Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Er ikke overvektig, skal ned 10 kg til sommeren. Kom over ketodiett, og lurte litt på andres erfaringer Anonymkode: a92b3...7f3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Er det det samme som ketolyse? Anonymkode: 3176e...472
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Keto funket for meg, men jeg gikk "lei" etter en måned. Er mye å passe på, og jeg i utgangspunktet et kosthold basert på karbohydrater. Som er kjapp kur, ja, men livsstil? Nei. Klarte forresten å holde vekten (6 kg ned på en måned), helt til jeg sluttet å snuse Anonymkode: ac37f...7cd
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Det virker, men er ganske sært sånn sosialt sett. Det er også sånn at om du går ned på ketolyse så er du nødt til å leve lavkarbo/karboredusert resten av ditt liv, det går ikke an å gå ned på ketolyse som en kur og leve høykarbo etterpå. Noen negative konsekvenser har det også, for kroppene våre her i Norge er ikke genetisk laget for å leve på ketolysediett, så de anbefaler det ikke om du ikke er veldig overvektig. Er du så overvektig at det gir helseutfordringer er ketolyse bedre enn overvekt for kroppen. Jeg kjenner flere som har gått ned på ketolyse, samtlige har gått opp igjen. Selv legen som har skrevet alle disse ketolysebøkene, Torkil Andersen (han er naboen min så jeg ser han jevnlig), gikk opp igjen. Han fant en lavkarbomåte å leve på etterhvert som stabiliserte vekten, men det er ikke en enkel måte å gå ned i vekt på det med ketolyse altså. Anonymkode: cbb83...cd4
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Er det det samme som ketolyse? Anonymkode: 3176e...472 Jeg ser av et annet svar at det er det, så da kan jeg svare. Veldig fort ned, og ganske fort opp igjen er min erfaring. Jeg synes det var krevende og vanskelig å holde når jeg var sammen med andre. Jeg har fått endel mageproblemer etter jeg gikk på ketolyse, problemer jeg ikke hadde fra før. Jeg begynte ikke på ketolyse for vektnedgang, selv om jeg var godt overvektig og. Jeg hadde andre helseproblemer som gjorde at jeg ville prøve, men som en bonus så gikk jeg ned.........så lenge jeg holdt meg til ketolyse. Det er en diett som er anbefalt for kraftig overvektige, hadde aldri tenkt på det en gang hvis jeg skulle gått ned 10 kilo. Jeg angrer på at jeg gikk på den. Anonymkode: 3176e...472
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det virker, men er ganske sært sånn sosialt sett. Det er også sånn at om du går ned på ketolyse så er du nødt til å leve lavkarbo/karboredusert resten av ditt liv, det går ikke an å gå ned på ketolyse som en kur og leve høykarbo etterpå. Noen negative konsekvenser har det også, for kroppene våre her i Norge er ikke genetisk laget for å leve på ketolysediett, så de anbefaler det ikke om du ikke er veldig overvektig. Er du så overvektig at det gir helseutfordringer er ketolyse bedre enn overvekt for kroppen. Jeg kjenner flere som har gått ned på ketolyse, samtlige har gått opp igjen. Selv legen som har skrevet alle disse ketolysebøkene, Torkil Andersen (han er naboen min så jeg ser han jevnlig), gikk opp igjen. Han fant en lavkarbomåte å leve på etterhvert som stabiliserte vekten, men det er ikke en enkel måte å gå ned i vekt på det med ketolyse altså. Anonymkode: cbb83...cd4 Så du mener kroppen ikke kan reversere fordøyelsemåte? Det høres litt rart ut? Anonymkode: a92b3...7f3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 man kan gå ganske fort ned ja, men en må sjekke blodet sitt mer regelmessig og sånn, for dietten består seg av mye fett og det er ikke så bra for blodet Anonymkode: 661d2...515
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 Jeg er på keto og syns det er ganske greit egentlig. Liker å lage mat, så har funnet ganske mange kule oppskrifter på nett som gjør middager fullferdige Funker fint i jobbsammenheng også, ikke noen som tenker over lunsjen min akkurat. Keto pizza (ostebunn) med kjøttdeig, ost, bacon, sopp og løk. Biff med fløtesaus, sopp og løk, eventuelt sellerirot i ovn (akkurat som fløtegratinerte poteter) Wok med svinestrimler, kylling, biff.. Keto pannekaker med fiberhusk og mandelmel Torsk med ertepuree og bacon Hamburger uten brød, med chilimajo, salat, løk osv. Omletter, cloud breads Fordelen er jo at man ikke er sulten på keto! Så dette med mat blir mer en nødvendighet. Har uansett nok energi og fungerer selv veldig fint på keto. Men det nytter jo aldri uansett å gå over til å spise mye karbo senere, da går man jo opp. Så når man er "ferdig" på keto, må man likevel telle kalorier og følge med på inntak og aktivitet som med alle andre dietter. Men dette vet du nok. Har gått ned 7 kg siden januar. Men da har jeg droppet ut ganske mange helger å sånn, så det kunne uten tvil vært et større vekttap enn det er blitt. Uansett fornøyd da Anonymkode: 57157...417
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 Jeg kombinerer periodisk faste med keto og har levd slik i flere år nå. Trives utrolig godt med denne livsstilen. Karbo for meg bidrar kun til overvekt, vondter og annet. Anonymkode: 6df07...1da
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 God erfaring. Gikk keto i 8 uker. Holdt meg på ca 4-15 g karbo for dagen. Unnet meg alkohol i helgene, men vin med under 3 gr sukker. Gikk ned fra 75 til 58 kg på de 8 ukene. Alle leddsmerter og betennelser forsvant og hadde mye mer energi. (Følte meg syk de første 2 ukene). Etter 8 uker gikk jeg over på lavkarbo, men ikke like streng som keto. Unngikk grovt sett brød, pasta og ris. 4-5 år siden keto. Går fremdeles på lavkarbo, men "skeier ut" en dag i uken eller på spesielle dager. Ligger stabilt på 53-55 kg. Perfekt for meg på 160 cm. Anonymkode: 1cdac...466
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har veldig dårlig erfaring. Etter den første uken gikk jeg inn i "influensa"-dagene, så det var jeg jo forberedt på. Problemet er at selv om det verste ga seg etter noen dager, ble jeg på en annen måte bare verre og verre. Etter fire uker måtte jeg gi opp. Rett nok gikk jeg ned noen kilo og mistet alt av apetitt og matglede (måtte tvinge i meg mat regelmessig), men jeg ble svimmel, musklene sved, jeg fikk hjernetåke og ble helt apatisk og klarte ikke å gå på jobb fordi jeg var så trøtt og utmattet. Nå gjeninnfører jeg langsomt karbohydrater, og merker allerede at energien er litt bedre. Jeg tror rett og slett at kroppen min ikke tåler å få så lite karbohydrater i seg. Anonymkode: 24ac6...43b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 Jeg elsker det! Har måttet slutte å amme nå da jeg skal tilbake på jobb og lille er ett år gammel. Jobber natt og det var kun på natten hun ammet lenger så jeg måtte ta det gradvis så det ikke ble sjokk for lille. Så da begynte jeg på keto igjen. Gud som jeg elsker det! Er en helt annen person. Full av energi ikke smerter i bekken og ledd, mye mer sexlyst, ja faktisk jeg som var møkk lei av å se mannen synes nå plutselig han er sitt kjekke jeg igjen. Har helt glemt hvor fantastisk dette er. Kroppen min trives veldig med det og med fantasi kommer man opp med virkelig gode retter. Denne uken har jeg spist lasagne uten pasta (kokte pasta til barna) så spiste vi det samme. Spist entrecôte med grønnsaker og saus. Kyllingfilet med blomkål og oste saus stekt i ovnen. Altså maten er fantastisk! Tror at cluet med å lykkes er at man er flink til å lage mat. Anonymkode: fb95e...311
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #13 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg elsker det! Har måttet slutte å amme nå da jeg skal tilbake på jobb og lille er ett år gammel. Jobber natt og det var kun på natten hun ammet lenger så jeg måtte ta det gradvis så det ikke ble sjokk for lille. Så da begynte jeg på keto igjen. Gud som jeg elsker det! Er en helt annen person. Full av energi ikke smerter i bekken og ledd, mye mer sexlyst, ja faktisk jeg som var møkk lei av å se mannen synes nå plutselig han er sitt kjekke jeg igjen. Har helt glemt hvor fantastisk dette er. Kroppen min trives veldig med det og med fantasi kommer man opp med virkelig gode retter. Denne uken har jeg spist lasagne uten pasta (kokte pasta til barna) så spiste vi det samme. Spist entrecôte med grønnsaker og saus. Kyllingfilet med blomkål og oste saus stekt i ovnen. Altså maten er fantastisk! Tror at cluet med å lykkes er at man er flink til å lage mat. Anonymkode: fb95e...311 Bare et lite tips til lasagne som jeg rakk å prøve før jeg måtte gi opp keto. Du kan lage lasagneplater av egg, fiberhusk og kremost. Jeg var veldig skeptisk, men det smakte akkurat som vanlig, bare litt mindre "tyggete" i konsistensen samme dagen. Restene på dag to var faktisk nøyaktig som vanlig lasagne, da hadde de nemlig svellet litt mer opp og der var umulig å se/smake forskjell. Anonymkode: 24ac6...43b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #14 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Bare et lite tips til lasagne som jeg rakk å prøve før jeg måtte gi opp keto. Du kan lage lasagneplater av egg, fiberhusk og kremost. Jeg var veldig skeptisk, men det smakte akkurat som vanlig, bare litt mindre "tyggete" i konsistensen samme dagen. Restene på dag to var faktisk nøyaktig som vanlig lasagne, da hadde de nemlig svellet litt mer opp og der var umulig å se/smake forskjell. Anonymkode: 24ac6...43b Takk jeg skal huske på det til vi for gjester. For oss var den helt grei slik. Vi har holdt på med lavkarbo i mange år før jeg ble gravid og måtte gi meg. Så det er deilig å være tilbake. Prøvde mens jeg ammet men mistet melken hver eneste gang etter dag to så da ga jeg opp det Anonymkode: fb95e...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå