Gå til innhold

Høie drar på hytta i påsken sammen med mannen sin - studentene må sitte på 10 m2 hybel alene

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og Erna bryter smittevernreglene...https://www.dagbladet.no/nyheter/beklager-etter-smittevernbrudd---burde-visst-bedre/73545872

Anonymkode: 08537...70a

Det var en gedigen tabbe. Det gode var at drt så ut som om de faktisk holdt god avstand.

Anonymkode: b57c9...889

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Poenget her er å ikke gjøre nye folk på andre steder til nærkontakter. Det vil f.eks ikke utgjøre særlig stor risiko for noe som helst om et studentkollektiv reiser på en leid hytte sammen. Om alle i kollektivet reiser til hver sin bygd, derimot... 

Som ADHD sier, man kan føle hva man vil, det viktige er å ikke smitte. 

Anonymkode: b0d7d...5f0

Men vi så jo klart og tydelig hva som skjedde når folk skulle dra på hytta i vinterferien og unngå smitte... Skal bare handle noe i butikken fordi de hadde glemt noe. Skal bare handle litt på polet, for vina forsvant visst litt raskere enn planlagt, måtte jo bare stå tett i skiheisen eller i kø for kiosken, holdt jo avstand fra de andre hyttenaboene selv om de satt i samme store rom...

Og nå er landets smittesituasjon langt verre enn for de få ukene siden.

Det er jo ingen som føler mer enn regjeringen, som føler de bare må bryte smittevernreglene litt for å feire egen bursdag og la 14 personer ta unødvendige innenlands reiser. Erna gjorde det i tillegg dobbelt opp siden hun ikke bare reiste til Geilo, men så reiste tilbake til Oslo og var på Ullevål før hun reiste opp igjen til Geilo for å fortsette å feire bursdag. "Beklager" er ikke en gang antydning til nok for den som har landets fremste stilling.

Anonymkode: 70b38...160

Jeg tror det er VELDIG usunt slik som mange her inne sitter og klager og sutrer over restriksjoner som kun blir satt i beste mening. INGEN ønsker at de gamle skal være ensomme på sykehjemmet eller hjemme, INGEN ønsker at studenter skal råtne på små hybler, INGEN ønsker at barn og unge ikke skal få drive med hobbyen sin, INGEN ønsker at bryllup, konfirmasjon og store bursdagsfester skal utsettes osv osv osv. 

Men det eneste man har funnet som kan begrense, og forhåpentligvis stoppe, dette viruset er avstand. Ikke vær nær andre, ikke reis unødvendig og pass på meteren HELE tiden. 

Dere som leser en artikkel om noen som tar valg eller avgjørelser som dere ikke er enige i for så å klikke dere inn her (kanskje etter å ha bidratt litt i de absurde kommentarfeltene?) for å opprette tråd på tråd på tråd med klaging, syting og sutring - tror dere at det er bra for dere? Blir hverdagen bedre eller verre av denne masserunkingen av misnøye og gørr? Eller hadde dere kanskje fått det en tanke bedre om dere tenkte at de som bestemmer har kunnskap og vilje til å lose oss gjennom dette på beste mulige måte?

Det er ikke rart det er mange som sliter når man ser hvordan enkelte nesten nyter å finne ting å klage på. 

Anonymkode: 2436f...aa2

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tror det er VELDIG usunt slik som mange her inne sitter og klager og sutrer over restriksjoner som kun blir satt i beste mening. INGEN ønsker at de gamle skal være ensomme på sykehjemmet eller hjemme, INGEN ønsker at studenter skal råtne på små hybler, INGEN ønsker at barn og unge ikke skal få drive med hobbyen sin, INGEN ønsker at bryllup, konfirmasjon og store bursdagsfester skal utsettes osv osv osv. 

Men det eneste man har funnet som kan begrense, og forhåpentligvis stoppe, dette viruset er avstand. Ikke vær nær andre, ikke reis unødvendig og pass på meteren HELE tiden. 

Dere som leser en artikkel om noen som tar valg eller avgjørelser som dere ikke er enige i for så å klikke dere inn her (kanskje etter å ha bidratt litt i de absurde kommentarfeltene?) for å opprette tråd på tråd på tråd med klaging, syting og sutring - tror dere at det er bra for dere? Blir hverdagen bedre eller verre av denne masserunkingen av misnøye og gørr? Eller hadde dere kanskje fått det en tanke bedre om dere tenkte at de som bestemmer har kunnskap og vilje til å lose oss gjennom dette på beste mulige måte?

Det er ikke rart det er mange som sliter når man ser hvordan enkelte nesten nyter å finne ting å klage på. 

Neida. Jeg har akkurat avlyst seksårsdagen til sønnen min fordi foreldrene til barn som tilhører samme kohort ikke synes det er innenfor å invitere fem barn fra kohorten. Derfor blir jeg provosert at Erna bryter sine egne regler for å få feira sin bursdag, for den er jo så viktig å feire med storfamilien. Samme med Høies stadig pendling og hytteturer. Samtidig som han fraråder innenlandsreiser. 

Anonymkode: d1e6b...6bc

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Neida. Jeg har akkurat avlyst seksårsdagen til sønnen min fordi foreldrene til barn som tilhører samme kohort ikke synes det er innenfor å invitere fem barn fra kohorten. Derfor blir jeg provosert at Erna bryter sine egne regler for å få feira sin bursdag, for den er jo så viktig å feire med storfamilien. Samme med Høies stadig pendling og hytteturer. Samtidig som han fraråder innenlandsreiser. 

Men får du det bedre av å sitte å gremmes her inne? Er det ikke bedre å godta tingenes tilstand uten å tenke på alt som er urettferdig?

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Men får du det bedre av å sitte å gremmes her inne? Er det ikke bedre å godta tingenes tilstand uten å tenke på alt som er urettferdig?

Godta at det ikke er likhet for loven og myndighetene er hyklersk? Hvorfor skal vi det? 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvor du bor men akkurat nå er det vel ikke så mange som arrangerer barnebursdag noe sted? Du må jo ikke avlyse bursdagen for i år liksom .. flytte den ? Ja. Her har det ikke vært en eneste bursdag etter jul og naboen med 2 klassing fortalte her om dagen at det samme gjaldt der. Selvsagt leit men det må ikke blandes inn i at folk ( helt lovlig og forståelig ) pendler på jobb og er på hytte i eget fylke . Uansett hvordan du vrir og vender på det så blir ikke det samme sak. Dette med Erna blir noe annet . Selvsagt ikke OK og det regner jeg med hun og sine vil merke . 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Godta at det ikke er likhet for loven og myndighetene er hyklersk? Hvorfor skal vi det? 

Selvsagt er det likhet for loven 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

1. Det er likhet for loven. Høie har vel ingen planer om å bryte noen lov?

2. Hva hjelper det å sitte her inne og gnu? Det blir ingen endinger noen plass av denne runkeringen av misnøye. 

Folkens! INGEN bestemmer om du skal reise noen plass i påska eller ikke. Nå må folk gjøre som de ønsker (slik som  politikerne), gjør det du selv vil! 

Anonymkode: a01c0...e8c

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

1. Det er likhet for loven. Høie har vel ingen planer om å bryte noen lov?

2. Hva hjelper det å sitte her inne og gnu? Det blir ingen endinger noen plass av denne runkeringen av misnøye. 

Å, denne seksuelt misfornøyde brukeren igjen som bruker ordene "minoritetsrunking", "runkering av misnøye" og "sutrerunking". Litt for mye runking om dagen, sånn at man må lage masse ord med dette substantivet? :D 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Folkens! INGEN bestemmer om du skal reise noen plass i påska eller ikke. Nå må folk gjøre som de ønsker (slik som  politikerne), gjør det du selv vil! 

Anonymkode: a01c0...e8c

Problemet er at folk er så lei av å bli hundset rundt av myndighetene som selv gjør hva de vil, at de begynner nok å oppføre seg som før. Slik vi oppfører oss nå, er unaturlig for mennesker. Holde kunstig avstand til sin egen mor, søster, bror, venn, kollega. Sprite helt RENE hender hele dagen. Gå med ansiktsmaske som hindrer åndedrett. Ikke ha noen festligheter, kun 365 grå hverdager. Jobbe med sensitive opplysninger ved kjøkkenbordet med unger og partner springende rundt, slik at de kan se disse personlige opplysningene som er taushetsbelagte - man må jo ha PC-skjermen oppe og papirene liggende rundt på bordet. Beskrive i telefon for legen hvor det gjør vondt, i stedet for å få legen til å undersøke pasienten fysisk. And the list goes on. 

Annonse

Verden og Norge har endret seg. Før våren 2020 ringte skolen til barnevernet hvis barna hadde høyt fravær og var hjemme. Nå hyler folk om å stenge skolene, for dette blir jo sååå bra, ingen trenger utdanning i 2021. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Problemet er at folk er så lei av å bli hundset rundt av myndighetene som selv gjør hva de vil, at de begynner nok å oppføre seg som før. Slik vi oppfører oss nå, er unaturlig for mennesker. Holde kunstig avstand til sin egen mor, søster, bror, venn, kollega. Sprite helt RENE hender hele dagen. Gå med ansiktsmaske som hindrer åndedrett. Ikke ha noen festligheter, kun 365 grå hverdager. Jobbe med sensitive opplysninger ved kjøkkenbordet med unger og partner springende rundt, slik at de kan se disse personlige opplysningene som er taushetsbelagte - man må jo ha PC-skjermen oppe og papirene liggende rundt på bordet. Beskrive i telefon for legen hvor det gjør vondt, i stedet for å få legen til å undersøke pasienten fysisk. And the list goes on. 

Dette tok jo greit av i forhold til hyttetur må jeg si 

mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

Ja, for du vil igjen bestemme hvem som får skrive hva i en tråd. Det er relevant at myndighetene pålegger oss UNATURLIG oppførsel fra morgen til kveld, knuste hjerter på grunn av savn etter nær familie og økonomisk ruin, samtidig som de selv tolker reglene slik det passer dem. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, for du vil igjen bestemme hvem som får skrive hva i en tråd. Det er relevant at myndighetene pålegger oss UNATURLIG oppførsel fra morgen til kveld, knuste hjerter på grunn av savn etter nær familie og økonomisk ruin, samtidig som de selv tolker reglene slik det passer dem. 

Hvem ? Erna ? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Tror dette bare gjenspeiler samfunnet. Hvorfor skal vi holde oss hjemme og oppføre oss som asoisiale høns, når politikere gjør det som passer dem best, uavhengig av regler og tenkesjøl prinsippet. Signaleffekten er sterk, det skjønner vel de fleste.

Blop skrev (Akkurat nå):

Tror dette bare gjenspeiler samfunnet. Hvorfor skal vi holde oss hjemme og oppføre oss som asoisiale høns, når politikere gjør det som passer dem best, uavhengig av regler og tenkesjøl prinsippet. Signaleffekten er sterk, det skjønner vel de fleste.

Saken med Erna er lei ja og jeg frykter faktisk at folk mister fokus på å følge reglene . Det må jo være viktigere enn noen gang å holde hodet klart og huske det vi lærer til barna våre; du har ikke lov å slå Nils selv om Nils slo deg først. Vi forstår jo at Per som ble slått har lyst å ta igjen men det blir uansett feil. Poenget må være at uavhengig av hva andre , til og med Erna gjør så må vi holde fokus på oss selv. Hva vi selv kan gjøre. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det var da voldsomt til dramadronning på morrakvisten. Gå tilbake i tråden og les. Du har fått alle forklaringene du trenger.

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Saken med Erna er lei ja og jeg frykter faktisk at folk mister fokus på å følge reglene . Det må jo være viktigere enn noen gang å holde hodet klart og huske det vi lærer til barna våre; du har ikke lov å slå Nils selv om Nils slo deg først. Vi forstår jo at Per som ble slått har lyst å ta igjen men det blir uansett feil. Poenget må være at uavhengig av hva andre , til og med Erna gjør så må vi holde fokus på oss selv. Hva vi selv kan gjøre. 

Her er det vel snarere at det ikke er lov å slå Nils fordi om Per slår Nils 🤪.

Jeg har mest lyst til å slå noen helt andre, forøvrig.

Endret av sug lut
sug lut skrev (Akkurat nå):

Her er det vel snarere at det ikke er lov å slå Nild fordi om Per slår Nils 🤪.

Det er tidlig på morran her😂. Ikke fått tatt mer en EN kaffekopp enda😁

sug lut skrev (16 minutter siden):

Her er det vel snarere at det ikke er lov å slå Nils fordi om Per slår Nils 🤪.

Jeg har mest lyst til å slå noen helt andre, forøvrig.

Sinnemestringsproblemer kan lett behandles hos psykolog. Anbefales :) 

mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden):

Selvfølgelig blir det feil, og selvfølgelig blir det feil å gjøre som Erna. Derfor må Erna og gjengen hennes få en bot som svir. Bare for å sette et eksempel. Hvis ikke er jeg redd folk driter i det meste av smittevern heretter. 

Endret av Blop
Blop skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig blir det feil, og selvfølgelig blir det feil å gjøre som Erna. Derfor må Erna og gjengen hennes få en bot som svir. Bare for å sette et eksempel. Hvis ikke er jeg redd folk driver i det meste av smittevern heretter. 

Det sier jo bare at folk er undermåls. 

• Opprett ny...