Gå til innhold

Det kan da umulig være så nøye når ikke Erna engang gidder?

Anbefalte innlegg

Hun av alle, liksom. Når hun presterer å tenke "vi er litt mange, men det går nok bra." Når samtlige rundt henne tenker "jaja," når ingen stopper det, da kan det umulig være så farlig?

Kan det være at reglene er unødvendig strenge?

Anonymkode: 6e21c...d18

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke. At reglene er for strenge. Noen steder, kanskje. Men definitivt ikke for de som kommer fra der Erna Solberg og hennes familie kommer fra. Men det viser en arroganse uten sidestykke fra henne, det viser at hun og hennes føler seg på et annet nivå enn oss andre. Det er skremmende og det er kvalmt. Hun har virkelig vist sitt sanne jeg og det er ikke et pent syn.

amandine skrev (30 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke. At reglene er for strenge. Noen steder, kanskje. Men definitivt ikke for de som kommer fra der Erna Solberg og hennes familie kommer fra. Men det viser en arroganse uten sidestykke fra henne, det viser at hun og hennes føler seg på et annet nivå enn oss andre. Det er skremmende og det er kvalmt. Hun har virkelig vist sitt sanne jeg og det er ikke et pent syn.

Arrogant med en enorm forakt for vanlige arbeidere er de rette ordene ja.

877d6d19-a85c-451c-b0a6-2b7cd582705e?fit

Anonymkode: 2d761...dc8

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hun av alle, liksom. Når hun presterer å tenke "vi er litt mange, men det går nok bra." Når samtlige rundt henne tenker "jaja," når ingen stopper det, da kan det umulig være så farlig?

Det er så nøye. For alle. De som ikke følger reglene bør straffes for det. Enten man er mannen i gata eller Norges statsminister 

Annonse

Vel, min mammas og svigerfars helse er noe jeg vil ta hensyn til uavhengig Erna eller AP eller hytta til Høye. Det er jeg som risikerer å miste mamma, eller noen andre jeg er glad i, ikke de. Jeg velger å ikke klemme mamma akkurat nå, fordi jeg har barn som går på skole hvor det er smitte. 

Så hensynet du tar, det bør du basere på de rundt deg, ikke på hva alle andre gjør 👍🏻

Anonymkode: 11297...fa7

amandine skrev (59 minutter siden):

Men det er jo ikke første gangen hun viser slike holdninger. Før jul sa hun at hun SELVFØLGELIG ikke ville holde avstand fra sin datter som kom hjem fra studiene, og skulle gi henne god klem. Samtidig ble alle vi andre oppfordret til å holde avstand til våre egne barn over 18 år som kom hjem fra studiestedet for å feire jul. Vi ble altså pålagt det umenneskelige å ikke kunne gi klem til våre egne barn, som vi bar under hjertet, fostret opp og elsker mer enn livet, mens for henne gjelder egne regler. 

Anonymkode: b2978...9b1

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Der pisser hun på folket. Hun må jo for faen forstå at selvstendige næringsdrivende hadde råd til brød og klær før de ble fratatt bedriften sin i myndighetenes regi! Dette er gedigen ansvarsfraskrivelse.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men det er jo ikke første gangen hun viser slike holdninger. Før jul sa hun at hun SELVFØLGELIG ikke ville holde avstand fra sin datter som kom hjem fra studiene, og skulle gi henne god klem. Samtidig ble alle vi andre oppfordret til å holde avstand til våre egne barn over 18 år som kom hjem fra studiestedet for å feire jul. Vi ble altså pålagt det umenneskelige å ikke kunne gi klem til våre egne barn, som vi bar under hjertet, fostret opp og elsker mer enn livet, mens for henne gjelder egne regler. 

Nei. Det er ikke egne regler for henne. Det har det aldri vært og vil aldri bli 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Nei. Det er ikke egne regler for henne. Det har det aldri vært og vil aldri bli 

Jeg snakker ikke om at det ER egne regler for henne, men at hun TROR at det er slik og har vist det ved flere anledninger. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg snakker ikke om at det ER egne regler for henne, men at hun TROR at det er slik og har vist det ved flere anledninger. 

Ok. Da får du mene det. Jeg er uenig 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Der pisser hun på folket. Hun må jo for faen forstå at selvstendige næringsdrivende hadde råd til brød og klær før de ble fratatt bedriften sin i myndighetenes regi! Dette er gedigen ansvarsfraskrivelse.

Akkurat dette er jeg helt enig i. Jeg blir fly forbanna på vegne av næringslivet, spesielt små bedrifter. Akkurat nå diskuterer folk og media 10 gjester. Kjenner jeg får høyt blodtrykk når jeg tenker på 10 dager lønnsplikt for arbeidsgivere ved permittering, Inntektssikring for selvstendig næringsdrivende eller en kompensasjonsordning for små bedrifter. Alt dette har være oppe til diskusjon siden FØR jul! Enda venter vi på avklaring og målrettede løsninger. Flere av pakkene ble rullet ut i fjor våres, men gjaldt kun til 1 juli og 1 sep. Så vi har systemet for det, det er ingen unnskyldning i verden som forklarer hvorfor vi skriver mars 2021 og dette fremdeles ikke er på plass igjen. 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Den setningen der, gjør hun så uspiselig at jeg ikke har ord. Det er en så ovenfra og ned holdning, at det er skammelig at hun uttaler seg sånn. Men det viser vel hennes sanne ansikt.

Anonymkode: fcf37...3ef

Men seriøst, dere. Tenk litt over det.

Erna ble 60 år. Hun tenkte: «Det må vi jo feire. La oss tromme sammen en liten gjeng, spise god mat og kose oss.» Oppi der en eller annen gang MÅ hun da ha tenkt: «Nei, stopp litt. 13 og 14 gjester over to dager blir for mye. Jeg er landets statsminister. Det hadde tatt seg ut om ikke JEG fulgte reglene.» Og så: «Nei, vettu, vi gjør det likevel.» Det viser jo at 

a) Det går sikkert bra, jeg driter i det.

Eller

b) Jeg er bedre enn de andre, jeg driter i det.

Jeg heller mot a, for hun vet at hun ikke kommer unna med b.
Hvis hun da mener a, tror jeg faktisk at alle disse superstrenge, idiotiske reglene hun har tredd nedover oss i det siste, er nettop det - for strenge og helt idiotiske. Det kan umulig være noen vits å følge dem når hun selv ikke gjør det. Jeg er ferdig med å være lydig iallfall. Jeg vasker hender, spriter meg og holder avstand. Alt annet er jeg ferdig med. 

HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Erna ble 60 år. Hun tenkte: «Det må vi jo feire. La oss tromme sammen en liten gjeng, spise god mat og kose oss.» Oppi der en eller annen gang MÅ hun da ha tenkt: «Nei, stopp litt. 13 og 14 gjester over to dager blir for mye. Jeg er landets statsminister. Det hadde tatt seg ut om ikke JEG fulgte reglene.» Og så: «Nei, vettu, vi gjør det likevel.» Det viser jo at 

Eller

Hvis hun da mener a, tror jeg faktisk at alle disse superstrenge, idiotiske reglene hun har tredd nedover oss i det siste, er nettop det - for strenge og helt idiotiske. Det kan umulig være noen vits å følge dem når hun selv ikke gjør det. Jeg er ferdig med å være lydig iallfall. Jeg vasker hender, spriter meg og holder avstand. Alt annet er jeg ferdig med. 

HI

Det du kommer med her er direkte skremmende lesning og bidrar ikke med annet enn dritt og konspirasjoner . Alle har et ansvar . Hun , du og jeg . Når vi ikke følger gitte regler så blir vi straffet for det . Alle mann. Vanskeligere trenger det da virkelig ikke være??

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eller

HI

Hun er et elendig forbilde, men det hjelper ingenting at flere følger i hennes fotspor. Ikke bruk hennes dumhet som en unnskyldning til å drite i regler og anbefalinger.

Anonymkode: fcf37...3ef

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Det du kommer med her er direkte skremmende lesning og bidrar ikke med annet enn dritt og konspirasjoner . Alle har et ansvar . Hun , du og jeg . Når vi ikke følger gitte regler så blir vi straffet for det . Alle mann. Vanskeligere trenger det da virkelig ikke være??

Nei, skal det være en konspirasjon må flere mennesker gå sammen om å bevisst gå inn for å gjøre noe kriminelt.

Hvis hun alene er skyld i dette er det ikke en konspirasjon, bare ondsinnet.

Hvis hun har vært uoppmerksom er hun en dårlig statsleder. På samme måte som en samferdselsminister som kjører for fort, fordi vedkommende er uoppmerksom, er en dårlig samferdselsminister.

Har hun bevisst gått inn for å overse lover og regler er det enda verre.

Jeg vet ikke hva som er tilfelle av de to. Men at hun er skikket til å være statsleder, det vet jeg at hun ikke er.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei, skal det være en konspirasjon må flere mennesker gå sammen om å bevisst gå inn for å gjøre noe kriminelt.

Hvis hun alene er skyld i dette er det ikke en konspirasjon, bare ondsinnet.

Hvis hun har vært uoppmerksom er hun en dårlig statsleder. På samme måte som en samferdselsminister som kjører for fort, fordi vedkommende er uoppmerksom, er en dårlig samferdselsminister.

Har hun bevisst gått inn for å overse lover og regler er det enda verre.

Jeg vet ikke hva som er tilfelle av de to. Men at hun er skikket til å være statsleder, det vet jeg at hun ikke er.

Selvsagt er hun skikket! 
Hun har brutt en lov og får bot. Det er flaut, unødvendig, dumt, pinlig og fullstendig hårreisende, men det er ingen grunn til å kreve hodet hennes på et fat. 

Anonymkode: c96aa...5a7

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ååå... fikk du halmstrået du trengte for å drite i anbefalingene nå da? Så deilig... 

Anonymkode: a914d...d71

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tenker at alle mennesker kan gjøre en feil. Takk og lov for at vi har en leder som tør å innrømme sine feil, stå for dem og legge seg flat. 

Anonymkode: 1474c...4ef

- etter at hun ble avslørt av NRK. Hadde hun noe valg da, da?

the amazing spidermamma skrev (1 minutt siden):

- etter at hun ble avslørt av NRK. Hadde hun noe valg da, da?

Jeg så debatten, det var *en innrømmer feil, men med ordet vi og familien og tusen forklaringer om ditten og datten. Det er en unnskyldning med mye men det her. 

Altså, hva med å bare si, JEG vurderte feil, mitt ansvar, min bursdag, ferdig snakka? 

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg så debatten, det var *en innrømmer feil, men med ordet vi og familien og tusen forklaringer om ditten og datten. Det er en unnskyldning med mye men det her. 

Altså, hva med å bare si, JEG vurderte feil, mitt ansvar, min bursdag, ferdig snakka? 

Ja, og si sannheten - jeg tok sjansen på at det skulle gå bra og ingen skulle oppdage det. Å si at man glemmer regler som man selv hadde laget, eller ikke forstår betydningen av det, betyr bare at reglene hun har laget er for vanskelige for folk å forstå. 

• Opprett ny...