Gå til innhold

Kommer ikke til å ta AstraZeneca dose nr 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig sa MEA at den er «trygg», her er det pengene som rår. Og noen dødsfall på veken er bare en stein i skoen.. 

Takk, men nei takk! 

Anonymkode: 08928...419

Veien

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig sa MEA at den er «trygg», her er det pengene som rår. Og noen dødsfall på veken er bare en stein i skoen.. 

Takk, men nei takk! 

De sier vel ikke helt at den er trygg, men at nytten er større enn risikoen. 
Når det er sagt; jeg tar den heller ikke

Anonymkode: a2e49...673

Annonse

Kjører dere bil?

Det er vesentlig høyere risiko for å dø i trafikken enn det er for å få blodpropp av å ta az-vaksinen. Det er farligere å ta p-piller. Det er strengt tatt farligere å få sesonginfluensa.

Hysteriet i media er til å grine av.

Anonymkode: bc9c1...a6b

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kjører dere bil?

Det er vesentlig høyere risiko for å dø i trafikken enn det er for å få blodpropp av å ta az-vaksinen. Det er farligere å ta p-piller. Det er strengt tatt farligere å få sesonginfluensa.

Ja, da så.. 

Hvorfor det egentlig? Denne tilstanden har oppstått etter dose 1. Så risikoen er allerede tatt og dere går glipp av fordelen 🤔 

Jeg bare lurer altså, har ikke tenkt til å fortelle noen hva de skal gjøre. 

Anonymkode: 237ac...b90

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Kjører dere bil?

Ja. Og korona.

Anonymkode: 6e508...371

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor det egentlig? Denne tilstanden har oppstått etter dose 1. Så risikoen er allerede tatt og dere går glipp av fordelen 🤔 

Jeg bare lurer altså, har ikke tenkt til å fortelle noen hva de skal gjøre. 

Fordi 120 000 har fått en dose. Er usikker på hvor mange som har fått to. Man vet ikke om man evnt får en enda sterkere immunrespons på dose nr 2. Derfor er vaksineringen heldigvis fortsatt satt på vent. 

Man startet å vaksinere 8.2 og etter en drøy mnd må den stanses. I tillegg viser det seg at denne sannsynligvis ikke er spesielt effektiv mot sørafrikansk mutasjon. Det er ikke verdt rissikoen for min del. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De sier vel ikke helt at den er trygg, men at nytten er større enn risikoen. 
Når det er sagt; jeg tar den heller ikke

Anonymkode: a2e49...673

Ikke mye nytte for de som dør av den

Anonymkode: 584cf...492

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Fordi 120 000 har fått en dose. Er usikker på hvor mange som har fått to. Man vet ikke om man evnt får en enda sterkere immunrespons på dose nr 2. Derfor er vaksineringen heldigvis fortsatt satt på vent. 

Man startet å vaksinere 8.2 og etter en drøy mnd må den stanses. I tillegg viser det seg at denne sannsynligvis ikke er spesielt effektiv mot sørafrikansk mutasjon. Det er ikke verdt rissikoen for min del. 

Skjønner du er skeptisk. Slik jeg forstod på prosessoren, som også fant sammenhengen, så har disse tilstandene skjedd kun ved dose 1. De forsker heldigvis videre på om det er noen tilstander de kan linke til dette, så håper de neste dagene kan gi noen svar. 🙏🏻 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjører dere bil?

Du tror ikke fremdeles at blodpropp av p-piller er det samme som disse stakkarne har fått av vaksinen?

Farligere å få sesonginfluensa er jo bare tull siden covid-19 har høyere dødelighet enn vanlig influensa.

Anonymkode: 4e546...602

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Du tror ikke fremdeles at blodpropp av p-piller er det samme som disse stakkarne har fått av vaksinen?

Farligere å få sesonginfluensa er jo bare tull siden covid-19 har høyere dødelighet enn vanlig influensa.

Jeg vet veldig godt hva DIC er.

Det er innmari farlig å få en fyllekjører i fronten også, uten at folk slutter å kjøre bil.

Poenget er at dere alle tar valg hver dag som utsetter dere for vesentlig større dødsfare enn det denne vaksinen gjør. 
med informasjonen som foreligger pr nå er det helt underlig hva slags paranoia det vekker hos folk som kjører bil, eller tar p-piller, eller fortsetter å være overvektige dag ut i dag inn.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vet veldig godt hva DIC er.

Det er innmari farlig å få en fyllekjører i fronten også, uten at folk slutter å kjøre bil.

Poenget er at dere alle tar valg hver dag som utsetter dere for vesentlig større dødsfare enn det denne vaksinen gjør. 
med informasjonen som foreligger pr nå er det helt underlig hva slags paranoia det vekker hos folk som kjører bil, eller tar p-piller, eller fortsetter å være overvektige dag ut i dag inn.

Sammenligningene dine blir ikke bedre her enn du forsøkte tidligere. Hvorfor er det så viktig for deg å overtale andre til å ta denne vaksinen som norske helsemyndigheter pr. i dag uansett ikke vil sette på noen?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sammenligningene dine blir ikke bedre her enn du forsøkte tidligere. Hvorfor er det så viktig for deg å overtale andre til å ta denne vaksinen som norske helsemyndigheter pr. i dag uansett ikke vil sette på noen?

Det er ikke sammenligninger, det er uvisst hvorfor du har hengt deg opp i det. Det er like uvisst hvorfor du påstår at jeg forsøker å overtale noen til å ta noen som helst vaksine? 

Jeg kommenterer på mediehysteri og paranoia. Du må slutte å legge så mye ekstra inn i andres kommentarer..

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke sammenligninger, det er uvisst hvorfor du har hengt deg opp i det. Det er like uvisst hvorfor du påstår at jeg forsøker å overtale noen til å ta noen som helst vaksine? 

Jeg kommenterer på mediehysteri og paranoia. Du må slutte å legge så mye ekstra inn i andres kommentarer..

Hvis det ikke er sammenligninger, hva gjorde kommentarene dine om å kjøre bil og ta p-piller i tråden?

Ganske spesielt at du mener FHI og Helsedir. lider av paranoia når de har stoppet vaksinen, og at media formidler helt uventede dødsfall hos ellers helt friske og forholdsvis unge personer. At folk tar egne valg basert på dagens informasjon, det er hverken hysteri eller paranoia. Man er heller ikke hverken paranoid eller hysterisk når man påpeker dette.

Og man er heller ikke hverken hysterisk eller paranoid om man tar andre helsevalg for egen kropp enn det du ønsker å gjøre.

Men for meg har det uansett aldri vært aktuelt å ta første dose av AZ-vaksinen, ergo utgår uten tvil andre dose også ;)

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvis det ikke er sammenligninger, hva gjorde kommentarene dine om å kjøre bil og ta p-piller i tråden?

Ganske spesielt at du mener FHI og Helsedir. lider av paranoia når de har stoppet vaksinen, og at media formidler helt uventede dødsfall hos ellers helt friske og forholdsvis unge personer. At folk tar egne valg basert på dagens informasjon, det er hverken hysteri eller paranoia. Man er heller ikke hverken paranoid eller hysterisk når man påpeker dette.

Og man er heller ikke hverken hysterisk eller paranoid om man tar andre helsevalg for egen kropp enn det du ønsker å gjøre.

Men for meg har det uansett aldri vært aktuelt å ta første dose av AZ-vaksinen, ergo utgår uten tvil andre dose også ;)

Du er nok fullt ut i stand til å forstå forskjellen på sammenligninger og presentasjon av fakta. Det er uvisst hvorfor du gjør deg vanskelig på det.

Media sin fremstilling skaper hysteri og paranoia som ikke står i stil til den informasjonen som foreligger idag. Legg merke til at mine kommentarer er basert på det som foreligger idag. Jeg finner det moralsk forkastelig å spre overdreven frykt som er belastende for alle de tusenvis som har fått en dose av az. Det er viktig at folk opplyses om faresignaler slik at de er oppmerksomme på dem, men perspektiv er viktig.

Merk deg at jeg ikke synes det er feil på noen måte at det kommer frem at det er bekymring knyttet til az og utvikling av DIC.

Du vet ellers ingenting om mitt syn på disse vaksinene, eller vaksinering generelt. Du har også forsøkt å påstå at jeg prøver å overtale andre til å ta denne vaksinen, så din argumentasjon er hverken ærlig eller saklig i møte med min.

Ellers er jeg vaksinert mtp covid-19. Fikk dose to for mange uker siden, jeg fikk pfizer. For meg var det ikke en umiddelbart enkel avgjørelse å takke ja til den. Jeg har nære familiemedlemmer som har fått astrazeneca. Som du sikkert skjønner jobber vi i helsevesenet og hensynet til pasienter vant vel over personlige følelser knyttet til disse vaksinene.

Vi har faktisk alle et ansvar for å ta del i dugnaden. Samme hva vi måtte tenke og frykte, det er viktig å ta sin del i dugnaden og gjøre som de som vet bedre enn oss har anbefalt oss å gjøre. Astra Zeneca er så godt som 99,99999% trygg. Ta din del av dugnaden, ta dose 2.

Anonymkode: 0d706...301

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi har faktisk alle et ansvar for å ta del i dugnaden. Samme hva vi måtte tenke og frykte, det er viktig å ta sin del i dugnaden og gjøre som de som vet bedre enn oss har anbefalt oss å gjøre. Astra Zeneca er så godt som 99,99999% trygg. Ta din del av dugnaden, ta dose 2.

Anonymkode: 0d706...301

Bla bla bla

Anonymkode: 584cf...492

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det var foreslått å vaksinere folk over 65 år med denne.. 
Jeg holder en knapp på at den blir trukket av markedet. Er spent på hva FHI og legemiddeltilsynet sier. 

Med de sterke bivirkningene som de fleste får første 1-2 døgn etter første dose, tror jeg rett og slett ganske mange over 65 ville blitt livstruende syke etter første dose. Har en kollega på 60,år som tok den. Hun trodde hun skulle dø. Klarte ikke føle beina sine samme natten og fikk så sterke magesmerter at hun lå å hylte høylytt. Hun har meldt bivirkningene inn fordi de er uvanlige. Og hun har i ettertid tenkt hun kan ha hatt propp på vandring den natten...

Anonymkode: ffcea...51b

• Opprett ny...