Gå til innhold

Solberg brøt smittevernreglene...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

«La den som aldri selv har syndet kaste den første sten...» Så du har aldri noen gang i ditt liv brutt en regel HI? Dumt valg av Erna, ja, men det skjønner alle. Blir ikke mindre korona av å rante om det her inne.... er ikke mindre feil om hun får bot heller, tenker gapestokken nå er straff nok. Det som er skremmende er signaleffekten , når Erna kan så kan jeg og...

Anonymkode: 785b1...294

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

«La den som aldri selv har syndet kaste den første sten...» Så du har aldri noen gang i ditt liv brutt en regel HI? Dumt valg av Erna, ja, men det skjønner alle. Blir ikke mindre korona av å rante om det her inne.... er ikke mindre feil om hun får bot heller, tenker gapestokken nå er straff nok. Det som er skremmende er signaleffekten , når Erna kan så kan jeg og...

Nei, men alle andre blir anmeldt og får bøter. Da burde man gjøre det også med dette selskapet. Likhet for loven er en av Norges grunnleggende verdier. 

Anonymkode: 104dd...919

Skjønner ikkje all ståheien. Syntes ikkje dette overtrampet var så stort, eg. 

Kunne lett gått i samme fella sjølv. Det er storfamilien. De skal alle ut og spise på samme restaurant og sitter ved 3 forskjellige bord. 

De er familie som tilbringer helga sammen og går turer sammen og feirer en jubilant. Lett å glemme seg ut og samles altså. 

Storm i vannglass. 

Anonymkode: 05c09...c14

Skjønner ikkje all ståheien. Syntes ikkje dette overtrampet var så stort, eg. 

Kunne lett gått i samme fella sjølv. Det er storfamilien. De skal alle ut og spise på samme restaurant og sitter ved 3 forskjellige bord. 

De er familie som tilbringer helga sammen og går turer sammen og feirer en jubilant. Lett å glemme seg ut og samles altså. 

Storm i vannglass. 

Nei. Andre blir anmeldt og straffet. Erna sier unnskyld og så er saken borte. Det er ikke lett å glemme seg bort. Man planlegger slike sammenkomster. Det er jo ikke slik at alle disse menneskene valset inn på hotellet uten invitasjon? Hun lager reglene, hun må følge dem. Practise what you preach. 

Nei. Andre blir anmeldt og straffet. Erna sier unnskyld og så er saken borte. Det er ikke lett å glemme seg bort. Man planlegger slike sammenkomster. Det er jo ikke slik at alle disse menneskene valset inn på hotellet uten invitasjon? Hun lager reglene, hun må følge dem. Practise what you preach. 

Veit vi sikkert det da? At ho ikkje blir anmeldt? Syntes å lese at politiet ville se på saka i morga. 

Og er det noen som ikkje slipper enkelt unna så er det jo kjendiser som får sakene bretta ut i media. 

Trur det er større sjanse for at Jørgen Hattemaker slipper unna sine forseelser. 

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Veit vi sikkert det da? At ho ikkje blir anmeldt? Syntes å lese at politiet ville se på saka i morga. 

Og er det noen som ikkje slipper enkelt unna så er det jo kjendiser som får sakene bretta ut i media. 

Trur det er større sjanse for at Jørgen Hattemaker slipper unna sine forseelser. 

Politiet vil ta saken nå som den er lekket ut i media og folk er forbanna. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De andre som blir utsatt for slike "uhell", får anmeldelse og bot. Myndighetene forventer at befolkningen holder seg oppdatert hele tiden og forstår alle reglene. Samtidig så forstår de ikke disse reglene selv. 

får de? de som grovt trår over grensa får bot. det vil si delta på fest selv om man er i karantene eller arrangere fest

Anonymkode: 54ae8...96a

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Gå av Erna! Skammelig å tre regler nedover hodet på en hel befolkning og så ikke følge dem selv. 

Anonymkode: c2291...6d3

tror du hun leser det du skriver her? 

Anonymkode: 54ae8...96a

Alle kan gjøre en feil. Ja, hun burde absolutt ikke gjort denne feilen! 

MEN det verste med dette, tror jeg, er at nå tenker mange i påska at "jeg kan vel ha fest med 14 stk - Erna hadde jo det!".

Anonymkode: f8f02...ead

Dette er jo bare pinlig. I ett år har hun stått der og forklart regler og oppfordret folk til å holde avstand og unngå å treffe folk, og så samler hun fjorten stykker i en leilighet fordi hun var ubetenksom? 

Utrolig at det ikke har ringt en bjelle i apparatet rundt henne. 

Disse reglene er jo lengst fremme i pannebrasken hos de aller fleste i Norge for tida, folk lurer på om de kan invitere ett barn fra en annen kohort uten å bryte reglene, og så inviterer hun hele storfamilien? 

Det verste er at nå som folk er så lei, tenker kanskje mange at hvis Erna også gjør det, så er det kanskje ikke så nøye.  

Og det passer dårlig sammen med de økende smittetallene...

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei, men alle andre blir anmeldt og får bøter. Da burde man gjøre det også med dette selskapet. Likhet for loven er en av Norges grunnleggende verdier. 

Det har da ikke stått noe sted at hun ikke får bot. 

De får sikkert bot hele gjengen,  noe annet ville være rart. Så betaler de den, erkjenner tabben og beklager. Kjære deg, pust med magen. Dette går bra.  Vi lar Solberg få ha denne ene på tabbekvota. Andre ledere har fylt opp den kvota til randen....

Anonymkode: 099f9...95b

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vet du hva. Om en vanlig borger har tråkket feil i jungelen av koronaregler er det fullt forståelig. Om man kjører 10 km/t over fartsgrensen har normale folk kontroll på bilen likevel. 

Men vår egen statsminister har altså brutt reglene hun selv står og forkynner til folk hver jævla uke. Hun har INGEN unnskyldning for at hun ikke har «forstått» dem. Dette er regler som bryter med grunnlov og menneskerettigheter og som hun har innført og er øverst ansvarlig for. 

Dette er så skammelig adferd at jeg rett og slett blir stum. Hadde hun eid et snev av skam så hadde hun trukket seg selv. Men nå er det nok opposisjonen som må ta ansvar og be henne om å gjøre det. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vet du hva. Om en vanlig borger har tråkket feil i jungelen av koronaregler er det fullt forståelig. Om man kjører 10 km/t over fartsgrensen har normale folk kontroll på bilen likevel. 

Men vår egen statsminister har altså brutt reglene hun selv står og forkynner til folk hver jævla uke. Hun har INGEN unnskyldning for at hun ikke har «forstått» dem. Dette er regler som bryter med grunnlov og menneskerettigheter og som hun har innført og er øverst ansvarlig for. 

Dette er så skammelig adferd at jeg rett og slett blir stum. Hadde hun eid et snev av skam så hadde hun trukket seg selv. Men nå er det nok opposisjonen som må ta ansvar og be henne om å gjøre det. 

Kjære! Hun skal da ikke trekke seg som statsminister pga dette! Jeg stemmer AP og håper virkelig på regjeringsskifte til høsten, men man må da virkelig legge bort høygaflene og puste med magen her. Dette er en tabbe, hun må ta boten som kommer, men så må man gå videre.  

Anonymkode: 8e4ad...feb

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Kjære! Hun skal da ikke trekke seg som statsminister pga dette! Jeg stemmer AP og håper virkelig på regjeringsskifte til høsten, men man må da virkelig legge bort høygaflene og puste med magen her. Dette er en tabbe, hun må ta boten som kommer, men så må man gå videre.  

Tror ikke du forstår signaleffekten dette har. Du må gjerne se gjennom fingrene med dette, men tror du virkelig de som har mistet jobben sin gjør det? Tror du de som måtte avvise nære venner av en avdødd til en begravelse gjør det? Tror du ungdommen som fikk 20 000 i bor fordi de var én for mange gjør det? Studentene som har råtnet bort på hyblene sine i et år? Som senest i går fikk beskjed om å ikke dra hjem i påsken? Tror du de som ble nektet adgang til sykehuset for å si farvel til en venn som lå for døden gjør det?

En del nordmenn er så fullstendig uten ryggrad og kritisk sans at jeg blir flau på deres vegne. Erna bør legge seg paddeflat og gå av. Det går ikke an å ha respekt for en statsminister som oppfører seg på denne måten. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Tror ikke du forstår signaleffekten dette har. Du må gjerne se gjennom fingrene med dette, men tror du virkelig de som har mistet jobben sin gjør det? Tror du de som måtte avvise nære venner av en avdødd til en begravelse gjør det? Tror du ungdommen som fikk 20 000 i bor fordi de var én for mange gjør det? Studentene som har råtnet bort på hyblene sine i et år? Som senest i går fikk beskjed om å ikke dra hjem i påsken? Tror du de som ble nektet adgang til sykehuset for å si farvel til en venn som lå for døden gjør det?

En del nordmenn er så fullstendig uten ryggrad og kritisk sans at jeg blir flau på deres vegne. Erna bør legge seg paddeflat og gå av. Det går ikke an å ha respekt for en statsminister som oppfører seg på denne måten. 

Du aner ikke hvilke konsekvenser jeg og min familie har erfart med korona, så den idiotiske hersketeknikken din kan du stappe der solen aldri skinner!

Hun gjorde en idiotisk tabbe og at noen idioter kan bruke det til å rettferdiggjøre at de selv bryter reglene må man nesten forvente. Men hun sier selv at de (selvsagt) kommer til å betale boten de får og det vil virkelig ikke endre noe som helst at hun går av midt i bekjempelsen av pandemien. Man må roe ned på hysteriet!

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du aner ikke hvilke konsekvenser jeg og min familie har erfart med korona, så den idiotiske hersketeknikken din kan du stappe der solen aldri skinner!

Hun gjorde en idiotisk tabbe og at noen idioter kan bruke det til å rettferdiggjøre at de selv bryter reglene må man nesten forvente. Men hun sier selv at de (selvsagt) kommer til å betale boten de får og det vil virkelig ikke endre noe som helst at hun går av midt i bekjempelsen av pandemien. Man må roe ned på hysteriet!

Så vidt jeg kan se er det ingen i denne tråden som har sagt at de skal drive i reglene? Vi er forbanna på at myndighetene forventer at vi hvert minutt skal være oppdatert på endringene i reglene og tolkningen av disse, mens statsministeren selv "ikke vet" om en av de enkleste reglene hun selv var med på å lage. Det er greit at det er en tabbe, men innrøm det at du hadde lyst til å samle familien på 60-årsdagen, ikke lyv at du ikke visste hvilke regler som gjaldt. Det er det ingen som tror på. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har du et lite crush? 👩‍❤️‍💋‍👩

Mamma til adhd gutt er som regel inne i en tråd 30 sekunder etter at den er opprettet og forsvarer regjeringen. Nå, derimot, er det tyst. 

Anonymkode: 551c8...62d

Au da 😳 Det var skikkelig flause også det her. Veldig uheldig signaleffekt i en tid hvor smittevern aldri har vært mer viktig 😓 

Er det lov å håpe at denne smekken kan føre til litt mer raushet og forståelse? Jeg vet det er utopisk. Siste mnd har jeg latt meg engasjere mer og mer på vegne av bransjene som stenges ned/åpnes delvis/åpnes/stenges ned igjen. De trues med bøter opp fra 50 000 ved brudd, pålegges komplekse smitteveiledere med strenge kontroller og rammes hardt av tiltakene. Permitteringsreglene og kompensasjonen henger ikke med påbudene og tiltakene. Det må føles så ufattelig bittert, å drive en restaurant i Oslo nå for å ta ett eksempel, hvor du pålegges tiltak som dytter deg mot en konkurs og spiser opp alt du har jobbet hardt for i åresvis. 82 % av tilfellene er mutert virus nå, dvs at tiltakene ville slått ned smitten i Oslo nå om ikke vi hadde en sveitserost av en grensekontroll. Jeg har så medfølelse for de som er rammet akkurat nå at jeg vurderer å starte en demonstrasjon. 

Så Erna, jeg håper du tar denne erfaringen inn og åpner for mer raushet til folket! Vis at du er en del av oss, så skal ikke jeg hente frem pekefingeren, men se dere som astrazenica. Nytte som veier opp for konsekvens 👍🏻

Anonymkode: b31cb...2d8

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mamma til adhd gutt er som regel inne i en tråd 30 sekunder etter at den er opprettet og forsvarer regjeringen. Nå, derimot, er det tyst. 

Anonymkode: 551c8...62d

Jeg har ikke noe å tilføye her annet enn at jeg regner med at hun på likhet som alle andre betaler eventuelle bøter. Her bør det og skal det vær likt for alle 

Erna har gått så grundig på trynet og bør straffes deretter. Det er imidlertid ikke carte blanche til å gjøre det samme. Nå kan jo til og med dere som ikke noen gang får en seier her i livet føle dere bedre enn statsministeren, som får mange, dersom dere faktisk overholder tiltak og bestemmelser. 

sug lut skrev (7 minutter siden):

Erna har gått så grundig på trynet og bør straffes deretter. Det er imidlertid ikke carte blanche til å gjøre det samme. Nå kan jo til og med dere som ikke noen gang får en seier her i livet føle dere bedre enn statsministeren, som får mange, dersom dere faktisk overholder tiltak og bestemmelser. 

Alle får noen seiere gjennom livet, selv de mest "mislykkede" mennesker på kloden. Det er bare forskjell i hvilke seiere man får. Å oppdra snille, omsorgsfulle og ansvarlige barn kan være like stor seier som å gjøre svimlende politisk karriere som statsminister. Vi opplever alle små og store seiere hvert år. Å overholde tiltak og bestemmelser er derimot ikke en seier, men utslag av å være en ansvarlig borger. 

• Opprett ny...