et produkt for barn. Men det er sikkert ingen krise om de har smakt heller. Anonymkode: 3ae07...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå