Gå til innhold

Noen som skjønner dialekt og skjønner hva Erna sier her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I denne tråden er det du som driter deg ut!

Anonymkode: 6c40f...c9e

Jeg vet! I og med at jeg ikke forstår alle norske dialekter så er jeg kjempe-driti-ut. Ha ha. 😅

Anonymkode: 258ed...f70

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Beklager at jeg ikke er så flink i dialekt altså, men hva er det Erna sier her?

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ikke fokuser på det, det er ikke hvordan hun sier det hun sier som er interessant, men hva hun sier.

Så da er det ikke greit å være 14 personer totalt?

Takk! Det var bare det jeg lurte på. 😊

Det var lett å gjennomskue... Du prøver å drite ut en fremmed på mammaforum, så patetisk du er.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis jeg ikke forsto hva hun sa så må jeg være dum? Er det at enkelte har vanskelig for å forstå enkelte dialekter morsomt? Eller er det det at det finnes mindre intelligente mennesker, som de med Downs, morsomt? Er du sånn som peker på og ler av de med Downs?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, nå som jeg fikk forklart hva Erna sa så ble det ganske tydelig. 😊

Er du lei deg for noe? Føler du deg fornærmet på noen måte? Noe må det jo være siden du oppfører deg slik.

Hvorfor skulle jeg hjelpe henne med noe som helst? Jeg er ganske sikker på at hun, akkurat som alle andre, klarer å drite seg selv ut uten noen annen sin hjelp. Du gir meg alt for stor ære ved å påstå at jeg kan drite henne ut. Men takk for tillitten! 😊

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Uansett så er det interessante hva du syntes var morsomt?

Fordi det er mennesker som har en intelligens som er under gjennomsnittet. Nå var det faktisk ikke jeg som dro inn dette med at det finnes folk som er "dumme, la oss le av dem".

Aha, hahahaha! Så morsomt! 😅

Det er godt at du kan le av dumme mennesker. Ikke alle som klarer å le av seg selv.

Hahahaha! 😅

Hjelpes?

Men helt ærlig, hvorfor blir du så fornærmet på Ernas vegne?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ba deg om å være ærlig. I stedet lyver du.

Helt ærlig, du synes ikke det er morsomt med folk som er dumme, selv om du skrev det. Det var, som du innrømte, en hersketeknikk. Det du driver på med videre nå er en hersketeknikk. Du er redd for å innrømme at du er fornærmet på Ernas vegne. Jeg er nysgjerrig på hvorfor? Du må jo holde henne særs høyt når du blir fornærmet over at noen ikke forstår alt hun sier.

Når det gjelder "dum", så betyr det:

dum adj. (norrønt dumbr 'stum', egentlig 'uklar, tåket') tåpelig, uklok, lite flink; lite gjennomtenkt
https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=dum&bokmaal=+

Personer med Downs har ikke medfødt egenskap til å tenke gjennom alt de gjør. Uansett hvordan du forsøker å vri deg unna så sier og gjør de mye dumt. Det er ikke noe de kan noe for.

Hvis det at folk sier og gjør dumme ting er noe du får latterkrampe av så er det feil at du ikke synes at personer med Downs er noe å le av, tvert i mot! Da er det noe av det latterligste du vet om.

Men helt ærlig, du synes ikke det at folk gjør noe dumt er morsomt. For å så fall ville du ledd av Erna. Nå er du i stedet fornærmet på Ernas vegne.

Hvorfor?

Det er bare dumt? Men det var jo det som fikk deg til å le, ikke sant? Men helt ærlig, det er ikke morsomt med folk som sier eller gjør noe dumt.

Hvorfor så fornærmet på Ernas vegne? Helt ærlig, hva er det som gjør at du blir såret over at Erna har dummet seg ut?

Ikke noe god hersketeknikk. Hvorfor så fornærmet på Ernas vegne? Hva er det som gjør at du er så redd for å svare på det?

Når jeg skrev at det er hyggelig at du kan le av deg selv så er det fordi du hevdet at du synes at det for deg er morsomt når folk gjør eller sier noe dumt. Når du hevder at det er en hersketeknikk tar du feil, det er fordi jeg synes det er hyggelig at du kan le av deg selv når du gjør eller sier noe dumt. Hvis du mener du ler av at folk sier eller gjør noe dumt, men aldri ler av deg selv, så tar du deg selv for høytidelig.

Hvorfor så fornærmet på Ernas vegne? Hmm? Hun har selv sagt at dette var dumt av henne. Likevel ler du ikke, i stedet blir du fornærmet. På hennes vegne. Hvorfor?

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Som du selv skrev, du prøver for hardt. Hersketeknikken din fungerer ikke.

Det blir bare mer og mer tydelig at du er fornærmet på Ernas vegne og derfor er blitt så aggressiv.

Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor. Alt jeg gjør er å spørre. Ingen grunn til å bli så sint.

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Alt jeg gjorde var å spørre om hva Erna sa i videoen. Hvorfor det gjør folk så sinte og irriterte, nei si det?

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Også et håpløst forsøk på hersketeknikk. Gi deg, svar heller på det jeg spør om. Hvorfor så fornærmet på Ernas vegne?

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor så fornærmet på Ernas vegne?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men helt ærlig, hvorfor så fornærmet på Ernas vegne?

Jeg vet! I og med at jeg ikke forstår alle norske dialekter så er jeg kjempe-driti-ut. Ha ha. 😅

🤪

Anonymkode: a3b2d...603

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

😘

Jeg er bare nysgjerrig, jeg bare spør, hvorfor så fornærmet på Ernas vegne? Hva er det som gjort at du tatt deg så nær av at noen spurte hva hun sa i en video?

🤪

Takk for at du tok deg tid til å lese gjennom kommentarene mine, men er jeg virkelig så viktig for deg altså? Takk for komplimanget dog! 😊

Annonse

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Alt jeg gjorde var å spørre om hva Erna sa i videoen. Hvorfor det gjør folk så sinte og irriterte, nei si det?

Jeg har sett at det har vært det eneste du har gjort ja  🤦‍♀️

Anonymkode: 1390e...e46

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har sett at det har vært det eneste du har gjort ja  🤦‍♀️

Da er spørsmålet, hvorfor bli så provosert av det?

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er bare nysgjerrig, jeg bare spør, hvorfor så fornærmet på Ernas vegne? Hva er det som gjort at du tatt deg så nær av at noen spurte hva hun sa i en video?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Takk for at du tok deg tid til å lese gjennom kommentarene mine, men er jeg virkelig så viktig for deg altså? Takk for komplimanget dog! 😊

😘

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Da er spørsmålet, hvorfor bli så provosert av det?

Jeg klarer ikke se noen som har blitt så veldig provosert av spørsmålet ditt. Det er bare miksen av stakkarslige forsøk på å provosere og de tragiske forsøkene på hersketeknikk som gjør hele tråden så ufattelig patetisk 🙄

Helt uproblematisk å se ironien i hva som blir sagt og gjort her. Det er virkelig flause det her, selv om trådstarter sikkert opprettet denne for å poengtere hva hun synes om Erna og er mer ute etter underholdning. 

Det som er litt deilig med å være en selvstendig voksen, er at jeg egentlig ikke trenger Erna for å vite hva jeg bør og ikke bør gjøre. Heldigvis tror jeg det gjelder de fleste, «Monkey see, Monkey do» er vel det siste vi trenger nå. Guldvog sa det på en klønete måte, men det er ingen utfordring hvis man ser perspektivet og ikke roter seg bort i støy og detaljer, hva poenget hans var. 

Anonymkode: 77486...3d0

Annonse

Jeg klarer ikke se noen som har blitt så veldig provosert av spørsmålet ditt. Det er bare miksen av stakkarslige forsøk på å provosere og de tragiske forsøkene på hersketeknikk som gjør hele tråden så ufattelig patetisk 🙄

Ja, enig. De følelsesfulle forsøkene på medlidenhet med og for Erna er veldig pathos ja.

Du er kanskje ikke så flink til å tolke folks følelser og derfor ikke klarer å se at slike kommentarer som, "Hvordan er det mulig å ikke skjønne hva hun sier? Er du ikke norsk, kanskje?", er skrevet i ren pathos over å bli provosert.

image.png.3267b58ae4059f92f85e9491586d18a1.png

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=patetisk&bokmaal=+

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

😘

Hva er det ved Erna som gjør henne så viktig for deg? Hvorfor blir du så provosert på hennes vegne?

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja, enig. De følelsesfulle forsøkene på medlidenhet med og for Erna er veldig pathos ja.

Du er kanskje ikke så flink til å tolke folks følelser og derfor ikke klarer å se at slike kommentarer som, "Hvordan er det mulig å ikke skjønne hva hun sier? Er du ikke norsk, kanskje?", er skrevet i ren pathos over å bli provosert.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hva er det ved Erna som gjør henne så viktig for deg? Hvorfor blir du så provosert på hennes vegne?

😘

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

😘

Du åpnet svært så hissig, tydeligvis fordi du ble fornærmet. Du fortsatte i samme hissige stil. Hvorfor ble du så provosert på Ernas vegne? Hvorfor ble du fornærmet på hennes vegne?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du åpnet svært så hissig, tydeligvis fordi du ble fornærmet. Du fortsatte i samme hissige stil. Hvorfor ble du så provosert på Ernas vegne? Hvorfor ble du fornærmet på hennes vegne?

😘

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

😂😘

Anonymkode: 9b95e...abb

Du ble også provosert og mente jeg prøvde å drite ut Erna. Jeg har ikke prøvd noe som helst, jeg spurte bare hva det var hun sa i videoen. Likevel ble du så sint så sint. 😅

Anonym bruker skrev (5 timer siden):
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis du først skal forsøke å drite henne ut bør du finne et klipp der hun snakker om de reglene som gjaldt i den aktuelle kommunen på det aktuelle tidspunktet. Her bommer du totalt.

Anonymkode: 9b95e...abb

Hvorfor skulle jeg hjelpe henne med noe som helst? Jeg er ganske sikker på at hun, akkurat som alle andre, klarer å drite seg selv ut uten noen annen sin hjelp. Du gir meg alt for stor ære ved å påstå at jeg kan drite henne ut. Men takk for tillitten! 😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Du gir deg ikke i alle fall 

😁 Nei, personen tror at vedkommende kan lykkes med noe med å bare svare med samme smiley hele tiden. Jeg kommer til å spørre og spørre helt til jeg får svar eller vedkommende innser at vedkommende har dummet seg ut, og derfor gir seg, i håp om at dette blir glemt.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Og med dette underbygger du hele min påstand 🤷‍♀️

• Opprett ny...